TikTok trenutno sprovodi test među korisnicima u Australiji, što će ograničiti mogućnosti dodavanja muzike u njihovim klipovima. Ograničenje broja pesama koje korisnici mogu da podele u aplikaciji je eksperiment da bi se procenilo koliko je muzika bitna korisnicima u njihovom videu. Kreatori neće moći da koriste izvesne pesme, kompanija je naglasila u izjavi. 

Kako portal Bloomberg sugeriše, ideja je da TikTok želi da odredi tačnu vrednost, u dolarima, korištenja muzike u aplikaciji, kako bi imao čime da se cenka u budućim pregovorima sa muzičkim kućama i izdavačima. Vlasnik TikTok aplikacije, kompanija ByteDance, želi da postigne nižu cenu za muzička prava u aplikaciji time što će dokazati da muzika nije toliko ključna za TikTok iskustvo kao što izdavači sugerišu.

Ovo takođe važi i za druge aplikacije kompanije ByteDance, pošto je izdavač Sony Music povukao čitav katalog muzike iz njihove aplikacije Resso, nakon što pregovori nisu rezultirali u stabilnoj strukturi plaćanja po broju preslušavanja. 

Šta ovo znači za kreatore i brendove na ovoj mreži? Pa, brendovi su već ograničeni u broju i vrsti muzike i zvukova koje mogu slobodno da koriste u TikTok aplikaciji. TikTok ima svoju besplatnu biblioteku zvukova koja ne podleže naplati od strane izdavača. 


Što se tiče kreatora, ovo bi moglo da izazove promene u korištenju muzike u aplikaciji i onome što stvara trendove na mreži. Do sada, korisnici su pratili trendove i koristili pesme koje postanu popularne na platformi da bi i oni bili primećeni od strane algoritma i dospeli do “viralnog” statusa. Ukoliko pregovori sa izdavačima propadnu, TikTok bi mogao biti prisiljen da ukloni neke pesme iz kataloga. 


Ostaje da vidimo kako će se situacija razvijati, i da li će kompanija imati dovoljno pozitivne rezultate testa da može da opravda smanjenje isplate za muzička prava izdavačima. 

Share.

Ognjen Tepšić, rođen 1991. diplomirani inženjer Informacionih Tehnologija. Poseduje dugogodišnje iskustvo u web tehnologijama, internet marketingu, društvenim mrežama, blogovanju i pružanju korisničke podrške na internet platformama.

Leave A Reply

Exit mobile version