Background

Najčešće korišćene strategije promocije

ČLANAK arrow_drop_down

Šta god bio predmet vašeg biznisa, potrebna mu je promocija!

U nju spada sve ono što činite kako biste obezbedili kupce – to jest zadržali stare, ali i privukli nove. Postoje brojni načini na koje se mogu promovisati proizvodi i usluge, i sigurno je da će od same vrste proizvoda ili usluge i zavisiti način promocije. Međutim, neka opšta pravila postoje, pa uz znanje o specifičnostima vašeg biznisa (što se posebno odnosi na ciljnu grupu), ona mogu iskoristiti u svrhe pronalaženja najboljeg rešenja za sopstvene potrebe.

Dakle, promocija vam je potrebna kako bi kupci uopšte znali da postojite.

Kako možete znati koja strategija promocije je najbolja za vas? Činjenica je da će neke od njih će više odgovarati vašim potrebama, dok će neke biti neadekvatne ili neefikasne. Prvi korak u odlučivanju šta je najbolje za vas je poznavanje tih strategija. Zato se njima bavimo u nastavku.

Takmičenja i sponzorisanja događaja

Ovo je jedna od najčešće korišćenih strategija promocije, a ne mora nužno ni da ne zahteva kupovinu samog proizvoda, odnosno usluge firme koja se reklamira. Ideja koja stoji za ove forme promocije je upravo u povećanju prisutnosti vašeg brenda među potencijalnim kupcima jer koji je bolji način za to nego da postavite logo i ime svoje firme negde u javnosti gde će brojni ljudi moći da ga vide i, još bolje, da se pridruže takmičenju? Ako znamo da ljudi vole da se takmiče i osvajaju nagrade, onda je jasno šta je to što ovu formu promocije čini tako privlačnom i popularnom. To je upravo razlog zašto brojni brendovi sponzorišu važne događaje – jer im sponzorstvo omogućava da privuku pažnju na ono što prodaju na nenametljiv način i da ih kupci dožive u pozitivnom svetlu.

Društvene mreže

Popularizacija društvenih mreža donela je pravu revoluciju u marketingu i prodaji. Ono što ovu formu promocije čini neodoljivom, a danas i obaveznom za brojne firme čija se ciljna grupa nalazi na, recimo, Facebooku, Twitteru ili Instagramu je što se reklamne poruke pojavljuju u okruženju koje je nenametljivo i u kom se ljudi sećaju prijatno. Ova forma marketinga vrlo je direktna, a osim toga, omogućava ne samo dvosmernu komunikaciju sa kupcima, već i mogućnost da svoju firmu predstavite u drugačijem svetlu. Zato je društvene mreže pametnije koristiti u svrhe stvaranja, održavanja i jačanja odnosa sa kupcima na bliskijem nivou, a ne prodaje po svaku cenu. Na ovaj način, jaz koji postoji između firme koja prodaje i ljudi koji kupuju se smanjuje, što za rezultat ima bolji imidž firme, odnosno brenda.

Pravljenje baze kupaca

Ideja koja stoji iza pravljenja baze kupaca jeste da oformite spisak ljudi koji će sadržati njihove podatke kao što su e-mail adresa (ponekad i kućna adresa, broj telefona i tome slično), kako biste im tim putem mogli slati ponude koje su im interesantne. Pri tome, što je ponuda više skrojena potrebi kupca, to su šanse za uspeh ove strategije veće. To znači da morate biti vrlo obazrivi pri tome koje informacije od kupaca tražite.

Isto tako, preporučljivo je kupcima dati nešto zauzvrat, jer ako oni vama daju svoje podatke, dajte i vi nešto njima – besplatan proizvod ili uslugu koju nudite (odnosno uzorak ili probu). Sajtovi koji nude besplatne e-knjige ako im ostavite svoju email adresu koja ide u bazu su upravo primer ove promotivne strategije, koja počiva na ideji da će kanal komunikacije sa kupcem biti otvoren, što je važno ne samo za privlačenje novih, već i za negovanje odnosa sa starim kupcima.

Ono što im šaljete ne mora uvek da bude ponuda da nešto kupe; to mogu biti savet, smernica, poziv na događaj koji sponzorišete ili organizujete i tome slično. Ovde vodite računa da ne zatrpavate ljude informacijama; dajte im samo one za koje procenjujete da će im biti značajne i da će ih podstaći na akciju.

Davanje proizvoda

Trend popularan u blogerskom svetu, takozvani givaways, predstavljaju odličan način građenja poverenja kod kupaca. Ideja koja stoji iza ove strategije je kupcima dati proizvode besplatno (odnosno, njihove uzorke) kako bi mogli da ih isprobaju, pa tek onda se odluče na kupovinu (ili ne). Primer ove metode su promoterke koje u supermarketima nude uzorke hrane, kozmetike, kućne hemije ili drugih proizvoda, kako bi potencijalni kupci dobili priliku da ih na licu mesta isprobaju i, ako im se svide, kupe.

Promocije na mestu prodaje

Blisko povezane sa davanjem proizvoda od strane promotera, primer promocija na mestu prodaje su svi oni brendirani štandovi koji su različiti od ostatka enterijera prodavnice. Ideja koja stoji za ove forme promocije je da će se kupci odlučiti na kupovinu samo zato što je ona jednostavna (to jest, sve je već tu, te ne moraju da prave nikakav dodatni napor niti imaju vremena za premišljanje u vezi sa odlukom o kupovini). Izlaganje proizvoda na poseban štand čini ih vidljivijim i samim tim se povećava šansa njihove kupovine. Zbog toga je važno voditi računa o poziciji i izgledu štanda. Na ovaj način najčešće se promovišu novi proizvodi za koje kupci tek treba da čuju i da u njih razviju poverenje.

Ista logika koristi se i kod izlaganja proizvoda u blizini kase u prodavnicama, kako bi kupci mogli da ih vide i impulsivno kupe. Setili ste se da vam, baš dok ste čekali red na kasi, trebaju žvake ili čokoladica? I setili ste se toga u momentu kad ste ih videli? Baš, zgodno, zar ne? Naravno, nije u pitanju slučajnost; ovi proizvodi su planski tu pozicionirani kako bi kupce podstakli na impulsivnu kupovinu.

Referral programi

Referral programi predstavljaju način da se postojeći kupac ohrabri da dovede nove kupce (tako što će proizvod ili uslugu kojom je zadovoljan preporučiti svojim bliskim ljudima), a zauzvrat dobiti nešto od kompanije koja te proizvode/usluge prodaje. To mogu biti besplatni proizvodi (kao i njihovi uzorci), popusti ili drugi vidovi nagrade za dovedenog kupca. Ova strategija promocije predstavlja odličan način dolaženja do vaše ciljne grupe, tako što je podstičete da se uvećava bez vaše direktne intervencije.

Dobrotvorne svrhe i društvena odgovornost

Podržavanje, odnosno sponzorisanje određenih dobrotvornih akcija je takođe dobra strategija promocije. Na ovaj način kupcima šaljete poruku da vam je stalo do šire društvene zajednice, a time što kupuju vaše proizvode, i oni posredno bivaju uključeni u dobrotvornu akciju. Na taj način ne samo da se ulepšava njihova slika o njima samima, već i o vašoj firmi. Jedan od načina korišćenja ove strategije je odvajanje određenog procenta od cene koji potom ide u dobrotvorne svrhe ili se iskorišćava na neki drugi društveno odgovoran način.

Brendirani promotivni pokloni

Ako svojim saradnicima i drugim ljudima sa kojima dolazite u kontakt date proizvod koji prodajete ili, ako je to preskupo ili iz bilo kog drugog razloga nemoguće, neki drugi predmet (hemijsku olovku, upaljač, privezak… spisak robe koja se može brendirati i davati u promotivne svrhe je danas veoma širok), onda imate nešto sa logoom svoje firme što će oni poneti kući i koristiti. Ove predmete ne morate davati samo ljudima koje vi lično poznajete, već i kupcima: recimo, onima koji potroše u vašoj prodavnici određenu količinu novca i tome slično. Potrudite se da predmet koji dajete bude privlačan i funkcionalan, kako ne bi, kao i jedan mali deo kredibiliteta vašeg brenda, završio u kanti za otpatke.

Postprodajno kontaktiranje kupaca

Kontaktiranje kupaca putem telefona ili mejla nakon kupovine je promotivna strategija koja se oslanja na ideju da je zadovoljstvo kupaca na prvom mestu. I ono zaista jeste važno, ali je isto tako važno i da vas kupci ne dožive kao napadne: zato ih na nenametljiv način pitajte da li su zadovoljni kupovinom, a isto tako im možete postaviti pitanja koja se kasnije mogu koristiti za prilagođavanje vaše ponude njihovim potrebama (jer su ovo kupci koje već imate u svojoj bazi). Na ovaj način, ne samo da ćete dobiti direktne povratne informacije, već ćete otvoriti jedan novi i potencijalno veoma važan kanal komunikacije sa kupcima.

About the author

About the author call_made

Radovan Laćarak

Iskusni izvršni direktor sa dokazanom istorijom rada u industriji informacionih tehnologija i usluga. Poseduje izuzetne veštine u pisanju tekstova različitih žanrova, kreiranju visokokvalitetnog veb sadržaja, strateškom uređivanju, novinarstvu i efikasnom upravljanju odnosima s medijima.

More posts Follow

trending_flat
United Grupa, u okviru koje posluje SBB, stvara najveću optičku mrežu u Jugoistočnoj Evropi

Nakon uspešnog osnivanja kompanije United Fiber u Grčkoj 2021. godine, United Grupa nastavila da objedinjuje svoj portfolio fiksne infrastrukture u EU (Bugarska, Hrvatska i Slovenija) pod brendom United Fiber. Počevši sa registracijom novouspostavljene kompanije u Sloveniji u martu 2024. godine, a koja će biti praćena Bugarskom i Hrvatskom do kraja ove godine, Grupa je fokusirana na dalje ubrzanje i jačanje svojih investicija na ovoj važnoj geografskoj oblasti. Moderna širokopojasna infrastruktura povezuje Evropu sa Bliskim istokom i Azijom, odgovarajući na visoku potražnju za tranzitom kroz ključna tržišta Grupe. Ultra-brzi i pouzdani internet zadovoljava visoke zahteve korisnika i poslovnih klijenata širom Jugoistočne Evrope. „U United Grupi znamo kako da izgradimo i implementiramo najmoderniju fiksnu infrastrukturu. 2000. godine smo počeli potpuno od nule u Srbiji, a dve decenije kasnije postali smo najveća optička mreža u Jugoistočnoj Evropi. U četiri zemlje Evropske unije – Grčkoj, Bugarskoj, Hrvatskoj i […]

trending_flat
Kompanija Meta širi program pretplate

Meta je na početku svoj servis sa plaćenom verifikacijom nudila u Australiji i na Novom Zelandu, a sada je dostupan i Facebook i Instagram korisnicima u Sjedinjenim Američkim Državama.  Meta Verified servis košta 11,99 dolara mesečno ukoliko se koristi na vebu, odnosno 14,99 dolara preko mobilne prodavnice aplikacija. Prva opcija nudi samo mogućnost dobijanja plave kvačice za Facebook, dok druga omogućava isto i za Instagram. Pored bedža, servis nudi "proaktivnu zaštitu od imitatora", direktan pristup korisničkoj podršci, ekskluzivne stikere i 100 Stars mesečno na Facebooku za iskazivanje podrške drugim kreatorima.Oni koji žele da koriste servis moraju da imaju 18 godina i moraju da prođu kroz proces verifikacije, koji uključuje posedovanje identifikacionog dokumenta sa fotografijom. Potrebno je i uključivanje opcije za verifikaciju u dva koraka.

trending_flat
Taxi Aplikacija – Kako brzo i lako doći do taksi vozila?

Zamislite scenu - počela je kiša u Novom Sadu, a vi baš sada morate da se nađete na drugoj strani grada. Zovete brojeve taksi vozila ali se niko ne javlja, ili vam kažu da nema slobodnih vozila.  Srećom, postoji novo rešenje za ovakve probleme, u skladu sa modernim tehnologijama, koje će vam uštedeti vreme i živce.U pitanju je besplatna "Pan taxi" aplikacija, dostupna za Android ili iOS uređaje, a ispostavilo se i da je veoma laka za korišćenje, u šta smo se i sami uverili. Evo kako aplikacija zapravo funkcioniše: - Instalirate aplikaciju sa App Store ili Google Play, ukucate svoj broj telefona i sama aplikacija pronađe vašu lokaciju uz pomoć Goole Maps-a i GPS-a. - Imate opciju da ukucate početnu i krajnju adresu i aplikacija će vam odmah reći koliko vremena će trajati vožnja i koliko će otprilike koštati. […]

trending_flat
Škole počele da zabranjuju ChatGPT da đaci ne bi varali na testovima

Sve javne škole u Njujorku su blokirale pristup ChatGPT modelu na svojim mrežama i uređajima. Škole su u strahu da bi učenici mogli da iskoriste ChatGPT za varanje na domaćim zadacima, ali i pisanje sastava, što može kreirati put za izbegavanja učenja školskog materijala. Za one koji nisu ispratili celu priču, ChatGPT je jezički model za predviđanje koji je kreirala kompanija OpenAI. ChatGPT je trenutno dostupan besplatno svakome, a možete ga koristiti da pišete sastave, pesme, ali i tehničku dokumentaciju ili programski kod. Ono što je zastrašujuće je koliko je ChatGPT dobar i koliko teško možete da primetite da je u pitanju mašinski generisan sadržaj. Problem sa ChatGPT je što trenutno pravi sadržaj koji zvuči veoma dobro, ali isto tako često ne daje tačne informacije. Kompanija OpenAI je kreirana 2015. godine od strane Sem Altmana i Ilon Maska i ona, […]

trending_flat
Microsoft Copilot sada može da čita sa ekrana, razmišlja i govori naglas

Microsoft je unapredio svoj AI alat Copilot tako što mu je omogućio da čita sadržaj ekrana, dublje analizira informacije i glasovno odgovara korisnicima. Nova funkcija omogućava Copilotu da prepozna tekst ili slike na ekranu i ponudi analize ili predloge, dok glasovni interfejs omogućava razgovor s veštačkom inteligencijom u realnom vremenu. Ovaj alat takođe pruža personalizovane vesti i savete na osnovu korisnikovih interesovanja, a sve je dizajnirano da poboljša produktivnost i korisničko iskustvo, navode u kompaniji. Pored novih mogućnosti, Copilot sada može da prepozna rukopis i pruži analize ili predloge na osnovu viđenog sadržaja. Alat koristi Microsoftove AI tehnologije da prepoznaje različite elemente na ekranu, dok istovremeno pruža glasovne povratne informacije kroz različite akcente i glasove. Kako su saopštili iz Microsofta, nove funkcije omogućavaju korisnicima interaktivniji i personalizovaniji pristup zadacima, olakšavajući rad na dokumentima, pretragama i analizi podataka.

trending_flat
Glavni istraživač OpenAI-a napustio kompaniju nakon odlaska CTO-a Mire Murati.

Glavni istraživač OpenAI-a, Bob McGrew, i potpredsednik istraživanja, Barret Zoph, napustili su kompaniju u sredu, nekoliko sati nakon što je CTO OpenAI-a, Mira Murati, najavila svoj odlazak. CEO Sam Altman je u objavi na X-u u sredu uveče saopštio najnovije ostavke, zajedno sa planovima za tranziciju rukovodstva. „Mira, Bob i Barret su doneli ove odluke nezavisno jedni od drugih i u prijateljskom tonu,” rekao je, „ali vremenski trenutak Mirine odluke je bio takav da je imalo smisla da sve to obavimo odjednom, kako bismo zajedno radili na nesmetanom prelasku na sledeću generaciju liderstva.“ Potpredsednik istraživanja Mark Chen je unapređen u novog višeg potpredsednika istraživanja OpenAI-a i vodiće istraživačku organizaciju kompanije zajedno sa Jakubom Pachockim, koji je postavljen za glavnog naučnika, rekao je Altman. Matt Knight, bivši šef bezbednosti, biće glavni direktor za informacionu bezbednost OpenAI-a. Glavni direktor za proizvode Kevin […]

trending_flat
Instagram ograničava sadržaje na tinejdžerskim nalozima

Instagram je najavio da će zaštititi tinejdžere na svojoj platformi tako što će uspostaviti podešavanja koja će učiniti privatnim milione naloga i ograničiti koje vrste sadržaja ti korisnici mogu da gledaju, objavio je CNN. Nova ograničenja su osmišljena tako da tinejdžeri dobiju roditeljski nadzor putem aplikacije. Instagram će automatski primeniti nova podešavanja "tinejdžerskih naloga" na sve korisnike mlađe od 18 godina. Nakon ažuriranja, korisnici od 16 i 17 godina moći će ručno da promene željena podešavanja u aplikaciji, ali će oni uzrasta od 13 do 15 godina za to morati da dobiju odobrenje roditelja. Ova promena načina na koji Instagram dozvoljava tinejdžerima da koriste platformu dolazi skoro tri godine nakon što su "Fejsbuk papiri", koji su otkrili dezinformacije koje su korisnici ove platforme masovno širili, prvi put skrenuli pažnju javnosti na rizike koje platforma ima za mlade korisnike.

trending_flat
Nintendo tuži tvorce igre Palworld

Nintendo i The Pokémon Company podneli su tužbu protiv japanskog developera Pocketpair zbog igre "Palworld", koja navodno kopira ključne elemente iz "Pokémon" serijala i fanovi je nazivaju "Pokémon sa oružjem". "Palworld" je igra u kojoj igrači hvataju i treniraju različita bića uz mogućnost korišćenja oružja. U Nintendu tvrde da ova igra krši patente, naročito mehanizme za hvatanje bića pomoću kugli, slično kao u Pokémon igrama. Iako je igra postala uspešna nakon januarskog izlaska, prodavši preko 12 miliona kopija, Nintendo tvrdi da "Palworld" previše liči na Pokémon. Iz kompanije Pocketpair odgovoreno je da nisu svesni konkretnih kršenja patenta, ali su izrazili spremnost da ispitaju situaciju i prilagode igru kako bi nastavili razvoj bez problema. izvor: wired.com

trending_flat
YouTube Hype pruža manjim kreatorima priliku da se istaknu

Kada određeni jutjuber dostigne 500.000 pretplatnika, stvari se značajno menjaju u smislu rasta i prihoda tog kanala. Veći kanali dobijaju više pregleda, što dovodi do većih preporuka, što dalje povećava broj pregleda i prihoda. YouTube sada želi da pomogne manjim kanalima da rastu, uz novu funkciju pod nazivom "Hype". Nova funkcija je osmišljena da pomogne manjim kanalima u rastu i omogući korisnicima da otkriju nove kreatore. Hype je novi promotivni sistem unutar platforme: postoji novo dugme za "hajpovanje" video zapisa, a najviše hajpovani video zapisi će se pojavljivati na rang listi koja pokriva celu platformu. Za razliku od "trenda", Hype je usmeren isključivo na manje kanale i na ono što korisnici odluče da preporuče, a ne samo ono što gledaju. YouTube radi na Hype funkciji od početka 2023. godine, kada je odlučeno da se više fokusira na izgradnju zajednica unutar […]

trending_flat
Maskovi sateliti iz mreže Starlink sve više blokiraju pogled u svemir

Radio talasi iz sve veće mreže satelita Ilona Maska ometaju astrofizička istraživanja, tvrde holandski istraživači, prenosi BBC. Nova generacija satelita Starlink, koji omogućuju brzi internet širom sveta, više ometa radioteleskope nego ranije verzije, kažu istraživači. Hiljade satelita u orbiti „zasljepljuju“ radioteleskope i možda ometaju astronomska istraživanja, prema holandskom Institutu za radioastronomiju (ASTRON). SpaceX, koji poseduje Starlink, nije odgovorio na zahtev BBC-ja za komentarom. Sateliti pružaju širokopojasni internet širom sveta, često na udaljenim mestima, uključujući izazovna okruženja poput Ukrajine i Jemena. BBC piše da se takođe koriste za spajanje udaljenih područja Ujedinjenog Kraljevstva na brzi internet. U 2022. testovi su pokazali da Starlink može isporučiti internet brzine četiri puta veće od proseka. Ali astronomi kažu da to ima svoju cenu. „Svaki put kad se više njih lansira s ovakvim nivoima emisije, vidimo sve manje i manje neba“, rekla je profesorka Džesika […]

Related

trending_flat
Kako do idealne kombinacije ključnih reči?

Većina naših krstarenja internetom započinje ukucavanjem određenih pojmova u polje namenjeno pretrazi. Ti pojmovi će nas odvesti do stranica sa sadržajima koji nas zanimaju, a za one koji se bave optimizacijom internet sadržaja (SEO), upotreba ključnih reči biće važna alatka za povećanje ukupnog saobraćaja na sajtu. Ukoliko biste se pozabavili istraživanjem različitih načina upotrebe ključnih reči, sigurno će vas zanimati i kako da pri tome postignete maksimalni efekat. Budući da je praktično reč o osnovi SEO strategije, ovom prilikom ćemo pokušati da vam tu temu približimo na što jednostavniji način. Pretpostavimo da se bavite online prodajom LCD monitora. Za početak, zamislite se u ulozi potencijalnog kupca koga zanimaju najnoviji modeli ili, recimo, mesta na kojima bi ih mogao kupiti. Krenete li sa ukucavanjem relevantnih pojmova u browser, završićete sa podužom listom fraza koje će vam sam Google sugerisati. Zapravo, što je takvih fraza […]

trending_flat
Šta je affiliate marketing i kako ga možete iskoristiti za izgradnju mreže svojih promotera?

Dobilli ste 50, ili zašto ne 100, novih klijenata za samo 3 dana. A niste ni prstom mrdnuli. Naprotiv, uživali ste u kratkom i zasluženom odmoru. Vaša ponuda je tačno ono što ti kupci žele. Nema potrebe da ih uveravate, obasipate dodatnom pažnjom, mašete popustima… Sve to je već obavio neko drugi. Klijenti su tu i žele da vam daju svoj novac sada, bez odlaganja. „Ma toga nema ni na filmu“, možda vam se otelo. Ima i te kako. U pitanju je prodajna strategija koju možete odmah iskoristiti za uvećanje svog profita. Ova „magija“ zove se affiliate marketing  ili partnerski marketing. Upravo zahvaljujući affiliate marketingu čuveni Amazon je postao ono što je danas. Uspeh mu duguje i Squarespace platform za pravljenje sajtova, obrazovni sajtovi poput Linde i Treehousa i mnogi, mnogi, mnogi drugi. Sve što vam je potrebno da affiliate marketing iskoristite za sebe i svoj profit […]

trending_flat
Šta sve treba da uzmete u obzir dok vodite ili planirate internet prodavnicu

Kako povećati prodaju? Ukoliko imate online prodavnicu ovo pitanje vas je napalo iz zasede barem 600 puta do sada. Verovatno vam je ukralo sate i sate sna, par kilograma živaca i poremetilo vam probavni trakt. Ako vam je dosta mučenja, vreme je za promene. Pogledajte ovih nekoliko važnih saveta za vlasnike online prodavnice i zaboravite na neprospavane noći i probleme sa stomakom. Obnavljanje živaca – ne garantujemo. Offline vs online prodavnica Online kupovina nikada nije bila lakša. Ipak, većina ljudi i dalje bira „normalne“ radnje u kojima može da vidi, opipa i proba robu, razgovara sa prodavcem, možda se cenjka, uživa u specifičnom izgledu i organizaciji prodavnice i da kupljenu stvar odmah odnese kući. Dakle, kupci žele sve ono što im online prodavnice i e-commerce sajtovi danas zapravo ne nude. A mora li da bude tako? Kada klijent uđe u lokal, bez obzira da li se radi o supermarketu, […]

trending_flat
Abeceda marketinških istraživanja

Danas pričamo o marketinškim istraživanjima. To je važna oblast, jer predstavlja način dolaženja do informacija koje se koriste za donošenje odluka. To je i zanimljiva oblast, jer na poseban način kombinuje elemente statistike, psihologije, sociologije, tehnologije, marketinga i drugih disciplina u nešto što je ljudima interesantno za korišćenje. Marketinškim istraživanjima se ne bave samo naučno-obrazovne institucije i specijalizovane agencije, već i preduzeća svih veličina, od malih porodičnih firmi do velikih kompanija. Bilo da ste preduzetnik, rukovodilac ili konsultant, imajte na umu da će vam marketinška istraživanja u određenom obliku biti potrebna, jer ćete bez njih teško moći da ostvarite poslovni uspeh. Zato o njima pišemo. Pojam marketinških istraživanja Marketinška istraživanja (Marketing Research) su aktivnost koja se odnosi na prikupljanje, obradu i analizu podataka koji su potrebni da bi se donela određena marketinška odluka ili rešio određeni marketinški problem. Za razliku […]

trending_flat
Zara: Šta jednog proizvođača odeće može da izdvoji iz mnoštva drugih?

Na pitanje „Kako biti uspešan u modnoj industriji?“, odgovor je, zapravo, zapanjujuće jednostavan. Prvi korak je da pravite odeću koju će ljudi želeti da nose. Drugi korak je da prodajete više nego što stižete da napravite. I treći korak je – ponavljajte korake jedan i dva dokle god funkcionišu. Mnogi brendovi pridržavaju se ove jednostavne filozofije, ali se jedan razlikuje, upravo po svojoj jedinstvenoj filozofiji. Ali, krenimo redom. Godine 1963. Amansi Ortega Gaona počeo je da se bavi prodajom odeće, ni ne sluteći da će postati treći najbogatiji čovek na svetu. Naime, njegova kompanija Inditex je 2005. godine proglašena za najbrže rastuću proizvodnu kompaniju na svetu. Ona sada ima preko 2000 prodavnica, objedinjenih pod imenom Inditex, inače najvećim poslovnim uspehom u španskoj istoriji. Vama je možda poznatija kao Zara. Pre nego što se osvrnemo na to šta je učinilo Zaru […]

trending_flat
Edukacija kao marketinška strategija (podizanje svesti korisnika kroz pružanje vrednosti)

Ma koliko da je vaš sadržaj kvalitetan, ne postoje garancije da će vaši potencijalni kupci reagovati na njega. Ako ne posvetite vreme edukovanju kupaca o svom brendu, proizvodu ili usluzi, ostavljate za sobom priliku da istinski ostvarite vezu sa svojim kupcima. Jer, tek uvođenjem edukacije kao dela marketinške strategije možete, zapravo, postići ciljeve koje želite – i koji neće biti kratkog daha. Edukacija kao investicija Edukacija može koristiti svima, bez obzira na to kakvu vrstu proizvoda ili usluge nude. Najveću primenu – i najveću efikasnost – ima kod proizvoda ili usluga koji su novi, odnosno o kojima se malo zna. U tom smislu, edukacija pomaže ne vašim kupcima da bolje razumeju suštinu proizvoda ili usluge koje nudite. Posredno, to omogućava veći stepen konverzije prilikom prodaje – jer kada zaista razumeju šta je to što im prodajete, neće imati ništa protiv da to […]

Be the first to leave a comment

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.
 
 

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation