Background

Mladi i uspešni: Umetnost na koži: Intervju s Bojanom Tanovićem

ČLANAK arrow_drop_down

Bojan Tanović, talentovani tattoo majstor iz Novog Sada, već pet godina unosi umetnost i strast u svaki potez iglom. Rođen u Zrenjaninu, Bojan je od malih nogu pokazivao ljubav prema crtanju, a inspiraciju za tetoviranje pronašao je u svom ocu. Danas, sa 30 godina, Bojan je poznat po svom jedinstvenom stilu i kreativnim pristupom koji privlače klijente širom Srbije. U ovom intervjuu, Bojan deli svoju priču, izazove i radosti koje donosi njegov posao, kao i savete za sve koji razmišljaju o tetovaži.

Radovan: Možete li nam reći nešto o sebi i kako ste započeli karijeru u tetoviranju?
Bojan:
Rođen sam u Zrenjaninu, ali trenutno živim u Novom Sadu. Imam 30 godina i bavim se tetoviranjem, što je postalo moj životni poziv. Od malih nogu pokazivao sam ljubav prema crtanju, često provodeći sate sa olovkom i papirom, istražujući različite stilove i tehnike. Ta ljubav prema umetnosti dodatno je rasla gledajući mog oca, koji je imao hobi-tetoviranje.

Gledao sam ga kako sa strašću stvara umetnička dela na koži, što me je inspirisalo da i sam počnem da razmišljam o tetoviranju kao potencijalnom zanimanju. Kroz godine, ta početna fascinacija se pretvorila u ozbiljnu strast, a sada, nakon mnogo truda i vežbe, mogu sa ponosom reći da sam profesionalni tattoo majstor.

Radovan: Koliko dugo se bavite tetoviranjem?
Bojan: Aktivno se tetoviranjem bavim već pet godina. Pre nego što sam odlučio da se isključivo posvetim ovom pozivu, tetoviranje mi je bilo hobi. U tom periodu, tetovirao sam prijatelje i poznanike, učeći i usavršavajući svoje veštine. Bilo je to vreme eksperimentisanja i otkrivanja različitih tehnika, stilova i pristupa. Kako je moje iskustvo raslo, tako je rasla i moja strast prema tetoviranju. Na kraju, shvatio sam da je tetoviranje više od hobija za mene – postalo je moj pravi poziv i nešto čemu želim da se potpuno posvetim. Od tada sam prošao kroz mnogo edukacija, radnih iskustava i prilika da radim sa talentovanim kolegama, što mi je pomoglo da se razvijem kao profesionalac u ovom umetničkom polju.

Radovan: Koja je bila vaša prva tetovaža koju ste uradili na klijentu i kakvo je to iskustvo bilo?
Bojan: Prva tetovaža koju sam radio bila je kada sam imao 16 godina. Tetovirao sam svog drugara, i obojica smo tada mislili da je tetovaža ispala sjajno. Bila je to jednostavna tetovaža, ali za nas je imala veliko značenje i simbolizovala je hrabrost i prijateljstvo. Sećam se kako smo obojica bili uzbuđeni i ponosni na rezultat. Međutim, sada, sa iskustvom koje sam stekao tokom godina, mogu reći da taj prvi rad nije bio ni približno savršen. Iako je bio pun entuzijazma, tehnički i estetski nije zadovoljio standarde koje danas imam kao profesionalni tattoo majstor. Taj prvi pokušaj mi je ipak bio dragoceno iskustvo i značajan korak na mom putu u svet tetoviranja. Naučio sam mnogo iz te prve tetovaže, što me je motivisalo da se dalje usavršavam i postanem bolji u ovom zanatu.

Radovan: Koji su vaši omiljeni stilovi tetoviranja i zašto?
Bojan: Što se tiče stilova tetoviranja, najviše volim Fantasy. Ovaj stil mi pruža poseban izazov i inspiraciju jer uključuje tetoviranje likova iz istorije, mitologije, kraljeva, i paganskih božanstava, koji se mešaju sa svecima, anđelima, i demonima. Fantasy stil omogućava mi da istražujem bogatstvo simbola i narativa iz različitih kultura i epoha, stvarajući umetnička dela koja su ne samo vizuelno impresivna, već i bogata značenjem i pričama.

Volim da radim sa ovim likovima jer svaki od njih nosi svoju priču, mit ili legendu, što moju umetnost čini dinamičnom i dubokom. Tetoviranje u ovom stilu zahteva preciznost, kreativnost i sposobnost da se klijentova vizija pretoči u nešto jedinstveno i trajno. Svaki put kad radim na Fantasy tetovaži, osećam se kao da ulazim u novi svet, pun misterije i magije, gde mogu da dam oduška svojoj mašti i umetničkom izrazu.

Radovan: Kako izgleda vaš kreativni proces od ideje do realizacije tetovaže?
Bojan: Sama ideja kako će izgledati tetovaža dolazi prvenstveno od klijenta i njegove zamisli i želje. Klijenti često dolaze sa određenom vizijom ili inspiracijom, bilo da se radi o specifičnom dizajnu, simbolu ili stilu. Moja uloga je da tu ideju razradim i pretvorim je u umetničko delo koje će biti nosivo na njihovoj koži.

Međutim, neretko mi klijenti prepuštaju slobodu da ja osmislim dizajn, što najviše volim. Tada imam priliku da iskoristim svoju kreativnost i umetnički izražaj kako bih stvorio nešto jedinstveno i personalizovano za svakog klijenta. U tom procesu često uzimam u obzir klijentove lične priče, interesovanja i estetiku, kako bih dizajn učinio što smislenijim i upečatljivijim.

Što se tiče pripreme, proces počinje digitalnim skiciranjem na tabletu. Koristim razne softvere za crtanje kako bih stvorio precizan i detaljan dizajn. Nakon što klijent odobri skicu, štampam je na papir kako bih mogao precizno preneti konture na kožu. Koristim transfer papir da bih osigurao tačnost i proporciju dizajna. Zatim, pažljivo prenosim skicu na kožu klijenta, vodeći računa o svakom detalju i prilagođavajući je tako da savršeno odgovara anatomiji i preferencijama klijenta.

Ovaj postupak omogućava mi da svaki put stvorim jedinstveno umetničko delo koje će klijent s ponosom nositi celog života. Priprema je ključna jer osigurava da finalna tetovaža bude tačno onakva kakvu je klijent zamislio, ali i tehnički ispravna i estetski privlačna.

Radovan: Koliko je vremena obično potrebno za izradu jedne tetovaže, od prvog sastanka sa klijentom do završetka tetovaže?
Bojan: Proces od ideje do realizacije tetovaže nije uvek vremenski isti, jer zavisi od mnogih faktora. Prilikom prvog viđanja i konsultacije sa klijentom, razgovaramo o njihovim željama, idejama i vizijama za tetovažu. Tokom tog sastanka definišemo izgled, stil i veličinu tetovaže. To je ključno kako bismo postigli zajedničko razumevanje i osigurali da finalni rezultat bude u skladu sa očekivanjima klijenta.

Nakon što se dogovorimo o dizajnu i veličini, određujemo koliko vremena će biti potrebno za realizaciju. Ako je u pitanju manja i jednostavnija tetovaža, proces može biti završen iz jednog puta, obično u roku od nekoliko sati. Međutim, ukoliko se radi o zahtevnijoj i većoj tetovaži, kao što su tetovaže koje pokrivaju cela leđa, nogu ili ceo rukav, proces može trajati znatno duže.

Za veće i složenije tetovaže, često je potrebno zakazati 2-3 termina. Svaki termin traje nekoliko sati, a razmaci između njih omogućavaju koži da se oporavi i sprečavaju prekomerni stres na organizam klijenta. Tokom tih sesija, radimo postepeno, fokusirajući se na određene delove dizajna, kako bismo osigurali visok nivo detalja i preciznosti.

Pored same fizičke realizacije, proces uključuje i fazu digitalnog dizajniranja i pripreme. Nakon konsultacije, izrađujem detaljne skice na tabletu, koje klijent pregledava i odobrava. Ova faza može takođe potrajati, jer se dizajn često dorađuje i prilagođava dok ne postane savršen.

Sve ovo znači da je svaki projekat jedinstven i zahteva prilagođen pristup kako bi konačni rezultat bio besprekorno izveden i zadovoljio visoke standarde koje postavljam za svoj rad. Ovaj individualni pristup osigurava da svaka tetovaža bude posebno umetničko delo, kreirano specijalno za svakog klijenta.

Radovan: Da li se sećate neke posebno zanimljive ili izazovne tetovaže koje ste radili?
Bojan:
Tetovaža koja mi je bila najzanimljivija, a ujedno i najveća koju sam do tada radio, bila je par anđeoskih krila sa krstom preko celih grudi. Ovaj projekat je bio posebno izazovan zbog svoje veličine i složenosti, kao i zbog potrebe da se sve savršeno pozicionira i uklopi proporcionalno. Nikada ranije nisam radio tetovažu koja zahteva toliko pažnje na detalje, a sama činjenica da se radilo o tetoviranju grudi dodatno je komplikovala posao zbog prirodnih oblina i pokretljivosti tog dela tela.

Tetovaža je zahtevala višestruke sesije, tokom kojih smo pažljivo radili na svakom delu krila i krsta, osiguravajući da svaka linija i senka budu savršeno postavljene. Prva faza bila je planiranje i izrada detaljne skice, koju sam radio na tabletu. Nakon što smo se klijent i ja dogovorili o konačnom dizajnu, započeli smo sa radom na koži.

Prvi korak bio je precizno preneti skicu na kožu, koristeći transfer papir. Zatim smo započeli tetoviranje, pažljivo prateći linije i dodajući slojeve senčenja i detalja. Bilo je važno da svaka sesija bude dovoljno duga da postignemo značajan napredak, ali i dovoljno kratka da ne iscrpimo klijenta previše.

Rad na ovoj tetovaži nije bio samo tehnički izazovan, već i izuzetno zadovoljavajući. Bilo je fascinantno gledati kako se dizajn polako formira i postaje trodimenzionalan, kako krila dobijaju dubinu i dinamiku, a krst postaje centralna tačka koja privlači pažnju. Kroz ovaj projekat sam mnogo naučio o tehnikama senčenja, prilagođavanju dizajna anatomiji tela i važnosti strpljenja i preciznosti.

Kada smo konačno završili, rezultat je bio zapanjujući. Klijent je bio oduševljen, a ja sam bio ponosan što sam uspeo da realizujem tako kompleksan i veliki projekat. Ova tetovaža mi je pomogla da se razvijem kao umetnik i otvorila mi vrata za slične izazovne projekte u budućnosti.

Radovan: Kako se nosite sa klijentima koji su nervozni ili se plaše bola tokom tetoviranja?
Bojan:
Pre svakog tetoviranja, a posebno kod klijenata koji su uplašeni i nervozni, smatram da je ključno pružiti im psihološku pripremu. To uključuje detaljno objašnjenje celog procesa tetoviranja, korak po korak, kako bi klijenti tačno znali šta mogu očekivati. Obaveštavam ih koliko vremenski može trajati sam proces, od pripreme i iscrtavanja do završnog tetoviranja. Važno je da klijenti budu svesni da tetoviranje nije trenutni proces i da će im biti potrebna određena doza strpljenja tokom sesije.

Pored toga, smirivanje klijenata i umirivanje njihovih strahova oko bola je takođe deo pripreme. Objasnim im da je bol subjektivan i da se može razlikovati od osobe do osobe. Uvek ih podstičem da izraze svoje brige i strahove, jer je važno da se osećaju udobno i sigurno tokom celog procesa. Dajem im prostora da postavljaju pitanja i izraze svoje želje ili eventualne sumnje pre nego što počnemo sa radom.

Takođe, uspostavljanje otvorene komunikacije pre početka tetoviranja pomaže mi da bolje razumem njihove potrebe i želje, što omogućava da se postigne najbolji mogući rezultat. Ukoliko je potrebno, nudim i dodatne savete kako bi se pripremili psihički i fizički za sam proces tetoviranja, kao što su saveti o ishrani i hidrataciji pre sesije.

Ova početna interakcija i priprema su ključni za stvaranje pozitivnog iskustva za klijenta i omogućavaju mi da radim sa njima na način koji je udoban i bez stresa. Kada klijenti osete podršku i razumevanje, često se opuste i mogu da uživaju u procesu stvaranja njihove nove tetovaže

Radovan: Da li imate svoje tetovaže? Ako da, možete li nam reći priču iza neke od njih?
Bojan: Ja imam 10 tetova na svom telu, a verujem da će ih biti još. Svaka od njih nosi svoju priču i posebno mesto u mom životu. Prva tetovaža koju sam uradio bila je sa nepunih 16 godina i izradio ju je moj otac, što je čini posebnom među svim ostalima. To je bio emotivan trenutak za mene, jer sam na taj način započeo svoje putovanje u svet tetoviranja, inspirisan primerom i veštinom mog oca.

Sve moje tetovaže su mi dragocene na svoj način, ali posebno značajna je ona posvećena mojim braći. Ona nosi simbole i motive koji nas povezuju i podsećaju me na važnost porodičnih veza i podrške koju smo jedni drugima pružili kroz život. Svaki put kada pogledam tu tetovažu, osećam se blisko sa svojom porodicom i ponosan na našu zajedničku prošlost i budućnost.

Umetnost tetoviranja za mene predstavlja način izražavanja ličnih priča, sećanja i vrednosti koje su mi bitne. Svaka nova tetovaža predstavlja novu priliku da oživim neki deo svoje ličnosti ili da se podsetim na važne trenutke i ljude u mom životu. Kroz svoj rad, nastojim da svaka tetovaža bude jedinstvena i simbolična, doprinoseći tako mom ličnom rastu i umetničkom izrazu.

Radovan: Koje su najčešće zablude koje ljudi imaju o tetoviranju?
Bojan: Najčešće zablude koje ljudi imaju o tetoviranju zaista su zanimljive. Prvo, mnogi misle da se tetovaže deformišu pri promeni kilaže, što nije tačno. Tetovaže su dizajnirane da budu relativno otporne na promene u težini, jer se pigmenti unutar kože stabilno raspoređuju i ne podležu istim promenama kao masno tkivo ili mišići.

Druga velika zabluda je mit o tome da će se osoba “navući” na tetoviranje nakon prve tetovaže. Istina je da mnogi ljudi zapravo ostaju samo na jednoj tetovaži, ili eventualno nekoliko njih, bez želje za daljim tetoviranjem. Svaka tetovaža je lični izraz i odraz individualnog stila ili značenja, te nije svaki pojedinac sklona stalnom dodavanju novih tetovaža.

Lično se trudim da svaku tetovažu uradim tako da bude estetski i značajno u skladu sa željama klijenta. Kada klijenti vide kvalitet i pažnju koju sam uložio u njihovu tetovažu, često požele da urade još jednu jer su zadovoljni iskustvom i rezultatom. To je za mene najveća satisfakcija kao umetnika, jer znači da sam uspeo da prenesem njihove ideje na najbolji mogući način i stvorim nešto što ih čini srećnim i ponosnim.

Ovaj intervju čini deo projekta “Mladi i uspešni”, koji se fokusira na istraživanje inspirativnih priča i dostignuća mladih pojedinaca u različitim sferama života.

About the author

About the author call_made

Radovan Laćarak

Iskusni izvršni direktor sa dokazanom istorijom rada u industriji informacionih tehnologija i usluga. Poseduje izuzetne veštine u pisanju tekstova različitih žanrova, kreiranju visokokvalitetnog veb sadržaja, strateškom uređivanju, novinarstvu i efikasnom upravljanju odnosima s medijima.

More posts Follow

trending_flat
United Grupa, u okviru koje posluje SBB, stvara najveću optičku mrežu u Jugoistočnoj Evropi

Nakon uspešnog osnivanja kompanije United Fiber u Grčkoj 2021. godine, United Grupa nastavila da objedinjuje svoj portfolio fiksne infrastrukture u EU (Bugarska, Hrvatska i Slovenija) pod brendom United Fiber. Počevši sa registracijom novouspostavljene kompanije u Sloveniji u martu 2024. godine, a koja će biti praćena Bugarskom i Hrvatskom do kraja ove godine, Grupa je fokusirana na dalje ubrzanje i jačanje svojih investicija na ovoj važnoj geografskoj oblasti. Moderna širokopojasna infrastruktura povezuje Evropu sa Bliskim istokom i Azijom, odgovarajući na visoku potražnju za tranzitom kroz ključna tržišta Grupe. Ultra-brzi i pouzdani internet zadovoljava visoke zahteve korisnika i poslovnih klijenata širom Jugoistočne Evrope. „U United Grupi znamo kako da izgradimo i implementiramo najmoderniju fiksnu infrastrukturu. 2000. godine smo počeli potpuno od nule u Srbiji, a dve decenije kasnije postali smo najveća optička mreža u Jugoistočnoj Evropi. U četiri zemlje Evropske unije – Grčkoj, Bugarskoj, Hrvatskoj i […]

trending_flat
Kompanija Meta širi program pretplate

Meta je na početku svoj servis sa plaćenom verifikacijom nudila u Australiji i na Novom Zelandu, a sada je dostupan i Facebook i Instagram korisnicima u Sjedinjenim Američkim Državama.  Meta Verified servis košta 11,99 dolara mesečno ukoliko se koristi na vebu, odnosno 14,99 dolara preko mobilne prodavnice aplikacija. Prva opcija nudi samo mogućnost dobijanja plave kvačice za Facebook, dok druga omogućava isto i za Instagram. Pored bedža, servis nudi "proaktivnu zaštitu od imitatora", direktan pristup korisničkoj podršci, ekskluzivne stikere i 100 Stars mesečno na Facebooku za iskazivanje podrške drugim kreatorima.Oni koji žele da koriste servis moraju da imaju 18 godina i moraju da prođu kroz proces verifikacije, koji uključuje posedovanje identifikacionog dokumenta sa fotografijom. Potrebno je i uključivanje opcije za verifikaciju u dva koraka.

trending_flat
Taxi Aplikacija – Kako brzo i lako doći do taksi vozila?

Zamislite scenu - počela je kiša u Novom Sadu, a vi baš sada morate da se nađete na drugoj strani grada. Zovete brojeve taksi vozila ali se niko ne javlja, ili vam kažu da nema slobodnih vozila.  Srećom, postoji novo rešenje za ovakve probleme, u skladu sa modernim tehnologijama, koje će vam uštedeti vreme i živce.U pitanju je besplatna "Pan taxi" aplikacija, dostupna za Android ili iOS uređaje, a ispostavilo se i da je veoma laka za korišćenje, u šta smo se i sami uverili. Evo kako aplikacija zapravo funkcioniše: - Instalirate aplikaciju sa App Store ili Google Play, ukucate svoj broj telefona i sama aplikacija pronađe vašu lokaciju uz pomoć Goole Maps-a i GPS-a. - Imate opciju da ukucate početnu i krajnju adresu i aplikacija će vam odmah reći koliko vremena će trajati vožnja i koliko će otprilike koštati. […]

trending_flat
Škole počele da zabranjuju ChatGPT da đaci ne bi varali na testovima

Sve javne škole u Njujorku su blokirale pristup ChatGPT modelu na svojim mrežama i uređajima. Škole su u strahu da bi učenici mogli da iskoriste ChatGPT za varanje na domaćim zadacima, ali i pisanje sastava, što može kreirati put za izbegavanja učenja školskog materijala. Za one koji nisu ispratili celu priču, ChatGPT je jezički model za predviđanje koji je kreirala kompanija OpenAI. ChatGPT je trenutno dostupan besplatno svakome, a možete ga koristiti da pišete sastave, pesme, ali i tehničku dokumentaciju ili programski kod. Ono što je zastrašujuće je koliko je ChatGPT dobar i koliko teško možete da primetite da je u pitanju mašinski generisan sadržaj. Problem sa ChatGPT je što trenutno pravi sadržaj koji zvuči veoma dobro, ali isto tako često ne daje tačne informacije. Kompanija OpenAI je kreirana 2015. godine od strane Sem Altmana i Ilon Maska i ona, […]

trending_flat
YouTube Hype pruža manjim kreatorima priliku da se istaknu

Kada određeni jutjuber dostigne 500.000 pretplatnika, stvari se značajno menjaju u smislu rasta i prihoda tog kanala. Veći kanali dobijaju više pregleda, što dovodi do većih preporuka, što dalje povećava broj pregleda i prihoda. YouTube sada želi da pomogne manjim kanalima da rastu, uz novu funkciju pod nazivom "Hype". Nova funkcija je osmišljena da pomogne manjim kanalima u rastu i omogući korisnicima da otkriju nove kreatore. Hype je novi promotivni sistem unutar platforme: postoji novo dugme za "hajpovanje" video zapisa, a najviše hajpovani video zapisi će se pojavljivati na rang listi koja pokriva celu platformu. Za razliku od "trenda", Hype je usmeren isključivo na manje kanale i na ono što korisnici odluče da preporuče, a ne samo ono što gledaju. YouTube radi na Hype funkciji od početka 2023. godine, kada je odlučeno da se više fokusira na izgradnju zajednica unutar […]

trending_flat
Maskovi sateliti iz mreže Starlink sve više blokiraju pogled u svemir

Radio talasi iz sve veće mreže satelita Ilona Maska ometaju astrofizička istraživanja, tvrde holandski istraživači, prenosi BBC. Nova generacija satelita Starlink, koji omogućuju brzi internet širom sveta, više ometa radioteleskope nego ranije verzije, kažu istraživači. Hiljade satelita u orbiti „zasljepljuju“ radioteleskope i možda ometaju astronomska istraživanja, prema holandskom Institutu za radioastronomiju (ASTRON). SpaceX, koji poseduje Starlink, nije odgovorio na zahtev BBC-ja za komentarom. Sateliti pružaju širokopojasni internet širom sveta, često na udaljenim mestima, uključujući izazovna okruženja poput Ukrajine i Jemena. BBC piše da se takođe koriste za spajanje udaljenih područja Ujedinjenog Kraljevstva na brzi internet. U 2022. testovi su pokazali da Starlink može isporučiti internet brzine četiri puta veće od proseka. Ali astronomi kažu da to ima svoju cenu. „Svaki put kad se više njih lansira s ovakvim nivoima emisije, vidimo sve manje i manje neba“, rekla je profesorka Džesika […]

trending_flat
Kreator igre “Flappy Bird” nije uključen u ponovno pokretanje igre

Kultna mobilna igra "Flappy Bird" uskoro će dobiti novi život u vidu igre "Flap 2 It". Međutim, kreator originalne igre, Dong Nuen, nije uključen taj proces. U najavi igre "Flap 2 It", jasno je rečeno da se studio Tappy, koji stoji iza novog izdanja, oslanja na prepoznatljiv gameplay "Flappy Birda", ali bez direktnog učešća Nuena. Ova vest možda dolazi kao iznenađenje fanovima originala, posebno imajući u vidu to koliko je "Flappy Bird" bio popularan kada je prvi put lansiran 2013. godine. Igra je brzo postala viralni hit, ali ju je Nuen povukao iz prodavnica aplikacija samo nekoliko meseci kasnije, navodeći da mu je ogromna popularnost igre donela nepoželjnu pažnju i pritisak. Od tada je ostao prilično povučen, retko se pojavljujući u javnosti i nije nastavio sa razvijanjem mobilnih igara na globalnoj sceni. Nuen se nedavno oglasio na platformi X kako […]

trending_flat
Google testira desktop prozore za Android tablete

Google trenutno testira novu funkciju za Android tablete koja omogućava korisnicima da slobodno menjaju veličinu aplikacija i raspoređuju ih po ekranu kako žele, što olakšava rad sa više zadataka istovremeno. Ova funkcija, nazvana „desktop prozori“, trenutno je dostupna kao verzija za programere, a za aplikacije koje je podržavaju, čak možete otvoriti više instanci iste aplikacije. Trenutno se aplikacije na Android tabletima otvaraju u punom ekranu po defaultu. Kada je novi način rada omogućen, svaka aplikacija će se pojaviti u prozoru sa kontrolama koje omogućavaju pomeranje, maksimalizaciju ili zatvaranje aplikacije. Na dnu ekrana će se takođe pojaviti taskbar sa vašim aktivnim aplikacijama. Ova funkcija zvuči vrlo slično funkciji Stage Manager na iPad-u, koja takođe omogućava menjanje veličine i premeštanje prozora po ekranu, ili kao bilo koji desktop operativni sistem. Samsung već godinama nudi slično iskustvo sa DeX, omogućavajući upravljanje prozorima na […]

