Šta sve treba da uzmete u obzir dok vodite ili planirate internet prodavnicu

ČLANAK arrow_drop_down

Kako povećati prodaju? Ukoliko imate online prodavnicu ovo pitanje vas je napalo iz zasede barem 600 puta do sada. Verovatno vam je ukralo sate i sate sna, par kilograma živaca i poremetilo vam probavni trakt.

Ako vam je dosta mučenja, vreme je za promene. Pogledajte ovih nekoliko važnih saveta za vlasnike online prodavnice i zaboravite na neprospavane noći i probleme sa stomakom. Obnavljanje živaca – ne garantujemo.

Offline vs online prodavnica

Online kupovina nikada nije bila lakša. Ipak, većina ljudi i dalje bira „normalne“ radnje u kojima može da vidi, opipa i proba robu, razgovara sa prodavcem, možda se cenjka, uživa u specifičnom izgledu i organizaciji prodavnice i da kupljenu stvar odmah odnese kući.

Dakle, kupci žele sve ono što im online prodavnice e-commerce sajtovi danas zapravo ne nude. A mora li da bude tako?

Kada klijent uđe u lokal, bez obzira da li se radi o supermarketu, radnji sa sportskom opremom, računarima… ono što nikada ne primećuje jeste pozadinska priča. Planiranje rasporeda, odabir boja, organizacija prodavaca, slaganje robe… Odabir artikala koji će biti prodavani, čitavo istraživanje i ogroman uloženi novac i rad koji stoje iza svega, kupcima ostaje sakriven. Ono što primećuju je završen proizvod. Savršeno upakovana radnja u kojoj lako pronalaze ono što žele i u kojoj se osećaju prijatno.

A kakva je praksa sa online prodavnicama?

Izuzimajući one velike, većina e-commerce sajtova je kreirana po istom šablonu. Uglavnom su napravljene u WordPressu, izgledaju i organizovane su slično, slabe su preglednosti, nude prosto navođenje karakteristika proizvoda i traže novac od kupca ne nudeći nikakve dodatne dobiti zauzvrat.

Analizirajte svoju, ili konkurentsku e-commerce prodavnicu. Postavite sledeća pitanja:

  • Da li je lako pronaći tačno ono što tražite?
  • Pruža li stranica sve odgovore koji su vam potrebni o proizvodu?
  • Kakva je brzina učitavanja? Da li se sve dešava brzo ili koči?
  • Da li vas stranica na kojoj ste „vuče“ da ostanete na sajtu i pročačkate šta još tu ima?
  • Kakve su boje dugmića za poručivanje? (Narandžastu dugmad na primer, teško možete naći iako su studije pokazale da ljudi najviše vole da kliknu baš na dugme te boje).
  • Da li postoji živa osoba koju možete kontaktirati u svakom trenutku?
  • Koje je obećano vreme isporuke kupljenog artikla?

Odgovori na ova pitanja brzo pokazuju da su sve online prodavnice „na kalup“.

Iz svega lako je zaključiti zašto je potencijlnom kupcu lakše da ugasi računar i odšeta do prve offline prodavnice i pazari šta mu je potrebno.

Elem, ako želite da vaša online prodavnica generiše veći prihod, vreme je za optimizaciju i izmene.

Kako napraviti online prodavnicu koja privlači ljude?

Ako u grupu od 999 osoba u kojoj su svi obučeni u crno ubacimo jednu koja je odenula belo, koga ćete prvo primetiti? Naravno onu koja odskače, koja je originalna i nosi belo odelo. Ljudski mozak je tako napravljen da prvo „hvata“ ono što odskače.

Dakle, potrebno je da vaša online prodavnica posetiocima stvori jedinstveno web shop iskustvo. Takvo koje će kupcu pružiti osećaj što sličniji onom koji ima u običnoj radnji jer, to je ono što želi.

Da vidimo kako u online svetu možemo simulirati offline prodavnicu.

Unikatan dizajn web shopa

Možete imati najbolji proizvod koji prodajete po sjajnim uslovima, međutim, ako izostaje dobra prezentacija, sve je osuđeno na propast. Ovo je već poznata stvar i jedan od glavnih razloga zašto vlasnici online prodavnica biraju ustaljen, jednoobrazan izgled web shopa za sebe.

Nažalost, ova praksa dovodi do toga da je nemoguće razaznati jedan e-commerce sajt od drugog. Rezultat su posledice manje prodaje koja pogađa sve.

Umesto „linije manjeg otpora“ i copy/paste izgleda sajta, odaberite jedinstvenost.

Ako nemate sredstva da istražite šta je to što bi vašoj ciljnoj grupi bilo po volji ili sprovedete A/B testiranje, uvek možete primeniti „zlatno pravilo“: Kreirajte online prodavnicu u kojoj bi ste vi sami rado kupovali! Neka vam web shop bude zanimljiv, takav da se lako snalazite u njemu, da se brzo učitava i privlačan toliko da imate želju da mu se vratite i istražjete šta sve tu ima!

Prilagodite se mobilnim telefonima

Praktično svi koji imaju mobilni telefon koriste ga za društvene mreže i odlazak na internet. Čak je u porastu broj onih koji na web odlaze isključivo preko telefona.

A da li je vaša online prodavnica optimizovana za mobilni? Ovo je stavka kojoj je, ako već niste, nužno da posvetite vreme i osigurate savršeno korisničko iskustvo za klijente koji vam dolaze putem mobilnog telefona.

Obezbedite pregršt informacija o artiklima

Jedna slika proizvoda nije dovoljna. Kupac želi da ga pogleda iz svih uglova i utvrdi da li se uklapa u njegove potrebe.

Recimo da prodajete smart televizor. Obična anfas slika uz podatak da je ekran 40 inča, mi neće reći ništa posebno. Ono što me zanima jeste kako izgleda u prostoru, kako se uklapa uz stariji, a kako uz noviji nameštaj. Sa uključenim i isključenim ekranom. A, kakva je slika na ekranu? Koja je dužina kabla? Da li mogu da nakačim laptop na njega?

Slikama treba pokriti što više mogućih scenarija i to iz svakog ugla uz prikazivanje šta sve kupac dobija tim modelom TV-a. Takođe, prikažite ljude na fotografijama. Usamljeni TV na beloj pozadini je asocijacija na bacanje para na komad koji samo skuplja prašinu. Ljudi uz televizor prikazuju druženje, kvalitetno provedeno vreme sa porodicom, obogaćivanje života…

Ne zaboravite. Kupac želi sve odgovore na sva svoja pitanja. U običnoj prodavnici pitaće prodavca, dobiti preporuku za drugi model ukoliko dotični nema funkciju koja ga interesuje, svako objašnjenje i informacija sačekaće ga uz osmeh.

Kako to postići na web shopu?

Dodajte tekst sa najčešćim pitanjima i odgovorima o proizvodu. Slobodno idite u najsitnije detalje. Od toga koliko dugo traje baterija u daljinskom upravljaču, do mogućnosti povezivanja TV-a na internet i gledanja YouTube klipova.

Sva pitanja rasporedite pregledno tako da se odgovor dobije klikom na polje. Tako ćete obezbediti preglednost na stranici i olakšati navigaciju bilo da se radi o klijentu koji koristi računar ili onom koji je došao preko mobilnog telefona.

Pružite kupcu osećaj kao da ste tu sa njim, uvek na usluzi, nikada na smetnji.

Koristite video

Ljudi ne vole da čitaju. Osmislite promotivni video za proizvod koji će na zabavan način pružiti informacije o dobitima koje korisnik ostvaruje ako ga kupi.

Nema potrebe za dugometražnim filmom. U 60-tak sekundi ili manje, možete reći sve što je potrebno kako bi ste inspirisali kupca. Budite jasni, realni i fokusirani na ciljnu grupu.

Možete čak i ponuditi popust klijentu koji bi bio spreman da napravi review proizvoda ili iskoristiti nekog poznatog blogera ili Jutjubera u ovu svrhu.

Ne zaboravite da niko ne veruje u čiste superlative. Nije moguće da je svaki proizvod koji nudite prosto savršen. Svaki ima svoje prednosti i mane koje će pomoći ljudima u odluci koji kupiti. Iskrenost je ono što klijenti najviše cene.

Zadržite posetioca još malo

Potencijalni kupac je došao, pogledao, pročitao i rešio da ode.

To je kraj?

Samo ako vi to dozvolite. Zapravo ovo je savršen trenutak za popup. Izbacite mu prozorče u kome iznosite super ponudu vezanu za artikal koji je gledao. Vratimo se smart TV-u. U popupu možete navesti da, na primer, uz kupovinu produžnog kabla ostvaruje 15% popusta na televizor. Ova potpuno neočekivana ponuda može biti dovoljna da se posetilac vrati i obavi kupovinu u vašem online storu.

Naravno, ovakvu akciju nećete navesti na stranici o proizvodu, ali ćete je svakako naglasiti u narednom koraku (popunjavanje porudžbenice) kako bi bila dostupna svakome.

Postavite čoveka s druge strane žice

Ljudi vole da komuniciraju sa ljudima. Zato im to i omogućite. Otvorite telefonsku, skype, viber, Facebook… kanal komunikacije gde će potencijalne klijente sačekati topao ljudski glas. I tu mogućnost jasno predstavite kupcima na svakoj strani.

Navedite koje je radno vreme telefonskog servisa i osigurajte da osobe koje rade ovu podršku zaista mogu i znaju da pruže odgovore.

Mogućnost kupovine za sve

Niko ne voli da gubi vreme i smara se popunjavanjem formulara kako bi postao registrovani korisnik online prodavnice i mogao da obavlja kupovinu.

To je jedna od stavki koje uništavaju konverzije.

Zato dozvolite svima da brzo i lako kupe ono što žele. Bez registracije.

Zamislite na šta bi ličila trgovina ako bi u svakoj prodavnici zahtevali da popunite formular, donesete nalaz krvi i dokaz o državljanstvu. Zašto bi onda to radili u online svetu?

Takođe, pružite mogućnost plaćanja na više načina. Možda klijent ne poseduje karticu za online kupovinu ili ne zna kako da je pravilno koristi. Ponudite mu mogućnost plaćanja u pošti ili banci običnom uplatnicom. U ovom slučaju je opravdano tražiti mu da ostavi svoju mail adresu. Takođe, naplatu možete izvršiti i preko PayPal naloga, Western Uniona, PostNeta…

Izađite u susret svojim klijentima.

Maksimalno ubrzajte vreme isporuke

Platio sam i želim to što pre u svom posedu. Ovo je logika svakog čoveka. Zato pružite takvu uslugu u online shopu. Ne nije potrebno da to bude standard. Pored uobičajenih 7-10 dana isporuke, dozvolite klijentima da plate više ako žele da robu dobiju istog dana. Pa ko voli nek izvoli.

Znajte da je često ljudima važnije da imaju mogućnost da nešto urade ili dobiju, nego li da to zaista i iskoriste. Stvar je jednostavna. Mogućnost izbora znači slobodu, a sloboda znači opuštenost i poverenje. Presudne stvari za uspešno poslovanje i trgovinu.

Savet: Primenite i jedan psihološki trik. Ponudite isporuku o vašem trošku za kupovinu preko XY iznosa. Na ovaj način možete ljude podstaći da kupe još nešto što, prvobitno, nisu nameravali.

Personalizujte isporuku

Poslali ste paket – ubacite karticu sa lepim željama u kojoj navodite ime i prezime kupca. Učinite da se osete posebno i počastvovano jer su poslovali sa vašim web shopom.

Možete ubaciti i neku vrstu poklončića koji će ujedno biti i vaša reklama. Recimo možete pokloniti privezak za ključeve sa imenom kupca na jednoj, i vašom reklamom na drugoj strani.

Budite jedinstveni. Pridodajte i neku motivacionu poruku u stilu kineskih kolačića sudbine. Tako možete inspirisati ljude da naprave selfi, okače ga na društvenim mrežama i prošire dobar glas o vama.

A znate da, od preporuke, nema ničeg boljeg za dobro razvijanje posla.

Dozvolite klijentima da kažu svoje mišljenje

Mogućnost ostavljanja komentara, naravno vi imate punu kontrolu nad njihovim odobravanjem, ne samo da će dati razlog ljudima da se vraćaju i vode diskusiju, već će budućem kupcu biti od koristi.

Kupci mogu ostaviti fotografije i pokazati kako oni koriste proizvod kupljen u vašoj online prodavnici, navesti svoja iskustva i preporuke, možda čak i pomoći jedni drugima da reše problem.

Sve to vama zapravo omogućava da, vremenom, stvorite zajednicu vernih klijenata i svoj posao učinite bezbednim na duge staze.

Pokrenite blog online prodavnice

Ovde je primat u redovnom pružanju visokokvalitetnog sadržaja za svoje klijente. Dajte im zabavan sadržaj, prikažite način da koriste neki artikal za stvar kojoj nije primarno namenjen, pokrenite nagradnu igru, sarađujte sa drugim brendovima…

Ne samo da ćete ljudima pružiti razlog da vas stalno posećuju, i time uvećati mogućnost da nešto i kupe, već ćete pozitivno uticati na SEO optimizaciju svog e-commerce sajta i njegovu poziciju na Googlu.

Onaj ko se usudi – profitira

Internet prodavnice danas niču na sve strane i svaka, manje više, prati ustaljenu putanju. Ipak, malo je onih koje posluju u plusu.

Zato budite inovativni. Pružite ljudima ono što žele, na način na koji to žele. Vodite računa o njihovim potrebama, zauzvrat oni će se pobrinuti za vaše.

About the author

About the author call_made

Radovan Laćarak

Iskusni izvršni direktor sa dokazanom istorijom rada u industriji informacionih tehnologija i usluga. Poseduje izuzetne veštine u pisanju tekstova različitih žanrova, kreiranju visokokvalitetnog veb sadržaja, strateškom uređivanju, novinarstvu i efikasnom upravljanju odnosima s medijima.

More posts Follow

trending_flat
United Grupa, u okviru koje posluje SBB, stvara najveću optičku mrežu u Jugoistočnoj Evropi

Nakon uspešnog osnivanja kompanije United Fiber u Grčkoj 2021. godine, United Grupa nastavila da objedinjuje svoj portfolio fiksne infrastrukture u EU (Bugarska, Hrvatska i Slovenija) pod brendom United Fiber. Počevši sa registracijom novouspostavljene kompanije u Sloveniji u martu 2024. godine, a koja će biti praćena Bugarskom i Hrvatskom do kraja ove godine, Grupa je fokusirana na dalje ubrzanje i jačanje svojih investicija na ovoj važnoj geografskoj oblasti. Moderna širokopojasna infrastruktura povezuje Evropu sa Bliskim istokom i Azijom, odgovarajući na visoku potražnju za tranzitom kroz ključna tržišta Grupe. Ultra-brzi i pouzdani internet zadovoljava visoke zahteve korisnika i poslovnih klijenata širom Jugoistočne Evrope. „U United Grupi znamo kako da izgradimo i implementiramo najmoderniju fiksnu infrastrukturu. 2000. godine smo počeli potpuno od nule u Srbiji, a dve decenije kasnije postali smo najveća optička mreža u Jugoistočnoj Evropi. U četiri zemlje Evropske unije – Grčkoj, Bugarskoj, Hrvatskoj i […]

trending_flat
Kompanija Meta širi program pretplate

Meta je na početku svoj servis sa plaćenom verifikacijom nudila u Australiji i na Novom Zelandu, a sada je dostupan i Facebook i Instagram korisnicima u Sjedinjenim Američkim Državama.  Meta Verified servis košta 11,99 dolara mesečno ukoliko se koristi na vebu, odnosno 14,99 dolara preko mobilne prodavnice aplikacija. Prva opcija nudi samo mogućnost dobijanja plave kvačice za Facebook, dok druga omogućava isto i za Instagram. Pored bedža, servis nudi "proaktivnu zaštitu od imitatora", direktan pristup korisničkoj podršci, ekskluzivne stikere i 100 Stars mesečno na Facebooku za iskazivanje podrške drugim kreatorima.Oni koji žele da koriste servis moraju da imaju 18 godina i moraju da prođu kroz proces verifikacije, koji uključuje posedovanje identifikacionog dokumenta sa fotografijom. Potrebno je i uključivanje opcije za verifikaciju u dva koraka.

trending_flat
Taxi Aplikacija – Kako brzo i lako doći do taksi vozila?

Zamislite scenu - počela je kiša u Novom Sadu, a vi baš sada morate da se nađete na drugoj strani grada. Zovete brojeve taksi vozila ali se niko ne javlja, ili vam kažu da nema slobodnih vozila.  Srećom, postoji novo rešenje za ovakve probleme, u skladu sa modernim tehnologijama, koje će vam uštedeti vreme i živce.U pitanju je besplatna "Pan taxi" aplikacija, dostupna za Android ili iOS uređaje, a ispostavilo se i da je veoma laka za korišćenje, u šta smo se i sami uverili. Evo kako aplikacija zapravo funkcioniše: - Instalirate aplikaciju sa App Store ili Google Play, ukucate svoj broj telefona i sama aplikacija pronađe vašu lokaciju uz pomoć Goole Maps-a i GPS-a. - Imate opciju da ukucate početnu i krajnju adresu i aplikacija će vam odmah reći koliko vremena će trajati vožnja i koliko će otprilike koštati. […]

trending_flat
Škole počele da zabranjuju ChatGPT da đaci ne bi varali na testovima

Sve javne škole u Njujorku su blokirale pristup ChatGPT modelu na svojim mrežama i uređajima. Škole su u strahu da bi učenici mogli da iskoriste ChatGPT za varanje na domaćim zadacima, ali i pisanje sastava, što može kreirati put za izbegavanja učenja školskog materijala. Za one koji nisu ispratili celu priču, ChatGPT je jezički model za predviđanje koji je kreirala kompanija OpenAI. ChatGPT je trenutno dostupan besplatno svakome, a možete ga koristiti da pišete sastave, pesme, ali i tehničku dokumentaciju ili programski kod. Ono što je zastrašujuće je koliko je ChatGPT dobar i koliko teško možete da primetite da je u pitanju mašinski generisan sadržaj. Problem sa ChatGPT je što trenutno pravi sadržaj koji zvuči veoma dobro, ali isto tako često ne daje tačne informacije. Kompanija OpenAI je kreirana 2015. godine od strane Sem Altmana i Ilon Maska i ona, […]

trending_flat
Google testira desktop prozore za Android tablete

Google trenutno testira novu funkciju za Android tablete koja omogućava korisnicima da slobodno menjaju veličinu aplikacija i raspoređuju ih po ekranu kako žele, što olakšava rad sa više zadataka istovremeno. Ova funkcija, nazvana „desktop prozori“, trenutno je dostupna kao verzija za programere, a za aplikacije koje je podržavaju, čak možete otvoriti više instanci iste aplikacije. Trenutno se aplikacije na Android tabletima otvaraju u punom ekranu po defaultu. Kada je novi način rada omogućen, svaka aplikacija će se pojaviti u prozoru sa kontrolama koje omogućavaju pomeranje, maksimalizaciju ili zatvaranje aplikacije. Na dnu ekrana će se takođe pojaviti taskbar sa vašim aktivnim aplikacijama. Ova funkcija zvuči vrlo slično funkciji Stage Manager na iPad-u, koja takođe omogućava menjanje veličine i premeštanje prozora po ekranu, ili kao bilo koji desktop operativni sistem. Samsung već godinama nudi slično iskustvo sa DeX, omogućavajući upravljanje prozorima na […]

trending_flat
Apple odlaže Genmoji i Image Playground za iOS 18.2

Apple će odložiti lansiranje alata za generisanje slika i prilagođenih emotikona, kao što su Genmoji i Image Playground, do verzije iOS 18.2, koja se očekuje u decembru 2024. Ovi alati su prvobitno najavljeni za iOS 18.1, ali neće biti dostupni do kasnije nadogradnje. Iako će Apple Intelligence debitovati sa iOS 18.1 u oktobru, Genmoji i alat Image Playground neće biti deo te prve verzije. Genmoji će omogućiti kreiranje emotikona na osnovu fotografija ili teksta, dok će Image Playground korisnicima pružiti tri stila za generisanje slika. Ove funkcije će biti dostupne na iPhone 16 i novijim modelima, koji će biti predstavljeni na Appleovom događaju "It’s Glowtime". Apple Intelligence će takođe doneti integraciju sa ChatGPT-om, sažimanje poruka, pametniji Siri i još mnogo toga. izvor: engadget.com

trending_flat
Paylocity preuzima startup Airbase

Paylocity, kompanija za HR i softver za obračun plata, dogovorila je kupovinu startapa Airbase, koji se bavi upravljanjem korporativnih troškova. Akvizicija, vredna 325 miliona dolara, čeka regulatorno odobrenje i trebalo bi da se završi u narednih 30 do 60 dana. Sredstva za kupovinu biće osigurana kroz kreditnu liniju Paylocity-a. Airbase je osnovan 2017. godine i pruža softverska rešenja za srednje velike kompanije radi boljeg upravljanja troškovima, uključujući plaćanje računa, korporativne kartice i nadoknadu troškova zaposlenima. Kompanija iz San Franciska prikupila je više od 100 miliona dolara investicija i 2021. godine bila procenjena na 600 miliona dolara. izvor: techcrunch.com

trending_flat
Završen ConnectCon u Sarajevu

Proteklog vikenda u organizaciji Connect Arene održana je prva gejming konvencija u Bosni i Hercegovini pod nazivom ConnectCon. U tri dana koliko je trajala konvencija istu je posjetilo više od 3500 posjetilaca iz Bosne i Hercegovine i regije. Spoj gejminga, novih tehnologija i influencinga sa društvenim i tradiocionalnim igrama pokazalo se kao odlična kombinacija u kojoj su uživale kompletne porodice. Cosplay takmičenje, održano po prvi put u Bosni i Hercegovini izazvalo je oduševljenje svih prisutnih i velikim aplauzom su nagrađeni svi takmičari. Pored Ingy aplikacije koja pomaže gejmerima da ostanu zdravi i u formi imali smo predavanje o sigurnosti na internetu koje je održao Saša Petrović, inspektor za Cyber kriminal u FUP -u Program ConnectCon-a je bio raznovrstan i uzbudljiv. Posjetioci su imali priliku da učestvuju u takmičenjima u popularnim igrama kao što su Fortnite, League of Legends, Stumble Guys, […]

trending_flat
Sony povlači novu igru sa tržišta samo dve nedelje nakon lansiranja

Sony je objavio da povlači online pucačinu Concord iz prodaje samo dve nedelje nakon njenog lansiranja. Multiplayer naslov, koji je ekskluzivno izdat za PlayStation 5 i PC 23. avgusta, navodno nije uspeo da privuče dovoljno igrača. U blogu na Sonyjevoj veb stranici, direktor igre Ryan Ellis iz razvojnog studija Firewalk Studios najavio je da će igra biti ugašena 6. septembra. Izjavio je da će svi koji su kupili Concord po ceni od 40 funti dobiti potpuni povraćaj novca, a tim odlučuje o 'najboljem putu dalje' za povratak igre. Concord je tzv. hero shooter, sličan popularnim naslovima poput Overwatcha i Valoranta. Igrači su deo tima koji se sastoji od likova s različitim sposobnostima, a mogu se takmičiti u klasičnim deathmatchovima ili drugim modovima koji uključuju osvajanje ciljeva ili kontrolu određenih delova arene, piše BBC. Nedostatak inovativnosti Sony je razvijao Concord osam […]

trending_flat
Zabranjena mreža X u Brazilu, kazna za sve koji društvenoj mreži pristupe preko VPN-a

Mask se suočava s novom glavoboljom nakon što je brazilski sudija naredio zabranu pristupa platformi X. Sudija brazilskog Vrhovnog suda, Aleksandre de Moraes, doneo je odluku o zabrani korišćenja društvene mreže X u zemlji, jer Ilon Mask nije imenovao pravnog zastupnika. Anatel, brazilska Nacionalna telekomunikaciona agencija, dobila je rok od 24 sata da ograniči pristup platformi, dok su Google i Apple dobili pet dana da uklone aplikaciju X iz svojih prodavnica za brazilske korisnike. Prema lokalnom portalu Poder 360, sud će kažnjavati korisnike koji pokušaju da zaobiđu zabranu putem VPN-a, sa kaznom od 50.000 reala, što je nešto više od 8.000 evra. Sukob između Moraesa i Maska traje već mesecima, a sve je počelo kada je platforma X ponovo aktivirala naloge koji su ranije bili ugašeni po sudskom nalogu. Prema New York Timesu, ovi nalozi su bili suspendovani zbog širenja […]

Related

trending_flat
Kako do idealne kombinacije ključnih reči?

Većina naših krstarenja internetom započinje ukucavanjem određenih pojmova u polje namenjeno pretrazi. Ti pojmovi će nas odvesti do stranica sa sadržajima koji nas zanimaju, a za one koji se bave optimizacijom internet sadržaja (SEO), upotreba ključnih reči biće važna alatka za povećanje ukupnog saobraćaja na sajtu. Ukoliko biste se pozabavili istraživanjem različitih načina upotrebe ključnih reči, sigurno će vas zanimati i kako da pri tome postignete maksimalni efekat. Budući da je praktično reč o osnovi SEO strategije, ovom prilikom ćemo pokušati da vam tu temu približimo na što jednostavniji način. Pretpostavimo da se bavite online prodajom LCD monitora. Za početak, zamislite se u ulozi potencijalnog kupca koga zanimaju najnoviji modeli ili, recimo, mesta na kojima bi ih mogao kupiti. Krenete li sa ukucavanjem relevantnih pojmova u browser, završićete sa podužom listom fraza koje će vam sam Google sugerisati. Zapravo, što je takvih fraza […]

trending_flat
Šta je affiliate marketing i kako ga možete iskoristiti za izgradnju mreže svojih promotera?

Dobilli ste 50, ili zašto ne 100, novih klijenata za samo 3 dana. A niste ni prstom mrdnuli. Naprotiv, uživali ste u kratkom i zasluženom odmoru. Vaša ponuda je tačno ono što ti kupci žele. Nema potrebe da ih uveravate, obasipate dodatnom pažnjom, mašete popustima… Sve to je već obavio neko drugi. Klijenti su tu i žele da vam daju svoj novac sada, bez odlaganja. „Ma toga nema ni na filmu“, možda vam se otelo. Ima i te kako. U pitanju je prodajna strategija koju možete odmah iskoristiti za uvećanje svog profita. Ova „magija“ zove se affiliate marketing  ili partnerski marketing. Upravo zahvaljujući affiliate marketingu čuveni Amazon je postao ono što je danas. Uspeh mu duguje i Squarespace platform za pravljenje sajtova, obrazovni sajtovi poput Linde i Treehousa i mnogi, mnogi, mnogi drugi. Sve što vam je potrebno da affiliate marketing iskoristite za sebe i svoj profit […]

trending_flat
Abeceda marketinških istraživanja

Danas pričamo o marketinškim istraživanjima. To je važna oblast, jer predstavlja način dolaženja do informacija koje se koriste za donošenje odluka. To je i zanimljiva oblast, jer na poseban način kombinuje elemente statistike, psihologije, sociologije, tehnologije, marketinga i drugih disciplina u nešto što je ljudima interesantno za korišćenje. Marketinškim istraživanjima se ne bave samo naučno-obrazovne institucije i specijalizovane agencije, već i preduzeća svih veličina, od malih porodičnih firmi do velikih kompanija. Bilo da ste preduzetnik, rukovodilac ili konsultant, imajte na umu da će vam marketinška istraživanja u određenom obliku biti potrebna, jer ćete bez njih teško moći da ostvarite poslovni uspeh. Zato o njima pišemo. Pojam marketinških istraživanja Marketinška istraživanja (Marketing Research) su aktivnost koja se odnosi na prikupljanje, obradu i analizu podataka koji su potrebni da bi se donela određena marketinška odluka ili rešio određeni marketinški problem. Za razliku […]

trending_flat
Zara: Šta jednog proizvođača odeće može da izdvoji iz mnoštva drugih?

Na pitanje „Kako biti uspešan u modnoj industriji?“, odgovor je, zapravo, zapanjujuće jednostavan. Prvi korak je da pravite odeću koju će ljudi želeti da nose. Drugi korak je da prodajete više nego što stižete da napravite. I treći korak je – ponavljajte korake jedan i dva dokle god funkcionišu. Mnogi brendovi pridržavaju se ove jednostavne filozofije, ali se jedan razlikuje, upravo po svojoj jedinstvenoj filozofiji. Ali, krenimo redom. Godine 1963. Amansi Ortega Gaona počeo je da se bavi prodajom odeće, ni ne sluteći da će postati treći najbogatiji čovek na svetu. Naime, njegova kompanija Inditex je 2005. godine proglašena za najbrže rastuću proizvodnu kompaniju na svetu. Ona sada ima preko 2000 prodavnica, objedinjenih pod imenom Inditex, inače najvećim poslovnim uspehom u španskoj istoriji. Vama je možda poznatija kao Zara. Pre nego što se osvrnemo na to šta je učinilo Zaru […]

trending_flat
Edukacija kao marketinška strategija (podizanje svesti korisnika kroz pružanje vrednosti)

Ma koliko da je vaš sadržaj kvalitetan, ne postoje garancije da će vaši potencijalni kupci reagovati na njega. Ako ne posvetite vreme edukovanju kupaca o svom brendu, proizvodu ili usluzi, ostavljate za sobom priliku da istinski ostvarite vezu sa svojim kupcima. Jer, tek uvođenjem edukacije kao dela marketinške strategije možete, zapravo, postići ciljeve koje želite – i koji neće biti kratkog daha. Edukacija kao investicija Edukacija može koristiti svima, bez obzira na to kakvu vrstu proizvoda ili usluge nude. Najveću primenu – i najveću efikasnost – ima kod proizvoda ili usluga koji su novi, odnosno o kojima se malo zna. U tom smislu, edukacija pomaže ne vašim kupcima da bolje razumeju suštinu proizvoda ili usluge koje nudite. Posredno, to omogućava veći stepen konverzije prilikom prodaje – jer kada zaista razumeju šta je to što im prodajete, neće imati ništa protiv da to […]

trending_flat
Šta je vrednost teksta i kakve ona veze ima sa uspešnim marketingom

U ljudskoj prirodi je da traži prečice, tajne formule i recepte za uspeh. Instant gratifikacija je ono što očekujemo od svakog našeg poslovnog ili privatnog poduhvata, ma koliko bilo realno ili zasluženo da je dobijemo. U današnjem svetu marketinga (naročito digitalnog), ta instant gratifikacija uglavnom se karakteriše brojem lajkova, šerova, pregleda, impresija i stepenom interakcije (engagement) sa korisnicima. Iako nerado priznajemo, svi koji učestvujemo u kreiranju i sprovođenju marketinških ideja i kampanja potajno se nadamo da će baš taj jedan post, oglas, blog ili slika biti onaj koji konvertuje i donosi profit. U praksi, međutim, stvari izgledaju drugačije. Doći do magičnog posta koji će vam doneti najvišu konverziju često ide preko brojnih manje ili više uspešnih pokušaja. Ponekad ni veliki broj lajkova ili šerova nije garant da će baš taj post doneti rezultat koji tražite – ne ukoliko sadržaj vaše […]

Be the first to leave a comment

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.
 
 

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation

Exit mobile version