Background

Mladi i uspešni: Umetnost na koži: Intervju s Bojanom Tanovićem

ČLANAK arrow_drop_down

Bojan Tanović, talentovani tattoo majstor iz Novog Sada, već pet godina unosi umetnost i strast u svaki potez iglom. Rođen u Zrenjaninu, Bojan je od malih nogu pokazivao ljubav prema crtanju, a inspiraciju za tetoviranje pronašao je u svom ocu. Danas, sa 30 godina, Bojan je poznat po svom jedinstvenom stilu i kreativnim pristupom koji privlače klijente širom Srbije. U ovom intervjuu, Bojan deli svoju priču, izazove i radosti koje donosi njegov posao, kao i savete za sve koji razmišljaju o tetovaži.

Radovan: Možete li nam reći nešto o sebi i kako ste započeli karijeru u tetoviranju?
Bojan:
Rođen sam u Zrenjaninu, ali trenutno živim u Novom Sadu. Imam 30 godina i bavim se tetoviranjem, što je postalo moj životni poziv. Od malih nogu pokazivao sam ljubav prema crtanju, često provodeći sate sa olovkom i papirom, istražujući različite stilove i tehnike. Ta ljubav prema umetnosti dodatno je rasla gledajući mog oca, koji je imao hobi-tetoviranje.

Gledao sam ga kako sa strašću stvara umetnička dela na koži, što me je inspirisalo da i sam počnem da razmišljam o tetoviranju kao potencijalnom zanimanju. Kroz godine, ta početna fascinacija se pretvorila u ozbiljnu strast, a sada, nakon mnogo truda i vežbe, mogu sa ponosom reći da sam profesionalni tattoo majstor.

Radovan: Koliko dugo se bavite tetoviranjem?
Bojan: Aktivno se tetoviranjem bavim već pet godina. Pre nego što sam odlučio da se isključivo posvetim ovom pozivu, tetoviranje mi je bilo hobi. U tom periodu, tetovirao sam prijatelje i poznanike, učeći i usavršavajući svoje veštine. Bilo je to vreme eksperimentisanja i otkrivanja različitih tehnika, stilova i pristupa. Kako je moje iskustvo raslo, tako je rasla i moja strast prema tetoviranju. Na kraju, shvatio sam da je tetoviranje više od hobija za mene – postalo je moj pravi poziv i nešto čemu želim da se potpuno posvetim. Od tada sam prošao kroz mnogo edukacija, radnih iskustava i prilika da radim sa talentovanim kolegama, što mi je pomoglo da se razvijem kao profesionalac u ovom umetničkom polju.

Radovan: Koja je bila vaša prva tetovaža koju ste uradili na klijentu i kakvo je to iskustvo bilo?
Bojan: Prva tetovaža koju sam radio bila je kada sam imao 16 godina. Tetovirao sam svog drugara, i obojica smo tada mislili da je tetovaža ispala sjajno. Bila je to jednostavna tetovaža, ali za nas je imala veliko značenje i simbolizovala je hrabrost i prijateljstvo. Sećam se kako smo obojica bili uzbuđeni i ponosni na rezultat. Međutim, sada, sa iskustvom koje sam stekao tokom godina, mogu reći da taj prvi rad nije bio ni približno savršen. Iako je bio pun entuzijazma, tehnički i estetski nije zadovoljio standarde koje danas imam kao profesionalni tattoo majstor. Taj prvi pokušaj mi je ipak bio dragoceno iskustvo i značajan korak na mom putu u svet tetoviranja. Naučio sam mnogo iz te prve tetovaže, što me je motivisalo da se dalje usavršavam i postanem bolji u ovom zanatu.

Radovan: Koji su vaši omiljeni stilovi tetoviranja i zašto?
Bojan: Što se tiče stilova tetoviranja, najviše volim Fantasy. Ovaj stil mi pruža poseban izazov i inspiraciju jer uključuje tetoviranje likova iz istorije, mitologije, kraljeva, i paganskih božanstava, koji se mešaju sa svecima, anđelima, i demonima. Fantasy stil omogućava mi da istražujem bogatstvo simbola i narativa iz različitih kultura i epoha, stvarajući umetnička dela koja su ne samo vizuelno impresivna, već i bogata značenjem i pričama.

Volim da radim sa ovim likovima jer svaki od njih nosi svoju priču, mit ili legendu, što moju umetnost čini dinamičnom i dubokom. Tetoviranje u ovom stilu zahteva preciznost, kreativnost i sposobnost da se klijentova vizija pretoči u nešto jedinstveno i trajno. Svaki put kad radim na Fantasy tetovaži, osećam se kao da ulazim u novi svet, pun misterije i magije, gde mogu da dam oduška svojoj mašti i umetničkom izrazu.

Radovan: Kako izgleda vaš kreativni proces od ideje do realizacije tetovaže?
Bojan: Sama ideja kako će izgledati tetovaža dolazi prvenstveno od klijenta i njegove zamisli i želje. Klijenti često dolaze sa određenom vizijom ili inspiracijom, bilo da se radi o specifičnom dizajnu, simbolu ili stilu. Moja uloga je da tu ideju razradim i pretvorim je u umetničko delo koje će biti nosivo na njihovoj koži.

Međutim, neretko mi klijenti prepuštaju slobodu da ja osmislim dizajn, što najviše volim. Tada imam priliku da iskoristim svoju kreativnost i umetnički izražaj kako bih stvorio nešto jedinstveno i personalizovano za svakog klijenta. U tom procesu često uzimam u obzir klijentove lične priče, interesovanja i estetiku, kako bih dizajn učinio što smislenijim i upečatljivijim.

Što se tiče pripreme, proces počinje digitalnim skiciranjem na tabletu. Koristim razne softvere za crtanje kako bih stvorio precizan i detaljan dizajn. Nakon što klijent odobri skicu, štampam je na papir kako bih mogao precizno preneti konture na kožu. Koristim transfer papir da bih osigurao tačnost i proporciju dizajna. Zatim, pažljivo prenosim skicu na kožu klijenta, vodeći računa o svakom detalju i prilagođavajući je tako da savršeno odgovara anatomiji i preferencijama klijenta.

Ovaj postupak omogućava mi da svaki put stvorim jedinstveno umetničko delo koje će klijent s ponosom nositi celog života. Priprema je ključna jer osigurava da finalna tetovaža bude tačno onakva kakvu je klijent zamislio, ali i tehnički ispravna i estetski privlačna.

Radovan: Koliko je vremena obično potrebno za izradu jedne tetovaže, od prvog sastanka sa klijentom do završetka tetovaže?
Bojan: Proces od ideje do realizacije tetovaže nije uvek vremenski isti, jer zavisi od mnogih faktora. Prilikom prvog viđanja i konsultacije sa klijentom, razgovaramo o njihovim željama, idejama i vizijama za tetovažu. Tokom tog sastanka definišemo izgled, stil i veličinu tetovaže. To je ključno kako bismo postigli zajedničko razumevanje i osigurali da finalni rezultat bude u skladu sa očekivanjima klijenta.

Nakon što se dogovorimo o dizajnu i veličini, određujemo koliko vremena će biti potrebno za realizaciju. Ako je u pitanju manja i jednostavnija tetovaža, proces može biti završen iz jednog puta, obično u roku od nekoliko sati. Međutim, ukoliko se radi o zahtevnijoj i većoj tetovaži, kao što su tetovaže koje pokrivaju cela leđa, nogu ili ceo rukav, proces može trajati znatno duže.

Za veće i složenije tetovaže, često je potrebno zakazati 2-3 termina. Svaki termin traje nekoliko sati, a razmaci između njih omogućavaju koži da se oporavi i sprečavaju prekomerni stres na organizam klijenta. Tokom tih sesija, radimo postepeno, fokusirajući se na određene delove dizajna, kako bismo osigurali visok nivo detalja i preciznosti.

Pored same fizičke realizacije, proces uključuje i fazu digitalnog dizajniranja i pripreme. Nakon konsultacije, izrađujem detaljne skice na tabletu, koje klijent pregledava i odobrava. Ova faza može takođe potrajati, jer se dizajn često dorađuje i prilagođava dok ne postane savršen.

Sve ovo znači da je svaki projekat jedinstven i zahteva prilagođen pristup kako bi konačni rezultat bio besprekorno izveden i zadovoljio visoke standarde koje postavljam za svoj rad. Ovaj individualni pristup osigurava da svaka tetovaža bude posebno umetničko delo, kreirano specijalno za svakog klijenta.

Radovan: Da li se sećate neke posebno zanimljive ili izazovne tetovaže koje ste radili?
Bojan:
Tetovaža koja mi je bila najzanimljivija, a ujedno i najveća koju sam do tada radio, bila je par anđeoskih krila sa krstom preko celih grudi. Ovaj projekat je bio posebno izazovan zbog svoje veličine i složenosti, kao i zbog potrebe da se sve savršeno pozicionira i uklopi proporcionalno. Nikada ranije nisam radio tetovažu koja zahteva toliko pažnje na detalje, a sama činjenica da se radilo o tetoviranju grudi dodatno je komplikovala posao zbog prirodnih oblina i pokretljivosti tog dela tela.

Tetovaža je zahtevala višestruke sesije, tokom kojih smo pažljivo radili na svakom delu krila i krsta, osiguravajući da svaka linija i senka budu savršeno postavljene. Prva faza bila je planiranje i izrada detaljne skice, koju sam radio na tabletu. Nakon što smo se klijent i ja dogovorili o konačnom dizajnu, započeli smo sa radom na koži.

Prvi korak bio je precizno preneti skicu na kožu, koristeći transfer papir. Zatim smo započeli tetoviranje, pažljivo prateći linije i dodajući slojeve senčenja i detalja. Bilo je važno da svaka sesija bude dovoljno duga da postignemo značajan napredak, ali i dovoljno kratka da ne iscrpimo klijenta previše.

Rad na ovoj tetovaži nije bio samo tehnički izazovan, već i izuzetno zadovoljavajući. Bilo je fascinantno gledati kako se dizajn polako formira i postaje trodimenzionalan, kako krila dobijaju dubinu i dinamiku, a krst postaje centralna tačka koja privlači pažnju. Kroz ovaj projekat sam mnogo naučio o tehnikama senčenja, prilagođavanju dizajna anatomiji tela i važnosti strpljenja i preciznosti.

Kada smo konačno završili, rezultat je bio zapanjujući. Klijent je bio oduševljen, a ja sam bio ponosan što sam uspeo da realizujem tako kompleksan i veliki projekat. Ova tetovaža mi je pomogla da se razvijem kao umetnik i otvorila mi vrata za slične izazovne projekte u budućnosti.

Radovan: Kako se nosite sa klijentima koji su nervozni ili se plaše bola tokom tetoviranja?
Bojan:
Pre svakog tetoviranja, a posebno kod klijenata koji su uplašeni i nervozni, smatram da je ključno pružiti im psihološku pripremu. To uključuje detaljno objašnjenje celog procesa tetoviranja, korak po korak, kako bi klijenti tačno znali šta mogu očekivati. Obaveštavam ih koliko vremenski može trajati sam proces, od pripreme i iscrtavanja do završnog tetoviranja. Važno je da klijenti budu svesni da tetoviranje nije trenutni proces i da će im biti potrebna određena doza strpljenja tokom sesije.

Pored toga, smirivanje klijenata i umirivanje njihovih strahova oko bola je takođe deo pripreme. Objasnim im da je bol subjektivan i da se može razlikovati od osobe do osobe. Uvek ih podstičem da izraze svoje brige i strahove, jer je važno da se osećaju udobno i sigurno tokom celog procesa. Dajem im prostora da postavljaju pitanja i izraze svoje želje ili eventualne sumnje pre nego što počnemo sa radom.

Takođe, uspostavljanje otvorene komunikacije pre početka tetoviranja pomaže mi da bolje razumem njihove potrebe i želje, što omogućava da se postigne najbolji mogući rezultat. Ukoliko je potrebno, nudim i dodatne savete kako bi se pripremili psihički i fizički za sam proces tetoviranja, kao što su saveti o ishrani i hidrataciji pre sesije.

Ova početna interakcija i priprema su ključni za stvaranje pozitivnog iskustva za klijenta i omogućavaju mi da radim sa njima na način koji je udoban i bez stresa. Kada klijenti osete podršku i razumevanje, često se opuste i mogu da uživaju u procesu stvaranja njihove nove tetovaže

Radovan: Da li imate svoje tetovaže? Ako da, možete li nam reći priču iza neke od njih?
Bojan: Ja imam 10 tetova na svom telu, a verujem da će ih biti još. Svaka od njih nosi svoju priču i posebno mesto u mom životu. Prva tetovaža koju sam uradio bila je sa nepunih 16 godina i izradio ju je moj otac, što je čini posebnom među svim ostalima. To je bio emotivan trenutak za mene, jer sam na taj način započeo svoje putovanje u svet tetoviranja, inspirisan primerom i veštinom mog oca.

Sve moje tetovaže su mi dragocene na svoj način, ali posebno značajna je ona posvećena mojim braći. Ona nosi simbole i motive koji nas povezuju i podsećaju me na važnost porodičnih veza i podrške koju smo jedni drugima pružili kroz život. Svaki put kada pogledam tu tetovažu, osećam se blisko sa svojom porodicom i ponosan na našu zajedničku prošlost i budućnost.

Umetnost tetoviranja za mene predstavlja način izražavanja ličnih priča, sećanja i vrednosti koje su mi bitne. Svaka nova tetovaža predstavlja novu priliku da oživim neki deo svoje ličnosti ili da se podsetim na važne trenutke i ljude u mom životu. Kroz svoj rad, nastojim da svaka tetovaža bude jedinstvena i simbolična, doprinoseći tako mom ličnom rastu i umetničkom izrazu.

Radovan: Koje su najčešće zablude koje ljudi imaju o tetoviranju?
Bojan: Najčešće zablude koje ljudi imaju o tetoviranju zaista su zanimljive. Prvo, mnogi misle da se tetovaže deformišu pri promeni kilaže, što nije tačno. Tetovaže su dizajnirane da budu relativno otporne na promene u težini, jer se pigmenti unutar kože stabilno raspoređuju i ne podležu istim promenama kao masno tkivo ili mišići.

Druga velika zabluda je mit o tome da će se osoba “navući” na tetoviranje nakon prve tetovaže. Istina je da mnogi ljudi zapravo ostaju samo na jednoj tetovaži, ili eventualno nekoliko njih, bez želje za daljim tetoviranjem. Svaka tetovaža je lični izraz i odraz individualnog stila ili značenja, te nije svaki pojedinac sklona stalnom dodavanju novih tetovaža.

Lično se trudim da svaku tetovažu uradim tako da bude estetski i značajno u skladu sa željama klijenta. Kada klijenti vide kvalitet i pažnju koju sam uložio u njihovu tetovažu, često požele da urade još jednu jer su zadovoljni iskustvom i rezultatom. To je za mene najveća satisfakcija kao umetnika, jer znači da sam uspeo da prenesem njihove ideje na najbolji mogući način i stvorim nešto što ih čini srećnim i ponosnim.

Ovaj intervju čini deo projekta “Mladi i uspešni”, koji se fokusira na istraživanje inspirativnih priča i dostignuća mladih pojedinaca u različitim sferama života.

About the author

About the author call_made

Radovan Laćarak

Iskusni izvršni direktor sa dokazanom istorijom rada u industriji informacionih tehnologija i usluga. Poseduje izuzetne veštine u pisanju tekstova različitih žanrova, kreiranju visokokvalitetnog veb sadržaja, strateškom uređivanju, novinarstvu i efikasnom upravljanju odnosima s medijima.

More posts Follow

trending_flat
United Grupa, u okviru koje posluje SBB, stvara najveću optičku mrežu u Jugoistočnoj Evropi

Nakon uspešnog osnivanja kompanije United Fiber u Grčkoj 2021. godine, United Grupa nastavila da objedinjuje svoj portfolio fiksne infrastrukture u EU (Bugarska, Hrvatska i Slovenija) pod brendom United Fiber. Počevši sa registracijom novouspostavljene kompanije u Sloveniji u martu 2024. godine, a koja će biti praćena Bugarskom i Hrvatskom do kraja ove godine, Grupa je fokusirana na dalje ubrzanje i jačanje svojih investicija na ovoj važnoj geografskoj oblasti. Moderna širokopojasna infrastruktura povezuje Evropu sa Bliskim istokom i Azijom, odgovarajući na visoku potražnju za tranzitom kroz ključna tržišta Grupe. Ultra-brzi i pouzdani internet zadovoljava visoke zahteve korisnika i poslovnih klijenata širom Jugoistočne Evrope. „U United Grupi znamo kako da izgradimo i implementiramo najmoderniju fiksnu infrastrukturu. 2000. godine smo počeli potpuno od nule u Srbiji, a dve decenije kasnije postali smo najveća optička mreža u Jugoistočnoj Evropi. U četiri zemlje Evropske unije – Grčkoj, Bugarskoj, Hrvatskoj i […]

trending_flat
Kompanija Meta širi program pretplate

Meta je na početku svoj servis sa plaćenom verifikacijom nudila u Australiji i na Novom Zelandu, a sada je dostupan i Facebook i Instagram korisnicima u Sjedinjenim Američkim Državama.  Meta Verified servis košta 11,99 dolara mesečno ukoliko se koristi na vebu, odnosno 14,99 dolara preko mobilne prodavnice aplikacija. Prva opcija nudi samo mogućnost dobijanja plave kvačice za Facebook, dok druga omogućava isto i za Instagram. Pored bedža, servis nudi "proaktivnu zaštitu od imitatora", direktan pristup korisničkoj podršci, ekskluzivne stikere i 100 Stars mesečno na Facebooku za iskazivanje podrške drugim kreatorima.Oni koji žele da koriste servis moraju da imaju 18 godina i moraju da prođu kroz proces verifikacije, koji uključuje posedovanje identifikacionog dokumenta sa fotografijom. Potrebno je i uključivanje opcije za verifikaciju u dva koraka.

trending_flat
Taxi Aplikacija – Kako brzo i lako doći do taksi vozila?

Zamislite scenu - počela je kiša u Novom Sadu, a vi baš sada morate da se nađete na drugoj strani grada. Zovete brojeve taksi vozila ali se niko ne javlja, ili vam kažu da nema slobodnih vozila.  Srećom, postoji novo rešenje za ovakve probleme, u skladu sa modernim tehnologijama, koje će vam uštedeti vreme i živce.U pitanju je besplatna "Pan taxi" aplikacija, dostupna za Android ili iOS uređaje, a ispostavilo se i da je veoma laka za korišćenje, u šta smo se i sami uverili. Evo kako aplikacija zapravo funkcioniše: - Instalirate aplikaciju sa App Store ili Google Play, ukucate svoj broj telefona i sama aplikacija pronađe vašu lokaciju uz pomoć Goole Maps-a i GPS-a. - Imate opciju da ukucate početnu i krajnju adresu i aplikacija će vam odmah reći koliko vremena će trajati vožnja i koliko će otprilike koštati. […]

trending_flat
Škole počele da zabranjuju ChatGPT da đaci ne bi varali na testovima

Sve javne škole u Njujorku su blokirale pristup ChatGPT modelu na svojim mrežama i uređajima. Škole su u strahu da bi učenici mogli da iskoriste ChatGPT za varanje na domaćim zadacima, ali i pisanje sastava, što može kreirati put za izbegavanja učenja školskog materijala. Za one koji nisu ispratili celu priču, ChatGPT je jezički model za predviđanje koji je kreirala kompanija OpenAI. ChatGPT je trenutno dostupan besplatno svakome, a možete ga koristiti da pišete sastave, pesme, ali i tehničku dokumentaciju ili programski kod. Ono što je zastrašujuće je koliko je ChatGPT dobar i koliko teško možete da primetite da je u pitanju mašinski generisan sadržaj. Problem sa ChatGPT je što trenutno pravi sadržaj koji zvuči veoma dobro, ali isto tako često ne daje tačne informacije. Kompanija OpenAI je kreirana 2015. godine od strane Sem Altmana i Ilon Maska i ona, […]

trending_flat
Da li bi trebalo automatski brisati objave sa društvenih mreža nakon nekog vremena?

Postoje situacije u kojima opcija automatskog brisanja svega što podelimo na društvenim mrežama može izgledati kao dobra ideja. Društvene mreže su platforme za izražavanje mišljenja o aktuelnim događajima i temama, kao i za deljenje onoga što nam se dopada ili ne – bilo gde i u bilo koje vreme. Međutim, ova mogućnost nosi i određene nedostatke. Viralna objava može privući neželjenu pažnju ili izazvati burnu raspravu na internetu, što ponekad vodi do neprijatnih situacija i van mreže. Mali nesporazum može se razviti u veliki skandal koji je teško kontrolisati. S druge strane, ostavljanje objava na profilu takođe nosi rizike. Šta ako potencijalni poslodavac, nakon više godina, naiđe na nešto što ste napisali u trenutku strasti i protumači to na način koji vam ne ide u prilog? Ili, šta ako ste promenili mišljenje i više se ne slažete sa onim što […]

trending_flat
Sony PlayStation 2 je definitivno najprodavanija konzola svih vremena

Kompanija Sony potvrdila je da je legendarna PlayStation 2 konzola prodata u više od 160 miliona jedinica širom sveta, čime je dodatno učvrstila svoj status najprodavanije konzole u istoriji. Ranija procena bila je 155 miliona prodatih jedinica, što je poslednji put zvanično zabeleženo pre ukidanja proizvodnje PS2 konzole 2013. godine. Ovu vest objavio je Džim Rajan, predsednik i CEO kompanije Sony Interactive Entertainment, tokom razgovora na zvaničnom PlayStation podkastu. PS2, lansiran početkom 2000-ih, bio je prekretnica za industriju video igara zahvaljujući svojoj bogatoj biblioteci igara i dugotrajnom uticaju na kulturu gejminga. Nintendo Switch, sa prodatih 139 miliona jedinica, približava se PS2-u, ali još nije nadmašio njegov rekord. Osim Switcha, nijedna moderna konzola trenutno nema šanse da postigne ovaj rekord. Sony je prodao 65,6 miliona PlayStation 5 konzola, dok je Microsoft u znatno slabijoj poziciji sa Xbox Series konzolama, koje su […]

trending_flat
Kompaniji Google neće biti dovoljno ni da proda Chrome

Kako bi razbilo Guglov nezakoniti monopol nad načinom na koji Amerikanci pretražuju internet, Ministarstvo pravde SAD zahteva da tehnološki gigant prekine unosno partnerstvo s kompanijom Apple, podeli veliku količinu vlasničkih podataka sa konkurentima i oglašivačima i "odmah i u potpunosti proda Chrome,“ svoj pretraživač koji kontroliše više od polovine tržišta u SAD. Vlada insistira da Google proda Chrome kupcu kojeg ona odobri, uz argument da bi ta prodaja "otvorila monopolizovana tržišta za konkurenciju, uklonila barijere za ulazak i osigurala da ne postoje prakse koje bi mogle dovesti do nezakonitog monopolskog ponašanja." Preporuke su deo detaljnog plana koji su vladini advokati u sredu podneli okružnom sudu u Vašingtonu, u okviru savezne antimonopolske tužbe protiv Gugla pokrenute još 2020. godine. Do sledećeg avgusta, sudija bi trebalo da odluči koje od predloženih mera Google mora da sprovede kako bi se ublažila njegova dominacija […]

trending_flat
Zašto će 2025. biti godina AI pametnih naočara

Naredna 2025. godina mogla bi  biti ključna za širu primenu pametnih naočara sa AI tehnologijom, jer unapređenje načina na koji percipiramo svet počinje da privlači sve veći interes. Napredak u razvoju "proširene stvarnosti" (AR, odnosno, augmented reality) i sveopšta AI integracija, uz podršku velikih kompanija, stvaraju temelje za široku upotrebu pametnih naočara. AI pametne naočare su nekada bile predmet podsmeha, pre svega zbog "nedovoljno ozbiljnih" Google naočara. Kompanije kao što su Meta, Baidu, kao i startapi poput Brilliant Labs i Solos, danas koriste AI modele i napredne tehnologije kako bi unapredile ove uređaje. Kako ljudi sve više postaju komforniji u korišćenju naprednih AI alata, tako se pojavljuje potreba da se oni koriste u različitim situacijama. To može biti nezgodno dok vozite ili ne želite stalno da vadite telefon. Za razliku od Google Glass, moderne pametne naočare, poput onih koje zajednički prave Meta […]

trending_flat
Bitcoin u usponu, dolazi li zlatno doba kriptovaluta?

Povoljno okruženje moglo bi rezultirati značajno većim obimom trgovine kriptoimovinom nego što je sada slučaj. Kriptovalute su nastavile svoj uspon, predvođene bitcoinom, koji je ove nedelje prvi put u istoriji dostigao vrednost od 80.000 američkih dolara. Ether je porastao tri posto nakon što je u subotu prešao nivo od 3.000 dolara. Poslednja transakcija obavljena je po ceni od 3.203,10 dolara. Manje kriptovalute doživele su veće skokove jer su investitori nastavili da razmatraju implikacije drugog mandata novoizabranog predsednika Donalda Trampa. XRP je porastao za 11 posto, decentralizovani finansijski token povezan s Cardanom skočio je za 40 posto. Memecoin dogecoin i Shiba Inu porasli su za 17, odnosno 31 posto. Analitičari koje prenosi CNBC procenjuju da bi to moglo značiti početak zlatne ere za kriptoimovinu. Bitcoin se smatra sigurnom imovinom bez obzira na ishod izbora. Američko regulatorno telo, Securities and Exchange Commission, […]

trending_flat
iPhone 17 Air: Sve što znamo do sada

Prema više izvora, Apple planira potpuno novi model iPhone-a 17 za 2025. godinu, sa značajnim promenama u dizajnu. Evo šta znamo do sada o iPhone-u 17 Air (koji bi mogao dobiti naziv iPhone 17 Slim ili nešto potpuno drugačije). Dizajn iPhone 17 Air Glavni adut iPhone-a 17 Air biće njegov dizajn. Prema informacijama, Apple se fokusira na formu više nego na funkcionalnost kod ovog modela, što znači da možemo očekivati drastično drugačiji dizajn u poređenju sa trenutnim iPhone modelima, ali po cenu vrhunskih specifikacija i funkcija. iPhone 17 Air bi trebalo da bude „značajno tanji“ od trenutnih iPhone modela. Prema izvorima, uređaj će biti napravljen od aluminijuma, za razliku od titanijuma koji se koristi kod trenutnih iPhone Pro modela. Međutim, Ming-Chi Kuo navodi da će iPhone 17 Air imati kombinaciju titanijuma i aluminijuma. Ekran Prema analizama Ming-Chi Kua i Jeff […]

Related

trending_flat
Od porodične tradicije do uspešnog posla: Priča o “Imela Dekor” cvećari iz Odžaka

Dobrodošli u još jednu inspirativnu priču iz serijala "Mladi i uspešni". Danas imamo zadovoljstvo da vam predstavimo mladu i talentovanu Inu Vučurović, vlasnicu cvećare "Imela Dekor". Od skromnih početaka 2005. godine, ova cvećara je postala sinonim za kreativnost, kvalitet i posvećenost, a svoju ponudu proširili su i na web shop za prodaju cveća. Naša sagovornica je uz pomoć i vođstvo svoje majke naučila sve tajne cvećarstva i preuzela vođenje porodičnog posla, unoseći svežu energiju i inovativne ideje. U ovom intervjuu, saznaćemo kako je započela njihova priča, koji su izazovi sa kojima se suočavaju u svakodnevnom poslovanju i šta definiše njihov uspeh. Takođe, otkrićemo koje su njene omiljene cvetne kreacije i kako uspeva da balansira između poslovnog i privatnog života. Pridružite nam se i inspirišite se pričom o ljubavi prema cveću i posvećenosti koja stoji iza svakog cvetnog aranžmana iz "Imela […]

trending_flat
Zeleni Novčić – novi finansijski standard u budućnosti

Svet se suočava s gorućim izazovom ekološkog zagađenja, a potreba za održivim rešenjima postaje neophodnija nego ikada pre. U ovom vrtlogu ekoloških problema, PEGOM ECO-System stupa na scenu kao svetionik nade i inovacije.Ovaj blog će vas provesti kroz fascinantni svet održivosti, istražujući kako PEGOM ne samo da prepoznaje hitnost ekoloških izazova, već pruža transformišuće mogućnosti za sve nas. Pripremite se za putovanje ka zelenom blagu koje ne samo da čuva planetu, već i otvara vrata za ekološki i finansijski prosperitet. PEGOM ECO-System: Otkrivanje ideje, imena i vizije U srcu održivosti i ekonomske revolucije stoji PEGOM ECO-System, a da bismo zaista razumeli ovaj inovativni ekosistem, moramo zaroniti u njegov početak. Idejni tvorac ovog ambicioznog poduhvata je Petar Gombar, mladi vizionar iz Novog Sada, koji je osmislio ime PEGOM, a ujedno i stoji iza sveobuhvatne ideje koja transformiše ekologiju i finansije.PEGOM ECO-System […]

Be the first to leave a comment

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.
 
 

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation