TikTok groznica je dovela do naglog skoka popularnosti vertikalnog video sadržaja kratkog formata, pa su konkurentske društvene mreže uskočile u trku, poput Instagrama sa Reels i YouTube-a sa Shorts. Do sada, Shorts format nije mogao da se monetizuje poput običnog YouTube videa. YouTube je prvo pokrenuo Shorts fond od 100 miliona dolara da bi podstakao korisnike da kreiraju ovakav sadržaj, ali su taj novac dobijali samo najuspešniji u tom poduhvatu, koji su ostvarili najveći broj pregleda. 

Sada nam stižu odlične vesti iz ove kompanije, jer su odlučili da, počev od 1. Februara 2023., krenu da monetizuju Shorts video pomoću reklama koje će se pojavljivati dok gledaoci skroluju kroz klipove. Ovaj novi proces monetizacije će biti omogućen za sve kreatore koji ispunjavaju određene uslove, tj. koji su uključeni u YouTube partnerski program. Ova odluka ima potencijal da promeni način na koji sve platforme monetizuju video sadržaj kratkog formata. 

Izazov sa kratkim videima je što ne mogu da se monetizuju na klasičan YouTube način, gde se reklame ubacuju na početku, tokom ili na kraju videa. Kineska verzija TikTok aplikacije, Douyin, ostvaruje najveći prihod od direktne prodaje kroz klipove, ali na zapadnom tržištu se ovakav vid zarade još nije primio, tako da su kompanije bile prinuđene da traže alternativne načine kako da podstaknu korisnike da kreiraju sadržaj baš kroz njihove aplikacije. 


Dok je većina kompanija osnovalo fondove koji plaćaju kreatorima, ovo nije održiv model jer nema direktnog prihoda za kompaniju. Kreatori sadržaja su se snašli tako što su isti video delili na više različitih aplikacija, i koristili affiliate linkove i sponzorisane objave plaćene od strane druge kompanije da bi prihodovali bez deljenja zarade sa aplikacijom koju koriste, što je u prošlosti dovelo do propasti pionira na ovom polju, aplikacije Vine.

Ako sve to uzmemo u obzir, ovaj novi YouTube model bi se mogao pokazati kao održiviji, jer bi doveo do priliva zarade u Shorts fondove i povećao prihode i kompanije i kreatora. Plan YouTube-a je da 45% od fonda koji se napuni monetizacijom Shorts zarade podeli sa kreatorima sadržaja, bazirano na broju ostvarenih pregleda njihovog sadržaja. 

Ovo znači da neće biti ograničenja na 100 miliona dolara, kao u prošlosti, nego će fond da raste srazmerno popularnosti Shorts formata. Treba tek da vidimo da li će ovo funkcionisati, ali je YouTube objavio da očekuje da će isplate za kreatore biti veće od trenutnih.

Kreatori koji će moći da apliciraju za ovaj vid Shorts monetizacije moraju da imaju preko 1000 pretplatnika na kanalu, a njihovi Shorts videi moraju da imaju preko 10 miliona pregleda u prethodnih 90 dana. Kada dostignete te kriterijume, možete da se prijavite u program zarade, koja će biti bazirana na vašim performansama na platformi.

YouTube je najavio da će da poboljšava ovaj proces tokom vremena, u zavisnosti kako se pokaže, i biće veoma interesantno da se isprati kako će kreatori reagovati na ove promene modela monetizacije Shorts sadržaja

Share.

Ognjen Tepšić, rođen 1991. diplomirani inženjer Informacionih Tehnologija. Poseduje dugogodišnje iskustvo u web tehnologijama, internet marketingu, društvenim mrežama, blogovanju i pružanju korisničke podrške na internet platformama.

Leave A Reply

Exit mobile version