Većina naših krstarenja internetom započinje ukucavanjem određenih pojmova u polje namenjeno pretrazi. Ti pojmovi će nas odvesti do stranica sa sadržajima koji nas zanimaju, a za one koji se bave optimizacijom internet sadržaja (SEO), upotreba ključnih reči biće važna alatka za povećanje ukupnog saobraćaja na sajtu.
Ukoliko biste se pozabavili istraživanjem različitih načina upotrebe ključnih reči, sigurno će vas zanimati i kako da pri tome postignete maksimalni efekat. Budući da je praktično reč o osnovi SEO strategije, ovom prilikom ćemo pokušati da vam tu temu približimo na što jednostavniji način.
Pretpostavimo da se bavite online prodajom LCD monitora. Za početak, zamislite se u ulozi potencijalnog kupca koga zanimaju najnoviji modeli ili, recimo, mesta na kojima bi ih mogao kupiti. Krenete li sa ukucavanjem relevantnih pojmova u browser, završićete sa podužom listom fraza koje će vam sam Google sugerisati.
Zapravo, što je takvih fraza više, to je šira i ciljna grupa kojoj su vaši prozivodi namenjeni. Za početak, mogli bismo ovu veliku grupu podeliti na 3 manje:
- U prvoj grupi nalaze se svi koji traže uopštene informacije o vašem proizvodu, i često je teško odrediti šta je ono što bi nekoga konkretno moglo zanimati. U ovoj grupi ćete, recimo, naći servisere u potrazi za specifikacijama uređaja koje imate u ponudi, ali i one koji će o LCD monitorima čitati tek da bi prekratili vreme dok, na primer, čekaju prevoz do radnog mesta. Sve u svemu, većina ljudi iz ove grupe nisu (niti će ikada biti) zaista zainteresovani za kupovinu.
- U drugu grupu spadaju kupci koji bi definitivno mogli biti zainteresovani za vašu ponudu. Oni su odluku o kupovini već doneli, ali su još uvek u fazi odabira odgovarajućeg modela ili, pak, upoređivanja cena ili ocena prethodnih korisnika. Reč je, dakle, o pojedincima koji su praktično na korak od odluke o kupovini.
- U trećoj grupi su kupci koji već tačno znaju šta žele, i jedino im preostaje da pronađu pravo mesto, odnosno ponudu koja bi im najviše odgovarala.
Analizom i poređenjem različitih fraza pri pretrazi, možete odrediti i kojoj od ove 3 grupe pripadaju vaši potencijalni kupci. Opšte pravilo bi glasilo – što je pretraga specifičnija, to su vaši klijenti bliži poslednjoj, trećoj grupi. Uzmite kao primer 3 različita načina upotrebe ključnih pojmova prilikom pretrage LCD monitora. Uopštene fraze, koje sadrže dve ili tri reči, većinom će koristiti pripadnici prve grupe. Na primer:
- LCD monitori
- LCD monitori 26 inča
- Najkvalitetniji LCD monitori
- Najnoviji modeli LCD monitora
Kupci iz druge grupe, samim tim što su zainteresovani za kupovinu, biće određeniji prilikom pretrage:
- Samsung LCD monitori
- ASUS i Samsung monitori poređenje
- ASUS monitori iskustva
- Dell UltraWide model U3818DW
Naposletu, klijente iz treće grupe zanimaće kako da dođu do proizvoda koji traže:
- LG monitori 26 inča kupovina
- HP monitor 19″ najbolja cena
- Samsung LCD monitori prodaja Beograd
- 4k Dell monitori Tehnomanija
Ovo su, ujedno, pripadnici ciljne grupe koje ćete najlakše „konvertovati“ u vaše (sigurne) kupce, te bi, za početak, bilo logično da se najpre obratite njima. Da biste došli do prave kombinacije ključnih reči, podelite ovaj proces u 4 faze.
- Pretražite svoj web sajt i sačinite listu svih proizvoda (u ovom slučaju brendova i modela LCD monitora) koje imate u ponudi. Stavite se ponovo u poziciju vaših kupaca – razmislite o svim mogućim rečima ili sinonimima koje bi upotrebili prilikom pretrage, a zatim pokušajte da ih pripojite nekim od „standardnih“ ključnih pojmova.Ukoliko je jedan od proizvoda sa vaše liste 4k Dell monitor, došli biste do sledećih kombinacija:
- 4k Dell monitori najpovoljnije cene
- Prodaja 4k Dell monitora
- 4k Dell monitori iskustva kupaca
- 4K Dell monitori online kupovina Kragujevac
- Pretražite web stranice ostalih sajtova iz iste niše. Na stranicama vaših konkurenata sigurno ćete pronaći kombinacije pojmova koje isprva možda ne biste uzeli u obzir. Slobodno ih dodajte na spisak i primenite tokom sastavljanja vaših web sadržaja i ponuda.
- Sprovedite istraživanje među vašim redovnim kupcima i klijentima. Zamolite ih da vam kažu kako su saznali za vaš sajt ili ponudu, i upitajte ih da li se sećaju pojmova koje su koristili prilikom pretrage. Ista pitanja možete postaviti i saradnicima ili kolegama iz vaše branše. Ovim putem možda i nećete doći do kakvih iznenađujućih otkrića, ali je svakako dobar način da dopunite listu potencijalnih ključnih reči i proverite da li razmišljate u dobrom pravcu.
- Naposletku, konsultujte i online alatke za analizu i primenu ključnih pojmova. Opcije koje vam ponudi Google keyword tool za početak će biti sasvim dovoljne, s tim da uvek možete isprobati i pojedinačne aplikacije namenjene u tu svrhu. Većina njih funkcioniše po sistemu analize i obrade pojmova upotrebljenih na web stranicama iz iste ili slične niše, a povratne informacije koje dobijete poslužiće vam u pronalaženju idealne kombinacije za vas.
O izboru i načinu funkcionisanja različitih aplikacija detaljnije se možete upoznati, naravno, jednostavnom internet pretragom. Uzmite pritom u obzir da preciznost dobijenih rezultata uvek može varirati u zavisnosti od aplikacije za koju se opredelite.
Takođe, uvek imate mogućnost da se obratite iskusnijem SEO stručnjaku, pogotovo ukoliko vam vaše obaveze ne ostavljaju dovoljno vremena da se ovom tematikom sami pozabavite. Za koju god opciju se odlučili, uvek imajte na umu da je optimizacija vašeg web sadržaja (uz odabir odgovarajućih ključnih reči kao njene osnove) sastavni deo savremenog online poslovanja koji nikako ne bi trebalo zanemariti.
Be the first to leave a comment