Background

Šta je vrednost teksta i kakve ona veze ima sa uspešnim marketingom

ČLANAK arrow_drop_down

U ljudskoj prirodi je da traži prečice, tajne formule i recepte za uspeh. Instant gratifikacija je ono što očekujemo od svakog našeg poslovnog ili privatnog poduhvata, ma koliko bilo realno ili zasluženo da je dobijemo. U današnjem svetu marketinga (naročito digitalnog), ta instant gratifikacija uglavnom se karakteriše brojem lajkova, šerova, pregleda, impresija i stepenom interakcije (engagement) sa korisnicima. Iako nerado priznajemo, svi koji učestvujemo u kreiranju i sprovođenju marketinških ideja i kampanja potajno se nadamo da će baš taj jedan post, oglas, blog ili slika biti onaj koji konvertuje i donosi profit.

U praksi, međutim, stvari izgledaju drugačije. Doći do magičnog posta koji će vam doneti najvišu konverziju često ide preko brojnih manje ili više uspešnih pokušaja. Ponekad ni veliki broj lajkova ili šerova nije garant da će baš taj post doneti rezultat koji tražite – ne ukoliko sadržaj vaše objave ne izaziva emotivnu reakciju kod onoga ko sedi sa druge strane ekrana.

Emotivna vrednost teksta: kako naterati kupca da se zaljubi u vaš proizvod ili uslugu

Ono što je vredno za vas kao kreatora sadržaja ne mora da bude vredno i za vaše potencijalne ili trenutne kupce. U vašem interesu je da proizvod ili uslugu plasirate na najbolji mogući način, odnosno da istaknete sve prednosti koje će pokrenuti kupca na akciju – kupovinu. Međutim, često nije dovoljno napisati “moj proizvod je najbolji zato što je najjeftiniji i najlepši – kupite ga!” Današnji kupci su pametniji – imaju veći pristup informacijama, mogu brže i lakše da provere da li je vaš proizvod “prava stvar” ili samo “marketinški trik”, a mogu i jednostavno da uporede vaš proizvod sa konkurentskim. To im daje prednost u donošenju odluka o kupovini, što znači da će proći mnogo postova dok kupac ne stekne poverenje u vaš proizvod i odluči da ga kupi.

Svaki tekst koji objavite mora da sadrži, pre svega, emotivnu vrednost za kupca, jer tek kada podstaknete njegove emocije doći će i do konverzije. Svaka reč, rečenica, poziv na akciju ili bullet point lista moraju da budu osmišljeni tako da se obraćaju KUPCU, a da, opet, imaju korist i za vas kao prodavca.

Vredan tekst dolazi u formi sadržaja koji nudi ne samo informaciju ili zabavu, već provereno rešenje za neki njegov problem. Na koji način ćete predstaviti vaše rešenje zavisi da li ćete i koliko biti uspešni u prodaji. Međutim, mnogo pre čuvenog pitanja “hoćete li kupiti moj proizvod ili uslugu?” potrebno je izgraditi odnos koji se zasniva na poverenju i vrednosti.

U nastavku teksta pročitaćete kako izgleda jedan od mogućih načina kreiranja sadržaja koji donosi vrednost kupcima, čiji je autor američko-ukrajinski biznismen i marketing mogul, Geri Vajnerčuk.

Da li postoji magična formula za kreiranje vrednog sadržaja?

Magična formula postoji – daj, daj, daj, pa tek onda traži. To bi značilo da pre nego što upitate za prodaju, morate dobro da se potrudite da animirate vaše potencijalne i trenutne kupce. I ne samo to – potrebno je da im konstantno nudite vrednost koju očekuju da bi vas uopšte uzeli u obzir kao nekog ko je relevantan i važan za njihov život.

Vrlo jednostavno, zar ne?

Davajući sadržaj koji je drugima važan – i ne tražeći ništa zauzvrat, u početku – započinjete magičan proces: na suptilan način odvlačite pažnju potencijalnom kupcu i usmeravate je ka svom brendu. Kada dajete nešto tako vredno i to radite stalno, vaši potencijalni kupci će imati dovoljno prostora da vas upoznaju, da razmisle o vašem proizvodu i da, na kraju, odluče da li će ga kupiti ili ne.

Put do kupčevog srca i džepa vodi preko sadržaja i to najčešće tekstualnog. Zato je recept koji Vajnerčuk iznosi u svojoj knjizi “Jab, jab, jab, right hook” (koja, nažalost, nije prevedena na srpski jezik) od pomoći svima koji smo u stalnom kontaktu sa rečima.

Kako izgleda vredan sadržaj? Prema Vajnerčuku, potrebno je da ispunjava šest uslova:

  1. Prilagođen platformi i publici kojima je namenjen
  2. Suptilno plasiran, nenasilan
  3. Ne postavlja zahteve prečesto
  4. Koketira sa pop kulturom ili trendovima koji su bliski ciljnoj grupi
  5. Minimalni pomaci – maksimalan učinak
  6. Plasira se stalno, uz veliku dozu samosvesti u odnosu na kreatora i čitaoca

Vajnerčuk napominje da je veoma važno poznavati jezik platforme na kojoj boravite. Televizijska reklama neće imati efekat na društvenim medijima, jer nije prilagođena njihovim specifičnostima. Pre svakog pokretanja kampanje neophodno je da upoznate karakteristike platforme putem koje se obraćate svojim kupcima. Postovi koji imaju efekta na LinkedIn-u, na primer, mogu imati jako malo efekta na Instagramu ili Snapchat-u i obrnuto. Kreiranjem sadržaja koji je relevantan za određenu platformu, ne samo za određenu ciljnu grupu, obezbedićete da u očima kupaca vaš sadržaj deluje prirodno (native) i autentično, što će voditi i do uspešnije konverzije.

U želji da što pre dođu do konverzije, brojni kreatori sadržaja primenjuju metodu “što više i češće postovanje, to bolje”, pri čemu zaboravljaju na to da im takva strategija može doneti sasvim suprotan efekat. Izborite se sa porivom da bombardujete potencijalne kupce svojim sadržajem, jer će vam preterano postovanje doneti mnogo veću štetu na dugoročnom planu. Svaki post mora da bude suptilno prikazan vašoj ciljnoj grupi – naoružajte se strpljenjem i ne menjajte tempo zarad instant rezultata. Kada pronađete način koji najviše odgovara vašoj ciljnoj grupi, potrudite se da održite standarde koje ste postavili, a to podrazumeva i planirano objavljivanje sadržaja u toku dana. Nažalost, za to ne postoji formula – moraćete da provedete određeno vreme da testirate koliko puta dnevno i u koje vreme vaše objave imaju najveći efekat na potencijalne kupce.

Ako ste mislili da će to biti teško, evo još jednog izazova: ne tražite im da kupe posle svake rečenice. Ne tražite im da ispunjavaju vaše želje prečesto. Zlatno pravilo je da ste vi tu zbog kupaca, a ne oni zbog vas. Vaša želja da oni kupe i njihova želja da imaju slobodu izbora često nisu u saglasju, ali da biste ostvarili svoju marketinšku zamisao neophodno je da svoj ego ostavite po strani. Sve što pišete i objavljujete ne bi trebalo da se odnosi na vas, već na onog sa druge strane ekrana. Šta je to što vašem kupcu treba? Na kakav jezik je navikao? Koliko često posećuje stranice sa proizvodima sličnim vašem? Da li mu je pažnja najviša ujutro ili uveče? Ne propustite priliku da upoznate svog potencijalnog kupca, jer samo tako ćete moći da sprovedete uspešnu strategiju koja će vam doneti visoku konverziju. Pored “tehničkog” dela, ne zaboravite da sadržaj učinite što primamljivijim, zabavnijim i ljudskijim. Ne razmišljajte kao “klasičan” marketingaš ili prodavac, kojem su u glavi brojke, procenti i ostali pokazatelji materijalnog uspeha. Razmišljajte baš kao kupac – šta biste voleli da pročitate o proizvodu ili usluzi a da ne deluje kao da vam neko bilo šta prodaje? Najbolje od svega je što možete pustiti mašti na volju – ali ne preterujte! – i pronaći korelacije između vašeg proizvoda i interesovanja vaših kupaca koje će vam doneti izvesniji uspeh. Jer, ono što je vašim kupcima bitno neće biti prihvaćeno sa odbojnošću ili revoltom ukoliko se plasira preko ono što im je poznato.

Kao neko ko ima veoma dobar osećaj da proceni gde se kreće pažnja kupaca, Vajnerčuk smatra da je koketiranje ili pozivanje na popularnu kulturu ključno za brendiranje na društvenim mrežama. Zahvaljujući velikim pomacima u domenu analitike, marketingašima je omogućeno da sa velikom preciznošću segmentiraju deo tržišta kojem žele da se obrate. Godine starosti, pol, zanimanje, interesovanja, mesta koja posećuju – sve je to danas dostupno putem profila na društvenim mrežama. Korišćenje ovih podataka u marketinške svrhe može doneti veliku korist kreatorima sadržaja – lakše je obraćati se nekom čije navike i interesovanja poznajete. Osim toga, pozivanje na pop kulturu i trendove koje pripadnici vaše ciljne grupe prate obezbediće trajniju vezu i veći stepen angažovanja potencijalnih kupaca, što će dugoročno voditi i ka uspehu vašeg brenda.

Teško je držati stvari u perspektivi kada su pred nama svakodnevni izazovi digitalnog sveta. Perspektiva – jedan od ključnih koncepata u Vajnerčukovoj biznis filozofiji – omogućava da, osim cilja, ispred sebe uvek imate sliku puta koji morate proći da biste stigli do cilja. U slučaju kreiranja vrednog sadržaja, ta perspektiva mora biti mikro. To znači da svaki vaš post, bez obzira na broj reči ili složenost dizajna, predstavlja tek jedan mali deo celokupne strategije. Nemojte misliti da zbog mikro perspektive treba da uložite minimalan trud u kreiranje sadržaja. Važno je da i dalje pružate visok kvalitet i vrednost svojim kupcima, ali da ne mislite da ćete tim jednim postom osvojiti njihova srca.

Srce kupaca možete osvojiti tek kada budete bili stalno prisutni i svesni ne samo sebe i svojih mogućnosti već i vrednosti koje vaši kupci cene. Kada budete pronašli pravu meru – broj postova u toku dana, tempo u kojem ćete objavljivati sadržaj – ne ispuštajte ritam. Vredan sadržaj je onaj koji želimo da čitamo stalno, onaj koji se bavi nama kao kupcima, koji nam donosi novu informaciju, novu ideju, novi trik koji nam je potreban da bismo rešili postojeći problem ili izazov.

Tek kada savladamo ove osnove kreiranja vrednosti teksta, moći ćemo da kažemo da smo spremni da uplovimo u jednu sasvim novu vrstu marketinga – marketinga vrednosti.

A do tada, ne zaboravite: daj, daj, daj, daj – pa tek onda zatraži.

About the author

About the author call_made

Radovan Laćarak

Iskusni izvršni direktor sa dokazanom istorijom rada u industriji informacionih tehnologija i usluga. Poseduje izuzetne veštine u pisanju tekstova različitih žanrova, kreiranju visokokvalitetnog veb sadržaja, strateškom uređivanju, novinarstvu i efikasnom upravljanju odnosima s medijima.

More posts Follow

trending_flat
United Grupa, u okviru koje posluje SBB, stvara najveću optičku mrežu u Jugoistočnoj Evropi

Nakon uspešnog osnivanja kompanije United Fiber u Grčkoj 2021. godine, United Grupa nastavila da objedinjuje svoj portfolio fiksne infrastrukture u EU (Bugarska, Hrvatska i Slovenija) pod brendom United Fiber. Počevši sa registracijom novouspostavljene kompanije u Sloveniji u martu 2024. godine, a koja će biti praćena Bugarskom i Hrvatskom do kraja ove godine, Grupa je fokusirana na dalje ubrzanje i jačanje svojih investicija na ovoj važnoj geografskoj oblasti. Moderna širokopojasna infrastruktura povezuje Evropu sa Bliskim istokom i Azijom, odgovarajući na visoku potražnju za tranzitom kroz ključna tržišta Grupe. Ultra-brzi i pouzdani internet zadovoljava visoke zahteve korisnika i poslovnih klijenata širom Jugoistočne Evrope. „U United Grupi znamo kako da izgradimo i implementiramo najmoderniju fiksnu infrastrukturu. 2000. godine smo počeli potpuno od nule u Srbiji, a dve decenije kasnije postali smo najveća optička mreža u Jugoistočnoj Evropi. U četiri zemlje Evropske unije – Grčkoj, Bugarskoj, Hrvatskoj i […]

trending_flat
Kompanija Meta širi program pretplate

Meta je na početku svoj servis sa plaćenom verifikacijom nudila u Australiji i na Novom Zelandu, a sada je dostupan i Facebook i Instagram korisnicima u Sjedinjenim Američkim Državama.  Meta Verified servis košta 11,99 dolara mesečno ukoliko se koristi na vebu, odnosno 14,99 dolara preko mobilne prodavnice aplikacija. Prva opcija nudi samo mogućnost dobijanja plave kvačice za Facebook, dok druga omogućava isto i za Instagram. Pored bedža, servis nudi "proaktivnu zaštitu od imitatora", direktan pristup korisničkoj podršci, ekskluzivne stikere i 100 Stars mesečno na Facebooku za iskazivanje podrške drugim kreatorima.Oni koji žele da koriste servis moraju da imaju 18 godina i moraju da prođu kroz proces verifikacije, koji uključuje posedovanje identifikacionog dokumenta sa fotografijom. Potrebno je i uključivanje opcije za verifikaciju u dva koraka.

trending_flat
Taxi Aplikacija – Kako brzo i lako doći do taksi vozila?

Zamislite scenu - počela je kiša u Novom Sadu, a vi baš sada morate da se nađete na drugoj strani grada. Zovete brojeve taksi vozila ali se niko ne javlja, ili vam kažu da nema slobodnih vozila.  Srećom, postoji novo rešenje za ovakve probleme, u skladu sa modernim tehnologijama, koje će vam uštedeti vreme i živce.U pitanju je besplatna "Pan taxi" aplikacija, dostupna za Android ili iOS uređaje, a ispostavilo se i da je veoma laka za korišćenje, u šta smo se i sami uverili. Evo kako aplikacija zapravo funkcioniše: - Instalirate aplikaciju sa App Store ili Google Play, ukucate svoj broj telefona i sama aplikacija pronađe vašu lokaciju uz pomoć Goole Maps-a i GPS-a. - Imate opciju da ukucate početnu i krajnju adresu i aplikacija će vam odmah reći koliko vremena će trajati vožnja i koliko će otprilike koštati. […]

trending_flat
Škole počele da zabranjuju ChatGPT da đaci ne bi varali na testovima

Sve javne škole u Njujorku su blokirale pristup ChatGPT modelu na svojim mrežama i uređajima. Škole su u strahu da bi učenici mogli da iskoriste ChatGPT za varanje na domaćim zadacima, ali i pisanje sastava, što može kreirati put za izbegavanja učenja školskog materijala. Za one koji nisu ispratili celu priču, ChatGPT je jezički model za predviđanje koji je kreirala kompanija OpenAI. ChatGPT je trenutno dostupan besplatno svakome, a možete ga koristiti da pišete sastave, pesme, ali i tehničku dokumentaciju ili programski kod. Ono što je zastrašujuće je koliko je ChatGPT dobar i koliko teško možete da primetite da je u pitanju mašinski generisan sadržaj. Problem sa ChatGPT je što trenutno pravi sadržaj koji zvuči veoma dobro, ali isto tako često ne daje tačne informacije. Kompanija OpenAI je kreirana 2015. godine od strane Sem Altmana i Ilon Maska i ona, […]

trending_flat
Google testira desktop prozore za Android tablete

Google trenutno testira novu funkciju za Android tablete koja omogućava korisnicima da slobodno menjaju veličinu aplikacija i raspoređuju ih po ekranu kako žele, što olakšava rad sa više zadataka istovremeno. Ova funkcija, nazvana „desktop prozori“, trenutno je dostupna kao verzija za programere, a za aplikacije koje je podržavaju, čak možete otvoriti više instanci iste aplikacije. Trenutno se aplikacije na Android tabletima otvaraju u punom ekranu po defaultu. Kada je novi način rada omogućen, svaka aplikacija će se pojaviti u prozoru sa kontrolama koje omogućavaju pomeranje, maksimalizaciju ili zatvaranje aplikacije. Na dnu ekrana će se takođe pojaviti taskbar sa vašim aktivnim aplikacijama. Ova funkcija zvuči vrlo slično funkciji Stage Manager na iPad-u, koja takođe omogućava menjanje veličine i premeštanje prozora po ekranu, ili kao bilo koji desktop operativni sistem. Samsung već godinama nudi slično iskustvo sa DeX, omogućavajući upravljanje prozorima na […]

trending_flat
Apple odlaže Genmoji i Image Playground za iOS 18.2

Apple će odložiti lansiranje alata za generisanje slika i prilagođenih emotikona, kao što su Genmoji i Image Playground, do verzije iOS 18.2, koja se očekuje u decembru 2024. Ovi alati su prvobitno najavljeni za iOS 18.1, ali neće biti dostupni do kasnije nadogradnje. Iako će Apple Intelligence debitovati sa iOS 18.1 u oktobru, Genmoji i alat Image Playground neće biti deo te prve verzije. Genmoji će omogućiti kreiranje emotikona na osnovu fotografija ili teksta, dok će Image Playground korisnicima pružiti tri stila za generisanje slika. Ove funkcije će biti dostupne na iPhone 16 i novijim modelima, koji će biti predstavljeni na Appleovom događaju "It’s Glowtime". Apple Intelligence će takođe doneti integraciju sa ChatGPT-om, sažimanje poruka, pametniji Siri i još mnogo toga. izvor: engadget.com

trending_flat
Paylocity preuzima startup Airbase

Paylocity, kompanija za HR i softver za obračun plata, dogovorila je kupovinu startapa Airbase, koji se bavi upravljanjem korporativnih troškova. Akvizicija, vredna 325 miliona dolara, čeka regulatorno odobrenje i trebalo bi da se završi u narednih 30 do 60 dana. Sredstva za kupovinu biće osigurana kroz kreditnu liniju Paylocity-a. Airbase je osnovan 2017. godine i pruža softverska rešenja za srednje velike kompanije radi boljeg upravljanja troškovima, uključujući plaćanje računa, korporativne kartice i nadoknadu troškova zaposlenima. Kompanija iz San Franciska prikupila je više od 100 miliona dolara investicija i 2021. godine bila procenjena na 600 miliona dolara. izvor: techcrunch.com

trending_flat
Završen ConnectCon u Sarajevu

Proteklog vikenda u organizaciji Connect Arene održana je prva gejming konvencija u Bosni i Hercegovini pod nazivom ConnectCon. U tri dana koliko je trajala konvencija istu je posjetilo više od 3500 posjetilaca iz Bosne i Hercegovine i regije. Spoj gejminga, novih tehnologija i influencinga sa društvenim i tradiocionalnim igrama pokazalo se kao odlična kombinacija u kojoj su uživale kompletne porodice. Cosplay takmičenje, održano po prvi put u Bosni i Hercegovini izazvalo je oduševljenje svih prisutnih i velikim aplauzom su nagrađeni svi takmičari. Pored Ingy aplikacije koja pomaže gejmerima da ostanu zdravi i u formi imali smo predavanje o sigurnosti na internetu koje je održao Saša Petrović, inspektor za Cyber kriminal u FUP -u Program ConnectCon-a je bio raznovrstan i uzbudljiv. Posjetioci su imali priliku da učestvuju u takmičenjima u popularnim igrama kao što su Fortnite, League of Legends, Stumble Guys, […]

trending_flat
Sony povlači novu igru sa tržišta samo dve nedelje nakon lansiranja

Sony je objavio da povlači online pucačinu Concord iz prodaje samo dve nedelje nakon njenog lansiranja. Multiplayer naslov, koji je ekskluzivno izdat za PlayStation 5 i PC 23. avgusta, navodno nije uspeo da privuče dovoljno igrača. U blogu na Sonyjevoj veb stranici, direktor igre Ryan Ellis iz razvojnog studija Firewalk Studios najavio je da će igra biti ugašena 6. septembra. Izjavio je da će svi koji su kupili Concord po ceni od 40 funti dobiti potpuni povraćaj novca, a tim odlučuje o 'najboljem putu dalje' za povratak igre. Concord je tzv. hero shooter, sličan popularnim naslovima poput Overwatcha i Valoranta. Igrači su deo tima koji se sastoji od likova s različitim sposobnostima, a mogu se takmičiti u klasičnim deathmatchovima ili drugim modovima koji uključuju osvajanje ciljeva ili kontrolu određenih delova arene, piše BBC. Nedostatak inovativnosti Sony je razvijao Concord osam […]

trending_flat
Zabranjena mreža X u Brazilu, kazna za sve koji društvenoj mreži pristupe preko VPN-a

Mask se suočava s novom glavoboljom nakon što je brazilski sudija naredio zabranu pristupa platformi X. Sudija brazilskog Vrhovnog suda, Aleksandre de Moraes, doneo je odluku o zabrani korišćenja društvene mreže X u zemlji, jer Ilon Mask nije imenovao pravnog zastupnika. Anatel, brazilska Nacionalna telekomunikaciona agencija, dobila je rok od 24 sata da ograniči pristup platformi, dok su Google i Apple dobili pet dana da uklone aplikaciju X iz svojih prodavnica za brazilske korisnike. Prema lokalnom portalu Poder 360, sud će kažnjavati korisnike koji pokušaju da zaobiđu zabranu putem VPN-a, sa kaznom od 50.000 reala, što je nešto više od 8.000 evra. Sukob između Moraesa i Maska traje već mesecima, a sve je počelo kada je platforma X ponovo aktivirala naloge koji su ranije bili ugašeni po sudskom nalogu. Prema New York Timesu, ovi nalozi su bili suspendovani zbog širenja […]

Related

trending_flat
Kako do idealne kombinacije ključnih reči?

Većina naših krstarenja internetom započinje ukucavanjem određenih pojmova u polje namenjeno pretrazi. Ti pojmovi će nas odvesti do stranica sa sadržajima koji nas zanimaju, a za one koji se bave optimizacijom internet sadržaja (SEO), upotreba ključnih reči biće važna alatka za povećanje ukupnog saobraćaja na sajtu. Ukoliko biste se pozabavili istraživanjem različitih načina upotrebe ključnih reči, sigurno će vas zanimati i kako da pri tome postignete maksimalni efekat. Budući da je praktično reč o osnovi SEO strategije, ovom prilikom ćemo pokušati da vam tu temu približimo na što jednostavniji način. Pretpostavimo da se bavite online prodajom LCD monitora. Za početak, zamislite se u ulozi potencijalnog kupca koga zanimaju najnoviji modeli ili, recimo, mesta na kojima bi ih mogao kupiti. Krenete li sa ukucavanjem relevantnih pojmova u browser, završićete sa podužom listom fraza koje će vam sam Google sugerisati. Zapravo, što je takvih fraza […]

trending_flat
Šta je affiliate marketing i kako ga možete iskoristiti za izgradnju mreže svojih promotera?

Dobilli ste 50, ili zašto ne 100, novih klijenata za samo 3 dana. A niste ni prstom mrdnuli. Naprotiv, uživali ste u kratkom i zasluženom odmoru. Vaša ponuda je tačno ono što ti kupci žele. Nema potrebe da ih uveravate, obasipate dodatnom pažnjom, mašete popustima… Sve to je već obavio neko drugi. Klijenti su tu i žele da vam daju svoj novac sada, bez odlaganja. „Ma toga nema ni na filmu“, možda vam se otelo. Ima i te kako. U pitanju je prodajna strategija koju možete odmah iskoristiti za uvećanje svog profita. Ova „magija“ zove se affiliate marketing  ili partnerski marketing. Upravo zahvaljujući affiliate marketingu čuveni Amazon je postao ono što je danas. Uspeh mu duguje i Squarespace platform za pravljenje sajtova, obrazovni sajtovi poput Linde i Treehousa i mnogi, mnogi, mnogi drugi. Sve što vam je potrebno da affiliate marketing iskoristite za sebe i svoj profit […]

trending_flat
Šta sve treba da uzmete u obzir dok vodite ili planirate internet prodavnicu

Kako povećati prodaju? Ukoliko imate online prodavnicu ovo pitanje vas je napalo iz zasede barem 600 puta do sada. Verovatno vam je ukralo sate i sate sna, par kilograma živaca i poremetilo vam probavni trakt. Ako vam je dosta mučenja, vreme je za promene. Pogledajte ovih nekoliko važnih saveta za vlasnike online prodavnice i zaboravite na neprospavane noći i probleme sa stomakom. Obnavljanje živaca – ne garantujemo. Offline vs online prodavnica Online kupovina nikada nije bila lakša. Ipak, većina ljudi i dalje bira „normalne“ radnje u kojima može da vidi, opipa i proba robu, razgovara sa prodavcem, možda se cenjka, uživa u specifičnom izgledu i organizaciji prodavnice i da kupljenu stvar odmah odnese kući. Dakle, kupci žele sve ono što im online prodavnice i e-commerce sajtovi danas zapravo ne nude. A mora li da bude tako? Kada klijent uđe u lokal, bez obzira da li se radi o supermarketu, […]

trending_flat
Abeceda marketinških istraživanja

Danas pričamo o marketinškim istraživanjima. To je važna oblast, jer predstavlja način dolaženja do informacija koje se koriste za donošenje odluka. To je i zanimljiva oblast, jer na poseban način kombinuje elemente statistike, psihologije, sociologije, tehnologije, marketinga i drugih disciplina u nešto što je ljudima interesantno za korišćenje. Marketinškim istraživanjima se ne bave samo naučno-obrazovne institucije i specijalizovane agencije, već i preduzeća svih veličina, od malih porodičnih firmi do velikih kompanija. Bilo da ste preduzetnik, rukovodilac ili konsultant, imajte na umu da će vam marketinška istraživanja u određenom obliku biti potrebna, jer ćete bez njih teško moći da ostvarite poslovni uspeh. Zato o njima pišemo. Pojam marketinških istraživanja Marketinška istraživanja (Marketing Research) su aktivnost koja se odnosi na prikupljanje, obradu i analizu podataka koji su potrebni da bi se donela određena marketinška odluka ili rešio određeni marketinški problem. Za razliku […]

trending_flat
Zara: Šta jednog proizvođača odeće može da izdvoji iz mnoštva drugih?

Na pitanje „Kako biti uspešan u modnoj industriji?“, odgovor je, zapravo, zapanjujuće jednostavan. Prvi korak je da pravite odeću koju će ljudi želeti da nose. Drugi korak je da prodajete više nego što stižete da napravite. I treći korak je – ponavljajte korake jedan i dva dokle god funkcionišu. Mnogi brendovi pridržavaju se ove jednostavne filozofije, ali se jedan razlikuje, upravo po svojoj jedinstvenoj filozofiji. Ali, krenimo redom. Godine 1963. Amansi Ortega Gaona počeo je da se bavi prodajom odeće, ni ne sluteći da će postati treći najbogatiji čovek na svetu. Naime, njegova kompanija Inditex je 2005. godine proglašena za najbrže rastuću proizvodnu kompaniju na svetu. Ona sada ima preko 2000 prodavnica, objedinjenih pod imenom Inditex, inače najvećim poslovnim uspehom u španskoj istoriji. Vama je možda poznatija kao Zara. Pre nego što se osvrnemo na to šta je učinilo Zaru […]

trending_flat
Edukacija kao marketinška strategija (podizanje svesti korisnika kroz pružanje vrednosti)

Ma koliko da je vaš sadržaj kvalitetan, ne postoje garancije da će vaši potencijalni kupci reagovati na njega. Ako ne posvetite vreme edukovanju kupaca o svom brendu, proizvodu ili usluzi, ostavljate za sobom priliku da istinski ostvarite vezu sa svojim kupcima. Jer, tek uvođenjem edukacije kao dela marketinške strategije možete, zapravo, postići ciljeve koje želite – i koji neće biti kratkog daha. Edukacija kao investicija Edukacija može koristiti svima, bez obzira na to kakvu vrstu proizvoda ili usluge nude. Najveću primenu – i najveću efikasnost – ima kod proizvoda ili usluga koji su novi, odnosno o kojima se malo zna. U tom smislu, edukacija pomaže ne vašim kupcima da bolje razumeju suštinu proizvoda ili usluge koje nudite. Posredno, to omogućava veći stepen konverzije prilikom prodaje – jer kada zaista razumeju šta je to što im prodajete, neće imati ništa protiv da to […]

Be the first to leave a comment

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.
 
 

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation