Šta je vrednost teksta i kakve ona veze ima sa uspešnim marketingom

ČLANAK arrow_drop_down

U ljudskoj prirodi je da traži prečice, tajne formule i recepte za uspeh. Instant gratifikacija je ono što očekujemo od svakog našeg poslovnog ili privatnog poduhvata, ma koliko bilo realno ili zasluženo da je dobijemo. U današnjem svetu marketinga (naročito digitalnog), ta instant gratifikacija uglavnom se karakteriše brojem lajkova, šerova, pregleda, impresija i stepenom interakcije (engagement) sa korisnicima. Iako nerado priznajemo, svi koji učestvujemo u kreiranju i sprovođenju marketinških ideja i kampanja potajno se nadamo da će baš taj jedan post, oglas, blog ili slika biti onaj koji konvertuje i donosi profit.

U praksi, međutim, stvari izgledaju drugačije. Doći do magičnog posta koji će vam doneti najvišu konverziju često ide preko brojnih manje ili više uspešnih pokušaja. Ponekad ni veliki broj lajkova ili šerova nije garant da će baš taj post doneti rezultat koji tražite – ne ukoliko sadržaj vaše objave ne izaziva emotivnu reakciju kod onoga ko sedi sa druge strane ekrana.

Emotivna vrednost teksta: kako naterati kupca da se zaljubi u vaš proizvod ili uslugu

Ono što je vredno za vas kao kreatora sadržaja ne mora da bude vredno i za vaše potencijalne ili trenutne kupce. U vašem interesu je da proizvod ili uslugu plasirate na najbolji mogući način, odnosno da istaknete sve prednosti koje će pokrenuti kupca na akciju – kupovinu. Međutim, često nije dovoljno napisati “moj proizvod je najbolji zato što je najjeftiniji i najlepši – kupite ga!” Današnji kupci su pametniji – imaju veći pristup informacijama, mogu brže i lakše da provere da li je vaš proizvod “prava stvar” ili samo “marketinški trik”, a mogu i jednostavno da uporede vaš proizvod sa konkurentskim. To im daje prednost u donošenju odluka o kupovini, što znači da će proći mnogo postova dok kupac ne stekne poverenje u vaš proizvod i odluči da ga kupi.

Svaki tekst koji objavite mora da sadrži, pre svega, emotivnu vrednost za kupca, jer tek kada podstaknete njegove emocije doći će i do konverzije. Svaka reč, rečenica, poziv na akciju ili bullet point lista moraju da budu osmišljeni tako da se obraćaju KUPCU, a da, opet, imaju korist i za vas kao prodavca.

Vredan tekst dolazi u formi sadržaja koji nudi ne samo informaciju ili zabavu, već provereno rešenje za neki njegov problem. Na koji način ćete predstaviti vaše rešenje zavisi da li ćete i koliko biti uspešni u prodaji. Međutim, mnogo pre čuvenog pitanja “hoćete li kupiti moj proizvod ili uslugu?” potrebno je izgraditi odnos koji se zasniva na poverenju i vrednosti.

U nastavku teksta pročitaćete kako izgleda jedan od mogućih načina kreiranja sadržaja koji donosi vrednost kupcima, čiji je autor američko-ukrajinski biznismen i marketing mogul, Geri Vajnerčuk.

Da li postoji magična formula za kreiranje vrednog sadržaja?

Magična formula postoji – daj, daj, daj, pa tek onda traži. To bi značilo da pre nego što upitate za prodaju, morate dobro da se potrudite da animirate vaše potencijalne i trenutne kupce. I ne samo to – potrebno je da im konstantno nudite vrednost koju očekuju da bi vas uopšte uzeli u obzir kao nekog ko je relevantan i važan za njihov život.

Vrlo jednostavno, zar ne?

Davajući sadržaj koji je drugima važan – i ne tražeći ništa zauzvrat, u početku – započinjete magičan proces: na suptilan način odvlačite pažnju potencijalnom kupcu i usmeravate je ka svom brendu. Kada dajete nešto tako vredno i to radite stalno, vaši potencijalni kupci će imati dovoljno prostora da vas upoznaju, da razmisle o vašem proizvodu i da, na kraju, odluče da li će ga kupiti ili ne.

Put do kupčevog srca i džepa vodi preko sadržaja i to najčešće tekstualnog. Zato je recept koji Vajnerčuk iznosi u svojoj knjizi “Jab, jab, jab, right hook” (koja, nažalost, nije prevedena na srpski jezik) od pomoći svima koji smo u stalnom kontaktu sa rečima.

Kako izgleda vredan sadržaj? Prema Vajnerčuku, potrebno je da ispunjava šest uslova:

  1. Prilagođen platformi i publici kojima je namenjen
  2. Suptilno plasiran, nenasilan
  3. Ne postavlja zahteve prečesto
  4. Koketira sa pop kulturom ili trendovima koji su bliski ciljnoj grupi
  5. Minimalni pomaci – maksimalan učinak
  6. Plasira se stalno, uz veliku dozu samosvesti u odnosu na kreatora i čitaoca

Vajnerčuk napominje da je veoma važno poznavati jezik platforme na kojoj boravite. Televizijska reklama neće imati efekat na društvenim medijima, jer nije prilagođena njihovim specifičnostima. Pre svakog pokretanja kampanje neophodno je da upoznate karakteristike platforme putem koje se obraćate svojim kupcima. Postovi koji imaju efekta na LinkedIn-u, na primer, mogu imati jako malo efekta na Instagramu ili Snapchat-u i obrnuto. Kreiranjem sadržaja koji je relevantan za određenu platformu, ne samo za određenu ciljnu grupu, obezbedićete da u očima kupaca vaš sadržaj deluje prirodno (native) i autentično, što će voditi i do uspešnije konverzije.

U želji da što pre dođu do konverzije, brojni kreatori sadržaja primenjuju metodu “što više i češće postovanje, to bolje”, pri čemu zaboravljaju na to da im takva strategija može doneti sasvim suprotan efekat. Izborite se sa porivom da bombardujete potencijalne kupce svojim sadržajem, jer će vam preterano postovanje doneti mnogo veću štetu na dugoročnom planu. Svaki post mora da bude suptilno prikazan vašoj ciljnoj grupi – naoružajte se strpljenjem i ne menjajte tempo zarad instant rezultata. Kada pronađete način koji najviše odgovara vašoj ciljnoj grupi, potrudite se da održite standarde koje ste postavili, a to podrazumeva i planirano objavljivanje sadržaja u toku dana. Nažalost, za to ne postoji formula – moraćete da provedete određeno vreme da testirate koliko puta dnevno i u koje vreme vaše objave imaju najveći efekat na potencijalne kupce.

Ako ste mislili da će to biti teško, evo još jednog izazova: ne tražite im da kupe posle svake rečenice. Ne tražite im da ispunjavaju vaše želje prečesto. Zlatno pravilo je da ste vi tu zbog kupaca, a ne oni zbog vas. Vaša želja da oni kupe i njihova želja da imaju slobodu izbora često nisu u saglasju, ali da biste ostvarili svoju marketinšku zamisao neophodno je da svoj ego ostavite po strani. Sve što pišete i objavljujete ne bi trebalo da se odnosi na vas, već na onog sa druge strane ekrana. Šta je to što vašem kupcu treba? Na kakav jezik je navikao? Koliko često posećuje stranice sa proizvodima sličnim vašem? Da li mu je pažnja najviša ujutro ili uveče? Ne propustite priliku da upoznate svog potencijalnog kupca, jer samo tako ćete moći da sprovedete uspešnu strategiju koja će vam doneti visoku konverziju. Pored “tehničkog” dela, ne zaboravite da sadržaj učinite što primamljivijim, zabavnijim i ljudskijim. Ne razmišljajte kao “klasičan” marketingaš ili prodavac, kojem su u glavi brojke, procenti i ostali pokazatelji materijalnog uspeha. Razmišljajte baš kao kupac – šta biste voleli da pročitate o proizvodu ili usluzi a da ne deluje kao da vam neko bilo šta prodaje? Najbolje od svega je što možete pustiti mašti na volju – ali ne preterujte! – i pronaći korelacije između vašeg proizvoda i interesovanja vaših kupaca koje će vam doneti izvesniji uspeh. Jer, ono što je vašim kupcima bitno neće biti prihvaćeno sa odbojnošću ili revoltom ukoliko se plasira preko ono što im je poznato.

Kao neko ko ima veoma dobar osećaj da proceni gde se kreće pažnja kupaca, Vajnerčuk smatra da je koketiranje ili pozivanje na popularnu kulturu ključno za brendiranje na društvenim mrežama. Zahvaljujući velikim pomacima u domenu analitike, marketingašima je omogućeno da sa velikom preciznošću segmentiraju deo tržišta kojem žele da se obrate. Godine starosti, pol, zanimanje, interesovanja, mesta koja posećuju – sve je to danas dostupno putem profila na društvenim mrežama. Korišćenje ovih podataka u marketinške svrhe može doneti veliku korist kreatorima sadržaja – lakše je obraćati se nekom čije navike i interesovanja poznajete. Osim toga, pozivanje na pop kulturu i trendove koje pripadnici vaše ciljne grupe prate obezbediće trajniju vezu i veći stepen angažovanja potencijalnih kupaca, što će dugoročno voditi i ka uspehu vašeg brenda.

Teško je držati stvari u perspektivi kada su pred nama svakodnevni izazovi digitalnog sveta. Perspektiva – jedan od ključnih koncepata u Vajnerčukovoj biznis filozofiji – omogućava da, osim cilja, ispred sebe uvek imate sliku puta koji morate proći da biste stigli do cilja. U slučaju kreiranja vrednog sadržaja, ta perspektiva mora biti mikro. To znači da svaki vaš post, bez obzira na broj reči ili složenost dizajna, predstavlja tek jedan mali deo celokupne strategije. Nemojte misliti da zbog mikro perspektive treba da uložite minimalan trud u kreiranje sadržaja. Važno je da i dalje pružate visok kvalitet i vrednost svojim kupcima, ali da ne mislite da ćete tim jednim postom osvojiti njihova srca.

Srce kupaca možete osvojiti tek kada budete bili stalno prisutni i svesni ne samo sebe i svojih mogućnosti već i vrednosti koje vaši kupci cene. Kada budete pronašli pravu meru – broj postova u toku dana, tempo u kojem ćete objavljivati sadržaj – ne ispuštajte ritam. Vredan sadržaj je onaj koji želimo da čitamo stalno, onaj koji se bavi nama kao kupcima, koji nam donosi novu informaciju, novu ideju, novi trik koji nam je potreban da bismo rešili postojeći problem ili izazov.

Tek kada savladamo ove osnove kreiranja vrednosti teksta, moći ćemo da kažemo da smo spremni da uplovimo u jednu sasvim novu vrstu marketinga – marketinga vrednosti.

A do tada, ne zaboravite: daj, daj, daj, daj – pa tek onda zatraži.

About the author

About the author call_made

Radovan Laćarak

Iskusni izvršni direktor sa dokazanom istorijom rada u industriji informacionih tehnologija i usluga. Poseduje izuzetne veštine u pisanju tekstova različitih žanrova, kreiranju visokokvalitetnog veb sadržaja, strateškom uređivanju, novinarstvu i efikasnom upravljanju odnosima s medijima.

More posts Follow

trending_flat
United Grupa, u okviru koje posluje SBB, stvara najveću optičku mrežu u Jugoistočnoj Evropi

Nakon uspešnog osnivanja kompanije United Fiber u Grčkoj 2021. godine, United Grupa nastavila da objedinjuje svoj portfolio fiksne infrastrukture u EU (Bugarska, Hrvatska i Slovenija) pod brendom United Fiber. Počevši sa registracijom novouspostavljene kompanije u Sloveniji u martu 2024. godine, a koja će biti praćena Bugarskom i Hrvatskom do kraja ove godine, Grupa je fokusirana na dalje ubrzanje i jačanje svojih investicija na ovoj važnoj geografskoj oblasti. Moderna širokopojasna infrastruktura povezuje Evropu sa Bliskim istokom i Azijom, odgovarajući na visoku potražnju za tranzitom kroz ključna tržišta Grupe. Ultra-brzi i pouzdani internet zadovoljava visoke zahteve korisnika i poslovnih klijenata širom Jugoistočne Evrope. „U United Grupi znamo kako da izgradimo i implementiramo najmoderniju fiksnu infrastrukturu. 2000. godine smo počeli potpuno od nule u Srbiji, a dve decenije kasnije postali smo najveća optička mreža u Jugoistočnoj Evropi. U četiri zemlje Evropske unije – Grčkoj, Bugarskoj, Hrvatskoj i […]

trending_flat
Kompanija Meta širi program pretplate

Meta je na početku svoj servis sa plaćenom verifikacijom nudila u Australiji i na Novom Zelandu, a sada je dostupan i Facebook i Instagram korisnicima u Sjedinjenim Američkim Državama.  Meta Verified servis košta 11,99 dolara mesečno ukoliko se koristi na vebu, odnosno 14,99 dolara preko mobilne prodavnice aplikacija. Prva opcija nudi samo mogućnost dobijanja plave kvačice za Facebook, dok druga omogućava isto i za Instagram. Pored bedža, servis nudi "proaktivnu zaštitu od imitatora", direktan pristup korisničkoj podršci, ekskluzivne stikere i 100 Stars mesečno na Facebooku za iskazivanje podrške drugim kreatorima.Oni koji žele da koriste servis moraju da imaju 18 godina i moraju da prođu kroz proces verifikacije, koji uključuje posedovanje identifikacionog dokumenta sa fotografijom. Potrebno je i uključivanje opcije za verifikaciju u dva koraka.

trending_flat
Taxi Aplikacija – Kako brzo i lako doći do taksi vozila?

Zamislite scenu - počela je kiša u Novom Sadu, a vi baš sada morate da se nađete na drugoj strani grada. Zovete brojeve taksi vozila ali se niko ne javlja, ili vam kažu da nema slobodnih vozila.  Srećom, postoji novo rešenje za ovakve probleme, u skladu sa modernim tehnologijama, koje će vam uštedeti vreme i živce.U pitanju je besplatna "Pan taxi" aplikacija, dostupna za Android ili iOS uređaje, a ispostavilo se i da je veoma laka za korišćenje, u šta smo se i sami uverili. Evo kako aplikacija zapravo funkcioniše: - Instalirate aplikaciju sa App Store ili Google Play, ukucate svoj broj telefona i sama aplikacija pronađe vašu lokaciju uz pomoć Goole Maps-a i GPS-a. - Imate opciju da ukucate početnu i krajnju adresu i aplikacija će vam odmah reći koliko vremena će trajati vožnja i koliko će otprilike koštati. […]

trending_flat
Škole počele da zabranjuju ChatGPT da đaci ne bi varali na testovima

Sve javne škole u Njujorku su blokirale pristup ChatGPT modelu na svojim mrežama i uređajima. Škole su u strahu da bi učenici mogli da iskoriste ChatGPT za varanje na domaćim zadacima, ali i pisanje sastava, što može kreirati put za izbegavanja učenja školskog materijala. Za one koji nisu ispratili celu priču, ChatGPT je jezički model za predviđanje koji je kreirala kompanija OpenAI. ChatGPT je trenutno dostupan besplatno svakome, a možete ga koristiti da pišete sastave, pesme, ali i tehničku dokumentaciju ili programski kod. Ono što je zastrašujuće je koliko je ChatGPT dobar i koliko teško možete da primetite da je u pitanju mašinski generisan sadržaj. Problem sa ChatGPT je što trenutno pravi sadržaj koji zvuči veoma dobro, ali isto tako često ne daje tačne informacije. Kompanija OpenAI je kreirana 2015. godine od strane Sem Altmana i Ilon Maska i ona, […]

trending_flat
Zašto će 2025. biti godina AI pametnih naočara

Naredna 2025. godina mogla bi  biti ključna za širu primenu pametnih naočara sa AI tehnologijom, jer unapređenje načina na koji percipiramo svet počinje da privlači sve veći interes. Napredak u razvoju "proširene stvarnosti" (AR, odnosno, augmented reality) i sveopšta AI integracija, uz podršku velikih kompanija, stvaraju temelje za široku upotrebu pametnih naočara. AI pametne naočare su nekada bile predmet podsmeha, pre svega zbog "nedovoljno ozbiljnih" Google naočara. Kompanije kao što su Meta, Baidu, kao i startapi poput Brilliant Labs i Solos, danas koriste AI modele i napredne tehnologije kako bi unapredile ove uređaje. Kako ljudi sve više postaju komforniji u korišćenju naprednih AI alata, tako se pojavljuje potreba da se oni koriste u različitim situacijama. To može biti nezgodno dok vozite ili ne želite stalno da vadite telefon. Za razliku od Google Glass, moderne pametne naočare, poput onih koje zajednički prave Meta […]

trending_flat
Bitcoin u usponu, dolazi li zlatno doba kriptovaluta?

Povoljno okruženje moglo bi rezultirati značajno većim obimom trgovine kriptoimovinom nego što je sada slučaj. Kriptovalute su nastavile svoj uspon, predvođene bitcoinom, koji je ove nedelje prvi put u istoriji dostigao vrednost od 80.000 američkih dolara. Ether je porastao tri posto nakon što je u subotu prešao nivo od 3.000 dolara. Poslednja transakcija obavljena je po ceni od 3.203,10 dolara. Manje kriptovalute doživele su veće skokove jer su investitori nastavili da razmatraju implikacije drugog mandata novoizabranog predsednika Donalda Trampa. XRP je porastao za 11 posto, decentralizovani finansijski token povezan s Cardanom skočio je za 40 posto. Memecoin dogecoin i Shiba Inu porasli su za 17, odnosno 31 posto. Analitičari koje prenosi CNBC procenjuju da bi to moglo značiti početak zlatne ere za kriptoimovinu. Bitcoin se smatra sigurnom imovinom bez obzira na ishod izbora. Američko regulatorno telo, Securities and Exchange Commission, […]

trending_flat
iPhone 17 Air: Sve što znamo do sada

Prema više izvora, Apple planira potpuno novi model iPhone-a 17 za 2025. godinu, sa značajnim promenama u dizajnu. Evo šta znamo do sada o iPhone-u 17 Air (koji bi mogao dobiti naziv iPhone 17 Slim ili nešto potpuno drugačije). Dizajn iPhone 17 Air Glavni adut iPhone-a 17 Air biće njegov dizajn. Prema informacijama, Apple se fokusira na formu više nego na funkcionalnost kod ovog modela, što znači da možemo očekivati drastično drugačiji dizajn u poređenju sa trenutnim iPhone modelima, ali po cenu vrhunskih specifikacija i funkcija. iPhone 17 Air bi trebalo da bude „značajno tanji“ od trenutnih iPhone modela. Prema izvorima, uređaj će biti napravljen od aluminijuma, za razliku od titanijuma koji se koristi kod trenutnih iPhone Pro modela. Međutim, Ming-Chi Kuo navodi da će iPhone 17 Air imati kombinaciju titanijuma i aluminijuma. Ekran Prema analizama Ming-Chi Kua i Jeff […]

trending_flat
Netflix omogućava deljenje specifičnih scena iz filmova i serija

Netflix je predstavio novu funkciju pod nazivom Moments, koja korisnicima omogućava da sačuvaju omiljene scene iz filmova i serija i podele ih na društvenim mrežama. Ova opcija pretplatnicima olakšava povratak na posebne trenutke kad god požele, ali i omogućava da ih podele s drugim korisnicima. Svaka sačuvana scena uključuje naziv serije ili filma, epizodu i precizno vreme određenog trenutka. Korisnici mogu pregledati svoje označene scene i odmah nastaviti gledanje od tog tačnog trenutka. „Svoje sačuvane trenutke možete pregledati u bilo kom trenutku na telefonu, a ako nastavite sa gledanjem epizode ili filma, reprodukcija će početi tačno od mesta koje ste označili,“ objašnjeno je na Netflixovom blogu. Funkcija je trenutno dostupna korisnicima iOS uređaja, a uskoro će biti dostupna i na Androidu, uz uslov da korisnici imaju najnoviju verziju Netflix aplikacije. Očekuje se da će i druge platforme za striming, poput […]

trending_flat
Kompanija Yettel omogućila Voyo striming platformu dostupnom i u Srbiji

Kompanija Yettel najavila je da je od danas dostupna Voyo striming platforma korisnicima u Srbiji. Na predstavljanju je istaknuto da je Voyo jedna od najpopularnijih evropskih striming platformi, sa preko 6.000 sati raznovrsnog programa. Sadržaj obuhvata nove filmove svih žanrova, poznate klasike, strane i regionalne serije, dokumentarce, sportske i muzičke događaje, emisije i sadržaje za decu. Svi naslovi su dostupni bez reklama, sa srpskim titlovima, dok je dečiji sadržaj sinhronizovan i može se pratiti na odvojenim profilima uz roditeljsku zaštitu. Voyo je dostupan na mobilnim uređajima, Smart TV-ima i računarima, sa mogućnošću korišćenja dva paralelna strima na pet registrovanih uređaja. Vojin Kličković, menadžer za digitalne usluge i TV sadržaj u Yettelu, istakao je da Voyo donosi jedinstven lokalni i regionalni sadržaj, prilagođen svim uzrastima, pružajući korisnicima raznovrsne opcije za zabavu. „Naša misija je da budemo drugačiji i ponudimo relevantan, kvalitetan […]

trending_flat
Google novčanik će od sledeće godine moći da koriste i deca

Google Wallet će od 2025. omogućiti deci sa Android telefonima da koriste funkciju tap-to-pay, uz odobrenje roditelja. Nakon pozitivnih reakcija na tap-to-pay funkcije na Fitbit Ace LTE uređajima, Google je odlučio da proširi tu opciju na decu koja koriste Google Wallet. Deca koja koriste Android telefone moći će da koriste ovu opciju ukoliko roditelji postave Family Link i odobre pristup, objavio je portal 9to5Google. Roditelji će moći da odobre kreditne i debitne kartice na dečjim telefonima povezane sa Google novčanikom i putem Family Link aplikacije nadziru transakcije. Kako je najavljeno, deca će koristiti metode autentifikacije kao što su otisak prsta, prepoznavanje lica, PIN ili lozinka, za svaku kupovinu. Na početku će ta usluga podržavati poklon-kartice i ulaznice, ali ne i online kupovinu, identifikacione ili zdravstvene kartice. Sajt 9to5Google najavljuje da će opcija za dečije transakcije biti dostupna od sledeće godine u nekoliko zemalja, uključujući i SAD. […]

Related

trending_flat
Kako do idealne kombinacije ključnih reči?

Većina naših krstarenja internetom započinje ukucavanjem određenih pojmova u polje namenjeno pretrazi. Ti pojmovi će nas odvesti do stranica sa sadržajima koji nas zanimaju, a za one koji se bave optimizacijom internet sadržaja (SEO), upotreba ključnih reči biće važna alatka za povećanje ukupnog saobraćaja na sajtu. Ukoliko biste se pozabavili istraživanjem različitih načina upotrebe ključnih reči, sigurno će vas zanimati i kako da pri tome postignete maksimalni efekat. Budući da je praktično reč o osnovi SEO strategije, ovom prilikom ćemo pokušati da vam tu temu približimo na što jednostavniji način. Pretpostavimo da se bavite online prodajom LCD monitora. Za početak, zamislite se u ulozi potencijalnog kupca koga zanimaju najnoviji modeli ili, recimo, mesta na kojima bi ih mogao kupiti. Krenete li sa ukucavanjem relevantnih pojmova u browser, završićete sa podužom listom fraza koje će vam sam Google sugerisati. Zapravo, što je takvih fraza […]

trending_flat
Šta je affiliate marketing i kako ga možete iskoristiti za izgradnju mreže svojih promotera?

Dobilli ste 50, ili zašto ne 100, novih klijenata za samo 3 dana. A niste ni prstom mrdnuli. Naprotiv, uživali ste u kratkom i zasluženom odmoru. Vaša ponuda je tačno ono što ti kupci žele. Nema potrebe da ih uveravate, obasipate dodatnom pažnjom, mašete popustima… Sve to je već obavio neko drugi. Klijenti su tu i žele da vam daju svoj novac sada, bez odlaganja. „Ma toga nema ni na filmu“, možda vam se otelo. Ima i te kako. U pitanju je prodajna strategija koju možete odmah iskoristiti za uvećanje svog profita. Ova „magija“ zove se affiliate marketing  ili partnerski marketing. Upravo zahvaljujući affiliate marketingu čuveni Amazon je postao ono što je danas. Uspeh mu duguje i Squarespace platform za pravljenje sajtova, obrazovni sajtovi poput Linde i Treehousa i mnogi, mnogi, mnogi drugi. Sve što vam je potrebno da affiliate marketing iskoristite za sebe i svoj profit […]

trending_flat
Šta sve treba da uzmete u obzir dok vodite ili planirate internet prodavnicu

Kako povećati prodaju? Ukoliko imate online prodavnicu ovo pitanje vas je napalo iz zasede barem 600 puta do sada. Verovatno vam je ukralo sate i sate sna, par kilograma živaca i poremetilo vam probavni trakt. Ako vam je dosta mučenja, vreme je za promene. Pogledajte ovih nekoliko važnih saveta za vlasnike online prodavnice i zaboravite na neprospavane noći i probleme sa stomakom. Obnavljanje živaca – ne garantujemo. Offline vs online prodavnica Online kupovina nikada nije bila lakša. Ipak, većina ljudi i dalje bira „normalne“ radnje u kojima može da vidi, opipa i proba robu, razgovara sa prodavcem, možda se cenjka, uživa u specifičnom izgledu i organizaciji prodavnice i da kupljenu stvar odmah odnese kući. Dakle, kupci žele sve ono što im online prodavnice i e-commerce sajtovi danas zapravo ne nude. A mora li da bude tako? Kada klijent uđe u lokal, bez obzira da li se radi o supermarketu, […]

trending_flat
Abeceda marketinških istraživanja

Danas pričamo o marketinškim istraživanjima. To je važna oblast, jer predstavlja način dolaženja do informacija koje se koriste za donošenje odluka. To je i zanimljiva oblast, jer na poseban način kombinuje elemente statistike, psihologije, sociologije, tehnologije, marketinga i drugih disciplina u nešto što je ljudima interesantno za korišćenje. Marketinškim istraživanjima se ne bave samo naučno-obrazovne institucije i specijalizovane agencije, već i preduzeća svih veličina, od malih porodičnih firmi do velikih kompanija. Bilo da ste preduzetnik, rukovodilac ili konsultant, imajte na umu da će vam marketinška istraživanja u određenom obliku biti potrebna, jer ćete bez njih teško moći da ostvarite poslovni uspeh. Zato o njima pišemo. Pojam marketinških istraživanja Marketinška istraživanja (Marketing Research) su aktivnost koja se odnosi na prikupljanje, obradu i analizu podataka koji su potrebni da bi se donela određena marketinška odluka ili rešio određeni marketinški problem. Za razliku […]

trending_flat
Zara: Šta jednog proizvođača odeće može da izdvoji iz mnoštva drugih?

Na pitanje „Kako biti uspešan u modnoj industriji?“, odgovor je, zapravo, zapanjujuće jednostavan. Prvi korak je da pravite odeću koju će ljudi želeti da nose. Drugi korak je da prodajete više nego što stižete da napravite. I treći korak je – ponavljajte korake jedan i dva dokle god funkcionišu. Mnogi brendovi pridržavaju se ove jednostavne filozofije, ali se jedan razlikuje, upravo po svojoj jedinstvenoj filozofiji. Ali, krenimo redom. Godine 1963. Amansi Ortega Gaona počeo je da se bavi prodajom odeće, ni ne sluteći da će postati treći najbogatiji čovek na svetu. Naime, njegova kompanija Inditex je 2005. godine proglašena za najbrže rastuću proizvodnu kompaniju na svetu. Ona sada ima preko 2000 prodavnica, objedinjenih pod imenom Inditex, inače najvećim poslovnim uspehom u španskoj istoriji. Vama je možda poznatija kao Zara. Pre nego što se osvrnemo na to šta je učinilo Zaru […]

trending_flat
Edukacija kao marketinška strategija (podizanje svesti korisnika kroz pružanje vrednosti)

Ma koliko da je vaš sadržaj kvalitetan, ne postoje garancije da će vaši potencijalni kupci reagovati na njega. Ako ne posvetite vreme edukovanju kupaca o svom brendu, proizvodu ili usluzi, ostavljate za sobom priliku da istinski ostvarite vezu sa svojim kupcima. Jer, tek uvođenjem edukacije kao dela marketinške strategije možete, zapravo, postići ciljeve koje želite – i koji neće biti kratkog daha. Edukacija kao investicija Edukacija može koristiti svima, bez obzira na to kakvu vrstu proizvoda ili usluge nude. Najveću primenu – i najveću efikasnost – ima kod proizvoda ili usluga koji su novi, odnosno o kojima se malo zna. U tom smislu, edukacija pomaže ne vašim kupcima da bolje razumeju suštinu proizvoda ili usluge koje nudite. Posredno, to omogućava veći stepen konverzije prilikom prodaje – jer kada zaista razumeju šta je to što im prodajete, neće imati ništa protiv da to […]

Be the first to leave a comment

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.
 
 

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation

Exit mobile version