Sad već opšte poznato zvanje „komjuniti menadžera“ vezujemo, iznad svega, za čoveka koji upravlja društvenim mrežama i drugim online kanalima komunikacije brenda sa njegovim ljubiteljima, kupcima, potrošačima – „komjunitijem„. Građenje ozbiljne, posvećene onlajn zajednice je svakako dug i temeljan proces. Brojevi (pratilaca, lajkova…) praktično ne znače ništa, ako komunikacija nije aktivna a vrednost brenda podeljena i, uslovno rečeno, shvaćena.
Kada kažemo „brend“ mislimo na: ličnost / organizaciju / kult / ideju / firmu / pokret/ inicijaticu / proizvod / kućnog ljubimca / stripove / magazin…sve što vam padne na pamet. O onlajn zajendici se proteklih godina pisalo mnogo i iscrpno, tako da se danas okrećemo novom izazovu, koji možemo da stavimo pod etiketu „back to basics“ – stvaranje održive oflajn zajednice.
Ono što nam treba su, jednostavno rečeno – događaji. Treba nam razlog da se ljudi okupe oko zajedničkog interesa odnosno teme, dožive, razgovaraju, stvore jaču vezu nego što bi ikada mogli tako što su članovi iste grupe na Fejsbuku. U marketarskom rečniku, reči koje ćemo čuti kao zamene za „događaje“ su najpre meetup, networking, neko voli da kaže i mingle. Dakle, kako navesti ljude da iz onlajn sveta „siđu na zemlju“?
Na intenetu postoji pregršt alata koji vam mogu pomoći u stvaranju oflajn zajednice, organizaciji događaja i okupljanju ljudi koji su vam potrebni. Najpre treba odrediti ciljeve brenda, ali i ciljnu grupu kojoj se obraćate odnosno koju želite da okupite. Da li su to samo fanovi, ili mreža saradnika, ili želite da navedete fanove i saradnike na komunikaciju? Jedan od odličnih primera onjaln alata je meetup.com (koji će vas inspirisati ne samo kao organizatora/domaćina, već i kao gosta nekih drugih događaja).
Ali, recimo da ste osmislili i organizovali događaj – šta sad?
1:1
Krećemo od FB-a, razume se. Nakon što ste svojoj zajednici objavili predstojeći događaj, potencijalno ga podelili na više različitih, potencijalno zanteresovanih strana, pozivima putem mejlova, ponekog relevantnog portala i društvenih mreža, počelo je – ljudi se prijavljuju. Tu se otvara prilika za lični kontakt. Portal do jedan-na-jedan kontakta su i mejling liste i poziv na učlanjivanje u zajendicu putem sajta, gde nam je potreban membership form. U svakom slučaju, ovo su dobri i neprikriveni načini da sakupimo direktne kontakte pripadnika svoje ciljne grupe. Onda kada ih imamo u bazi, u zavisnosti od toga da li su u pitanju ljubitelji, stalni članovi ili saradnici, „mejlove za mase“ (kao što su njuzleteri) šaljemo tek povremeno – jendom mesečno, na primer. Ostatak komunikacije neka ostane ličan i usmeren na dublji kontakt od pukog obaveštenja.
Jednostavno i razumljivo
I sama imam običaj da bespotrebno zakukuljim stvari, objašnjenja i koncepte, verovatno iz potrebe da oni budu zanimljiviji i kreativniji. Međutim, za početak, treba nam čist i jednostavan pristup. To znači da nam je terntno bitniji sadržaj i komunikacija od vrhunskog dizajna, banera, da se tako izrazimo – „budženja“. Za to će svakako biti potreba i vremena nešto kasnije. Dakle – ton obraćanja shodno ciljnoj grupi, ličan ali i dalje pun poštovanja. Predstavljanje brenda i samog događaja – konkretno, sa naglaskom na cilj i benefit koji će dobiti ako postanu aktivni članovi zajednice, a za početak – pojaviti se na događaju pred vama.
Stvaranje odgovornosti
U ovom slučaju to znači RSVP, iliti – odgovorite, ljudi! Svi smo se mi barem jednom prijavili za učešće na nekakvom događaju, a onda je nešto iskrslo / pala je kiša / zaboravili smo, i samo se nismo pojavili. To je maltene uobičajena pojava, ali za vas kao organzatora to može biti realan problem. Na nama je da (pokušamo) da naglasimo potrebu za iskrenošću kada je potvrđivanje dolazaka u pitanju, ali i da iznova animiramo i one koji se nisu pojavili. Najsigurniji način je, zapravo, naplata prisustva (slično onome – kad uplatiš teretanu ideš redovno, kad vežbaš kod kuće to se nikad ne desi). Sa druge strane, nekada nam ciljna grupa (ili priroda događaja) jednostavno ne omogućuje naplatu.
Povezivanje online zajednice uživo
U slučaju da događaj okuplja goste sa raznih strana, dobro je naći način da se u toj gužvi pripadnici online zajednice prepoznaju – i povežu. Za to mogu poslužiti posebne akreditacije, pozivanje članova na izdvojene radionice, pominjanje istih tokom prezentacija , generalno – prepoznavanje i vrednovanje njihovog prisustva i doprinosa i podsticanje učešća u fnkcionisanju vaše organizacije / događaja / ideje.
Feedback – majka napretka
Svaki komjuniti menadžer, a bilo bi lepo reći i – svaki zdravorazuman čovek – zna pravu vrednost iskrene povratne informacije. Dodeljivanje zvezdica na FB-u je lepo, ali nama treba nešto veće i korisnije. Za to nam može biti koristan Surveymonkey, gde ćemo postaviti nekoliko sažetih i jasnih pitanja, na čije odgovaranje je moguće potrošiti manje od minuta ili dva. Samo tako možemo znati kako naše angažovanje izgleda očima drugih , što će nam obezbediti dalje smernice na putu. Za bliže saradnike, bolja opcija od uniformisanog upitnika je slanje direktnog mejla (u nekim slučajevima i kratak razgovor) pri čemu ćete razmeniti utiske i savete.
Be the first to leave a comment