Kompanija TikTok je potvrdila nešto što se dugo spekulisalo, da kompanija promoviše izvesne sadržaje i videe, kako bi učvrstila veze sa kreatorima i biznisima. Na primer, njihovi zaposleni u Sjedinjenim Američkim Državama mogu da pojačaju domet objava poznatih ličnosti i kreatora koji otvaraju nove profile na TikToku. Za časopis Forbes su potvridili postojanje takozvanog “dugmeta za zagrevanje”, koje omogućuje prikazivanje određenog videa mnoštvu korisnika na početnoj strani, zaobilazeći algoritam koji određuje koji video će se naći u “For You” delu aplikacije. 

Jamie Favazza, glasnogovornik kompanije TikTok, rekao je magazinu Forbes da povećanje pregleda nike jedini razlog za “zagrevanje” videa. TikTok želi da promoviše određeni sadržaj kako bi “poboljšao raznovrsnost iskustava” korisnika aplikacije. Ovo znači da TikTok ne želi da vaš feed bude preplavljen samo sa jednim ili dva trenda. Favazza takođe sugeriše da TikTok ne koristi često ovu opciju i da je samo “.002% videa na vašem TikTok For You feed-u zagrejano”. Međutim, dokumenti do kojih je Forbes došao govore da je ovaj procenat oko 1-2%. 

“Zagrejani” videi nemaju posebnu etiketu koja pokazuje da su veštački bustovani od strane kompanije TikTok, na način na koji to imaju reklame i sponzorisane objave. Umesto toga, pojavljuju se na isti način na koji se pojavljuju organski videi. Ovo nije iznenađenje, godinama kolaju glasine da TikTok nudi saradnju političarima, kompanijama, muzičkim zvezdama, kako bi ih privukao da koriste i popularizuju aplikaciju. 

Ovo takođe znači da TikTok praktično određuje ko će da uspe a ko ne na ovoj platformi, što može da obeshrabri kreatore da je koriste. S’ obzirom da YouTube menja način kako se monetizuju Shorts videi i da Instagram želi da podeli zaradu sa kreatorima Reels-a, TikTok mora da smisli kako da ostane ispred u trci aplikacija za deljenje kratkog video sadržaja, pošto je njihov program deljenja zarade sa kreatorima i dalje na niskim granama.

Share.

Ognjen Tepšić, rođen 1991. diplomirani inženjer Informacionih Tehnologija. Poseduje dugogodišnje iskustvo u web tehnologijama, internet marketingu, društvenim mrežama, blogovanju i pružanju korisničke podrške na internet platformama.

Leave A Reply

Exit mobile version