Ma koliko da je vaš sadržaj kvalitetan, ne postoje garancije da će vaši potencijalni kupci reagovati na njega. Ako ne posvetite vreme edukovanju kupaca o svom brendu, proizvodu ili usluzi, ostavljate za sobom priliku da istinski ostvarite vezu sa svojim kupcima. Jer, tek uvođenjem edukacije kao dela marketinške strategije možete, zapravo, postići ciljeve koje želite – i koji neće biti kratkog daha.

Edukacija kao investicija

Edukacija može koristiti svima, bez obzira na to kakvu vrstu proizvoda ili usluge nude. Najveću primenu – i najveću efikasnost – ima kod proizvoda ili usluga koji su novi, odnosno o kojima se malo zna. U tom smislu, edukacija pomaže ne vašim kupcima da bolje razumeju suštinu proizvoda ili usluge koje nudite. Posredno, to omogućava veći stepen konverzije prilikom prodaje – jer kada zaista razumeju šta je to što im prodajete, neće imati ništa protiv da to i kupe.

Daleko od toga da je edukacija univerzalna metoda, ali činjenica je da je odavno postala neizostavan deo svake (uspešne) marketinške strategije. Osim toga što ne zahteva velika ulaganja, edukacija je pogodna upravo zbog toga što vam omogućava da pružite svojim kupcima vrednost koju očekuju bez suvišnih i često nasilnih metoda otimanja njihove pažnje.

Kako edukacija izgleda u praksi?

Svaki sadržaj koji objavljujete deo je složene kreativne strategije koja za cilj ima samo jedno – ostvarenje profita. Od nekoga ko se slučajno našao pred vašom  objavom treba da “napravite” nekog ko će se rado vraćati na vaš veb-sajt, blog ili onlajn šop i ko će, sa ushićenjem, širiti vest o vašem proizvodu ili usluzi. To je idealan scenario uspeha vašeg biznisa. U realnost, taj put je trnovitiji i neizvesniji nego što se na prvi pogled čini.

Da biste mogli na efikasan način da primenite edukaciju u marketinške svrhe, imajte na umu da svaki proizvod ili usluga na tržištu mogu da se povežu sa tri glavne svrhe:

  1. Povezivanje
  2. Zabava
  3. Funkcionalnost

Povezivanje se najčešće vrši putem društvenih mreža i sličnih onlajn platformi. Uprkos tome što nam Fejsbuk ili Instagram više nisu nepoznanica (a pre samo desetak godina bismo lomili vijuge oko načina njihovog korišćenja!), konglomerat društvenih mreža se ne zaustavlja na tome. Svedoci smo konstantnog rasta broja mreža koje za cilj imaju povezivanje ljudi različitih starosnih ili interesnih grupa. Iako se, na prvi pogled, može učiniti da je svaka društvena mreža ista, ta iluzija se vrlo lako može razbiti prilikom prvog korišćenja neke od njih. Naravno, neće svim korisnicima biti važno da proniknu u srž nove platforme za povezivanje, ali bi edukacija o platformi sigurno donela mnogo bolji rezultat nego puštanje korisnicima da se sami snalaze.

U konkretnom slučaju, edukacija bi značila ne samo isticanje benefita, već odgovore na pitanja zašto će članstvo na toj i toj platformi biti korisno za mene, šta ću dobiti korišćenjem određene platforme i zašto bih se odlučila da je koristim redovno, kada na raspolaganju imam na desetine drugih platformi.

To je samo početak edukacije u marketinške svrhe, koja – ako je stalna – dovodi do toga da ja, kao korisnik, vidim vrednost proizvoda ili usluge o kojoj me proizvođač edukuje.

Možda najinteresantniji način edukacije predstavlja edukovanje o funkcionalnosti proizvoda ili usluge. Proizvodi i usluge koji su kreirani da bi nam olakšali svakodnevno funkcionisanje na poslu ili u privatnom životu sadrže dozu praktičnosti koja je pogodna za kreiranje edukativnog sadržaja u marketinške svrhe. Nije dovoljno samo da upoznamo sam proizvod, jer malo koga zanimaju tehničke karakteristike koje možemo da pročitamo u uputstvu za upotrebu ili na etiketi. Kupcu je važno da zna kako taj proizvod može da učini njegov život boljim, sadržajnijim i smislenijim, odnosno kakvu vrednost mu taj proizvod može doneti. Stalnom edukacijom o tome koju sve primenu taj proizvod ima doći ćete do toga da, posle izvesnog vremena, kupac stekne poverenje u ono što nudite i odluči se da postane vaš stalni kupac.

Edukovati znači izgraditi poverenje

Postoji mnogo primera uspešnih marketinških kampanja koje su prepoznale i iskoristile moć edukacije. Pre nego što se odlučite da u svoju strategiju uvedete i edukaciju, važno je da dobro upoznate vašu ciljnu grupu. Nemojte se zadržavati na očiglednom; postoji mnogo načina da svoj proizvod ili uslugu plasirate potencijalnom kupcu a da on ne oseća da mu nešto prodajete. Istražite koja su to njegova interesovanja i koji su problemi kojima trenutno posvećuje najviše pažnje. Pokušajte da mu priđete tako što ćete vaš proizvod predstaviti kao jedno od mogućih rešenja, ali ne očekujte da će kupac pasti “na prvu loptu”. Put edukacije je spor i traži stalno i uporno pružanje vrednosti u vidu informativnog sadržaja koji ima svoju praktičnu primenu za kupca. Jer, nije dovoljno samo da nabacate činjenice o tome kako je vaš proizvod trenutni hit na tržištu; taj sud morate prepustiti kupcu. Na vama je da, kroz vođenje bloga, aktivno kreiranje i vođenje kampanja na društvenim mrežama, pa i nekim alternativnim načinima oglašavanja (kao što je oglašavanje putem ekspertskih objava ili nastupa na događajima koji okupljaju ljude iz vaše industrije), predstavljate svoj proizvod na način koji neće zahtevati da se odmah kupi.

Share.

Experienced CEO a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in Copywriting, Web Content Writing, Editing, Journalism, and Media Relations.

Leave A Reply

Exit mobile version