Background

Izveštaj danske industrije ističe pozitivan ekonomski uticaj esporta u zemlji

Danska Industrijska Konfederacija (DI) je objavila izveštaj koji tvrdi da esport doprinosi skoro 4,3 milijarde danskih kruna (~492 miliona funti) godišnje bruto domaćem proizvodu Danske. Ekonomski jako značajan za celu državu Dansku.

Izveštaj konfederacije takođe navodi da je promet esporta iznosio 10 milijardi danskih kruna (~1,15 milijardi funti) u 2022. godini. Saopštenje za medije prevedeno je sa danskog na engleski jezik od strane Esports Insajdera.

Novi izveštaj DI-a ima za cilj da osvetli važnost esporta u zemlji. Danska ima dugotrajno prisustvo u sektoru esporta, posebno u Counter-Strike i League of Legends sceni. Zemlja redovno domaćin CS:GO Major turnira, pri čemu će se prvi Major turnir CS2 održati u Kopenhagenu.

Danski trenutni godišnji BDP iznosi 405,6 milijardi dolara (~46,5 milijardi funti) u 2023. godini.

Popularnost gejminga među opštom danskom javnošću takođe se čini da raste, prema podacima DI-a. Izveštaj navodi da je 2022. godine 30% odraslih Danaca igralo igre svake nedelje, što je porast sa 10% u 2004. godini.

DI takođe primećuje da postoji 141 postsekundarna škola i koledž koji se na neki način bave esportom. Pored toga, esport i esportom povezane kompanije stvaraju otprilike 3.000 stalnih radnih mesta u Danskoj.

U saopštenju, konfederacija je takođe istakla da se pozicija Danske unutar esport industrije narušava zbog drugih zemalja koje ulažu u sektor. Posebno je Andreas Espersen, šef DI-jeve politike digitalizacije, pomenuo nedavne razvoje u esportu koje su ostvarile Francuska, Malta i Saudijska Arabija.

Ranije ove godine, vlada Francuske je otkrila svoju strategiju za esport, koja ima za cilj dalje unapređenje učešća zemlje u esportu. Kao rezultat toga, stvara se “nacionalni ekosistem” radi podrške esport industriji.

U međuvremenu, Saudijska Arabija je snažno ulagala u esport putem festivala esporta Gamers8, većih akvizicija i sopstvene nacionalne strategije za gejming i esport.

Stoga je DI predložila da danska vlada preduzme mere kako bi pomogla lokalnoj esport industriji. To uključuje učinjavanje esporta privlačnijim za strane talente. Takodje podstiče jačanje i razumevanja sektora, postavljanje esporta pored tradicionalnih elitnih sportova i obezbeđivanje sredstava za aktivnosti koje jačaju dugoročnu budućnost esporta.

Ekonomski Uticaj Esporta: Igra Koja Transformiše Tržišta

Esport, jednom viđen kao periferni svet video igara, danas je postao globalni ekonomska sila. Ona pomera granice i oblikuje tržišta širom sveta. Ovaj fenomen, koji je izrastao iz strasti i zabave igrača, sada generiše milijarde dolara godišnje, dok se privlače ogromne gledalačke baze i sponzorstva multinacionalnih kompanija. Evo nekoliko upečatljivih činjenica koje ilustruju ekonomski uticaj esporta na svetskom nivou:

  1. Brz Rast: Industrija esporta beleži impresivan godišnji rast, sa očekivanjima da će do 2023. godine vrednost preći 1,1 milijardu dolara. Ovo je rezultat rasta u sponzorstvima, medijima, prodaji ulaznica i igračima povezanim prihodima.
  2. Sponzorstva: Velike korporacije sve više prepoznaju potencijal esporta kao marketinške platforme. Sponzorstva esport timova, turnira i događaja postaju norma, a brendovi se takmiče da se povežu s ovom rastućom zajednicom. Ova sponzorstva ne samo da donose finansijsku podršku, već i šire svest o brendu među mlađim ciljnim grupama.
  3. Medijske Prilike: Streaming platforme kao što su Twitch i YouTube Gaming postale su osnovno mesto za praćenje esport događaja. Ovo je otvorilo vrata za unosne medijske ugovore, kako za igrače tako i za organizatore turnira. Medijski prihodi se očekuju da će dalje rasti kako se interesovanje za esport povećava.
  4. Radna Mesta: Esport je stvorio nove prilike za zapošljavanje u oblastima kao što su menadžment timova, tehnička podrška, produkcija događaja, gejming novinarstvo i još mnogo toga. Takođe se očekuje da će se izgradnja esport infrastrukture, uključujući arene i studije, dodatno povećati broj radnih mesta.
  5. Turizam i Događaji: Veliki esport događaji privlače hiljade gledalaca i igrača iz celog sveta. Ovo stvara potrebu za smeštajem, ishranom, transportom i drugim turističkim uslugama. Gradovi postaju domaćini za međunarodne turnire, što dovodi do povećanja turističkih prihoda i promocije destinacija.
  6. Uticaj na Tehnologiju: Rast esporta podržava tehnološke inovacije i razvoj infrastrukture, uključujući bolje računarske konfiguracije, brže internet konekcije i naprednije audio-vizuelne sisteme. Ovo takođe povlači investicije u virtuelnu stvarnost (VR) i proširenu stvarnost (AR).
  7. Obrazovanje i Akademija: Univerziteti i škole širom sveta uvode programe za esport, uključujući stipendije za igrače, trenere i menadžere. Ovo je stvorilo dodatne prilike za obrazovanje i karijeru u esportu, sa sve većim brojem “esport akademija” i kurseva.

Esport je postao više od samo igre. On je postao globalna industrija koja pokreće ekonomske promene, otvara nove mogućnosti i pruža platformu za inovacije u mnogim oblastima. Dok esport nastavlja da raste, njegov ekonomski uticaj će i dalje oblikovati način na koji posmatramo zabavu, tehnologiju i društvo u celini.

Izvor: Rur.rs

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.
 
 

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation