Background
  • arrow_back Home
  • keyboard_arrow_right AI

Masovna blokiranja Instagram naloga: Korisnici krive veštačku inteligenciju

Sve veći broj korisnika Instagrama poslednjih nedelja prijavljuje da su im nalozi nepravedno suspendovani ili trajno blokirani — bez ikakvog kršenja pravila platforme. Mnogi veruju da iza toga stoji automatizovana moderacija, verovatno bazirana na veštačkoj inteligenciji, iako za sada nema zvanične potvrde.

Kompanija Meta, u čijem je vlasništvu Instagram, još uvek nije dala zvaničnu izjavu povodom ovih navoda.

Bez odgovora i podrške

Na društvenim mrežama poput Redita i X-a (bivši Tviter), korisnici navode da su slali žalbe i priložili lične dokumente, ali odgovora nije bilo. Mnogi ističu da nemaju nikakav način da stupe u kontakt sa stvarnom osobom iz podrške kompanije.

„Više puta sam slao žalbu, poslao ličnu kartu, pokušao da stupim u kontakt sa Metom putem svih zvaničnih kanala, ali me ignorišu. Osećam se kao da vičem u prazno“, napisao je korisnik Redita (u/Dyrovicious), kojem je blokiran lični nalog.

Vredno je napomenuti da Meta nudi pretplatu na verifikovane naloge koja, između ostalog, omogućava prioritetnu korisničku podršku — ali to je opcija namenjena uglavnom kreatorima i biznisima.

Zajednica traži rešenje

Redit zajednica posvećena Instagramu gotovo u potpunosti je okupirana ovom temom. Na mreži X, korisnici masovno komentarišu Instagram objave i zahtevaju da kompanija javno prizna problem. Peticija na sajtu Change.org već je prikupila preko 4.000 potpisa.

Situacija je postala toliko ozbiljna da neki korisnici sada razmatraju i tužbu protiv Mete, grupnom (class action) tužbom.

AI pod sumnjom

Automatizovani sistemi detekcije i moderacije često dovode do „lažno pozitivnih“ grešaka, ali čini se da je broj suspendovanih naloga ovog puta mnogo veći nego inače. I dok mnogi sumnjaju da je AI uzrok problema, Meta to još uvek nije potvrdila — niti demantovala.

Sličan slučaj desio se ranije ove godine na Pinterestu, kada je veliki broj naloga takođe bio nepravedno blokiran. Tada su korisnici zapretili tužbom, a kompanija je kasnije priznala da je došlo do „interne greške“ — ali je negirala da je AI bio uzrok.

Ugrožena egzistencija

Dok neki gube lične naloge, drugi gube i mnogo više. Poslovni korisnici, influenseri i preduzetnici ostaju bez glavnog kanala komunikacije sa publikom i klijentima.

„Instagram mi je glavni izvor prihoda, posao kojim se bavim punim radnim vremenom. Oslanjam se na platformu za dolazak do klijenata“, napisala je korisnica Redita (u/Paigejust).

Vlasnica teretane (u/CourtShaw) dodaje: „Ova zabrana direktno je ugrozila moj posao, moj brend i sav trud koji sam godinama ulagala u svoj biznis, salu i svoje klijente.“

Dodatnu zabrinutost izaziva činjenica da su neki korisnici optuženi za ozbiljna kršenja, poput sadržaja koji podstiče seksualno zlostavljanje dece (CSE), što nosi ogroman rizik po karijeru i ugled.

Do sada, Meta nije javno komentarisala ovaj talas suspenzija — ostavljajući korisnike bez odgovora i u neizvesnosti.

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Prijavite se da biste uživali u svim prednostima

Prijavite se ili se pretplatite da biste nastavili

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation