Background

5 najvećih zabluda o marketingu

Malo je multidisciplinarnih oblasti kao što je marketing, a pošto je u pitanju relativno “nova” nauka, ne čudi činjenica da ima toliko tumačenja, pa i predrasuda. Izdvojili smo pet najčešćih:

1. Kupac i potrošač su isto

Ovo je nedopustiva predrasuda: kupac je osoba koja kupuje naš proizvod, a potrošač onaj ko ga konzumira, pa, sasvim logično, ne moraju nužno biti jedna te ista osoba.

2. Marketing je isto što i reklamiranje

Pre svega, marketing je širi pojam od reklamiranja (oglašavanja). Marketing obuhvata čuvene “četiri P” aktivnosti: (1) aktivnosti u vezi sa razvojem proizvoda (Product), (2) upravljanje cenama (Price), (3) isporuku proizvoda (Place) i (4) promovisanje proizvoda (Promotion). Pored toga, tu su i aktivnosti oko istraživanja, analize, planiranja, organizovanja i kontrole u oblasti marketinga. 

Promocija je jedan od četiri elementa marketing miksa i sastoji se od reklamiranja (oglašavanja), lične prodaje, unapređenja prodaje, odnosa s javnošću, publiciteta, sponzorisanja, lične preporuke, tihe promocije i ostalih promotivnih aktivnosti. Dakle, reklamiranje (oglašavanje) je deo promocije, a promocija je deo marketinga.

3. PR nije deo marketinga

Odnosi sa javnošću su sastavni deo promocije, a promocija je sastavni deo marketinga. PR, zajedno sa ostalim instrumentima marketinga, služi zajedničkom cilju, a to je zadovoljavanje potreba i želja potrošača. Međutim, zbog specifičnosti posla kojim se bavi, a koja između ostalog podrazumeva i samostalnost u obavljanju posla, PR se izdvojio kao posebna organizaciona jedinica. Istina je ipak da je PR samo organizaciono osamostaljen, ali da i dalje suštinski pripada marketingu, kao jedna od najvažnijih promotivnih aktivnosti.

4. Marketing je samo trošak

Marketing je, zapravo, investicija. Međutim, mnogi preduzetnici ovo ne razumeju i misle da većina ulaganja u marketing predstavlja samo nepotrebni trošak. Najveći problem je što između ulaganja i rezultata često prođe dosta vremena, čak i nekoliko godina. Zato treba biti obazriv prilikom ulaganja u marketing.

5. Klijent je uvek u pravu

Nije. Naravno da neretko postoji problem u komunikaciji, problem kada očekivanja prevazilaze realne potencijale… Na nama je da damo sve od sebe da razumemo klijenta i da mu izađemo u susret koliko možemo, a opet, sa druge strane, odbranimo ideje, stavove i ne načinimo sami sebi štetu.

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Prijavite se da biste uživali u svim prednostima

Prijavite se ili se pretplatite da biste nastavili

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation