Nedavno je objavljen zanimljiv članak u kojem se govori o Metinim planovima za WhatsApp.

U Meti godinama nastoje monetizovati popularnost njihove komunikacijske platforme WhatsApp, za koju su pre devet godina platili čak 19 miliona dolara. Broj korisnika WhatsAppa u konstantnom je porastu te je premašio dve milijarde, a u Meti žele pronaći način kojim bi zadržali tako veliki rast korisnika, ali i pokušali zaraditi što više novca od njih.

S vremena na vreme u javnosti se tako pojave glasine kako bi Zuckerbergova kompanija mogla staviti veći naglasak na oglase, a iste glasine nedavno su ponovno počele kružiti mrežom nakon članka objavljenog u Financial Timesu. U tom se članku navodi kako su neki timovi unutar Mete raspravljali o postavljanju oglasa unutar popisa razgovora s kontaktima na glavnoj stranici WhatsAppa. U članku se spominje kako konačna odluka o oglasima nije donesena, a spominje se i mogućnost uvođenja pretplate na WhatsApp kojom bi se izbeglo prikazivanje oglasa.

Podsetimo, pre nekoliko godina u kompaniji su razmišljali o postavljanju oglasa unutar WhatsAppova statusa, ali su od te odluke ipak odustali. Čim su se takve informacije pojavile na mreži, naišle su na velike kritike korisnika koji, jasno, ne žele da im oglasi kvare iskustvo korišćenja te platforme.

Što se tiče oglasa između razgovora o kojima je pisao Financial Times, čini se kako od toga, barem zasad, neće biti ništa. Naime, na taj su članak reagovali iz same Mete naglasivši kako ne samo da nisu počeli s nikakvim razvojem i testiranjem te opcije već i da nemaju nikakvih planova o implementiranju spomenutog načina prikaza oglasa među razgovore.

Ipak, pitanje je može li se u tom slučaju upotrebiti poznata poslovica “gde ima dima, ima i vatre” jer analitičari smatraju kako je samo pitanje vremena pre nego što se u Meti odluče na neki ozbiljniji pokušaj uvođenja oglasa u WhatsApp. Na primeru njihovih drugih mreža poput Facebooka i Instagrama možemo videti različite načine na koji je Meta unovčila milijarde korisnika tih platformi te nema sumnje da je i tema monetizacije WhatsAppa često na dnevnom redu.

Trenutno od WA ostvaruju prihode preko WhatsApp Businessa, opcije namenjene poslovnim korisnicima koji im plaćaju za određene servise te ta opcija već ima oko 200 miliona mesečnih korisnika. Takođe, jedan od planova s kojim nameravaju povećati prihode jest i opcija personalizovanih poruka za poslovne korisnike, kao i integracija opcije plaćanja za neka tržišta na kojima će se direktno iz WhatsAppa moći plaćati trgovcima.

Izvor: Reuters / Zimo

Share.

Experienced CEO a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in Copywriting, Web Content Writing, Editing, Journalism, and Media Relations.

Leave A Reply

Exit mobile version