trending_flat
Apple odlaže Genmoji i Image Playground za iOS 18.2

Apple će odložiti lansiranje alata za generisanje slika i prilagođenih emotikona, kao što su Genmoji i Image Playground, do verzije iOS 18.2, koja se očekuje u decembru 2024. Ovi alati su prvobitno najavljeni za iOS 18.1, ali neće biti dostupni do kasnije nadogradnje. Iako će Apple Intelligence debitovati sa iOS 18.1 u oktobru, Genmoji i alat Image Playground neće biti deo te prve verzije. Genmoji će omogućiti kreiranje emotikona na osnovu fotografija ili teksta, dok će Image Playground korisnicima pružiti tri stila za generisanje slika. Ove funkcije će biti dostupne na iPhone 16 i novijim modelima, koji će biti predstavljeni na Appleovom događaju "It’s Glowtime". Apple Intelligence će takođe doneti integraciju sa ChatGPT-om, sažimanje poruka, pametniji Siri i još mnogo toga. izvor: engadget.com

trending_flat
Paylocity preuzima startup Airbase

Paylocity, kompanija za HR i softver za obračun plata, dogovorila je kupovinu startapa Airbase, koji se bavi upravljanjem korporativnih troškova. Akvizicija, vredna 325 miliona dolara, čeka regulatorno odobrenje i trebalo bi da se završi u narednih 30 do 60 dana. Sredstva za kupovinu biće osigurana kroz kreditnu liniju Paylocity-a. Airbase je osnovan 2017. godine i pruža softverska rešenja za srednje velike kompanije radi boljeg upravljanja troškovima, uključujući plaćanje računa, korporativne kartice i nadoknadu troškova zaposlenima. Kompanija iz San Franciska prikupila je više od 100 miliona dolara investicija i 2021. godine bila procenjena na 600 miliona dolara. izvor: techcrunch.com

Related

trending_flat
Od porodične tradicije do uspešnog posla: Priča o “Imela Dekor” cvećari iz Odžaka

Dobrodošli u još jednu inspirativnu priču iz serijala "Mladi i uspešni". Danas imamo zadovoljstvo da vam predstavimo mladu i talentovanu Inu Vučurović, vlasnicu cvećare "Imela Dekor". Od skromnih početaka 2005. godine, ova cvećara je postala sinonim za kreativnost, kvalitet i posvećenost, a svoju ponudu proširili su i na web shop za prodaju cveća. Naša sagovornica je uz pomoć i vođstvo svoje majke naučila sve tajne cvećarstva i preuzela vođenje porodičnog posla, unoseći svežu energiju i inovativne ideje. U ovom intervjuu, saznaćemo kako je započela njihova priča, koji su izazovi sa kojima se suočavaju u svakodnevnom poslovanju i šta definiše njihov uspeh. Takođe, otkrićemo koje su njene omiljene cvetne kreacije i kako uspeva da balansira između poslovnog i privatnog života. Pridružite nam se i inspirišite se pričom o ljubavi prema cveću i posvećenosti koja stoji iza svakog cvetnog aranžmana iz "Imela […]

trending_flat
Zeleni Novčić – novi finansijski standard u budućnosti

Svet se suočava s gorućim izazovom ekološkog zagađenja, a potreba za održivim rešenjima postaje neophodnija nego ikada pre. U ovom vrtlogu ekoloških problema, PEGOM ECO-System stupa na scenu kao svetionik nade i inovacije.Ovaj blog će vas provesti kroz fascinantni svet održivosti, istražujući kako PEGOM ne samo da prepoznaje hitnost ekoloških izazova, već pruža transformišuće mogućnosti za sve nas. Pripremite se za putovanje ka zelenom blagu koje ne samo da čuva planetu, već i otvara vrata za ekološki i finansijski prosperitet. PEGOM ECO-System: Otkrivanje ideje, imena i vizije U srcu održivosti i ekonomske revolucije stoji PEGOM ECO-System, a da bismo zaista razumeli ovaj inovativni ekosistem, moramo zaroniti u njegov početak. Idejni tvorac ovog ambicioznog poduhvata je Petar Gombar, mladi vizionar iz Novog Sada, koji je osmislio ime PEGOM, a ujedno i stoji iza sveobuhvatne ideje koja transformiše ekologiju i finansije.PEGOM ECO-System […]

Be the first to leave a comment

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.
 
 

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation