Background

MTS tiho podigao cene, korisnici u bezizlaznoj situaciji

Korisnici mobilnog operatera Telekom Srbija ovih dana sa nevericom gledaju u svoje račune – cene usluga su značajno povećane, a mogućnost raskida ugovora bez penala praktično ne postoji.

Još 1. decembra 2024. godine, MTS je na svom sajtu objavio vest o izmenama tarifa koje stupaju na snagu 5. januara 2025. godine. Međutim, mnogi korisnici nisu dobili direktno obaveštenje o ovim promenama, pa ih je povećanje cena zateklo nespremne.

„Za sve MTS korisnike od 5. januara 2025. godine važiće paketi iz aktuelne komercijalne ponude“, stoji u obaveštenju na sajtu. U praksi, to znači da su i postojeći korisnici automatski prebačeni na nove, skuplje pakete, što je izazvalo ogorčenje među građanima.

Prikrivena poskupljenja kroz promocije

Iz kompanije poručuju da na ovaj način „ostaju verni kvalitetu i najboljem korisničkom iskustvu“, te da žele da svim korisnicima omoguće „uživanje u pogodnostima mreže broj 1“. Takođe, naglašavaju da su sve izmene u skladu sa Zakonom o elektronskim komunikacijama.

Međutim, mnogi korisnici nisu ni primetili najavu promena, dok su drugi tek sada shvatili pravu nameru prethodnih promocija. Naime, paketi s privremenim pogodnostima sada deluju kao marketinški trik – privlačenje korisnika na povoljne ponude, koje se nakon isteka promotivnog perioda drastično poskupljuju.

Prekasno za raskid ugovora bez penala

Kada su shvatili razmere povećanja cena, mnogi korisnici su pokušali da raskinu ugovor, ali su saznali da je za to već kasno.

– Većina korisnika nije lično obaveštena o poskupljenju, iako MTS tvrdi da jeste – kaže Žana Karavezić Krbanjević iz Udruženja za zaštitu potrošača „Prosperitet“. – Pošto je od objave na sajtu prošlo više od 30 dana, potrošači sada ne mogu da raskinu ugovor bez plaćanja penala.

Zakon je nekada obavezivao operatere da direktno obaveste korisnike o promenama, ali je ta odredba u međuvremenu ukinuta. Time je formalno ispunjen uslov obaveštenja, a korisnicima ostaje malo prostora za žalbu.

– Ukinuta je i kolektivna tužba, dok su sudski troškovi znatno povećani, što dodatno otežava borbu potrošača. Bilo je pojedinačnih slučajeva u kojima su građani pokušali da pravdu potraže na sudu, ali je uspeh bio retkost – dodaje Karavezić Krbanjević.

U međuvremenu, korisnici MTS-a ostaju suočeni s višim računima i ograničenim pravima, dok se mobilni operater poziva na „zakonske uslove“ kao jedino opravdanje za ovaj potez.

 

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Prijavite se da biste uživali u svim prednostima

Prijavite se ili se pretplatite da biste nastavili

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation