GamingGaming TechGaming Zone 8 Radovan Laćarak 25 Augusta, 2023
Danska Industrijska Konfederacija (DI) je objavila izveštaj koji tvrdi da esport doprinosi skoro 4,3 milijarde danskih kruna (~492 miliona funti) godišnje bruto domaćem proizvodu Danske. Ekonomski jako značajan za celu državu Dansku.
Izveštaj konfederacije takođe navodi da je promet esporta iznosio 10 milijardi danskih kruna (~1,15 milijardi funti) u 2022. godini. Saopštenje za medije prevedeno je sa danskog na engleski jezik od strane Esports Insajdera.
Novi izveštaj DI-a ima za cilj da osvetli važnost esporta u zemlji. Danska ima dugotrajno prisustvo u sektoru esporta, posebno u Counter-Strike i League of Legends sceni. Zemlja redovno domaćin CS:GO Major turnira, pri čemu će se prvi Major turnir CS2 održati u Kopenhagenu.
Danski trenutni godišnji BDP iznosi 405,6 milijardi dolara (~46,5 milijardi funti) u 2023. godini.
Popularnost gejminga među opštom danskom javnošću takođe se čini da raste, prema podacima DI-a. Izveštaj navodi da je 2022. godine 30% odraslih Danaca igralo igre svake nedelje, što je porast sa 10% u 2004. godini.
DI takođe primećuje da postoji 141 postsekundarna škola i koledž koji se na neki način bave esportom. Pored toga, esport i esportom povezane kompanije stvaraju otprilike 3.000 stalnih radnih mesta u Danskoj.
U saopštenju, konfederacija je takođe istakla da se pozicija Danske unutar esport industrije narušava zbog drugih zemalja koje ulažu u sektor. Posebno je Andreas Espersen, šef DI-jeve politike digitalizacije, pomenuo nedavne razvoje u esportu koje su ostvarile Francuska, Malta i Saudijska Arabija.
Ranije ove godine, vlada Francuske je otkrila svoju strategiju za esport, koja ima za cilj dalje unapređenje učešća zemlje u esportu. Kao rezultat toga, stvara se “nacionalni ekosistem” radi podrške esport industriji.
U međuvremenu, Saudijska Arabija je snažno ulagala u esport putem festivala esporta Gamers8, većih akvizicija i sopstvene nacionalne strategije za gejming i esport.
Stoga je DI predložila da danska vlada preduzme mere kako bi pomogla lokalnoj esport industriji. To uključuje učinjavanje esporta privlačnijim za strane talente. Takodje podstiče jačanje i razumevanja sektora, postavljanje esporta pored tradicionalnih elitnih sportova i obezbeđivanje sredstava za aktivnosti koje jačaju dugoročnu budućnost esporta.
Esport, jednom viđen kao periferni svet video igara, danas je postao globalni ekonomska sila. Ona pomera granice i oblikuje tržišta širom sveta. Ovaj fenomen, koji je izrastao iz strasti i zabave igrača, sada generiše milijarde dolara godišnje, dok se privlače ogromne gledalačke baze i sponzorstva multinacionalnih kompanija. Evo nekoliko upečatljivih činjenica koje ilustruju ekonomski uticaj esporta na svetskom nivou:
Esport je postao više od samo igre. On je postao globalna industrija koja pokreće ekonomske promene, otvara nove mogućnosti i pruža platformu za inovacije u mnogim oblastima. Dok esport nastavlja da raste, njegov ekonomski uticaj će i dalje oblikovati način na koji posmatramo zabavu, tehnologiju i društvo u celini.
Tagged as:
esport
About the author call_made
Iskusni izvršni direktor sa dokazanom istorijom rada u industriji informacionih tehnologija i usluga. Poseduje izuzetne veštine u pisanju tekstova različitih žanrova, kreiranju visokokvalitetnog veb sadržaja, strateškom uređivanju, novinarstvu i efikasnom upravljanju odnosima s medijima.
Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.
© 2024 Uninor Srbija
Please login or subscribe to continue.
No account? Register | Lost password
✖✖
Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.
✖
Be the first to leave a comment