YouTube počinje da monetizuje Shorts klipove

ČLANAK arrow_drop_down

TikTok groznica je dovela do naglog skoka popularnosti vertikalnog video sadržaja kratkog formata, pa su konkurentske društvene mreže uskočile u trku, poput Instagrama sa Reels i YouTube-a sa Shorts. Do sada, Shorts format nije mogao da se monetizuje poput običnog YouTube videa. YouTube je prvo pokrenuo Shorts fond od 100 miliona dolara da bi podstakao korisnike da kreiraju ovakav sadržaj, ali su taj novac dobijali samo najuspešniji u tom poduhvatu, koji su ostvarili najveći broj pregleda. 

Sada nam stižu odlične vesti iz ove kompanije, jer su odlučili da, počev od 1. Februara 2023., krenu da monetizuju Shorts video pomoću reklama koje će se pojavljivati dok gledaoci skroluju kroz klipove. Ovaj novi proces monetizacije će biti omogućen za sve kreatore koji ispunjavaju određene uslove, tj. koji su uključeni u YouTube partnerski program. Ova odluka ima potencijal da promeni način na koji sve platforme monetizuju video sadržaj kratkog formata. 

Izazov sa kratkim videima je što ne mogu da se monetizuju na klasičan YouTube način, gde se reklame ubacuju na početku, tokom ili na kraju videa. Kineska verzija TikTok aplikacije, Douyin, ostvaruje najveći prihod od direktne prodaje kroz klipove, ali na zapadnom tržištu se ovakav vid zarade još nije primio, tako da su kompanije bile prinuđene da traže alternativne načine kako da podstaknu korisnike da kreiraju sadržaj baš kroz njihove aplikacije. 


Dok je većina kompanija osnovalo fondove koji plaćaju kreatorima, ovo nije održiv model jer nema direktnog prihoda za kompaniju. Kreatori sadržaja su se snašli tako što su isti video delili na više različitih aplikacija, i koristili affiliate linkove i sponzorisane objave plaćene od strane druge kompanije da bi prihodovali bez deljenja zarade sa aplikacijom koju koriste, što je u prošlosti dovelo do propasti pionira na ovom polju, aplikacije Vine.

Ako sve to uzmemo u obzir, ovaj novi YouTube model bi se mogao pokazati kao održiviji, jer bi doveo do priliva zarade u Shorts fondove i povećao prihode i kompanije i kreatora. Plan YouTube-a je da 45% od fonda koji se napuni monetizacijom Shorts zarade podeli sa kreatorima sadržaja, bazirano na broju ostvarenih pregleda njihovog sadržaja. 

Ovo znači da neće biti ograničenja na 100 miliona dolara, kao u prošlosti, nego će fond da raste srazmerno popularnosti Shorts formata. Treba tek da vidimo da li će ovo funkcionisati, ali je YouTube objavio da očekuje da će isplate za kreatore biti veće od trenutnih.

Kreatori koji će moći da apliciraju za ovaj vid Shorts monetizacije moraju da imaju preko 1000 pretplatnika na kanalu, a njihovi Shorts videi moraju da imaju preko 10 miliona pregleda u prethodnih 90 dana. Kada dostignete te kriterijume, možete da se prijavite u program zarade, koja će biti bazirana na vašim performansama na platformi.

YouTube je najavio da će da poboljšava ovaj proces tokom vremena, u zavisnosti kako se pokaže, i biće veoma interesantno da se isprati kako će kreatori reagovati na ove promene modela monetizacije Shorts sadržaja

About the author

About the author call_made

Ognjen Tepšić

Ognjen Tepšić, rođen 1991. diplomirani inženjer Informacionih Tehnologija. Poseduje dugogodišnje iskustvo u web tehnologijama, internet marketingu, društvenim mrežama, blogovanju i pružanju korisničke podrške na internet platformama.

More posts Follow

trending_flat
Taxi Aplikacija – Kako brzo i lako doći do taksi vozila?

Zamislite scenu - počela je kiša u Novom Sadu, a vi baš sada morate da se nađete na drugoj strani grada. Zovete brojeve taksi vozila ali se niko ne javlja, ili vam kažu da nema slobodnih vozila.  Srećom, postoji novo rešenje za ovakve probleme, u skladu sa modernim tehnologijama, koje će vam uštedeti vreme i živce.U pitanju je besplatna "Pan taxi" aplikacija, dostupna za Android ili iOS uređaje, a ispostavilo se i da je veoma laka za korišćenje, u šta smo se i sami uverili. Evo kako aplikacija zapravo funkcioniše: - Instalirate aplikaciju sa App Store ili Google Play, ukucate svoj broj telefona i sama aplikacija pronađe vašu lokaciju uz pomoć Goole Maps-a i GPS-a. - Imate opciju da ukucate početnu i krajnju adresu i aplikacija će vam odmah reći koliko vremena će trajati vožnja i koliko će otprilike koštati. […]

trending_flat
United Grupa, u okviru koje posluje SBB, stvara najveću optičku mrežu u Jugoistočnoj Evropi

Nakon uspešnog osnivanja kompanije United Fiber u Grčkoj 2021. godine, United Grupa nastavila da objedinjuje svoj portfolio fiksne infrastrukture u EU (Bugarska, Hrvatska i Slovenija) pod brendom United Fiber. Počevši sa registracijom novouspostavljene kompanije u Sloveniji u martu 2024. godine, a koja će biti praćena Bugarskom i Hrvatskom do kraja ove godine, Grupa je fokusirana na dalje ubrzanje i jačanje svojih investicija na ovoj važnoj geografskoj oblasti. Moderna širokopojasna infrastruktura povezuje Evropu sa Bliskim istokom i Azijom, odgovarajući na visoku potražnju za tranzitom kroz ključna tržišta Grupe. Ultra-brzi i pouzdani internet zadovoljava visoke zahteve korisnika i poslovnih klijenata širom Jugoistočne Evrope. „U United Grupi znamo kako da izgradimo i implementiramo najmoderniju fiksnu infrastrukturu. 2000. godine smo počeli potpuno od nule u Srbiji, a dve decenije kasnije postali smo najveća optička mreža u Jugoistočnoj Evropi. U četiri zemlje Evropske unije – Grčkoj, Bugarskoj, Hrvatskoj i […]

trending_flat
Kompanija Meta širi program pretplate

Meta je na početku svoj servis sa plaćenom verifikacijom nudila u Australiji i na Novom Zelandu, a sada je dostupan i Facebook i Instagram korisnicima u Sjedinjenim Američkim Državama.  Meta Verified servis košta 11,99 dolara mesečno ukoliko se koristi na vebu, odnosno 14,99 dolara preko mobilne prodavnice aplikacija. Prva opcija nudi samo mogućnost dobijanja plave kvačice za Facebook, dok druga omogućava isto i za Instagram. Pored bedža, servis nudi "proaktivnu zaštitu od imitatora", direktan pristup korisničkoj podršci, ekskluzivne stikere i 100 Stars mesečno na Facebooku za iskazivanje podrške drugim kreatorima.Oni koji žele da koriste servis moraju da imaju 18 godina i moraju da prođu kroz proces verifikacije, koji uključuje posedovanje identifikacionog dokumenta sa fotografijom. Potrebno je i uključivanje opcije za verifikaciju u dva koraka.

trending_flat
Škole počele da zabranjuju ChatGPT da đaci ne bi varali na testovima

Sve javne škole u Njujorku su blokirale pristup ChatGPT modelu na svojim mrežama i uređajima. Škole su u strahu da bi učenici mogli da iskoriste ChatGPT za varanje na domaćim zadacima, ali i pisanje sastava, što može kreirati put za izbegavanja učenja školskog materijala. Za one koji nisu ispratili celu priču, ChatGPT je jezički model za predviđanje koji je kreirala kompanija OpenAI. ChatGPT je trenutno dostupan besplatno svakome, a možete ga koristiti da pišete sastave, pesme, ali i tehničku dokumentaciju ili programski kod. Ono što je zastrašujuće je koliko je ChatGPT dobar i koliko teško možete da primetite da je u pitanju mašinski generisan sadržaj. Problem sa ChatGPT je što trenutno pravi sadržaj koji zvuči veoma dobro, ali isto tako često ne daje tačne informacije. Kompanija OpenAI je kreirana 2015. godine od strane Sem Altmana i Ilon Maska i ona, […]

trending_flat
Samsung očekuje 13 puta veći profit zahvaljujući AI groznici

Očekuje se da će kompanija Samsung Electronics imati 13 puta veći profit za drugi kvartal 2024. u poređenju sa istim periodom prošle godine pošto potražnja za tehnologijom veštačke inteligencije podstiče porast cena memorijskih čipova. Operativni profit najvećeg svetskog proizvođača memorijskih čipova, pametnih telefona i televizora verovatno je porastao na 8,8 biliona vona (6,34 milijarde dolara) u tromesečju završenom 30. juna, prema proseku LSEG SmartEstimate od 27 analitičara. Taj iznos bi bio najveći Samsungov profit od trećeg kvartala 2022. U poređenju sa operativnim profitom od 670 milijardi vona u drugom kvartalu prošle godine. Učinak ključne poluprovodničke divizije tehnološkog giganta verovatno je nastavio da poboljšava svoj drugi uzastopni kvartalni profit, pošto cene memorijskih čipova nastavljaju da rastu od sredine 2022. do kraja 2023. godine, što je uzrokovano slabom potražnjom za uređajima koji koriste čipove nakon pandemije. Eksplozivna potražnja za vrhunskim DRAM čipovima […]

trending_flat
Najavljeni iPhone 15, 15 Plus, 15 Pro i 15 Pro Max

Kompanija Apple najavila je četiri nove varijante iPhone 15 telefona, u okviru velikog događaja gde su prezentovani novi proizvodi i tehnologije na koje se kompanija fokusirala.  iPhone 15 Pro i iPhone 15 Pro Max bili su glavni akt ovogodišnjeg događaja, s novim i unapređenim oblicima, ažuriranim procesorima i najnovijim napredcima u iPhone kameri. Najveća promena, barem na površini, je tanji i lakši dizajn, koji ima nove ivice, Titanijum pete generacije i najtanje ivice ikada na iPhone-u. iPhone 15 Pro ima najbrži mobilni procesor - A17 Pro. Novi procesor može raditi do 10% brže od A16 Bionic čipa u prošlogodišnjem iPhone 14 Pro. U poređenju s prethodnim iteracijama Apple-a, neuralni endžin je do dva puta brži, a GPU pro klase je do 20 puta brži, optimizujući ukupne performanse ovih pametnih telefona. Telefon poseduje 8GB radne memorije. Što se tiče kamera, Pro […]

trending_flat
Društvena mreža TikTok uvodi tekstualne objave

Kineska aplikacija za deljenje video sadržaja objavila je da uvodi tekstualne objave kako bi išla u korak sa konkurencijom na polju društvenih mreža.  Kako su naveli, ovo će omogućiti korisnicima još jedan način na koji mogu da se izraze. Korisnici će sada imati izbor između tri vida objava, video, fotografija i tekst. Takođe, svojoj objavi mogu da dodaju i muziku, lokaciju ili da uđu u duet sa drugim korisnicima ove platforme. Po rečima kompanije, ove opcije čine da tekstualna objava bude jednako interaktivna kao i video i foto objave.  TIkTok je takođe lansirao i servis za striming muzike, TikTok Music, u Brazilu i Indoneziji, a beta testiranja se vrše u Meksiku, Australiji i Singapuru.  Još neke od opcija koje TikTok testira među svojim korisnicima je i mogućnost objave horizontalnih videa, kako bi bili još veća konkurencija YouTube-u. Još 2021. је […]

trending_flat
Tvorci ChatGPT predstavili novu, još jaču verziju sistema

Tvorci četbota ChatGPT predstavili su novi model za koji kažu da je još snažniji od postojećeg popularnog sistema, piše list Indipendent. Nova alatka pod imenom GPT-4 dostupna je u nekim verzijama ChatGPT i korisnicima kompanije OpenAI, koja je razvila oba sistema, piše Indipendent. Iz te kompanije su saopštili da nova alatka donosi niz unapređenja postojećeg sistema: može da kao input primi slike, kreativniji je, manje je pristrasan i mnogo manje „halucinira“ – što je izraz koji se koristi za pojavu kada veštačka inteligencija „samouvereno“ daje netačne odgovore. Novi sistem uspeo je da položi pravosudni ispit i da ima vrhunske ocene na univerzitetskim ispitima. Ali i dalje ima mana i ograničenja, i izgleda impresivnije kad ga prvi put koristitie nego kad se malo udubite u sistem, kazao je direktor komapnije Open AI, Sem Altman. Tekstualna verzija GPT-4 biće pokrenuta u okviru ChatGPT+, premijum […]

trending_flat
TikTok uvodi opciju da kreatori naplaćuju duži video sadržaj

TikTok je objavio novu opciju za kreatore, zvanu “TikTok Series”. Ona će omogućiti određenim kreatorima da objave dužu formu videa koja će njihovim pratiocima biti dostupna ukoliko plate. U pitanju je mogućnost da kreatori objave kolekciju priča, slika i videa. Svaka “Serija” može da sadrži do 80 videa, a svaki video može da bude do 20 minuta dužine, što daje ljudima novi, duži format sadržaja koji mogu da gledaju.  TikTok kreatori mogu da izaberu koliko će njihov “Series” da košta, i stave cebu koja odražava vrednost njihovog ekskluzivnog sadržaja koji može biti kupljen preko direktnih linkova u videu ili na profilu kreatora. Kroz Serije, kreatori mogu da izgrade jaču vezu sa njihovim gledaocima dok im takođe daju dodatni način da podržavaju svoje omiljene kreatore. Cena koju će kreatori moći da stave se kreće od $0.99 to $189.99 po Seriji. Ne […]

Related

trending_flat
Za šta sve možete da koristite LinkedIn profil

LinkedIn profil ne treba da bude samo još jedan „check“ na listi društvenih mreža na kojima ste prisutni već mesto koje vama i vašem biznisu daje mogućnost da ispričate svoju priču, njom angažujete pratioce i iskoristite potencijal deljenja sadržaja koji ova platforma nudi. U koje sve svrhe možete da koristite svoj profil? Predstavljanje novih proizvoda i usluga Prema Marketing Tech Blogu, 5 glavnih razloga zbog kojih ljudi prate brendove na društvenim mrežama su promocije i popusti, najnovije informacije o proizvodima, korisnička usluga, zabavni sadržaji i mogućnost da daju povratne informacije. Osim promocija i popusta kod kojih su objave prilično uobičajene, na svom profilu možete da predstavite nove proizvode ili usluge koje ste razvili i objasnite kako će pomoći korisnicima da postignu svoje ciljeve i zadovolje svoje potrebe. Da biste povećali angažovanje možete da obezbedite linkove ka web stranici i tako […]

trending_flat
Maskova platforma nije toliko bitna da bi bila na udaru

Iako je ova odluka zaključila istragu, iz Evropske komisije ističu da će nastaviti da prate kretanja na tržištu i reagovaće ako se nešto promeni. Nije poznato kako je tačno je Ilon Mask reagovao na poslednju odluku Evropske komisije u vezi sa njegovom platformom X. Naime, Komisija je zaključila da ta platforma, uprkos milionima korisnika svakog meseca, ne bi trebalo da bude označena kao usluga osnovne platforme prema Zakonu o digitalnim tržištima (DMA). U prevodu, Komisija je prihvatila X-ove argumente da "nije važna tačka pristupa poslovnih korisnika prema krajnjim korisnicima". Podsetimo, odluka je rezultat istrage pokrenute još 13. maja 2024. kada je Komisija krenula s proveravanjem velikih internet platformi koje imaju potencijal da budu "čuvari saobraćaja", prema Zakonu o digitalnom tržištu. Iako je ova odluka zaključila istragu, iz Komisije ističu da će nastaviti da pare kretanja na tržištu i reagovaće ukoliko se nešto promeni.

trending_flat
Instagram ograničava sadržaje na tinejdžerskim nalozima

Instagram je najavio da će zaštititi tinejdžere na svojoj platformi tako što će uspostaviti podešavanja koja će učiniti privatnim milione naloga i ograničiti koje vrste sadržaja ti korisnici mogu da gledaju, objavio je CNN. Nova ograničenja su osmišljena tako da tinejdžeri dobiju roditeljski nadzor putem aplikacije. Instagram će automatski primeniti nova podešavanja "tinejdžerskih naloga" na sve korisnike mlađe od 18 godina. Nakon ažuriranja, korisnici od 16 i 17 godina moći će ručno da promene željena podešavanja u aplikaciji, ali će oni uzrasta od 13 do 15 godina za to morati da dobiju odobrenje roditelja. Ova promena načina na koji Instagram dozvoljava tinejdžerima da koriste platformu dolazi skoro tri godine nakon što su "Fejsbuk papiri", koji su otkrili dezinformacije koje su korisnici ove platforme masovno širili, prvi put skrenuli pažnju javnosti na rizike koje platforma ima za mlade korisnike.

trending_flat
Turska blokirala pristup Instagramu

Turska je blokirala pristup platformi Instagram, saopštio je u petak regulator za informacione tehnologije, ne navodeći razlog ili trajanje zabrane, zbog čega je i mobilna aplikacija platforme ostala nedostupna. Ovaj potez usledio je nakon komentara turskog zvaničnika za komunikacije Fahretina Altuna u sredu, koji je kritikovao platformu zbog, kako je nazvao, njene odluke da blokira objave saučešća u vezi sa ubistvom Ismaila Hanije, ključnog zvaničnika palestinske militantne grupe Hamas. "Ovo je cenzura, čista i jednostavna," rekao je Altun, direktor komunikacija predsedništva Turske, na X-u, dodajući da Instagram za svoje postupke nije naveo nikakva kršenja pravila. Matična kompanija Instagrama, Meta Platforms Inc, nije odmah komentarisala zabranu niti Altunove komentare. Turska uprava za informacione tehnologije i komunikacije (BTK) objavila je odluku na svojoj internet stranici na kojoj stoji da je 'instagram.com blokiran odlukom od 2. avgusta 2024.', bez dodatnih detalja. Instagram ima […]

trending_flat
Instagram sada omogućava dodavanje više numera u jedan Reels

Instagram sada omogućava da zatrpate svoje pratioce sa više pesama u jednom Reels-u. U postu u sredu, ova društvena mreža je najavila novu funkciju koja vam omogućava da dodate do 20 numera u jedan Reels. Instagram je takođe dodao mogućnost da tekst, stikere i klipove uskladite sa zvukom dok uređujete Reels, funkciju koja je dugo bila dostupna na konkurentskom TikToku. Zanimljivo je da, kada dodate više numera u jedan Reels, Instagram će generisati "vašu jedinstvenu audio mešavinu koja će biti pripisana vama." Instagram dodaje da "vaši fanovi mogu sačuvati i ponovo koristiti vaše audio mešavine." Ovo je jedna od brojnih promena koje ste možda primetili na Instagramu u poslednje vreme, uključujući AI oznake, novu funkciju 'prompts' i 'reveal' stikere, verzije četbotova kreatora, i veoma nepopularne reklame koje se ne mogu preskočiti. Ova funkcija bi takođe mogla biti još jedan način […]

trending_flat
Sve što treba da znate o postavljanju videa na Instagram

Ako ste novi u korišćenju video zapisa na Instagramu, evo nekoliko ključnih informacija o njihovom kreiranju i objavljivanju. Na Instagramu, video zapisi poznati kao Reels su veoma popularni. Postoje dva načina za objavljivanje Reels-a: možete preneti već snimljen video ili snimiti novi video koristeći aplikaciju Instagram. Ako prenosite već snimljen video, trebate: Kliknuti na ikonicu plus (+) da kreirate novu objavu. Odabrati video iz galerije. Urediti video ako želite. Uneti naziv, hashtagove i označiti ljude. Kliknuti na dugme Share da objavite video. Ako snimate novi video direktno u aplikaciji, trebate: Kliknuti na ikonicu plus (+) i odabrati opciju Reel. Snimati video koristeći dugme za snimanje. Dodati zvuk, efekte i druge elemente po želji. Urediti video, dodati nalepnice i tekst. Uneti naziv, hashtagove, označiti ljude i dodati lokaciju. Kliknuti na dugme Share da objavite video. Spremanje video zapisa na Instagramu uključuje […]

Be the first to leave a comment

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.
 
 

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation

Exit mobile version