AI 19 Radovan Laćarak 9 Marta, 2024
Stavovi prema veštačkoj inteligenciji su se dramatično promenili u samo nekoliko godina. Kada je OpenAI u novembru 2022. predstavio svoj ChatGPT, svet je bio zapanjen mogućnostima koje veštačka inteligencija nudi. Mnogi su odmah prihvatili sve mogućnosti i počeli razvijati dodatne alate i servise.
Oduševljenje veštačkom inteligencijom trajalo je celu 2023. godinu, ali izgleda da se stvari menjaju.
Prema anketi koju je sproveo američki Edelman među 32 hiljade ispitanika iz celog sveta, veštačkoj inteligenciji ne ide dobro po pitanju popularnosti.
Samo 53 posto ispitanika širom sveta ima poverenja u veštačku inteligenciju. Za poređenje, 2019. godine taj je procenat iznosio 61 posto. U Sjedinjenim Američkim Državama situacija je još gora, gde samo 35 posto ljudi kaže da veruje da je ta tehnologija dobra.
“Poverenje je valuta u doba veštačke inteligencije, ali kako sada stvari stoje, naš je inovacioni račun u minusu”, istakao je Justin Wescott iz Edelmana. Kompanije se moraju pozabaviti stvarnim troškom i vrednošću veštačke inteligencije.
Iako je poverenje u tehnologiju općenito i dalje vrlo visoko (76 posto), samo polovina tih ispitanika veruje veštačkoj inteligenciji. Velike kompanije poput Meta i Microsofta, koje guraju veštačku inteligenciju i ulažu velika sredstva u njen razvoj, trebale bi se pozabaviti ovim problemom.
Zanimljivo je da iako ispitanici nisu uvereni u veštačku inteligenciju, veruju naučnicima koji je razvijaju. I upravo se njima obraćaju kako bi dobili informacije o tome koliko je veštačka inteligencija sigurna.
“Oni koji stavljaju odgovornu veštačku inteligenciju u prvi plan, koji su transparentni u svojim postupcima i oni koji vraćaju kontrolu u ruke korisnika, oni će voditi industriju, ali i ponovno izgraditi most poverenja, koji se negde po putu – urušio”, smatra Wescott.
About the author call_made
Iskusni izvršni direktor sa dokazanom istorijom rada u industriji informacionih tehnologija i usluga. Poseduje izuzetne veštine u pisanju tekstova različitih žanrova, kreiranju visokokvalitetnog veb sadržaja, strateškom uređivanju, novinarstvu i efikasnom upravljanju odnosima s medijima.
Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.
Please login or subscribe to continue.
No account? Register | Lost password
✖✖
Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.
✖
Be the first to leave a comment