Više od 40 zaposlenih iz nekih od najpoznatijih domaćih digitalnih kompanija tokom tri meseca pružiće mentorsku podršku učenicima završne godine IT odeljenja iz cele Srbije kako bi im pomogli da saznaju više o poslovima koje rade i izaberu buduću karijeru.
Sve njih okuplja besplatni mentorski program Karijera 4.0, koji organizujemo drugu godinu za redom, a kroz koji je do sada prošlo više od 300 učenika sa mentorima iz kompanija kao što su 3Lateral, Devtech, Microsoft, Nordeus, Vega IT… Prijave za učenike su otvorene od 20. decembra do 16. januara na stranici Karijera 4.0.
Program Karijera 4.0 nastao je kao odgovor na nedostatak prilika i mogućnosti učenika da se direktno upoznaju sa tehnologijama i industrijama koje ih zanimaju, kao i poslovima budućnosti. U istraživanju koje je sprovedeno prošle godine više od 90 odsto učenika je pokazalo interesovanje da učestvuje u mentorskom programu, koji bi ih povezao sa profesionalcima iz IT sektora i pružio im uvid u to kako su birali fakultet, gradili karijeru, kako izgleda njihov svakodnevni posao i projekti na kojima rade.
Među mentorima su stručnjaci iz oblasti razvoja softvera, telekomunikacija, gejminga, upravljanja projektima, ljudskih resursa, prava, biostatistike, marketinga, menadžmenta itd.
Dodatna prednost Karijere 4.0 je i to što se redovni mesečni sastanci sa mentorima održavaju onlajn i time učenici iz cele Srbije imaju podjednaku mogućnost da se upoznaju sa predstavnicima nekih od vodećih IT kompanija u našoj zemlji. Prilikom prijave za učešće u programu, učenici mogu da se upoznaju sa biografijama dostupnih mentora i registruju za program na stranici Karijera 4.0 gde će biti upućeni i u naredne korake. Prijave će trajati do 16. januara, ali je brzina važna jer će prednost pri izboru mentora imati učenici koji se prvi registruju.
Program Karijera 4.0 je ove godine u okviru desete Euroguidance konferencije u organizaciji Tempus fondacije dobio i priznanje za poseban doprinos u mentorskom radu sa talentovanim učenicima.
Izvor: dsi.rs
About the author
About the author call_made
Radovan Laćarak
Iskusni izvršni direktor sa dokazanom istorijom rada u industriji informacionih tehnologija i usluga. Poseduje izuzetne veštine u pisanju tekstova različitih žanrova, kreiranju visokokvalitetnog veb sadržaja, strateškom uređivanju, novinarstvu i efikasnom upravljanju odnosima s medijima.
United Grupa, u okviru koje posluje SBB, stvara najveću optičku mrežu u Jugoistočnoj Evropi
Nakon uspešnog osnivanja kompanije United Fiber u Grčkoj 2021. godine, United Grupa nastavila da objedinjuje svoj portfolio fiksne infrastrukture u EU (Bugarska, Hrvatska i Slovenija) pod brendom United Fiber. Počevši sa registracijom novouspostavljene kompanije u Sloveniji u martu 2024. godine, a koja će biti praćena Bugarskom i Hrvatskom do kraja ove godine, Grupa je fokusirana na dalje ubrzanje i jačanje svojih investicija na ovoj važnoj geografskoj oblasti. Moderna širokopojasna infrastruktura povezuje Evropu sa Bliskim istokom i Azijom, odgovarajući na visoku potražnju za tranzitom kroz ključna tržišta Grupe. Ultra-brzi i pouzdani internet zadovoljava visoke zahteve korisnika i poslovnih klijenata širom Jugoistočne Evrope. „U United Grupi znamo kako da izgradimo i implementiramo najmoderniju fiksnu infrastrukturu. 2000. godine smo počeli potpuno od nule u Srbiji, a dve decenije kasnije postali smo najveća optička mreža u Jugoistočnoj Evropi. U četiri zemlje Evropske unije – Grčkoj, Bugarskoj, Hrvatskoj i […]
Radovan Laćarak 16 Juna, 2024
Kompanija Meta širi program pretplate
Meta je na početku svoj servis sa plaćenom verifikacijom nudila u Australiji i na Novom Zelandu, a sada je dostupan i Facebook i Instagram korisnicima u Sjedinjenim Američkim Državama. Meta Verified servis košta 11,99 dolara mesečno ukoliko se koristi na vebu, odnosno 14,99 dolara preko mobilne prodavnice aplikacija. Prva opcija nudi samo mogućnost dobijanja plave kvačice za Facebook, dok druga omogućava isto i za Instagram. Pored bedža, servis nudi "proaktivnu zaštitu od imitatora", direktan pristup korisničkoj podršci, ekskluzivne stikere i 100 Stars mesečno na Facebooku za iskazivanje podrške drugim kreatorima.Oni koji žele da koriste servis moraju da imaju 18 godina i moraju da prođu kroz proces verifikacije, koji uključuje posedovanje identifikacionog dokumenta sa fotografijom. Potrebno je i uključivanje opcije za verifikaciju u dva koraka.
Radovan Laćarak 22 Marta, 2023
Taxi Aplikacija – Kako brzo i lako doći do taksi vozila?
Zamislite scenu - počela je kiša u Novom Sadu, a vi baš sada morate da se nađete na drugoj strani grada. Zovete brojeve taksi vozila ali se niko ne javlja, ili vam kažu da nema slobodnih vozila. Srećom, postoji novo rešenje za ovakve probleme, u skladu sa modernim tehnologijama, koje će vam uštedeti vreme i živce.U pitanju je besplatna "Pan taxi" aplikacija, dostupna za Android ili iOS uređaje, a ispostavilo se i da je veoma laka za korišćenje, u šta smo se i sami uverili. Evo kako aplikacija zapravo funkcioniše: - Instalirate aplikaciju sa App Store ili Google Play, ukucate svoj broj telefona i sama aplikacija pronađe vašu lokaciju uz pomoć Goole Maps-a i GPS-a. - Imate opciju da ukucate početnu i krajnju adresu i aplikacija će vam odmah reći koliko vremena će trajati vožnja i koliko će otprilike koštati. […]
Ognjen Tepšić 19 Februara, 2023
Škole počele da zabranjuju ChatGPT da đaci ne bi varali na testovima
Sve javne škole u Njujorku su blokirale pristup ChatGPT modelu na svojim mrežama i uređajima. Škole su u strahu da bi učenici mogli da iskoriste ChatGPT za varanje na domaćim zadacima, ali i pisanje sastava, što može kreirati put za izbegavanja učenja školskog materijala. Za one koji nisu ispratili celu priču, ChatGPT je jezički model za predviđanje koji je kreirala kompanija OpenAI. ChatGPT je trenutno dostupan besplatno svakome, a možete ga koristiti da pišete sastave, pesme, ali i tehničku dokumentaciju ili programski kod. Ono što je zastrašujuće je koliko je ChatGPT dobar i koliko teško možete da primetite da je u pitanju mašinski generisan sadržaj. Problem sa ChatGPT je što trenutno pravi sadržaj koji zvuči veoma dobro, ali isto tako često ne daje tačne informacije. Kompanija OpenAI je kreirana 2015. godine od strane Sem Altmana i Ilon Maska i ona, […]
Radovan Laćarak 8 Januara, 2023
Da li bi trebalo automatski brisati objave sa društvenih mreža nakon nekog vremena?
Postoje situacije u kojima opcija automatskog brisanja svega što podelimo na društvenim mrežama može izgledati kao dobra ideja. Društvene mreže su platforme za izražavanje mišljenja o aktuelnim događajima i temama, kao i za deljenje onoga što nam se dopada ili ne – bilo gde i u bilo koje vreme. Međutim, ova mogućnost nosi i određene nedostatke. Viralna objava može privući neželjenu pažnju ili izazvati burnu raspravu na internetu, što ponekad vodi do neprijatnih situacija i van mreže. Mali nesporazum može se razviti u veliki skandal koji je teško kontrolisati. S druge strane, ostavljanje objava na profilu takođe nosi rizike. Šta ako potencijalni poslodavac, nakon više godina, naiđe na nešto što ste napisali u trenutku strasti i protumači to na način koji vam ne ide u prilog? Ili, šta ako ste promenili mišljenje i više se ne slažete sa onim što […]
Radovan Laćarak 1 Decembra, 2024
Sony PlayStation 2 je definitivno najprodavanija konzola svih vremena
Kompanija Sony potvrdila je da je legendarna PlayStation 2 konzola prodata u više od 160 miliona jedinica širom sveta, čime je dodatno učvrstila svoj status najprodavanije konzole u istoriji. Ranija procena bila je 155 miliona prodatih jedinica, što je poslednji put zvanično zabeleženo pre ukidanja proizvodnje PS2 konzole 2013. godine. Ovu vest objavio je Džim Rajan, predsednik i CEO kompanije Sony Interactive Entertainment, tokom razgovora na zvaničnom PlayStation podkastu. PS2, lansiran početkom 2000-ih, bio je prekretnica za industriju video igara zahvaljujući svojoj bogatoj biblioteci igara i dugotrajnom uticaju na kulturu gejminga. Nintendo Switch, sa prodatih 139 miliona jedinica, približava se PS2-u, ali još nije nadmašio njegov rekord. Osim Switcha, nijedna moderna konzola trenutno nema šanse da postigne ovaj rekord. Sony je prodao 65,6 miliona PlayStation 5 konzola, dok je Microsoft u znatno slabijoj poziciji sa Xbox Series konzolama, koje su […]
Radovan Laćarak 30 Novembra, 2024
Kompaniji Google neće biti dovoljno ni da proda Chrome
Kako bi razbilo Guglov nezakoniti monopol nad načinom na koji Amerikanci pretražuju internet, Ministarstvo pravde SAD zahteva da tehnološki gigant prekine unosno partnerstvo s kompanijom Apple, podeli veliku količinu vlasničkih podataka sa konkurentima i oglašivačima i "odmah i u potpunosti proda Chrome,“ svoj pretraživač koji kontroliše više od polovine tržišta u SAD. Vlada insistira da Google proda Chrome kupcu kojeg ona odobri, uz argument da bi ta prodaja "otvorila monopolizovana tržišta za konkurenciju, uklonila barijere za ulazak i osigurala da ne postoje prakse koje bi mogle dovesti do nezakonitog monopolskog ponašanja." Preporuke su deo detaljnog plana koji su vladini advokati u sredu podneli okružnom sudu u Vašingtonu, u okviru savezne antimonopolske tužbe protiv Gugla pokrenute još 2020. godine. Do sledećeg avgusta, sudija bi trebalo da odluči koje od predloženih mera Google mora da sprovede kako bi se ublažila njegova dominacija […]
Radovan Laćarak 28 Novembra, 2024
Zašto će 2025. biti godina AI pametnih naočara
Naredna 2025. godina mogla bi biti ključna za širu primenu pametnih naočara sa AI tehnologijom, jer unapređenje načina na koji percipiramo svet počinje da privlači sve veći interes. Napredak u razvoju "proširene stvarnosti" (AR, odnosno, augmented reality) i sveopšta AI integracija, uz podršku velikih kompanija, stvaraju temelje za široku upotrebu pametnih naočara. AI pametne naočare su nekada bile predmet podsmeha, pre svega zbog "nedovoljno ozbiljnih" Google naočara. Kompanije kao što su Meta, Baidu, kao i startapi poput Brilliant Labs i Solos, danas koriste AI modele i napredne tehnologije kako bi unapredile ove uređaje. Kako ljudi sve više postaju komforniji u korišćenju naprednih AI alata, tako se pojavljuje potreba da se oni koriste u različitim situacijama. To može biti nezgodno dok vozite ili ne želite stalno da vadite telefon. Za razliku od Google Glass, moderne pametne naočare, poput onih koje zajednički prave Meta […]
Radovan Laćarak 16 Novembra, 2024
Bitcoin u usponu, dolazi li zlatno doba kriptovaluta?
Povoljno okruženje moglo bi rezultirati značajno većim obimom trgovine kriptoimovinom nego što je sada slučaj. Kriptovalute su nastavile svoj uspon, predvođene bitcoinom, koji je ove nedelje prvi put u istoriji dostigao vrednost od 80.000 američkih dolara. Ether je porastao tri posto nakon što je u subotu prešao nivo od 3.000 dolara. Poslednja transakcija obavljena je po ceni od 3.203,10 dolara. Manje kriptovalute doživele su veće skokove jer su investitori nastavili da razmatraju implikacije drugog mandata novoizabranog predsednika Donalda Trampa. XRP je porastao za 11 posto, decentralizovani finansijski token povezan s Cardanom skočio je za 40 posto. Memecoin dogecoin i Shiba Inu porasli su za 17, odnosno 31 posto. Analitičari koje prenosi CNBC procenjuju da bi to moglo značiti početak zlatne ere za kriptoimovinu. Bitcoin se smatra sigurnom imovinom bez obzira na ishod izbora. Američko regulatorno telo, Securities and Exchange Commission, […]
Radovan Laćarak 11 Novembra, 2024
iPhone 17 Air: Sve što znamo do sada
Prema više izvora, Apple planira potpuno novi model iPhone-a 17 za 2025. godinu, sa značajnim promenama u dizajnu. Evo šta znamo do sada o iPhone-u 17 Air (koji bi mogao dobiti naziv iPhone 17 Slim ili nešto potpuno drugačije). Dizajn iPhone 17 Air Glavni adut iPhone-a 17 Air biće njegov dizajn. Prema informacijama, Apple se fokusira na formu više nego na funkcionalnost kod ovog modela, što znači da možemo očekivati drastično drugačiji dizajn u poređenju sa trenutnim iPhone modelima, ali po cenu vrhunskih specifikacija i funkcija. iPhone 17 Air bi trebalo da bude „značajno tanji“ od trenutnih iPhone modela. Prema izvorima, uređaj će biti napravljen od aluminijuma, za razliku od titanijuma koji se koristi kod trenutnih iPhone Pro modela. Međutim, Ming-Chi Kuo navodi da će iPhone 17 Air imati kombinaciju titanijuma i aluminijuma. Ekran Prema analizama Ming-Chi Kua i Jeff […]
Radovan Laćarak 10 Novembra, 2024
Related
Dijamanti su večni – marketinška prevara veka
Obrok u skupom restoranu gde ste sto rezervisali mesec dana ranije, šampanjac, prsten sa dijamantom proporcionalne veličine koja duplo nadmašuje vaše realne godišnje finansijske mogućnosti – eto standardne prosidbe. Ljubav je krunisana kamenom od izuzetne vrednosti koji će svetlucati na prstu buduće mlade i svima obznaniti da je njegova vlasnica rezervisana i voljena. Tako smo bar videli u filmovima. U stvarnosti, dijamanti i nisu tako retki i ekskluzivni. Ko je onda odlučio da predstavljaju vrhunac u sistemu materijalnih vrednosti? I zašto smo svi u to poverovali? Kulturološki, dijamant počinje da se pojavljuje nekih 500 godina pre nove ere, u raznolikim spisima i pričama – od Aleksandra Velikog preko avantura Simbada Moreplovca do „Prirodne istorije“ Plonija Starijeg. U zapadni svet doneli su ga trgovci iz Indije, zajedno sa začinima i svilom. Međutim, ovi dijamanti nisu bili svetlucave, moćne stvarčice kakve viđamo […]
Radovan Laćarak 7 Oktobra, 2024
Abeceda marketinških istraživanja
Danas pričamo o marketinškim istraživanjima. To je važna oblast, jer predstavlja način dolaženja do informacija koje se koriste za donošenje odluka. To je i zanimljiva oblast, jer na poseban način kombinuje elemente statistike, psihologije, sociologije, tehnologije, marketinga i drugih disciplina u nešto što je ljudima interesantno za korišćenje. Marketinškim istraživanjima se ne bave samo naučno-obrazovne institucije i specijalizovane agencije, već i preduzeća svih veličina, od malih porodičnih firmi do velikih kompanija. Bilo da ste preduzetnik, rukovodilac ili konsultant, imajte na umu da će vam marketinška istraživanja u određenom obliku biti potrebna, jer ćete bez njih teško moći da ostvarite poslovni uspeh. Zato o njima pišemo. Pojam marketinških istraživanja Marketinška istraživanja (Marketing Research) su aktivnost koja se odnosi na prikupljanje, obradu i analizu podataka koji su potrebni da bi se donela određena marketinška odluka ili rešio određeni marketinški problem. Za razliku […]
Radovan Laćarak 26 Juna, 2024
5 razloga zašto personalizovani sadržaj poboljšava prodaju
U današnjem digitalnom dobu, gde je konkurencija sve veća, prilagođavanje sadržaja vašim potrošačima postaje ključno za uspeh u prodaji. Ovo je sasvim logična stvar, naročito ukoliko se ima u vidu da ljudi kupuju isključivo ono što se tiče njih lično, a čime su se na neki način povezali i što im donosi određenu korist. Upravo je to razlog zašto personalizovani sadržaj ima moć da vašu kompaniju izdvoji na tržištu i pomogne vam da ostvarite dublju konekciju sa kupcima. Postoji mnogo razloga zbog kojih personalizovani sadržaj poboljšava prodaju, a ovde ćemo istaći pet ključnih i istražiti kako ih možete iskoristiti u svom poslovanju. Poboljšanje korisničkog iskustva Prva i osnovna stvar koju vam personalizovani sadržaj omogućava jeste pružanje jedinstvenog iskustva za svakog korisnika sa kojim ostvarujete interakciju. Kada svoju poruku prilagodite potrebama, interesovanjima i preferencijama konkretnog pojedinca, korisnik će se osetiti posebno […]
Radovan Laćarak 21 Oktobra, 2023
Kojim se principima vode ljudi preduzetničkog kova?
Pod uslovom da ste zakoračili preduzetničkim stazama, onda i sami znate da one nisu za ljude koji će uludo trošiti energiju na ovakav način. Još manje je za one koji misle da je za preduzetniči hepiend dovoljna isključivo dobra ideja. I to nije samo fraza, već dio ponekad nimalo ugodne realnosti. One u kojoj će vas pojedine situacije podsjetiti upravo na lajanje pasa koji pokušavaju da vas zaplaše. Kao vlasnik samostalnog biznisa, brzo ćete shvatiti da baš i nemate vremena da se svakodnevno sa njima rvete. Strategije lansiranja proizvoda koji će tek ugledati svjetlost dana, organizovanje plana prodaje ili promovisanje vaše djelatnosti – u potpunosti će vas zaokupiti već od samog starta. A ukoliko sve to radite po principu pokušaja i pogreški, sigurno vas zanima i šta to izdvaja one koji su prebrodili tih prvih nekoliko najkritičnijih godina. Prije svega, […]
Radovan Laćarak 1 Augusta, 2023
5 najvećih zabluda o marketingu
Malo je multidisciplinarnih oblasti kao što je marketing, a pošto je u pitanju relativno “nova” nauka, ne čudi činjenica da ima toliko tumačenja, pa i predrasuda. Izdvojili smo pet najčešćih: 1. Kupac i potrošač su isto Ovo je nedopustiva predrasuda: kupac je osoba koja kupuje naš proizvod, a potrošač onaj ko ga konzumira, pa, sasvim logično, ne moraju nužno biti jedna te ista osoba. 2. Marketing je isto što i reklamiranje Pre svega, marketing je širi pojam od reklamiranja (oglašavanja). Marketing obuhvata čuvene “četiri P” aktivnosti: (1) aktivnosti u vezi sa razvojem proizvoda (Product), (2) upravljanje cenama (Price), (3) isporuku proizvoda (Place) i (4) promovisanje proizvoda (Promotion). Pored toga, tu su i aktivnosti oko istraživanja, analize, planiranja, organizovanja i kontrole u oblasti marketinga. Promocija je jedan od četiri elementa marketing miksa i sastoji se od reklamiranja (oglašavanja), lične prodaje, unapređenja prodaje, odnosa s […]
Radovan Laćarak 13 Jula, 2023
Newsletter – Zašto je važan i kako ga napisati
Ako želite da vaši potencijalni i postojeći klijenti budu informisani o novostima vezanim za vaš biznis, newsletter je idealan način da to postignete. Upravo zbog toga, ukoliko ga već ne koristite, vreme je da počnete. Zašto je newsletter važan? U slučaju da već ne znate, newsletter je marketinški alat. Koristi se za slanje periodičnih emailova (jednom nedeljno ili nekoliko puta mesečno, ali ne češće od toga, izuzev u slučaju da imate nešto zaista važno da kažete) na adrese vaših klijenta i osoba koje su vam dobrovoljno ostavile adresu svoje elektronske pošte. Možete ga koristiti da ljudima sa svoje mailing liste prenesete novosti vezane za proizvode, usluge, popuste, ili neke druge bitne stvari koje bi ih mogle zanimati. Drugim rečima, newsletter može da bude izvrstan način da ostanete u kontaktu sa svojim klijentima i da uvek budete tu kada im je […]
Radovan Laćarak 30 Maja, 2023
Be the first to leave a comment