Background

Kako da medijima “prodate” priču o vama?

ČLANAK arrow_drop_down

Neću vas ubeđivati u narednim redovima zašto je dobro da imate medijsku vidljivost i kako sve možete da je iskoristite (jezikom ekonomije – konvertujete). Razumem da deo preduzetnika ne želi da se pojavi u medijima, poštujem i njihove razloge.

Sada kada smo napravili trijažu, da se obratim onima koji veruju da bi za unapređenje njihovog poslovanja dobro došlo da zasluženim pojavljivanjem u medijima dobiju na vidljivosti.

Zvuči malo rogobatno. Hajmo ispočetka.

Da dobiju besplatnu promociju. Da se za njih pročuje dalje. Da dobiju dodatnu potvrdu da valja ono što rade.

Razumeli smo se.

A radi daljeg razumevanja i racionalizacije resursa neću mnogo otezati. Nudim vam predlog konkretnih koraka koje bi trebalo da sledite kako biste obezbedili svojoj firmi organsku promociju u medijima. Sastavljen je na osnovu 15+ godina rada u velikim medijima i 7+ godina rada sa preduzetnicima, pomažući im da unaprede komunikaciju.

1. Po čemu smo jedinstveni?

Što bi rekao Sajmon Sinek – počnite sa zašto. Definišite najpre po čemu ste vi to posebni, šta radite drugačijei koji konkretan problem rešavate. Kakvu vrstu ekspertize možete da ponudite i šta drugi mogu da nauče iz vašeg iskustva? Koliko ste puta pokušali da (na različite načine!) rešite neki problem? Kako ste odgovorili na neki (nadolazeći) trend? Kako je kulturna jedinstvenost određenog podneblja utkana u vaše poslovanje ili mu prkosi?

Daću vam neke sasvim jednostavne i realne primere:

Mi smo preduzeće koje uslužno radi pranje i peglanje platnenih stolnjaka i salveta, koje radi za pola novosadskih ugostiteljskih objekata. Firmu su otvorile dve prosvetne radnice sa početnom investicijom od 50 evra, a dve godine kasnije zapošljavamo 10 žena starijih od 50 godina.

Bavimo se izradom i ugradnjom vrhunske stolarije već 20 godina. Svi moji zaposleni, od sekretarice do fizičkog radnika, imaju plaćen privatan stomatološki pregled dva puta godišnje, kao i frizera na svaka dva meseca, jer treba da budu uredni pred klijentima – oni su ogledalo moje firme.

Štamparija iz Zaječara pravi plišane kutijice za nakit i na listi čekanja je pola Srbije, a direktorka Maja vodi porodični biznis iz Nemačke. Pet godina nakon pivotiranja razumemo zašto je ovaj biznis uspeo, a prethodnih sedam pokušaja nije.

Direktorka sam porodične firme koju je moj pokojni tata osnovao pre 27 godina i moj prvi zadatak je bio da digitalizujemo procese. Danas projektujemo i proizvodimo kuhinjske delove za najveće hotele i restorane u Srbiji, a sećam se da se moj otac tri puta umalo ugušio pokušavajući da napravi peć za picu.

2. Gde želim da se pojavim(o)?

Sledeće pitanje na koje sebi treba da odgovorite je: koje medije ja poštujem i bio bih ponosan da nešto objave o meni? Koje medije prate naši kupci i klijenti?

Polako, polako…

Ne morate odmah da krenete od udarne TV emisije, najpopularnijeg podkasta ili najuticajnijeg portala. Počnite da “vežbate” i gradite reputaciju, prikupljate poene od lokalnih ili specijalizovanih medija – manja je šansa da je tolika „navala“, a veća šansa da je njima ta priča zanimljiva i da posredno poznajete nekoga ko će uredništvu ili novinaru reći lepu reč o vama, preporučiti vas.

Napravite duži spisak medija i krenite od “manjih” ako nemate nikakvo iskustva u odnosu sa medijima i javnim nastupima.

3. Kome da se obratim?

Ukoliko već nemate posredno kontakt osobu u medijima, onda najpre pokušajte da kontaktirate novinara koji je već radio srodne teme – veća je šansa da će razumeti značaj toga bez mnogo dodatnog objašnjavanja. Druga opcija je da kontaktirate urednika, te ako se njemu (ili njoj) dopadne priča – delegiraće novinara.

Ukoliko u impresumu (potražite sekciju Kontakt ili O nama) nema direktno njihovog mejla, onda ih kontaktirajte na LinkedInu ili im se obratite na kontakt mejl redakcije, u naslovu poruke napišite za koga je. U slučaju da se ne javi u narednih 48 sati – ljubazno pozovite redakciju telefonom i potražite tu osobu ili pošaljite mejl u želji da dobijete povratnu informaciju.

Verovatno se pitate zašto sam navela samo LinkedIn, a ne generalno društvene mreže. Jer ne isključujem mogućnost da ostale mreže ne koriste za poslovnu komunikaciju. Ako da – onda je skroz u redu da im se (ako nisu prisutni ili aktivni na LinkedInu) obratite i na Twitteru, Instagramu, TikToku ili Facebooku. Tim redom. Ili gde god su najaktivniji u kontekstu posla povodom koga se obraćate.

Bonus savet: Ako se naiđete na nekom poslovnom događaju ili konferenciji, pokušajte da pronađete predstavnike medija (označeno im je na akreditaciji, registruju se ili sede na zasebnom mestu) ili pitajte organizatore da li su prisutni, te im priđite da se upoznate i predstavite ukratko svoju priču. Ništa ne može da zameni kontakt uživo, a nakon kratkog ćaskanja zamolite za kontakt mejl ili broj telefona, te im se posle događaja javite i podsetite na vaš razgovor. Vi napravite prvi korak.

4. Šta da napišem?

Uradite dobro domaći zadatak i detaljnije istražite medije koje ste targetirali – kakve su priče do sada radili, kakav im je stil i na čemu insistiraju, koji je njihov ugao posmatranja. Od toga kako ćete u nekoliko konciznih rečenica predstaviti svoju priču neretko zavisi ishod. Možda je pravi trenutak da vam naglasim i sledeće: novinari, posebno ako su frilenseri, nemaju mnogo vremena i trude se da ga racionalno iskoriste, tako da praktično i za njih treba da pripremite elevator pitch. A šta ta prezentacija u 30 sekundi treba da sadrži, ako još uvek ne znate – pogledajte tačku 1 ovog teksta.

Potrudite se da ne budete generički, već da nekim detaljem naglasite da ste se prethodno informisali i ciljano se obraćate baš toj osobi. Na primer: „Dopalo mi se kako ste napisali tekst o tome i tome, te sam pomislio da bi Vam bila interesantna i ova priča“ ili „Zanimljiv mi je bio ugao iz kog ste predstavili to i to, dobila sam neke nove uvide, što me je podstaklo da Vam pišem i ukratko predstavim svoju preduzetničku priču„.

Verujem da ne treba da naglašavam da u mejl obraćanja dodate i link gde više mogu da saznaju o vama (sajt, društvene mreže) i, takođe, broj telefona na koji mogu da vas kontaktiraju ukoliko žele razgovor.

5. A šta ako pristanu?

Kada dobijete poziv za intervju, tu tek počinje posao i ne bi valjalo da uprskate prethodni trud.

Najpre… budite fleksibilni u vezi sa dogovorom vremena i mesta za razgovor. Još jednom da ponovim: novinari nemaju vremena za gubljenje, a neretko ni budžet za putovanja. Vama je u interesu da od starta izgradite što korektniji odnos, jer kada ste pribeleženi u notesu novinara kao dobar sagovornik i pre svega saradljiva osoba – rado će vas pozvati i nekom narednom zgodom ili preporučiti kolegama.

Pre razgovora popišite sebi šta vam je najbitnije da o vama bude rečeno, o proizvodu, o poslovanju i to obavezno napomenite kakva god pitanja da dobijete. Pristupite razgovoru opskrbljeni informacijama i statistikama šire od striktno vašeg biznisa.

Nemojte da podrazumevate da iko zna išta o vama i vašem poslu. I kada ovo kažem, ne podstičem narcisoidnost i egocentrizam, već se sećam promašene prilike svoje poznanice koja u prvom TV gostovanju uopšte nije istakla glavnu karakteristiku svog proizvoda. Prvi put je tržištu predstavljala pelene od bambusa i nije rekla da se one peru, što ih čini višekratnim.

Česta je opcija u slučaju štampanih medija i portala da pitanja dobijete mejlom i na njih u pisanoj formi odgovarate. To ima prednosti i mane, ako mene pitate: prednost je što imate veću autonomiju da oblikujete i sažmete vaše odgovore, a mana što ćete većinski biti uskraćeni za priliku da iz sopstvenog iskustva i ekspertize izvučete nešto što vam zbog uronjenosti u posao nije očigledno. Ako vam je to značajno, svakako možete da predložite da se čujete na 15-20 minuta i dodatno predstavite.

U svakom slučaju: pre nego što novinaru vratite odgovore na pitanja, pošaljite ih još makar jednoj svojoj osobi od poverenja da ih pročita iz ugla neutralnog posmatrača. Idealno osobi koja ama baš ništa ne zna o onome što radite.

Još u prvom dogovoru obavezno pitajte za rok za slanje odgovora i potrudite se svim silama da ga ispoštujete.

Ako ste, ipak, usmeno razgovarali, zamolite ih da vam pošalju tekst pre objavljivanja. Ne zato što sumnjate u njih, već jer još niste iskusni u ovome, pa da proverite da nešto važno niste izostavili – baš tako im i naglasite.

6. Šta posle?

Kada tekst bude objavljen, ljubazno se zahvalite novinaru. I sama sebi smešno zvučim što ovo podvlačim, no kao što rekoh na početku – govorim iz bogatog staža.

Obavezno, ali obavezno objavite na društvenim mrežama taj intervju / članak / gostovanje – makar 10 evra uložite u dodatnu promociju. Malo veštiji će ovaj pozajmljeni kredibilitet (uz dozvolu medija) iskoristiti za mnogo novog mikro sadržaja za svoje profile na društvenim mrežama i istaći na sajtu. Ali, o tome nekom drugom prilikom.

Piše: Aleksandra Petrovski
Izvor: našamreža.rs

About the author

About the author call_made

Radovan Laćarak

Iskusni izvršni direktor sa dokazanom istorijom rada u industriji informacionih tehnologija i usluga. Poseduje izuzetne veštine u pisanju tekstova različitih žanrova, kreiranju visokokvalitetnog veb sadržaja, strateškom uređivanju, novinarstvu i efikasnom upravljanju odnosima s medijima.

More posts Follow

trending_flat
United Grupa, u okviru koje posluje SBB, stvara najveću optičku mrežu u Jugoistočnoj Evropi

Nakon uspešnog osnivanja kompanije United Fiber u Grčkoj 2021. godine, United Grupa nastavila da objedinjuje svoj portfolio fiksne infrastrukture u EU (Bugarska, Hrvatska i Slovenija) pod brendom United Fiber. Počevši sa registracijom novouspostavljene kompanije u Sloveniji u martu 2024. godine, a koja će biti praćena Bugarskom i Hrvatskom do kraja ove godine, Grupa je fokusirana na dalje ubrzanje i jačanje svojih investicija na ovoj važnoj geografskoj oblasti. Moderna širokopojasna infrastruktura povezuje Evropu sa Bliskim istokom i Azijom, odgovarajući na visoku potražnju za tranzitom kroz ključna tržišta Grupe. Ultra-brzi i pouzdani internet zadovoljava visoke zahteve korisnika i poslovnih klijenata širom Jugoistočne Evrope. „U United Grupi znamo kako da izgradimo i implementiramo najmoderniju fiksnu infrastrukturu. 2000. godine smo počeli potpuno od nule u Srbiji, a dve decenije kasnije postali smo najveća optička mreža u Jugoistočnoj Evropi. U četiri zemlje Evropske unije – Grčkoj, Bugarskoj, Hrvatskoj i […]

trending_flat
Kompanija Meta širi program pretplate

Meta je na početku svoj servis sa plaćenom verifikacijom nudila u Australiji i na Novom Zelandu, a sada je dostupan i Facebook i Instagram korisnicima u Sjedinjenim Američkim Državama.  Meta Verified servis košta 11,99 dolara mesečno ukoliko se koristi na vebu, odnosno 14,99 dolara preko mobilne prodavnice aplikacija. Prva opcija nudi samo mogućnost dobijanja plave kvačice za Facebook, dok druga omogućava isto i za Instagram. Pored bedža, servis nudi "proaktivnu zaštitu od imitatora", direktan pristup korisničkoj podršci, ekskluzivne stikere i 100 Stars mesečno na Facebooku za iskazivanje podrške drugim kreatorima.Oni koji žele da koriste servis moraju da imaju 18 godina i moraju da prođu kroz proces verifikacije, koji uključuje posedovanje identifikacionog dokumenta sa fotografijom. Potrebno je i uključivanje opcije za verifikaciju u dva koraka.

trending_flat
Taxi Aplikacija – Kako brzo i lako doći do taksi vozila?

Zamislite scenu - počela je kiša u Novom Sadu, a vi baš sada morate da se nađete na drugoj strani grada. Zovete brojeve taksi vozila ali se niko ne javlja, ili vam kažu da nema slobodnih vozila.  Srećom, postoji novo rešenje za ovakve probleme, u skladu sa modernim tehnologijama, koje će vam uštedeti vreme i živce.U pitanju je besplatna "Pan taxi" aplikacija, dostupna za Android ili iOS uređaje, a ispostavilo se i da je veoma laka za korišćenje, u šta smo se i sami uverili. Evo kako aplikacija zapravo funkcioniše: - Instalirate aplikaciju sa App Store ili Google Play, ukucate svoj broj telefona i sama aplikacija pronađe vašu lokaciju uz pomoć Goole Maps-a i GPS-a. - Imate opciju da ukucate početnu i krajnju adresu i aplikacija će vam odmah reći koliko vremena će trajati vožnja i koliko će otprilike koštati. […]

trending_flat
Škole počele da zabranjuju ChatGPT da đaci ne bi varali na testovima

Sve javne škole u Njujorku su blokirale pristup ChatGPT modelu na svojim mrežama i uređajima. Škole su u strahu da bi učenici mogli da iskoriste ChatGPT za varanje na domaćim zadacima, ali i pisanje sastava, što može kreirati put za izbegavanja učenja školskog materijala. Za one koji nisu ispratili celu priču, ChatGPT je jezički model za predviđanje koji je kreirala kompanija OpenAI. ChatGPT je trenutno dostupan besplatno svakome, a možete ga koristiti da pišete sastave, pesme, ali i tehničku dokumentaciju ili programski kod. Ono što je zastrašujuće je koliko je ChatGPT dobar i koliko teško možete da primetite da je u pitanju mašinski generisan sadržaj. Problem sa ChatGPT je što trenutno pravi sadržaj koji zvuči veoma dobro, ali isto tako često ne daje tačne informacije. Kompanija OpenAI je kreirana 2015. godine od strane Sem Altmana i Ilon Maska i ona, […]

trending_flat
Da li bi trebalo automatski brisati objave sa društvenih mreža nakon nekog vremena?

Postoje situacije u kojima opcija automatskog brisanja svega što podelimo na društvenim mrežama može izgledati kao dobra ideja. Društvene mreže su platforme za izražavanje mišljenja o aktuelnim događajima i temama, kao i za deljenje onoga što nam se dopada ili ne – bilo gde i u bilo koje vreme. Međutim, ova mogućnost nosi i određene nedostatke. Viralna objava može privući neželjenu pažnju ili izazvati burnu raspravu na internetu, što ponekad vodi do neprijatnih situacija i van mreže. Mali nesporazum može se razviti u veliki skandal koji je teško kontrolisati. S druge strane, ostavljanje objava na profilu takođe nosi rizike. Šta ako potencijalni poslodavac, nakon više godina, naiđe na nešto što ste napisali u trenutku strasti i protumači to na način koji vam ne ide u prilog? Ili, šta ako ste promenili mišljenje i više se ne slažete sa onim što […]

trending_flat
Sony PlayStation 2 je definitivno najprodavanija konzola svih vremena

Kompanija Sony potvrdila je da je legendarna PlayStation 2 konzola prodata u više od 160 miliona jedinica širom sveta, čime je dodatno učvrstila svoj status najprodavanije konzole u istoriji. Ranija procena bila je 155 miliona prodatih jedinica, što je poslednji put zvanično zabeleženo pre ukidanja proizvodnje PS2 konzole 2013. godine. Ovu vest objavio je Džim Rajan, predsednik i CEO kompanije Sony Interactive Entertainment, tokom razgovora na zvaničnom PlayStation podkastu. PS2, lansiran početkom 2000-ih, bio je prekretnica za industriju video igara zahvaljujući svojoj bogatoj biblioteci igara i dugotrajnom uticaju na kulturu gejminga. Nintendo Switch, sa prodatih 139 miliona jedinica, približava se PS2-u, ali još nije nadmašio njegov rekord. Osim Switcha, nijedna moderna konzola trenutno nema šanse da postigne ovaj rekord. Sony je prodao 65,6 miliona PlayStation 5 konzola, dok je Microsoft u znatno slabijoj poziciji sa Xbox Series konzolama, koje su […]

trending_flat
Kompaniji Google neće biti dovoljno ni da proda Chrome

Kako bi razbilo Guglov nezakoniti monopol nad načinom na koji Amerikanci pretražuju internet, Ministarstvo pravde SAD zahteva da tehnološki gigant prekine unosno partnerstvo s kompanijom Apple, podeli veliku količinu vlasničkih podataka sa konkurentima i oglašivačima i "odmah i u potpunosti proda Chrome,“ svoj pretraživač koji kontroliše više od polovine tržišta u SAD. Vlada insistira da Google proda Chrome kupcu kojeg ona odobri, uz argument da bi ta prodaja "otvorila monopolizovana tržišta za konkurenciju, uklonila barijere za ulazak i osigurala da ne postoje prakse koje bi mogle dovesti do nezakonitog monopolskog ponašanja." Preporuke su deo detaljnog plana koji su vladini advokati u sredu podneli okružnom sudu u Vašingtonu, u okviru savezne antimonopolske tužbe protiv Gugla pokrenute još 2020. godine. Do sledećeg avgusta, sudija bi trebalo da odluči koje od predloženih mera Google mora da sprovede kako bi se ublažila njegova dominacija […]

trending_flat
Zašto će 2025. biti godina AI pametnih naočara

Naredna 2025. godina mogla bi  biti ključna za širu primenu pametnih naočara sa AI tehnologijom, jer unapređenje načina na koji percipiramo svet počinje da privlači sve veći interes. Napredak u razvoju "proširene stvarnosti" (AR, odnosno, augmented reality) i sveopšta AI integracija, uz podršku velikih kompanija, stvaraju temelje za široku upotrebu pametnih naočara. AI pametne naočare su nekada bile predmet podsmeha, pre svega zbog "nedovoljno ozbiljnih" Google naočara. Kompanije kao što su Meta, Baidu, kao i startapi poput Brilliant Labs i Solos, danas koriste AI modele i napredne tehnologije kako bi unapredile ove uređaje. Kako ljudi sve više postaju komforniji u korišćenju naprednih AI alata, tako se pojavljuje potreba da se oni koriste u različitim situacijama. To može biti nezgodno dok vozite ili ne želite stalno da vadite telefon. Za razliku od Google Glass, moderne pametne naočare, poput onih koje zajednički prave Meta […]

trending_flat
Bitcoin u usponu, dolazi li zlatno doba kriptovaluta?

Povoljno okruženje moglo bi rezultirati značajno većim obimom trgovine kriptoimovinom nego što je sada slučaj. Kriptovalute su nastavile svoj uspon, predvođene bitcoinom, koji je ove nedelje prvi put u istoriji dostigao vrednost od 80.000 američkih dolara. Ether je porastao tri posto nakon što je u subotu prešao nivo od 3.000 dolara. Poslednja transakcija obavljena je po ceni od 3.203,10 dolara. Manje kriptovalute doživele su veće skokove jer su investitori nastavili da razmatraju implikacije drugog mandata novoizabranog predsednika Donalda Trampa. XRP je porastao za 11 posto, decentralizovani finansijski token povezan s Cardanom skočio je za 40 posto. Memecoin dogecoin i Shiba Inu porasli su za 17, odnosno 31 posto. Analitičari koje prenosi CNBC procenjuju da bi to moglo značiti početak zlatne ere za kriptoimovinu. Bitcoin se smatra sigurnom imovinom bez obzira na ishod izbora. Američko regulatorno telo, Securities and Exchange Commission, […]

trending_flat
iPhone 17 Air: Sve što znamo do sada

Prema više izvora, Apple planira potpuno novi model iPhone-a 17 za 2025. godinu, sa značajnim promenama u dizajnu. Evo šta znamo do sada o iPhone-u 17 Air (koji bi mogao dobiti naziv iPhone 17 Slim ili nešto potpuno drugačije). Dizajn iPhone 17 Air Glavni adut iPhone-a 17 Air biće njegov dizajn. Prema informacijama, Apple se fokusira na formu više nego na funkcionalnost kod ovog modela, što znači da možemo očekivati drastično drugačiji dizajn u poređenju sa trenutnim iPhone modelima, ali po cenu vrhunskih specifikacija i funkcija. iPhone 17 Air bi trebalo da bude „značajno tanji“ od trenutnih iPhone modela. Prema izvorima, uređaj će biti napravljen od aluminijuma, za razliku od titanijuma koji se koristi kod trenutnih iPhone Pro modela. Međutim, Ming-Chi Kuo navodi da će iPhone 17 Air imati kombinaciju titanijuma i aluminijuma. Ekran Prema analizama Ming-Chi Kua i Jeff […]

Related

trending_flat
Za šta sve možete da koristite LinkedIn profil

LinkedIn profil ne treba da bude samo još jedan „check“ na listi društvenih mreža na kojima ste prisutni već mesto koje vama i vašem biznisu daje mogućnost da ispričate svoju priču, njom angažujete pratioce i iskoristite potencijal deljenja sadržaja koji ova platforma nudi. U koje sve svrhe možete da koristite svoj profil? Predstavljanje novih proizvoda i usluga Prema Marketing Tech Blogu, 5 glavnih razloga zbog kojih ljudi prate brendove na društvenim mrežama su promocije i popusti, najnovije informacije o proizvodima, korisnička usluga, zabavni sadržaji i mogućnost da daju povratne informacije. Osim promocija i popusta kod kojih su objave prilično uobičajene, na svom profilu možete da predstavite nove proizvode ili usluge koje ste razvili i objasnite kako će pomoći korisnicima da postignu svoje ciljeve i zadovolje svoje potrebe. Da biste povećali angažovanje možete da obezbedite linkove ka web stranici i tako […]

trending_flat
Pretplatnički biznis modeli

Kompanija „Dollar Shave Club“ je unela pravu inovaciju u oblasti prodaje brijača. Ono što su oni uradili je toliko jednostavno da je prosto briljantno. Omogućili su kupcima kupovinu brijača putem pretplate po veoma povoljnim cenama, sa sve isporukom na kućnu adresu. Ponudili su tri paketa: „The Humble Twin“, po ceni od 3$ mesečno (5 brijača sa dva sečiva) „The 4X“, po ceni od 6$ mesečno (4 brijača sa četiri sečiva) „The Executive“, po ceni od 9$ mesečno (4 brijača sa šest sečiva) Oni su jednostavno promenili pravila igre. Pre njih, ljudi su kupovali brijače jednokratno, po cenama i do 20$. U kompaniji su shvatili ključnu stvar – da je potrošnja brijača kontinuirana, a ne jednokratna – i u skladu sa tim su formirali biznis model baziran na pretplati, koji se pokazao kao odličan. Kompanija „Dollar Shave Club“ je postala ozbiljan […]

trending_flat
Dijamanti su večni – marketinška prevara veka

Obrok u skupom restoranu gde ste sto rezervisali mesec dana ranije, šampanjac, prsten sa dijamantom proporcionalne veličine koja duplo nadmašuje vaše realne godišnje finansijske mogućnosti – eto standardne prosidbe. Ljubav je krunisana kamenom od izuzetne vrednosti koji će svetlucati na prstu buduće mlade i svima obznaniti da je njegova vlasnica rezervisana i voljena. Tako smo bar videli u filmovima. U stvarnosti, dijamanti i nisu tako retki i ekskluzivni. Ko je onda odlučio da predstavljaju vrhunac u sistemu materijalnih vrednosti? I zašto smo svi u to poverovali? Kulturološki, dijamant počinje da se pojavljuje nekih 500 godina pre nove ere, u raznolikim spisima i pričama – od Aleksandra Velikog preko avantura Simbada Moreplovca do „Prirodne istorije“ Plonija Starijeg. U zapadni svet doneli su ga trgovci iz Indije, zajedno sa začinima i svilom. Međutim, ovi dijamanti nisu bili svetlucave, moćne stvarčice kakve viđamo […]

trending_flat
Kako do idealne kombinacije ključnih reči?

Većina naših krstarenja internetom započinje ukucavanjem određenih pojmova u polje namenjeno pretrazi. Ti pojmovi će nas odvesti do stranica sa sadržajima koji nas zanimaju, a za one koji se bave optimizacijom internet sadržaja (SEO), upotreba ključnih reči biće važna alatka za povećanje ukupnog saobraćaja na sajtu. Ukoliko biste se pozabavili istraživanjem različitih načina upotrebe ključnih reči, sigurno će vas zanimati i kako da pri tome postignete maksimalni efekat. Budući da je praktično reč o osnovi SEO strategije, ovom prilikom ćemo pokušati da vam tu temu približimo na što jednostavniji način. Pretpostavimo da se bavite online prodajom LCD monitora. Za početak, zamislite se u ulozi potencijalnog kupca koga zanimaju najnoviji modeli ili, recimo, mesta na kojima bi ih mogao kupiti. Krenete li sa ukucavanjem relevantnih pojmova u browser, završićete sa podužom listom fraza koje će vam sam Google sugerisati. Zapravo, što je takvih fraza […]

trending_flat
Šta je affiliate marketing i kako ga možete iskoristiti za izgradnju mreže svojih promotera?

Dobilli ste 50, ili zašto ne 100, novih klijenata za samo 3 dana. A niste ni prstom mrdnuli. Naprotiv, uživali ste u kratkom i zasluženom odmoru. Vaša ponuda je tačno ono što ti kupci žele. Nema potrebe da ih uveravate, obasipate dodatnom pažnjom, mašete popustima… Sve to je već obavio neko drugi. Klijenti su tu i žele da vam daju svoj novac sada, bez odlaganja. „Ma toga nema ni na filmu“, možda vam se otelo. Ima i te kako. U pitanju je prodajna strategija koju možete odmah iskoristiti za uvećanje svog profita. Ova „magija“ zove se affiliate marketing  ili partnerski marketing. Upravo zahvaljujući affiliate marketingu čuveni Amazon je postao ono što je danas. Uspeh mu duguje i Squarespace platform za pravljenje sajtova, obrazovni sajtovi poput Linde i Treehousa i mnogi, mnogi, mnogi drugi. Sve što vam je potrebno da affiliate marketing iskoristite za sebe i svoj profit […]

trending_flat
Šta sve treba da uzmete u obzir dok vodite ili planirate internet prodavnicu

Kako povećati prodaju? Ukoliko imate online prodavnicu ovo pitanje vas je napalo iz zasede barem 600 puta do sada. Verovatno vam je ukralo sate i sate sna, par kilograma živaca i poremetilo vam probavni trakt. Ako vam je dosta mučenja, vreme je za promene. Pogledajte ovih nekoliko važnih saveta za vlasnike online prodavnice i zaboravite na neprospavane noći i probleme sa stomakom. Obnavljanje živaca – ne garantujemo. Offline vs online prodavnica Online kupovina nikada nije bila lakša. Ipak, većina ljudi i dalje bira „normalne“ radnje u kojima može da vidi, opipa i proba robu, razgovara sa prodavcem, možda se cenjka, uživa u specifičnom izgledu i organizaciji prodavnice i da kupljenu stvar odmah odnese kući. Dakle, kupci žele sve ono što im online prodavnice i e-commerce sajtovi danas zapravo ne nude. A mora li da bude tako? Kada klijent uđe u lokal, bez obzira da li se radi o supermarketu, […]

Be the first to leave a comment

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.
 
 

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation