Dobilli ste 50, ili zašto ne 100, novih klijenata za samo 3 dana. A niste ni prstom mrdnuli. Naprotiv, uživali ste u kratkom i zasluženom odmoru. Vaša ponuda je tačno ono što ti kupci žele. Nema potrebe da ih uveravate, obasipate dodatnom pažnjom, mašete popustima… Sve to je već obavio neko drugi. Klijenti su tu i žele da vam daju svoj novac sada, bez odlaganja.
„Ma toga nema ni na filmu“, možda vam se otelo.
Ima i te kako. U pitanju je prodajna strategija koju možete odmah iskoristiti za uvećanje svog profita. Ova „magija“ zove se affiliate marketing ili partnerski marketing.
Upravo zahvaljujući affiliate marketingu čuveni Amazon je postao ono što je danas. Uspeh mu duguje i Squarespace platform za pravljenje sajtova, obrazovni sajtovi poput Linde i Treehousa i mnogi, mnogi, mnogi drugi.
Sve što vam je potrebno da affiliate marketing iskoristite za sebe i svoj profit jeste web sajt i malo istraživanja.
Kako funkcioniše affiliate marketing?
Affiliate marketing, za razliku od drugih online i offline marketing strategija, koje zahtevaju da budete maheri za reklamne kampanje, društvene mreže, pisanje prodajnih tekstova… radi na sasvim drugačijem principu. Pušta vas da se bavite onim što volite i znate najbolje, a dolazak do klijenata delegira drugima koji se nazivaju affiliate-i (promoteri). Možete ih shvatiti kao svoje online komercijaliste koji već imaju bazu potencijalnih klijenata.
Ovi saradnici će, ukoliko ste ih dobro odabrali, svojim online marketinškim sposobnostima, uticaju i radu, vrlo brzo predstaviti ono što nudite. I to tačno onim ljudima koji mogu postati vaši klijenti.
Zauzvrat, affiliate-a ne plaćate unapred, već ga nagrađujete po izvršenoj prodaji, za svakog klijenta koji je došao njegovom preporukom.
Zvuči jednostavno? Da vidimo…
Kako affiliate marketing izgleda u praksi?
Vi imate firmu i svoje specifične proizvode ili usluge nudite na tržištu. Napravili ste web sajt, postavili tekstove o onome što prodajete, okačili slike, cene… Nije važno o čemu se radi na sajtu. Od igle do lokomotive. Affiliate marketing nepogrešivo daje rezultate. Važno je samo da je sajt funkcionalan i makar pristojno urađen.
Sledeći korak je istraživanje. Da bi affiliate marketing radio kako treba potrebno je da identifikujete relevantne promoter za vaše proizvode ili usluge.
Ovde je od presudne važnosti da dobro i temeljno istražite svoju ciljnu grupu, tj osobe koje su vaši potencijalni kupci. Pre svega vas interesuje:
- da li čitaju blogove i koje tačno
- koga gledaju na YouTube-u
- koga prate na Facebook i Instagram društvenim mrežama
Kroz ovaj proces istraživanja saznaćete 3 stvari koje su vam od presudnog značaja:
- Kakav način obraćanja i komunikacije odgovara vašoj ciljnoj grupi.
- Kome vaša ciljna grupa veruje.
- Ko su affiliate promoteri koji vam mogu biti od koristi.
Na dalje vam preostaje da kontaktirate odabrane promotere, pošaljete im primerak proizvoda ili obezbedite uslugu i dogovorite koliki je njihov deo od svake prodaje koju donesu. Na njima je sve ostalo. Promoteri će uložiti svoj uticaj reputaciju i ugled, obaviti promociju putem svojih marketinških kanala i staviti vaš proizvod pred oči ciljne grupe.
Vi samo ubirate prihode i uživate u postavljenoj mreži svog affiliate marketinga.
Idemo na konkretniji primer.
Recimo da se bavite prodajom trendi garderobe za žene starosti od 16 do 25 godina. Ova ciljna grupa vodi poseban životni stil koji uključuje i praćenje modnih blogerki – ne samo njihovog sajta već i profila na društvenim mrežama i YouTube kanale (ukoliko ih imaju).
Kod garderobe, ženama je često mnogo važnije “kako stoji” nego li od kakvog je materijala. Zato su vam potrebne blogerke koje “furaju” taj modni stil, zalažu se za iste vrednosti i na kojima će sve to lepo izgledati. Jednostavno, bez slika koje će privući oko zainteresovanih dama od posla neće biti ništa.
Ostaje da uspostavite kontakt sa blogerkama i pošaljete im nekoliko komada odeće. Naravno, birate onu garderobu čiju prodaju želite da povećate, ne 50 različitih bluza, 30 majici…
Odavde one preuzimaju stvari u svoje ruke. Slikaće se u vašoj garderobi, kačiti slike na instagram i ostavljati link do stranice na vašem sajtu na kojoj se ta garderoba prodaje. Napraviće YouTube klip u kome će pokazati kako garderoba stoji, za kakve je prilike idealna i postaviti pitanje kako su do sada uopšte živele bez takve bluze linkujući ponovo stranicu vašeg sajta. Biće napravljen i blog tekst sa mnoštvom sjajnih fotografija i review-om, a na dnu svega biće ukusno servirana sugestija gde se može poručiti taj komad odeće.
Šira mreža = veći prihod
Affiliate marketing danas je postao jedan od najboljih prodajnih strategija. Razlog leži u tome što ljudi više veruju preporuci osobe u koju imaju poverenja, nego li običnoj reklami koju može postaviti svako.
Mnoge startup kompanije se primarno oslanjaju upravo na partnerski marketing kako bi popularizovali svoj novi brend i/ili unikatni proizvod. Međutim, budući da ne raspolažu velikim sredstvima i nisu sigurni da li će proizvod generisati profit ili ne, koriste poseban pristup.
Recimo da je mlada XY firma napravila električni bicikl. U njegov razvoj su uložili krv, suze i znoj, ali i svaki raspoloživi dinar koji su imali. Para za TV reklame u primetime-u, bilborde, plaćene tekstove u prestižnim časopisima… jednostavno nema. Šta im je činiti?
Oprobana stvar je affiliate marketing. Pronaćiće ultra popularnog jutubera sa par miliona pretplatnika koji ga redovno prate. Poslaće mu svoj električni bicikl (koji vredi, cirka, 1000 dolara) na poklon i ljubazno ga zamoliti da ga pokaže u svom klipu, kaže iskreno šta misli o ovoj stvarčici i pošalje ljude do njihovog sajta.
Ako sve prođe po planu, jutjuber će oduševljeno pričati o svom novom dvotočkašu na struju, njegovi fanovi će poželeti isti takav i eto prodaje i profita.
Naravno, tu je rizik da električni “točak” ne impresionira jutjubera i nikada se ni ne pojavi u videu, ali je verovatnoća za tako nešto, bezmalo, nepostojeća. Prosto, em je dobio nešto vredno na poklon, em razmišlja o budućoj koristi koju će moći da ostvari ukoliko spravica postane sledeća “velika stvar” i to baš zahvaljujući njemu.
Ne zaboravite, jutjuberi, blogeri… su poslovni ljudi poput vas, samo ste u različitim delatnostima. Niste konkurencija i zato možete sjajno poslovati zajedno uz obostranu korist.
Dakle, ništa vas ne sprečava da iskoristite affiliate marketing za sebe, neprekidno širite svoju mrežu i pronalazite nove influencere koji mogu postati vaši uspešni promoteri. Što je šira mreža, to su brojniji ljudi do kojih dopirete i, naravno, sve je veći profit koji ostvarujete.
Be the first to leave a comment