Subscribe to Updates

    Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

    What's Hot

    Newsletter – Zašto je važan i kako ga napisati

    May 30, 2023

    Google gasi YouTube Stories

    May 27, 2023

    Repertoar bioskopa Cineplexx Promenada od 25. do 31. maja

    May 25, 2023
    Uninor SrbijaUninor Srbija
    • Home
    • Teme
      • Društvene mreže
      • Startapi i poslovanje
      • Gaming
      • eCommerce
    • AI
    • Mobilne mreže
    BIZNIS PORTAL
    Uninor SrbijaUninor Srbija
    Home » Kako izgleda efektan storytelling?
    Poslovi

    Kako izgleda efektan storytelling?

    Radovan LaćarakBy Radovan LaćarakMay 6, 2023Updated:May 6, 2023No Comments4 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Reddit Telegram Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Danas se pod storytellingom podrazumeva širok dijapazon pisanog sadržaja. I tu je reč o, zapravo, novom – a u našem jeziku i ne jednostavno prevodivom – izrazu za staru ideju. Pripovedanje?

    Ako pitate nekoga ko se bavi storrytellingom o tome kakva je priča koju žele da ispričaju, velika je šansa da ćete biti preplavljeni pridevima, kao što su zabavna, informativna, edukativna, dirljiva, provokativna… Lista je, u suštini, neiscrpna, ali ideja je da priča bude takva da otkrije suštinu, probudi neku emociju, izrazi potrebu ili se obraća svima koji su otvoreni ka tome da je čuju.

    Ovo, međutim, obično ne radi posao.

    To je zato što takva priča ne drži pažnju. Ne postoji ništa u njoj što bi čitaoca vezalo za nju. Kako onda to rešiti? Čovek koji je storytelling doveo na viši nivo – Stiven Presfild – koristio je svoju formulu u pisanju reklama, scenarija, romana. I napisao je i knjigu koja se zove „Niko ne želi da čita vaša sranja”.

    Kakva je to tehnika? Zapravo, prilično jednostavna. Ali efektna. Pomalo nalik na ono kako su nas u školi učili da se pišu sastavi. Ali mi smo stvari u međuvremenu bespotrebno zakomplikovali. Evo kako izgleda ova univerzalna struktura svih priča:

    Prvi deo je udica. To je početak koji će privući pažnju čitaoca. Apsolutno neophodan preduslov dobrog pisanja.

    Drugi deo je gradnja priče. Ovo je sredina, u kojoj se stvara klima za treći deo; on nudi uzbuđenje, budi tenziju, intrigira. Takozvano „zakuvavanje”.

    Treći deo je klimaks. To je kraj koji zaokružuje priču, ali ekspresivno. Bez suvišnih stvari, bez mlakih fraza. Već – „u glavu”.

    To je struktura dobre priče, bez obzira na to da li je u pitanju šala, marketinška kampanja, film, pozorišna predstava, govor na konferenciji, diplomski rad ili opsežan roman o uzbudljivom životu vašeg pradede.

    Zato spakujte sve prideve u jednu mentalnu kutiju i koristite ih pažljivo i po potrebi, imajući u vidu da nisu oni to što čini dobru priču. Ako nema udice, gradnje priče i klimaksa, nema ni priče.

    Ključni deo ove formule je udica: ako ne privučete pažnju ljudi da čitaju vaš tekst, onda vam je uzalud što je to možda najbolji tekst ikada napisan. Ipak, ako napišete efektnu udicu, ali priču izgradite klimavo i neuverljivo, onda je opet sve uzalud. Ljudi, jednostavno, neće nastaviti da čitaju ako im je to što čitaju dosadno ili nebitno. Zato se priča mora plesti, tako da svaka reč ima svoju svrhu i smisao. Ako ima suvišnih reči, secite ih nemilice. Najzad – klimaks. To je ono što će čitalac na kraju teksta poneti sa sobom, što će se ugnezditi u njegov um i tu biti i nakon što je završio sa čitanjem. To je čitava poenta. Dobićete je odgovorom na pitanje – šta je ono što ja hoću da moji čitaoci zapamte?

    Na ovaj način funkcioniše efektno pisanje: uhvatite pažnju čitalaca, držite tu pažnju i na kraju im date nešto što će poneti. Ova formula je efektna zato što prati način na koji funkcioniše ljudski um.

    Svako ko se bavi pisanjem obično ima svoj stil, koji je više ili manje prilagodljiv različitim formama pisanja. Ali, bez obzira na lični stil, ova struktura sa tri opisana elementa je način na koji priča funkcioniše. Vi možete biti ljubitelj opakih sportskih automobila, ili pak uživati u laganoj vožnji u malom gradskom automobilu. Ali, svakako morate da uđete u automobil, pokrenete njegov motor i vozite ga. Bez obzira kakav je automobil, bez obzira na vaš stil vožnje. Potpuno je ista stvar sa pričom – morate pokrenuti motor, voziti se do destinacije, a zatim izaći iz auta zadovoljni zato što ste stigli tamo gde ste nameravali.

    biznis Poslovanje priča storytelling
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleWhatsApp najavio nove opcije
    Next Article Gmail uvodi promene: Šta znači plava kvačica?
    Radovan Laćarak
    • Website

    Experienced CEO a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in Copywriting, Web Content Writing, Editing, Journalism, and Media Relations.

    PREPORUKE

    Poslovi

    Newsletter – Zašto je važan i kako ga napisati

    May 30, 2023
    Biznis saveti

    Kako su nastala imena velikih brendova?

    May 1, 2023
    Startapi i poslovanje

    5 poslovnih lekcija koje možemo naučiti od mafije

    April 7, 2023
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    POSLEDNJE DODANO

    Taxi Aplikacija – Kako brzo i lako doći do taksi vozila?

    February 19, 2023108 Views

    The best place to be in 2023 – Open IT

    February 27, 202383 Views

    Netflix jeftiniji u Srbiji

    February 25, 202359 Views

    Dizajn je svuda, trinaesti put u Beogradu

    April 6, 202354 Views

    Yettel Shopping – platforma za ponude i popuste

    March 24, 202337 Views
    Stay In Touch
    • Facebook
    • YouTube
    • TikTok
    • WhatsApp
    • Twitter
    • Instagram
    Uninor Srbija
    • Impressum
    • Obaveštenje o kolačićima
    • O nama
    Developed with ❤️ Uninor Srbija

    © 2023 Uninor Srbija. Pokreće SBB hosting.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.