Mreže 12 Radovan Laćarak 14.01.2023
Meta, u čijem su vlasništvu Facebook i Instagram, već je ukinula opciju da oglašivači mogu da prikazuju tinejdžerima oglase na osnovu njihovih interesovanja i aktivnosti, a od februara, tinejdžerima će biti prikazivani oglasi samo na osnovu godina i lokacije.
Meta je rekla da želi da “tinejdžeri vide oglase koji su namenjeni njihovom uzrastu i proizvode i usluge koji su dostupni tamo gde žive”, navodi se u saopštenju objavljenom na blogu kompanije.
Uklanjanje pola kao opcije ciljanja prati ranije promene u načinu na koji oglašivači mogu da dopru do maloletne publike, uključujući i uklanjanje mogućnosti ciljanja tinejdžera na osnovu njihovih interesovanja i aktivnosti.
Meta je takođe rekla da prethodne objave i lajkovi na Instagramu i Facebooku neće informisati o tome koje vrste oglasa tinejdžeri gledaju.
Kompanija je rekla da će tinejdžeri od marta imati na raspolaganju kontrole i resurse “specifične za tinejdžere”, uključujući opciju da označe vrste oglasa koje radije ne bi da vide i da saznaju više o tome kako funkcioniše oglašavanje u Metinim aplikacijama, saopštila je kompanija.
Standardi o oglašavanju Mete već zabranjuju oglase za alkoholna pića ili proizvode za mršavaljenje za mlađe od 18 godina, a u nekim zemljama ta starosna granica je i viša.
Meta je rekla da tinejdžeri nisu u stanju da kao odrasli donose odluke o tome kako se njihovi onlajn podaci koriste za oglašavanje, posebno kada je u pitanju pokazivanje proizvoda koji se mogu kupiti.
Kompanija je godinama kritikovana da nije učinila dovoljno da zaštiti tinejdžere koji koriste njene aplikacije.
Tagged as:
Facebook Instagram Meta
About the author call_made
Radovan Laćarak je autor na portalu Uninor.rs, zadužen za teme iz oblasti tehnologije, digitalne kulture i savremenih medija. Sa višegodišnjim iskustvom u pisanju i uređivanju sadržaja, Radovan donosi precizne, relevantne i jasno strukturirane tekstove koji čitaocima pomažu da razumeju svet digitalnih inovacija. Njegov stil karakterišu informisanost, analitičnost i fokus na korisničku perspektivu, što ga čini pouzdanim glasom među čitaocima koji žele da ostanu u toku sa tehnološkim trendovima i internet fenomenima. Na Uninoru prati sve — od novih funkcionalnosti digitalnih platformi, preko bezbednosti na mreži, do uticaja veštačke inteligencije na svakodnevni život.
© 2025 Uninor Srbija
Prijavite se ili se pretplatite da biste nastavili
No account? Register | Lost password
✖✖
Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.
✖
Be the first to leave a comment