Background

Izveštaj danske industrije ističe pozitivan ekonomski uticaj esporta u zemlji

ČLANAK arrow_drop_down

Danska Industrijska Konfederacija (DI) je objavila izveštaj koji tvrdi da esport doprinosi skoro 4,3 milijarde danskih kruna (~492 miliona funti) godišnje bruto domaćem proizvodu Danske. Ekonomski jako značajan za celu državu Dansku.

Izveštaj konfederacije takođe navodi da je promet esporta iznosio 10 milijardi danskih kruna (~1,15 milijardi funti) u 2022. godini. Saopštenje za medije prevedeno je sa danskog na engleski jezik od strane Esports Insajdera.

Novi izveštaj DI-a ima za cilj da osvetli važnost esporta u zemlji. Danska ima dugotrajno prisustvo u sektoru esporta, posebno u Counter-Strike i League of Legends sceni. Zemlja redovno domaćin CS:GO Major turnira, pri čemu će se prvi Major turnir CS2 održati u Kopenhagenu.

Danski trenutni godišnji BDP iznosi 405,6 milijardi dolara (~46,5 milijardi funti) u 2023. godini.

Popularnost gejminga među opštom danskom javnošću takođe se čini da raste, prema podacima DI-a. Izveštaj navodi da je 2022. godine 30% odraslih Danaca igralo igre svake nedelje, što je porast sa 10% u 2004. godini.

DI takođe primećuje da postoji 141 postsekundarna škola i koledž koji se na neki način bave esportom. Pored toga, esport i esportom povezane kompanije stvaraju otprilike 3.000 stalnih radnih mesta u Danskoj.

U saopštenju, konfederacija je takođe istakla da se pozicija Danske unutar esport industrije narušava zbog drugih zemalja koje ulažu u sektor. Posebno je Andreas Espersen, šef DI-jeve politike digitalizacije, pomenuo nedavne razvoje u esportu koje su ostvarile Francuska, Malta i Saudijska Arabija.

Ranije ove godine, vlada Francuske je otkrila svoju strategiju za esport, koja ima za cilj dalje unapređenje učešća zemlje u esportu. Kao rezultat toga, stvara se “nacionalni ekosistem” radi podrške esport industriji.

U međuvremenu, Saudijska Arabija je snažno ulagala u esport putem festivala esporta Gamers8, većih akvizicija i sopstvene nacionalne strategije za gejming i esport.

Stoga je DI predložila da danska vlada preduzme mere kako bi pomogla lokalnoj esport industriji. To uključuje učinjavanje esporta privlačnijim za strane talente. Takodje podstiče jačanje i razumevanja sektora, postavljanje esporta pored tradicionalnih elitnih sportova i obezbeđivanje sredstava za aktivnosti koje jačaju dugoročnu budućnost esporta.

Ekonomski Uticaj Esporta: Igra Koja Transformiše Tržišta

Esport, jednom viđen kao periferni svet video igara, danas je postao globalni ekonomska sila. Ona pomera granice i oblikuje tržišta širom sveta. Ovaj fenomen, koji je izrastao iz strasti i zabave igrača, sada generiše milijarde dolara godišnje, dok se privlače ogromne gledalačke baze i sponzorstva multinacionalnih kompanija. Evo nekoliko upečatljivih činjenica koje ilustruju ekonomski uticaj esporta na svetskom nivou:

  1. Brz Rast: Industrija esporta beleži impresivan godišnji rast, sa očekivanjima da će do 2023. godine vrednost preći 1,1 milijardu dolara. Ovo je rezultat rasta u sponzorstvima, medijima, prodaji ulaznica i igračima povezanim prihodima.
  2. Sponzorstva: Velike korporacije sve više prepoznaju potencijal esporta kao marketinške platforme. Sponzorstva esport timova, turnira i događaja postaju norma, a brendovi se takmiče da se povežu s ovom rastućom zajednicom. Ova sponzorstva ne samo da donose finansijsku podršku, već i šire svest o brendu među mlađim ciljnim grupama.
  3. Medijske Prilike: Streaming platforme kao što su Twitch i YouTube Gaming postale su osnovno mesto za praćenje esport događaja. Ovo je otvorilo vrata za unosne medijske ugovore, kako za igrače tako i za organizatore turnira. Medijski prihodi se očekuju da će dalje rasti kako se interesovanje za esport povećava.
  4. Radna Mesta: Esport je stvorio nove prilike za zapošljavanje u oblastima kao što su menadžment timova, tehnička podrška, produkcija događaja, gejming novinarstvo i još mnogo toga. Takođe se očekuje da će se izgradnja esport infrastrukture, uključujući arene i studije, dodatno povećati broj radnih mesta.
  5. Turizam i Događaji: Veliki esport događaji privlače hiljade gledalaca i igrača iz celog sveta. Ovo stvara potrebu za smeštajem, ishranom, transportom i drugim turističkim uslugama. Gradovi postaju domaćini za međunarodne turnire, što dovodi do povećanja turističkih prihoda i promocije destinacija.
  6. Uticaj na Tehnologiju: Rast esporta podržava tehnološke inovacije i razvoj infrastrukture, uključujući bolje računarske konfiguracije, brže internet konekcije i naprednije audio-vizuelne sisteme. Ovo takođe povlači investicije u virtuelnu stvarnost (VR) i proširenu stvarnost (AR).
  7. Obrazovanje i Akademija: Univerziteti i škole širom sveta uvode programe za esport, uključujući stipendije za igrače, trenere i menadžere. Ovo je stvorilo dodatne prilike za obrazovanje i karijeru u esportu, sa sve većim brojem “esport akademija” i kurseva.

Esport je postao više od samo igre. On je postao globalna industrija koja pokreće ekonomske promene, otvara nove mogućnosti i pruža platformu za inovacije u mnogim oblastima. Dok esport nastavlja da raste, njegov ekonomski uticaj će i dalje oblikovati način na koji posmatramo zabavu, tehnologiju i društvo u celini.

Izvor: Rur.rs

About the author

About the author call_made

Radovan Laćarak

Iskusni izvršni direktor sa dokazanom istorijom rada u industriji informacionih tehnologija i usluga. Poseduje izuzetne veštine u pisanju tekstova različitih žanrova, kreiranju visokokvalitetnog veb sadržaja, strateškom uređivanju, novinarstvu i efikasnom upravljanju odnosima s medijima.

More posts Follow

trending_flat
United Grupa, u okviru koje posluje SBB, stvara najveću optičku mrežu u Jugoistočnoj Evropi

Nakon uspešnog osnivanja kompanije United Fiber u Grčkoj 2021. godine, United Grupa nastavila da objedinjuje svoj portfolio fiksne infrastrukture u EU (Bugarska, Hrvatska i Slovenija) pod brendom United Fiber. Počevši sa registracijom novouspostavljene kompanije u Sloveniji u martu 2024. godine, a koja će biti praćena Bugarskom i Hrvatskom do kraja ove godine, Grupa je fokusirana na dalje ubrzanje i jačanje svojih investicija na ovoj važnoj geografskoj oblasti. Moderna širokopojasna infrastruktura povezuje Evropu sa Bliskim istokom i Azijom, odgovarajući na visoku potražnju za tranzitom kroz ključna tržišta Grupe. Ultra-brzi i pouzdani internet zadovoljava visoke zahteve korisnika i poslovnih klijenata širom Jugoistočne Evrope. „U United Grupi znamo kako da izgradimo i implementiramo najmoderniju fiksnu infrastrukturu. 2000. godine smo počeli potpuno od nule u Srbiji, a dve decenije kasnije postali smo najveća optička mreža u Jugoistočnoj Evropi. U četiri zemlje Evropske unije – Grčkoj, Bugarskoj, Hrvatskoj i […]

trending_flat
Kompanija Meta širi program pretplate

Meta je na početku svoj servis sa plaćenom verifikacijom nudila u Australiji i na Novom Zelandu, a sada je dostupan i Facebook i Instagram korisnicima u Sjedinjenim Američkim Državama.  Meta Verified servis košta 11,99 dolara mesečno ukoliko se koristi na vebu, odnosno 14,99 dolara preko mobilne prodavnice aplikacija. Prva opcija nudi samo mogućnost dobijanja plave kvačice za Facebook, dok druga omogućava isto i za Instagram. Pored bedža, servis nudi "proaktivnu zaštitu od imitatora", direktan pristup korisničkoj podršci, ekskluzivne stikere i 100 Stars mesečno na Facebooku za iskazivanje podrške drugim kreatorima.Oni koji žele da koriste servis moraju da imaju 18 godina i moraju da prođu kroz proces verifikacije, koji uključuje posedovanje identifikacionog dokumenta sa fotografijom. Potrebno je i uključivanje opcije za verifikaciju u dva koraka.

trending_flat
Taxi Aplikacija – Kako brzo i lako doći do taksi vozila?

Zamislite scenu - počela je kiša u Novom Sadu, a vi baš sada morate da se nađete na drugoj strani grada. Zovete brojeve taksi vozila ali se niko ne javlja, ili vam kažu da nema slobodnih vozila.  Srećom, postoji novo rešenje za ovakve probleme, u skladu sa modernim tehnologijama, koje će vam uštedeti vreme i živce.U pitanju je besplatna "Pan taxi" aplikacija, dostupna za Android ili iOS uređaje, a ispostavilo se i da je veoma laka za korišćenje, u šta smo se i sami uverili. Evo kako aplikacija zapravo funkcioniše: - Instalirate aplikaciju sa App Store ili Google Play, ukucate svoj broj telefona i sama aplikacija pronađe vašu lokaciju uz pomoć Goole Maps-a i GPS-a. - Imate opciju da ukucate početnu i krajnju adresu i aplikacija će vam odmah reći koliko vremena će trajati vožnja i koliko će otprilike koštati. […]

trending_flat
Škole počele da zabranjuju ChatGPT da đaci ne bi varali na testovima

Sve javne škole u Njujorku su blokirale pristup ChatGPT modelu na svojim mrežama i uređajima. Škole su u strahu da bi učenici mogli da iskoriste ChatGPT za varanje na domaćim zadacima, ali i pisanje sastava, što može kreirati put za izbegavanja učenja školskog materijala. Za one koji nisu ispratili celu priču, ChatGPT je jezički model za predviđanje koji je kreirala kompanija OpenAI. ChatGPT je trenutno dostupan besplatno svakome, a možete ga koristiti da pišete sastave, pesme, ali i tehničku dokumentaciju ili programski kod. Ono što je zastrašujuće je koliko je ChatGPT dobar i koliko teško možete da primetite da je u pitanju mašinski generisan sadržaj. Problem sa ChatGPT je što trenutno pravi sadržaj koji zvuči veoma dobro, ali isto tako često ne daje tačne informacije. Kompanija OpenAI je kreirana 2015. godine od strane Sem Altmana i Ilon Maska i ona, […]

trending_flat
YouTube Hype pruža manjim kreatorima priliku da se istaknu

Kada određeni jutjuber dostigne 500.000 pretplatnika, stvari se značajno menjaju u smislu rasta i prihoda tog kanala. Veći kanali dobijaju više pregleda, što dovodi do većih preporuka, što dalje povećava broj pregleda i prihoda. YouTube sada želi da pomogne manjim kanalima da rastu, uz novu funkciju pod nazivom "Hype". Nova funkcija je osmišljena da pomogne manjim kanalima u rastu i omogući korisnicima da otkriju nove kreatore. Hype je novi promotivni sistem unutar platforme: postoji novo dugme za "hajpovanje" video zapisa, a najviše hajpovani video zapisi će se pojavljivati na rang listi koja pokriva celu platformu. Za razliku od "trenda", Hype je usmeren isključivo na manje kanale i na ono što korisnici odluče da preporuče, a ne samo ono što gledaju. YouTube radi na Hype funkciji od početka 2023. godine, kada je odlučeno da se više fokusira na izgradnju zajednica unutar […]

trending_flat
Maskovi sateliti iz mreže Starlink sve više blokiraju pogled u svemir

Radio talasi iz sve veće mreže satelita Ilona Maska ometaju astrofizička istraživanja, tvrde holandski istraživači, prenosi BBC. Nova generacija satelita Starlink, koji omogućuju brzi internet širom sveta, više ometa radioteleskope nego ranije verzije, kažu istraživači. Hiljade satelita u orbiti „zasljepljuju“ radioteleskope i možda ometaju astronomska istraživanja, prema holandskom Institutu za radioastronomiju (ASTRON). SpaceX, koji poseduje Starlink, nije odgovorio na zahtev BBC-ja za komentarom. Sateliti pružaju širokopojasni internet širom sveta, često na udaljenim mestima, uključujući izazovna okruženja poput Ukrajine i Jemena. BBC piše da se takođe koriste za spajanje udaljenih područja Ujedinjenog Kraljevstva na brzi internet. U 2022. testovi su pokazali da Starlink može isporučiti internet brzine četiri puta veće od proseka. Ali astronomi kažu da to ima svoju cenu. „Svaki put kad se više njih lansira s ovakvim nivoima emisije, vidimo sve manje i manje neba“, rekla je profesorka Džesika […]

trending_flat
Kreator igre “Flappy Bird” nije uključen u ponovno pokretanje igre

Kultna mobilna igra "Flappy Bird" uskoro će dobiti novi život u vidu igre "Flap 2 It". Međutim, kreator originalne igre, Dong Nuen, nije uključen taj proces. U najavi igre "Flap 2 It", jasno je rečeno da se studio Tappy, koji stoji iza novog izdanja, oslanja na prepoznatljiv gameplay "Flappy Birda", ali bez direktnog učešća Nuena. Ova vest možda dolazi kao iznenađenje fanovima originala, posebno imajući u vidu to koliko je "Flappy Bird" bio popularan kada je prvi put lansiran 2013. godine. Igra je brzo postala viralni hit, ali ju je Nuen povukao iz prodavnica aplikacija samo nekoliko meseci kasnije, navodeći da mu je ogromna popularnost igre donela nepoželjnu pažnju i pritisak. Od tada je ostao prilično povučen, retko se pojavljujući u javnosti i nije nastavio sa razvijanjem mobilnih igara na globalnoj sceni. Nuen se nedavno oglasio na platformi X kako […]

trending_flat
Google testira desktop prozore za Android tablete

Google trenutno testira novu funkciju za Android tablete koja omogućava korisnicima da slobodno menjaju veličinu aplikacija i raspoređuju ih po ekranu kako žele, što olakšava rad sa više zadataka istovremeno. Ova funkcija, nazvana „desktop prozori“, trenutno je dostupna kao verzija za programere, a za aplikacije koje je podržavaju, čak možete otvoriti više instanci iste aplikacije. Trenutno se aplikacije na Android tabletima otvaraju u punom ekranu po defaultu. Kada je novi način rada omogućen, svaka aplikacija će se pojaviti u prozoru sa kontrolama koje omogućavaju pomeranje, maksimalizaciju ili zatvaranje aplikacije. Na dnu ekrana će se takođe pojaviti taskbar sa vašim aktivnim aplikacijama. Ova funkcija zvuči vrlo slično funkciji Stage Manager na iPad-u, koja takođe omogućava menjanje veličine i premeštanje prozora po ekranu, ili kao bilo koji desktop operativni sistem. Samsung već godinama nudi slično iskustvo sa DeX, omogućavajući upravljanje prozorima na […]

trending_flat
Apple odlaže Genmoji i Image Playground za iOS 18.2

Apple će odložiti lansiranje alata za generisanje slika i prilagođenih emotikona, kao što su Genmoji i Image Playground, do verzije iOS 18.2, koja se očekuje u decembru 2024. Ovi alati su prvobitno najavljeni za iOS 18.1, ali neće biti dostupni do kasnije nadogradnje. Iako će Apple Intelligence debitovati sa iOS 18.1 u oktobru, Genmoji i alat Image Playground neće biti deo te prve verzije. Genmoji će omogućiti kreiranje emotikona na osnovu fotografija ili teksta, dok će Image Playground korisnicima pružiti tri stila za generisanje slika. Ove funkcije će biti dostupne na iPhone 16 i novijim modelima, koji će biti predstavljeni na Appleovom događaju "It’s Glowtime". Apple Intelligence će takođe doneti integraciju sa ChatGPT-om, sažimanje poruka, pametniji Siri i još mnogo toga. izvor: engadget.com

trending_flat
Paylocity preuzima startup Airbase

Paylocity, kompanija za HR i softver za obračun plata, dogovorila je kupovinu startapa Airbase, koji se bavi upravljanjem korporativnih troškova. Akvizicija, vredna 325 miliona dolara, čeka regulatorno odobrenje i trebalo bi da se završi u narednih 30 do 60 dana. Sredstva za kupovinu biće osigurana kroz kreditnu liniju Paylocity-a. Airbase je osnovan 2017. godine i pruža softverska rešenja za srednje velike kompanije radi boljeg upravljanja troškovima, uključujući plaćanje računa, korporativne kartice i nadoknadu troškova zaposlenima. Kompanija iz San Franciska prikupila je više od 100 miliona dolara investicija i 2021. godine bila procenjena na 600 miliona dolara. izvor: techcrunch.com

Related

trending_flat
Kreator igre “Flappy Bird” nije uključen u ponovno pokretanje igre

Kultna mobilna igra "Flappy Bird" uskoro će dobiti novi život u vidu igre "Flap 2 It". Međutim, kreator originalne igre, Dong Nuen, nije uključen taj proces. U najavi igre "Flap 2 It", jasno je rečeno da se studio Tappy, koji stoji iza novog izdanja, oslanja na prepoznatljiv gameplay "Flappy Birda", ali bez direktnog učešća Nuena. Ova vest možda dolazi kao iznenađenje fanovima originala, posebno imajući u vidu to koliko je "Flappy Bird" bio popularan kada je prvi put lansiran 2013. godine. Igra je brzo postala viralni hit, ali ju je Nuen povukao iz prodavnica aplikacija samo nekoliko meseci kasnije, navodeći da mu je ogromna popularnost igre donela nepoželjnu pažnju i pritisak. Od tada je ostao prilično povučen, retko se pojavljujući u javnosti i nije nastavio sa razvijanjem mobilnih igara na globalnoj sceni. Nuen se nedavno oglasio na platformi X kako […]

trending_flat
Sony povlači novu igru sa tržišta samo dve nedelje nakon lansiranja

Sony je objavio da povlači online pucačinu Concord iz prodaje samo dve nedelje nakon njenog lansiranja. Multiplayer naslov, koji je ekskluzivno izdat za PlayStation 5 i PC 23. avgusta, navodno nije uspeo da privuče dovoljno igrača. U blogu na Sonyjevoj veb stranici, direktor igre Ryan Ellis iz razvojnog studija Firewalk Studios najavio je da će igra biti ugašena 6. septembra. Izjavio je da će svi koji su kupili Concord po ceni od 40 funti dobiti potpuni povraćaj novca, a tim odlučuje o 'najboljem putu dalje' za povratak igre. Concord je tzv. hero shooter, sličan popularnim naslovima poput Overwatcha i Valoranta. Igrači su deo tima koji se sastoji od likova s različitim sposobnostima, a mogu se takmičiti u klasičnim deathmatchovima ili drugim modovima koji uključuju osvajanje ciljeva ili kontrolu određenih delova arene, piše BBC. Nedostatak inovativnosti Sony je razvijao Concord osam […]

trending_flat
inZOI Character Creator pokazuje da su igrači spremni za konkurenciju Simsu

Izgleda da su igrači spremni za pravog konkurenta The Sims-u. Iako su mnogi mislili da bi Paradox-ov Life By You mogao biti ta igra, to se nije desilo jer je na kraju studio otkazao razvoj. Ali sada postoji još jedan potencijalni izazivač za tron koji drži The Sims - inZOI. Igra je još uvek u razvoju, ali su igrači dobili priliku da isprobaju inZOI-jev kreator likova tokom Gamescom-a 2024 i dočekan je sa velikim oduševljenjem. Na vrhuncu, samo kreator likova imao je skoro 19.000 istovremenih igrača. A ti igrači su svakako bili zauzeti. Prema rečima developera Krafton-a, kreirano je i postavljeno na platformu za sadržaj igre preko 100.000 likova, koje zovu Zois. Igra je takođe dospela na listu 50 najviše željenih igara na Steamu. "Neverovatno smo zahvalni na ogromnom interesovanju za inZOI tokom našeg prvog globalnog demoa na gamescom-u 2024," […]

trending_flat
Ubisoft predstavio Heroes of Might and Magic: Olden Era

Stiže novi Heroes of Might and Magic, što znači da nam preostaje samo da se pomolimo da će ovo odraditi kako treba! Ubisoft je najavio novu igru u franšizi Heroes of Might and Magic. Ova strateška igra sa pogledom iz ptičje perspektive, smeštena u fantazijski svet i zasnovana na potezima, vraća se sa igrom pod nazivom Heroes of Might and Magic: Olden Era, koja bi trebalo da izađe u drugom kvartalu 2025. godine. Ova dugovečna franšiza bila je neaktivna skoro deceniju. Poslednje izdanje — Heroes of Might and Magic VII — izašlo je 2015. godine. Ako je Ubisoftov procenjeni datum tačan, Olden Era će biti lansiran tokom 30. godišnjice franšize. Prva igra iz serijala, Heroes of Might and Magic, izašla je 1995. godine, a Ubisoft je postao izdavač serijala od 2006. godine. Na osnovu novog trejlera, Heroes of Might and […]

trending_flat
Volite videoigre, a niste čuli za itch.io? Evo šta propuštate

Ako niste znali, itch.io nudi indie igre bez DRM-a i ne koristi pokretač, što olakšava igranje direktno u pregledniku. Praćenje sajtova za PC igre kao što su Steam, GOG i Epic u poslednje vreme je prilično težak poduhvat. Međutim, ako ste ljubitelj indie igara, na svoj spisak redovnih mesta koja posećujete vredi dodati i odličan itch.io. Evo nekoliko razloga za to. Šta je itch.io? Na prvi pogled, itch.io izgleda kao još jedna prodavnica igara koje možete kupiti i preuzeti. Međutim, za razliku od Steama, GOG-a i Epica, na njemu nećete pronaći puno (ako ih uopšte ima) visokobudžetnih AAA naslova. Itch.io nudi igre bez DRM-a (Digital Rights Management, softver koji se koristi za sprečavanje piraterije), drugim rečima - igre koje kupite i preuzmete su upravo ono što je programer postavio na tu uslugu, bez dodatnih kontrola autorskih prava ili špijunskog softvera. […]

trending_flat
Nintendo ne koristi generativnu veštačku inteligenciju u razvoju svojih igara

Nintendo ostaje veran tradicionalnom razvoju igara. S porastom generativne veštačke inteligencije, mnoge kompanije razmatraju njenu primenu. Ali ne i Nintendo, prema rečima predsednika kompanije, koji je nedavno razjasnio stav kompanije o ovoj tehnologiji. To znači da će Nintendo nastaviti sa svojim trenutnim programom razvoja igara, u kojem je sve plod ljudskog rada i inteligencije. Ipak, drugi tipovi veštačke inteligencije su i dalje korišćeni u industriji igara, a Nintendo ih je takođe primenio, ali kompanija tvrdi da se to razlikuje od generativne veštačke inteligencije. Nintendo kaže 'ne' generativnoj veštačkoj inteligenciji u igrama, otkriva predsednik Na nedavnom Q&A sa akcionarima, predsednik kompanije, Šuntaro Furukava, izneo je stavove o rastu generativne veštačke inteligencije u budućnosti razvoja igara. On je pojasnio da Nintendo neće koristiti generativnu veštačku inteligenciju za razvoj svojih igara u bliskoj budućnosti. Furukava je rekao da će kompanija nastaviti da pruža […]

Be the first to leave a comment

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.
 
 

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation