Dijamanti su večni – marketinška prevara veka

ČLANAK arrow_drop_down

Obrok u skupom restoranu gde ste sto rezervisali mesec dana ranije, šampanjac, prsten sa dijamantom proporcionalne veličine koja duplo nadmašuje vaše realne godišnje finansijske mogućnosti – eto standardne prosidbe. Ljubav je krunisana kamenom od izuzetne vrednosti koji će svetlucati na prstu buduće mlade i svima obznaniti da je njegova vlasnica rezervisana i voljena. Tako smo bar videli u filmovima. U stvarnosti, dijamanti i nisu tako retki i ekskluzivni.

Ko je onda odlučio da predstavljaju vrhunac u sistemu materijalnih vrednosti? I zašto smo svi u to poverovali?

Kulturološki, dijamant počinje da se pojavljuje nekih 500 godina pre nove ere, u raznolikim spisima i pričama – od Aleksandra Velikog preko avantura Simbada Moreplovca do „Prirodne istorije“ Plonija Starijeg. U zapadni svet doneli su ga trgovci iz Indije, zajedno sa začinima i svilom. Međutim, ovi dijamanti nisu bili svetlucave, moćne stvarčice kakve viđamo danas. Pre razvijene tehnologije obrade, dijamanti su u Evropu došli kao prljavi, neretko zamućeni i nepravilno isečeni kamenčići. Čak i mnogo kasnije, početkom XIX veka, isti su pristizali iz Brazila i pravili promet od par desetina dolara godišnje. Nikoga nije bilo briga za dijamante, premda ih je, manje-više, bilo u izobilju. Onda je osvanula 1869. godina i promenila sve.

Krvavi dijamant

Par godina ranije, mladi farmer Evropljanin nastanjen u Južnoafričkoj republici pronašao je 22-karatni dijamant u plićaku reke u blizini svoje kuće. Zatim, u godini o kojoj govorimo, lokalni dečak bez roditelja pronašao je 83-karatni dijamant u drugoj reci u istoj državi. Ova vest je okrznula došljake iz Britanije koji su se dali u potragu. Ipostavilo se da je na novoj terotoriji toliko lako naći „neuništivo kamenje“ da je vrlo uskoro pronađen i presušen najveći rudnik dijamanata ikada pronađen. Onda još jedan, i tako četiri puta. Najveći od njih nazvan je „Kimberli“. Pod pretpostavkom da ih ima još širom kontinenta, Evropljani su započeli neku vrstu rata za zemlju koja se nastavila i mahom vodila između britanskih vojnika i belih farmera, koji su najčešće poticali iz Nemačke ili Holandije. Ispostaviće se da je ovo bila loša ideja po one koji su do nje došli – u sukobima između 1880. i 1881. poginuo je 41 farmer, a 408 britanskih vojnika. Nakon 18 godina izbiće još jedan rat koji će se završiti sa još većim ljudskim žrtvama.

Rudnici do kojoj se došlo su za to vreme eksploatisani, a cena je u Evropi iznosila, manje-više, cenu današnjih kristala koje možete naći na pojedinim bazarima ili antikvarnicama. Rastuća tenzija u Africi i nesigurno tržište je činila novopečene „rudnikoposednike“ prilično nervoznim. Štaviše, tržište je bilo zatrpano dijamantima – ponuda je davno nadmašila potražnju. Ali jedan čovek je verovao svom instiktu koji mu je govorio da vreme dijamanata tek dolazi. Dok su drugi zatvarali i prodavali rudnike, on ih je kupovao. Njegovo ime bilo je Sesil Rouds.

Oni koji mu nisu prodali svoje rudnike, ostali su da se bore sa opadajućom cenom svoje rude. U nekom trenutku su zaključili da im nema druge nego da se udruže. Tako je nastala prva, gigantska rudarska korporacija koja je za cilj imala stvaranje monopola nad ovom nestabilnom industrijom – De Beers Consolidates Mines, na čijem je čelu, pogađate – bio Sesil Rouds. Njegova moć je jačala, a tokom narednih godina skoro svaki južnoafrički rudnik bio mu je prodat po trivijalnoj ceni. U isto vreme, osnovane su dve odvojene – Rhodes i De Beers – kompanije i njihove filijale kako bi se napravila iluzija otvorenog tržišta i „umreženih trgovačkih kompanija“. U stvarnosti, vlasnik je bio samo jedan.

Tako je kompanija bila u mogućnosti da postavi fiksnu cenu dijamanata i uveri okruženje da „kompanije“ trguju po toj ceni. Ona više nije bila važna, jer je sve izvore – pa tako i vrednost – kontrolisao jedan čovek. Do Roudsove smrti 1902. godine, De Beers je posedovao 90% svetske proizvodnje dijamanata, proširivši se daleko izvan Južne Afrike.

Sve za ljubav

Ali našao se neko ko nije poverovao u Roudsovu igru. To su bila braća Openhajmer, kojima je pripadao neznatan procenat preostalih svatskih rudnika dijamanata. U jednom od njih nađen je najveći dijamant ikada, veličine nezamislivih 3 106 karata. Openhajmerovi su bili dovoljno pametni da se ne bore protiv Roudsa, već da mu se pridruže. Iako je on ostao na glavnoj poziciji, dugoročno razmišljajući braća će se probiti do vrha. Dakle, udruženi, proizvođači dijamanata su se sada zvali jednostavno – Diamond Corporation. Nakon kratkog porasta početkom XX veka, cena dragog kamenja je od sredine tridesetih godina opet bila u opadanju. Otkriveni su rudnici u Australiji, Zapadnoj Africi i Sibiru, a usledila je i Velika depresija. A onda je jedan od braće Openhauer poslao svog sina, Harija, u grad Njujork sa jednom misijom – da ubedi Amerikance da su im dijamanti veoma potrebni. Hari se tamo sastaje sa marketinškim ekspertima ere tridesetih, agencijom N. W. Ayer. Zajedno dolaze do zaključka da je američko tržište najplodnije tle za razvoj priče koja će uslediti. A njen protagonista bila je manipulacija. Šta je u stanju da izvrne ljude naopačke? Da im nametne uverenja i natera na iracionalne odluke? Šta ih diže u nebesa bez objašnjenja? Romantična ljubav.

I tako je rođen koncept vereničkog prstena sa dijamantom. Što veći to bolji. Mesecima, zatim i godinama, kroz saradnju sa novinama i časopisima, filmovima, čak i ulaženjem u školske udžbenike, tandem je kreirao iluziju dijamanta kao krune ljubavi koja će opstati sve do naših dana, a verovatno i posle nas. Nedugo zatim skovana je nebulozna rečenica „Diamonds are forever“, a neće proći mnogo dok Merilin Monro ne zapeva o dijamantima kao svojim najboljim prijateljima. Kampanja je bila duga i finansijski iscrpna, ali se itekako isplatila.

Do 1944. godine prodaja dijamanata u SAD je skočila za 55%, od kojih je 90% bilo vezano za vereničko prstenje, eventualno drugi nakit koji se prodavao kao „poklon za zaljubljene“, „za vašu ljubav“ i slično. I dalje važeći monopol De Beers-a dozvoljavao je diktiranje cene, a razume se – što više novca izdvojite, više ljubavi pokazujete.

Onda se ista kampanja proširila na ostatak sveta – i uglavnom uspela. Ustvari, ako prelistate časopise, uključite TV ili podignete pogled ka gradskim bilbordima, sigurno je da ćete naleteti na najstariju i najuspešniju marketinšku kampanju na svetu. Toliko uspešnu da je utkana u kulturu većine sveta. Kao što nekada rekoše Bitlsi, a pre njih čovek koji je izmislio vrednost dijamanata – All you need is love.

About the author

About the author call_made

Radovan Laćarak

Iskusni izvršni direktor sa dokazanom istorijom rada u industriji informacionih tehnologija i usluga. Poseduje izuzetne veštine u pisanju tekstova različitih žanrova, kreiranju visokokvalitetnog veb sadržaja, strateškom uređivanju, novinarstvu i efikasnom upravljanju odnosima s medijima.

More posts Follow

trending_flat
United Grupa, u okviru koje posluje SBB, stvara najveću optičku mrežu u Jugoistočnoj Evropi

Nakon uspešnog osnivanja kompanije United Fiber u Grčkoj 2021. godine, United Grupa nastavila da objedinjuje svoj portfolio fiksne infrastrukture u EU (Bugarska, Hrvatska i Slovenija) pod brendom United Fiber. Počevši sa registracijom novouspostavljene kompanije u Sloveniji u martu 2024. godine, a koja će biti praćena Bugarskom i Hrvatskom do kraja ove godine, Grupa je fokusirana na dalje ubrzanje i jačanje svojih investicija na ovoj važnoj geografskoj oblasti. Moderna širokopojasna infrastruktura povezuje Evropu sa Bliskim istokom i Azijom, odgovarajući na visoku potražnju za tranzitom kroz ključna tržišta Grupe. Ultra-brzi i pouzdani internet zadovoljava visoke zahteve korisnika i poslovnih klijenata širom Jugoistočne Evrope. „U United Grupi znamo kako da izgradimo i implementiramo najmoderniju fiksnu infrastrukturu. 2000. godine smo počeli potpuno od nule u Srbiji, a dve decenije kasnije postali smo najveća optička mreža u Jugoistočnoj Evropi. U četiri zemlje Evropske unije – Grčkoj, Bugarskoj, Hrvatskoj i […]

trending_flat
Kompanija Meta širi program pretplate

Meta je na početku svoj servis sa plaćenom verifikacijom nudila u Australiji i na Novom Zelandu, a sada je dostupan i Facebook i Instagram korisnicima u Sjedinjenim Američkim Državama.  Meta Verified servis košta 11,99 dolara mesečno ukoliko se koristi na vebu, odnosno 14,99 dolara preko mobilne prodavnice aplikacija. Prva opcija nudi samo mogućnost dobijanja plave kvačice za Facebook, dok druga omogućava isto i za Instagram. Pored bedža, servis nudi "proaktivnu zaštitu od imitatora", direktan pristup korisničkoj podršci, ekskluzivne stikere i 100 Stars mesečno na Facebooku za iskazivanje podrške drugim kreatorima.Oni koji žele da koriste servis moraju da imaju 18 godina i moraju da prođu kroz proces verifikacije, koji uključuje posedovanje identifikacionog dokumenta sa fotografijom. Potrebno je i uključivanje opcije za verifikaciju u dva koraka.

trending_flat
Taxi Aplikacija – Kako brzo i lako doći do taksi vozila?

Zamislite scenu - počela je kiša u Novom Sadu, a vi baš sada morate da se nađete na drugoj strani grada. Zovete brojeve taksi vozila ali se niko ne javlja, ili vam kažu da nema slobodnih vozila.  Srećom, postoji novo rešenje za ovakve probleme, u skladu sa modernim tehnologijama, koje će vam uštedeti vreme i živce.U pitanju je besplatna "Pan taxi" aplikacija, dostupna za Android ili iOS uređaje, a ispostavilo se i da je veoma laka za korišćenje, u šta smo se i sami uverili. Evo kako aplikacija zapravo funkcioniše: - Instalirate aplikaciju sa App Store ili Google Play, ukucate svoj broj telefona i sama aplikacija pronađe vašu lokaciju uz pomoć Goole Maps-a i GPS-a. - Imate opciju da ukucate početnu i krajnju adresu i aplikacija će vam odmah reći koliko vremena će trajati vožnja i koliko će otprilike koštati. […]

trending_flat
Škole počele da zabranjuju ChatGPT da đaci ne bi varali na testovima

Sve javne škole u Njujorku su blokirale pristup ChatGPT modelu na svojim mrežama i uređajima. Škole su u strahu da bi učenici mogli da iskoriste ChatGPT za varanje na domaćim zadacima, ali i pisanje sastava, što može kreirati put za izbegavanja učenja školskog materijala. Za one koji nisu ispratili celu priču, ChatGPT je jezički model za predviđanje koji je kreirala kompanija OpenAI. ChatGPT je trenutno dostupan besplatno svakome, a možete ga koristiti da pišete sastave, pesme, ali i tehničku dokumentaciju ili programski kod. Ono što je zastrašujuće je koliko je ChatGPT dobar i koliko teško možete da primetite da je u pitanju mašinski generisan sadržaj. Problem sa ChatGPT je što trenutno pravi sadržaj koji zvuči veoma dobro, ali isto tako često ne daje tačne informacije. Kompanija OpenAI je kreirana 2015. godine od strane Sem Altmana i Ilon Maska i ona, […]

trending_flat
Novi iPad mini donosi podršku za Apple Intelligence i Apple Pencil

Apple je u utorak predstavio novu verziju iPad mini-ja prilagođenu eri Apple Intelligence tehnologije. Ovaj uređaj pokreće A17 Pro čip, što omogućava kompatibilnost sa Apple Intelligence-om, novom generativnom veštačkom inteligencijom kompanije Apple. Ovo je prvi veliki unapređeni model iPad mini-ja od 2021. godine. A17 Pro čip je prvi put predstavljen prošle godine, na iPhone-u 15 Pro, koji je postao prvi Apple telefon sa podrškom za Apple Intelligence. Tokom septembarskog događaja, ova funkcija je proširena na najnoviju liniju iPhone 16 uređaja. A17 Pro ima šestojedrni CPU sa dva jezgra visokih performansi i četiri jezgra visoke efikasnosti, kao i petojedrni GPU. Ovi elementi donose značajna poboljšanja u performansama u odnosu na A16 Bionic čip, koji je ugrađen u model iz 2021. godine. Glavna novina je neuralni motor, koji omogućava pristup Apple Intelligence-u kroz iPadOS 18. Ključne novine kod malog modela iPad-a, Appleovog […]

trending_flat
TikTok otpušta stotine radnika, pojačava upotrebu veštačke inteligencije

TikTok otpušta stotine zaposlenih širom sveta, uključujući veliki broj radnika u Maleziji, kao deo prelaska na veću upotrebu veštačke inteligencije u moderaciji sadržaja, saopštila je ta kompanija. Prema izvorima, više od 700 radnika u Maleziji ostalo je bez posla, iako je TikTok kasnije potvrdio da je manje od 500 zaposlenih pogođeno.Većina otpuštenih radila je na moderaciji sadržaja, a obaveštenja su dobili putem e-maila kasno u sredu. TikTok je potvrdio otpuštanja, navodeći da će globalno nekoliko stotina radnika biti pogođeno u sklopu šireg plana za poboljšanje moderacije. TikTok koristi kombinaciju automatizovanog otkrivanja i ljudskih moderatora za pregled sadržaja na platformi. Kompanija ByteDance, vlasnik TikToka, ima više od  110.000 zaposlenih širom sveta. ByteDance takođe planira nova otpuštanja idućeg meseca kako bi konsolidovala regionalne operacije. “Ove promene su deo naših kontinuiranih napora da ojačamo globalni model moderacije sadržaja”, rekao je portparol TikToka. TikTok […]

trending_flat
WordPress preuzima kontrolu nad ACF pluginom u najnovijem sukobu sa WP Engine-om

Sukob između osnivača WordPress-a, Meta Malenvega, i hosting provajdera WP Engine se nastavlja, a Malenveg je najavio da WordPress „forkuje“ plugin razvijen od strane WP Engine-a. Specifično, reč je o pluginu Advanced Custom Fields (ACF) — koji olakšava korisnicima WordPress-a prilagođavanje ekrana za uređivanje. Ovaj plugin se oduzima iz ruku WP Engine-a i ažurira se kao novi plugin pod nazivom Secure Custom Fields. Malenveg je naveo da je ovaj korak bio neophodan „kako bi se uklonile komercijalne ponude i rešio sigurnosni problem.“ Tim zadužen za ACF odgovorio je na platformi X, opisujući situaciju kao slučaj u kojem je plugin „koji je bio aktivno razvijan“ „jednostrano i nasilno oduzet od svog kreatora bez pristanka,“ dodajući da se to nikada nije dogodilo „u 21-godišnjoj istoriji WordPress-a.“ „Ovo osnovno obećanje zajednice je prekršeno, i pozivamo sve da razmisle o etici takvog postupka i […]

trending_flat
Nove tužbe protiv TikToka zbog “zavisničkog algoritma”

Već previše duga lista TikTokovih pravnih problema nastavlja se novim tužbama, u kojima 13 država i Distrikt Kolumbija tvrde da je "zavisnički algoritam" te društvene mreže deo modela profita koji škodi deci. U tužbama se tvrdi da putem svog "namerno zavisničkog softvera", TikTok motiviše decu da nastave sa gledanjem video-zapisa što je duže moguće, što rezultira lošim mentalnim zdravljem i problemima sa telesnom težinom, kao i štetom od viralnih TikTok izazova. "TikTok tvrdi da je njihova platforma bezbedna za mlade ljude, ali to je daleko od istine. U Njujorku i širom zemlje, mladi ljudi su umrli ili su se povredili radeći opasne TikTok izazove. I mnogi drugi se osećaju tužnije, anksioznije i depresivnije zbog zavisničkih karakteristika TikToka", navela je glavna tužiteljka države Njujork Leticia Džejms u saopštenju. I druge društvene mreže su prethodnih dana takođe bile na udaru zbog ugrožavanja […]

trending_flat
Gugl izgubio spor protiv kazne EU od 2,4 milijarde evra

Tehnološki gigant Gugl (Google) izgubio je danas spor koji je pokrenuo protiv kazne Evropske unije (EU) uvedene zbog načina na koji ta kompanija digitalno oglašava. Sud pravde EU potvrdio je danas odluku nižeg suda, odbacivši žalbu Gugla na kaznu od 2,4 milijarde evra koju je izrekla Evropska komisija, zbog toga što kompanije daje nezakonitu prednost svojim preporukama za kupovinu u odnosu na rivale – u rezultatima pretrage. „Današnjom presudom, Sud pravde odbacuje žalbu i time potvrđuje presudu Opšteg suda“, navodi se u saopštenju suda pravde u kojem sumira odluku. EK je optužila Gugl da bez prava u pretrazi usmerava korisnike na svoj Gugl Šoping (Google Shopping) čineći štetu konkurentim pružaocima istih usluga. To je jedna od tri kazne u iznosu od više milijardi evra koje je EK nametnula toj kompaniji u poslednjih deset godina. Komisija je 2017. kaznila giganta iz […]

trending_flat
Pretplatnički biznis modeli

Kompanija „Dollar Shave Club“ je unela pravu inovaciju u oblasti prodaje brijača. Ono što su oni uradili je toliko jednostavno da je prosto briljantno. Omogućili su kupcima kupovinu brijača putem pretplate po veoma povoljnim cenama, sa sve isporukom na kućnu adresu. Ponudili su tri paketa: „The Humble Twin“, po ceni od 3$ mesečno (5 brijača sa dva sečiva) „The 4X“, po ceni od 6$ mesečno (4 brijača sa četiri sečiva) „The Executive“, po ceni od 9$ mesečno (4 brijača sa šest sečiva) Oni su jednostavno promenili pravila igre. Pre njih, ljudi su kupovali brijače jednokratno, po cenama i do 20$. U kompaniji su shvatili ključnu stvar – da je potrošnja brijača kontinuirana, a ne jednokratna – i u skladu sa tim su formirali biznis model baziran na pretplati, koji se pokazao kao odličan. Kompanija „Dollar Shave Club“ je postala ozbiljan […]

Related

trending_flat
Pretplatnički biznis modeli

Kompanija „Dollar Shave Club“ je unela pravu inovaciju u oblasti prodaje brijača. Ono što su oni uradili je toliko jednostavno da je prosto briljantno. Omogućili su kupcima kupovinu brijača putem pretplate po veoma povoljnim cenama, sa sve isporukom na kućnu adresu. Ponudili su tri paketa: „The Humble Twin“, po ceni od 3$ mesečno (5 brijača sa dva sečiva) „The 4X“, po ceni od 6$ mesečno (4 brijača sa četiri sečiva) „The Executive“, po ceni od 9$ mesečno (4 brijača sa šest sečiva) Oni su jednostavno promenili pravila igre. Pre njih, ljudi su kupovali brijače jednokratno, po cenama i do 20$. U kompaniji su shvatili ključnu stvar – da je potrošnja brijača kontinuirana, a ne jednokratna – i u skladu sa tim su formirali biznis model baziran na pretplati, koji se pokazao kao odličan. Kompanija „Dollar Shave Club“ je postala ozbiljan […]

trending_flat
Abeceda marketinških istraživanja

Danas pričamo o marketinškim istraživanjima. To je važna oblast, jer predstavlja način dolaženja do informacija koje se koriste za donošenje odluka. To je i zanimljiva oblast, jer na poseban način kombinuje elemente statistike, psihologije, sociologije, tehnologije, marketinga i drugih disciplina u nešto što je ljudima interesantno za korišćenje. Marketinškim istraživanjima se ne bave samo naučno-obrazovne institucije i specijalizovane agencije, već i preduzeća svih veličina, od malih porodičnih firmi do velikih kompanija. Bilo da ste preduzetnik, rukovodilac ili konsultant, imajte na umu da će vam marketinška istraživanja u određenom obliku biti potrebna, jer ćete bez njih teško moći da ostvarite poslovni uspeh. Zato o njima pišemo. Pojam marketinških istraživanja Marketinška istraživanja (Marketing Research) su aktivnost koja se odnosi na prikupljanje, obradu i analizu podataka koji su potrebni da bi se donela određena marketinška odluka ili rešio određeni marketinški problem. Za razliku […]

trending_flat
Zara: Šta jednog proizvođača odeće može da izdvoji iz mnoštva drugih?

Na pitanje „Kako biti uspešan u modnoj industriji?“, odgovor je, zapravo, zapanjujuće jednostavan. Prvi korak je da pravite odeću koju će ljudi želeti da nose. Drugi korak je da prodajete više nego što stižete da napravite. I treći korak je – ponavljajte korake jedan i dva dokle god funkcionišu. Mnogi brendovi pridržavaju se ove jednostavne filozofije, ali se jedan razlikuje, upravo po svojoj jedinstvenoj filozofiji. Ali, krenimo redom. Godine 1963. Amansi Ortega Gaona počeo je da se bavi prodajom odeće, ni ne sluteći da će postati treći najbogatiji čovek na svetu. Naime, njegova kompanija Inditex je 2005. godine proglašena za najbrže rastuću proizvodnu kompaniju na svetu. Ona sada ima preko 2000 prodavnica, objedinjenih pod imenom Inditex, inače najvećim poslovnim uspehom u španskoj istoriji. Vama je možda poznatija kao Zara. Pre nego što se osvrnemo na to šta je učinilo Zaru […]

trending_flat
5 razloga zašto personalizovani sadržaj poboljšava prodaju

U današnjem digitalnom dobu, gde je konkurencija sve veća, prilagođavanje sadržaja vašim potrošačima postaje ključno za uspeh u prodaji. Ovo je sasvim logična stvar, naročito ukoliko se ima u vidu da ljudi kupuju isključivo ono što se tiče njih lično, a čime su se na neki način povezali i što im donosi određenu korist. Upravo je to razlog zašto personalizovani sadržaj ima moć da vašu kompaniju izdvoji na tržištu i pomogne vam da ostvarite dublju konekciju sa kupcima. Postoji mnogo razloga zbog kojih personalizovani sadržaj poboljšava prodaju, a ovde ćemo istaći pet ključnih i istražiti kako ih možete iskoristiti u svom poslovanju. Poboljšanje korisničkog iskustva Prva i osnovna stvar koju vam personalizovani sadržaj omogućava jeste pružanje jedinstvenog iskustva za svakog korisnika sa kojim ostvarujete interakciju. Kada svoju poruku prilagodite potrebama, interesovanjima i preferencijama konkretnog pojedinca, korisnik će se osetiti posebno […]

trending_flat
Kojim se principima vode ljudi preduzetničkog kova?

Pod uslovom da ste zakoračili preduzetničkim stazama, onda i sami znate da one nisu za ljude koji će uludo trošiti energiju na ovakav način. Još manje je za one koji misle da je za preduzetniči hepiend dovoljna isključivo dobra ideja. I to nije samo fraza, već dio ponekad nimalo ugodne realnosti. One u kojoj će vas pojedine situacije podsjetiti upravo na lajanje pasa koji pokušavaju da vas zaplaše. Kao vlasnik samostalnog biznisa, brzo ćete shvatiti da baš i nemate vremena da se svakodnevno sa njima rvete. Strategije lansiranja proizvoda koji će tek ugledati svjetlost dana, organizovanje plana prodaje ili promovisanje vaše djelatnosti – u potpunosti će vas zaokupiti već od samog starta. A ukoliko sve to radite po principu pokušaja i pogreški, sigurno vas zanima i šta to izdvaja one koji su prebrodili tih prvih nekoliko najkritičnijih godina. Prije svega, […]

trending_flat
Vaš sajt je rudnik zlata koji zahteva ozbiljnu podršku

Čime god da se danas bavite – websajt vam je sigurno potreban. To se ne dovodi u pitanje. Zašto? – Zato što su ljudi postali potpuno zavisni od interneta. Više od 2 milijarde ljudi svakodnevno koristi internet, a čak 90% od njih je bar jednom kupilo nešto online. Imajući ovaj podatak u vidu, možemo zaključiti da svi oni koji nisu danas prisutni na webu, a imaju nešto da prodaju, zapravo okreću leđa jednom ogromnom tržištu. Svako koga poznajem je non-stop na netu. Nije bitno da li čitaju blogove, traže nešto što bi želeli da kupe ili samo cirkulišu po društvenim mrežama, ljudi svakodnevno provode ogroman deo svog slobodnog vremena sufrujući internetom. Oni su navikli da koriste internet u svakodnevnom životu, što je zapravo sjajna vest za svako lice i brend koji želi nešto da proda online. Internet je rudnik zlata […]

Be the first to leave a comment

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.
 
 

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation

Exit mobile version