Pročitajte kako istaknuti poruku u grupnim i individualnim razgovorima, kako obrisati poruku za sve učesnike razgovora i kako se više nikad ne brinuti o tome jesu li vam svi razgovori spremljeni.
Viber je koristan program za dopisivanje i pozive prihvaćen među korisnicima širom sveta. Kao i svi slični proizvodi, svako malo dobija nove funkcije, a mi smo izabrali tri koje će vam sigurno olakšati svakodnevno korišćenje.
1. Budite jasni i glasni!
Funkcija ‘Shouts’ korisna je za one trenutke u kojima želite da vaša poruka bude istaknuta, bilo to u razgovorima jedan na jedan, grupama ili zajednicama. Na izboru vam je preko dvadeset šarenih pozadina pomoću kojih će vaša poruka ostati vidljiva u moru drugih. Sve što trebate napraviti je u ekstenzijama za razgovor izabrati ‘Shouts’. Nakon toga upišite svoju poruku i birajte ‘Search’ kako biste odabrali najdraži stil pozadine. Nakon toga samo pritisnite slanje i to je to.
2. Obrišite sve tragove
Svi smo bar jednom utipkali poruke koje bismo radije izbrisali, od tekstualnog sadržaja poslanog pogrešnoj osobi do fotografije koju niste hteli poslati svim članovima grupnog razgovora. Opcija brisanja za sve može pomoći. Sve što trebate napraviti je dugo pritisnuti na problematičnu poruku i u meniju izabrati ‘izbriši za sve’ ili ‘Delete for Everyone’, objašnjava Viber.
3. Automatizirajte sigurnosne pohrane
Brinete se oko istorije razgovora koju je neko negde izbrisao? Ne biste trebali. Sve što treba da napraviti je narediti telefonu da automatski čuva poruke u određenim intervalima. Za to će vam trebati Wi-Fi veza – otvorite ekran ‘više’ na telefonu i birajte postavke, odnosno ‘Settings’. Zatim birajte račun, odnosno ‘Account’ i potom ‘Viber Backup’. Nakon toga pritisnite na ‘Auto Backup’ i samo izaberite koliko često želite da se razgovori čuvaju.
About the author
About the author call_made
Radovan Laćarak
Iskusni izvršni direktor sa dokazanom istorijom rada u industriji informacionih tehnologija i usluga. Poseduje izuzetne veštine u pisanju tekstova različitih žanrova, kreiranju visokokvalitetnog veb sadržaja, strateškom uređivanju, novinarstvu i efikasnom upravljanju odnosima s medijima.
United Grupa, u okviru koje posluje SBB, stvara najveću optičku mrežu u Jugoistočnoj Evropi
Nakon uspešnog osnivanja kompanije United Fiber u Grčkoj 2021. godine, United Grupa nastavila da objedinjuje svoj portfolio fiksne infrastrukture u EU (Bugarska, Hrvatska i Slovenija) pod brendom United Fiber. Počevši sa registracijom novouspostavljene kompanije u Sloveniji u martu 2024. godine, a koja će biti praćena Bugarskom i Hrvatskom do kraja ove godine, Grupa je fokusirana na dalje ubrzanje i jačanje svojih investicija na ovoj važnoj geografskoj oblasti. Moderna širokopojasna infrastruktura povezuje Evropu sa Bliskim istokom i Azijom, odgovarajući na visoku potražnju za tranzitom kroz ključna tržišta Grupe. Ultra-brzi i pouzdani internet zadovoljava visoke zahteve korisnika i poslovnih klijenata širom Jugoistočne Evrope. „U United Grupi znamo kako da izgradimo i implementiramo najmoderniju fiksnu infrastrukturu. 2000. godine smo počeli potpuno od nule u Srbiji, a dve decenije kasnije postali smo najveća optička mreža u Jugoistočnoj Evropi. U četiri zemlje Evropske unije – Grčkoj, Bugarskoj, Hrvatskoj i […]
Radovan Laćarak 16 Juna, 2024
Kompanija Meta širi program pretplate
Meta je na početku svoj servis sa plaćenom verifikacijom nudila u Australiji i na Novom Zelandu, a sada je dostupan i Facebook i Instagram korisnicima u Sjedinjenim Američkim Državama. Meta Verified servis košta 11,99 dolara mesečno ukoliko se koristi na vebu, odnosno 14,99 dolara preko mobilne prodavnice aplikacija. Prva opcija nudi samo mogućnost dobijanja plave kvačice za Facebook, dok druga omogućava isto i za Instagram. Pored bedža, servis nudi "proaktivnu zaštitu od imitatora", direktan pristup korisničkoj podršci, ekskluzivne stikere i 100 Stars mesečno na Facebooku za iskazivanje podrške drugim kreatorima.Oni koji žele da koriste servis moraju da imaju 18 godina i moraju da prođu kroz proces verifikacije, koji uključuje posedovanje identifikacionog dokumenta sa fotografijom. Potrebno je i uključivanje opcije za verifikaciju u dva koraka.
Radovan Laćarak 22 Marta, 2023
Taxi Aplikacija – Kako brzo i lako doći do taksi vozila?
Zamislite scenu - počela je kiša u Novom Sadu, a vi baš sada morate da se nađete na drugoj strani grada. Zovete brojeve taksi vozila ali se niko ne javlja, ili vam kažu da nema slobodnih vozila. Srećom, postoji novo rešenje za ovakve probleme, u skladu sa modernim tehnologijama, koje će vam uštedeti vreme i živce.U pitanju je besplatna "Pan taxi" aplikacija, dostupna za Android ili iOS uređaje, a ispostavilo se i da je veoma laka za korišćenje, u šta smo se i sami uverili. Evo kako aplikacija zapravo funkcioniše: - Instalirate aplikaciju sa App Store ili Google Play, ukucate svoj broj telefona i sama aplikacija pronađe vašu lokaciju uz pomoć Goole Maps-a i GPS-a. - Imate opciju da ukucate početnu i krajnju adresu i aplikacija će vam odmah reći koliko vremena će trajati vožnja i koliko će otprilike koštati. […]
Ognjen Tepšić 19 Februara, 2023
Škole počele da zabranjuju ChatGPT da đaci ne bi varali na testovima
Sve javne škole u Njujorku su blokirale pristup ChatGPT modelu na svojim mrežama i uređajima. Škole su u strahu da bi učenici mogli da iskoriste ChatGPT za varanje na domaćim zadacima, ali i pisanje sastava, što može kreirati put za izbegavanja učenja školskog materijala. Za one koji nisu ispratili celu priču, ChatGPT je jezički model za predviđanje koji je kreirala kompanija OpenAI. ChatGPT je trenutno dostupan besplatno svakome, a možete ga koristiti da pišete sastave, pesme, ali i tehničku dokumentaciju ili programski kod. Ono što je zastrašujuće je koliko je ChatGPT dobar i koliko teško možete da primetite da je u pitanju mašinski generisan sadržaj. Problem sa ChatGPT je što trenutno pravi sadržaj koji zvuči veoma dobro, ali isto tako često ne daje tačne informacije. Kompanija OpenAI je kreirana 2015. godine od strane Sem Altmana i Ilon Maska i ona, […]
Radovan Laćarak 8 Januara, 2023
Pretplatnički biznis modeli
Kompanija „Dollar Shave Club“ je unela pravu inovaciju u oblasti prodaje brijača. Ono što su oni uradili je toliko jednostavno da je prosto briljantno. Omogućili su kupcima kupovinu brijača putem pretplate po veoma povoljnim cenama, sa sve isporukom na kućnu adresu. Ponudili su tri paketa: „The Humble Twin“, po ceni od 3$ mesečno (5 brijača sa dva sečiva) „The 4X“, po ceni od 6$ mesečno (4 brijača sa četiri sečiva) „The Executive“, po ceni od 9$ mesečno (4 brijača sa šest sečiva) Oni su jednostavno promenili pravila igre. Pre njih, ljudi su kupovali brijače jednokratno, po cenama i do 20$. U kompaniji su shvatili ključnu stvar – da je potrošnja brijača kontinuirana, a ne jednokratna – i u skladu sa tim su formirali biznis model baziran na pretplati, koji se pokazao kao odličan. Kompanija „Dollar Shave Club“ je postala ozbiljan […]
Radovan Laćarak 7 Oktobra, 2024
Posmatrate li svet očima novih generacija?
Sećate li se onih, za brendove mnogo srećnijih vremena, kada je bilo dovoljno imati odličan proizvod i sjajnu reklamu? Nije se tada moralo toliko obigravati oko potrošača. Odnosno, moralo se, ali je često bilo dovoljno jednom im servirati kakvo nezaboravno iskustvo, i dobili biste ih za vjek i vjekov. Doduše, pre no što je tehnologija zagospodarila svetom (pa tako i ljudskim, a naročito potrošačkim životima i navikama), činilo se kako ni potrošači nisu bili toliko zahtevni. Pod uslovom da su proizvodi i usluge služili svrsi, kupci i klijenti vraćali bi se svojim najdražim brendovima gotovo po difoltu. Danas su, pak, stvari mnogo drugačije. Ni brendovi ni potrošači nisu što su nekad bili – mada, odličan proizvod i sjajna reklama i dalje su nepromenljive konstante. Tražite li ovome krivca, naći ćete ga tamo gde se munjeviti razvoj tehnologije udružuje sa dolaskom […]
Radovan Laćarak 7 Oktobra, 2024
Dijamanti su večni – marketinška prevara veka
Obrok u skupom restoranu gde ste sto rezervisali mesec dana ranije, šampanjac, prsten sa dijamantom proporcionalne veličine koja duplo nadmašuje vaše realne godišnje finansijske mogućnosti – eto standardne prosidbe. Ljubav je krunisana kamenom od izuzetne vrednosti koji će svetlucati na prstu buduće mlade i svima obznaniti da je njegova vlasnica rezervisana i voljena. Tako smo bar videli u filmovima. U stvarnosti, dijamanti i nisu tako retki i ekskluzivni. Ko je onda odlučio da predstavljaju vrhunac u sistemu materijalnih vrednosti? I zašto smo svi u to poverovali? Kulturološki, dijamant počinje da se pojavljuje nekih 500 godina pre nove ere, u raznolikim spisima i pričama – od Aleksandra Velikog preko avantura Simbada Moreplovca do „Prirodne istorije“ Plonija Starijeg. U zapadni svet doneli su ga trgovci iz Indije, zajedno sa začinima i svilom. Međutim, ovi dijamanti nisu bili svetlucave, moćne stvarčice kakve viđamo […]
Radovan Laćarak 7 Oktobra, 2024
Stiže visokobudžetni akcioni RPG baziran na Avatar Legends franšizi
Najavljen je razvoj novog visokobudžetnog akcionog RPG naslova, smeštenog u svet Avatar Legends, za PC i konzole. Igru razvija studio Saber Interactive. Na početku godine, najavljena je još jedna igra inspirisana popularnom anime serijom Avatar: The Last Airbender, ali vest nije izazvala mnogo pažnje, jer se radilo o borilačkoj igri s multiplayer komponentom. Sada, međutim, stiže daleko ambicioznija najava drugog projekta. Ovaj novi RPG smešten u univerzum Avatar Legends – koji obuhvata serije Avatar: The Last Airbender i The Legend of Korra – donosi potpuno novu priču o dosad nepoznatom Avataru. Igra će uključivati prepoznatljive elemente iz franšize, kao i nove karakteristike, dinamične borbe i mogućnost ovladavanja nad sva četiri elementa. Razvoj igre predvodi Saber Interactive u saradnji sa Paramount Game Studios i Avatar Studios. Radnja će se odvijati u postojećem univerzumu, ali će biti fokusirana na neispričanu priču novog […]
Radovan Laćarak 7 Oktobra, 2024
Korisnici Gmail-a na iOS-u sada mogu postavljati pitanja Gemini chatbotu o svojim mejlovima
Odabrani korisnici Gmail-a na iOS-u sada mogu razgovarati sa Googleovim chatbotom Gemini o svojoj prijemnoj pošti direktno u aplikaciji, objavila je kompanija ove nedelje. Ova funkcija, koja se zove Gmail Q&A, prvo je predstavljena Android korisnicima u avgustu. Sada je dostupna na iOS-u za pretplatnike Google One AI Premium ili korisnike Google Workspace-a sa dodatkom Gemini Business, Enterprise, Education ili Education Premium. Ova funkcija vam može pomoći da odgovorite na konkretna pitanja o vašim mejlovima, kao na primer: „Koliko je kompanija potrošila na poslednji marketinški događaj?“ Takođe, možete zamoliti Geminija da vam prikaže nepročitane poruke od određenog pošiljaoca ili da rezimira mejlove na određenu temu iz vašeg inboxa. Na primer, možete reći: „Sažmi mejlove o kvartalnom planiranju.“ Google kaže da će za početak Gmail Q&A moći da pronalazi informacije iz vaše prijemne pošte, ali u budućnosti će moći da traži […]
Radovan Laćarak 7 Oktobra, 2024
Microsoft Copilot sada može da čita sa ekrana, razmišlja i govori naglas
Microsoft je unapredio svoj AI alat Copilot tako što mu je omogućio da čita sadržaj ekrana, dublje analizira informacije i glasovno odgovara korisnicima. Nova funkcija omogućava Copilotu da prepozna tekst ili slike na ekranu i ponudi analize ili predloge, dok glasovni interfejs omogućava razgovor s veštačkom inteligencijom u realnom vremenu. Ovaj alat takođe pruža personalizovane vesti i savete na osnovu korisnikovih interesovanja, a sve je dizajnirano da poboljša produktivnost i korisničko iskustvo, navode u kompaniji. Pored novih mogućnosti, Copilot sada može da prepozna rukopis i pruži analize ili predloge na osnovu viđenog sadržaja. Alat koristi Microsoftove AI tehnologije da prepoznaje različite elemente na ekranu, dok istovremeno pruža glasovne povratne informacije kroz različite akcente i glasove. Kako su saopštili iz Microsofta, nove funkcije omogućavaju korisnicima interaktivniji i personalizovaniji pristup zadacima, olakšavajući rad na dokumentima, pretragama i analizi podataka.
Radovan Laćarak 4 Oktobra, 2024
Related
Instagram ograničava sadržaje na tinejdžerskim nalozima
Instagram je najavio da će zaštititi tinejdžere na svojoj platformi tako što će uspostaviti podešavanja koja će učiniti privatnim milione naloga i ograničiti koje vrste sadržaja ti korisnici mogu da gledaju, objavio je CNN. Nova ograničenja su osmišljena tako da tinejdžeri dobiju roditeljski nadzor putem aplikacije. Instagram će automatski primeniti nova podešavanja "tinejdžerskih naloga" na sve korisnike mlađe od 18 godina. Nakon ažuriranja, korisnici od 16 i 17 godina moći će ručno da promene željena podešavanja u aplikaciji, ali će oni uzrasta od 13 do 15 godina za to morati da dobiju odobrenje roditelja. Ova promena načina na koji Instagram dozvoljava tinejdžerima da koriste platformu dolazi skoro tri godine nakon što su "Fejsbuk papiri", koji su otkrili dezinformacije koje su korisnici ove platforme masovno širili, prvi put skrenuli pažnju javnosti na rizike koje platforma ima za mlade korisnike.
Radovan Laćarak 25 Septembra, 2024
Turska blokirala pristup Instagramu
Turska je blokirala pristup platformi Instagram, saopštio je u petak regulator za informacione tehnologije, ne navodeći razlog ili trajanje zabrane, zbog čega je i mobilna aplikacija platforme ostala nedostupna. Ovaj potez usledio je nakon komentara turskog zvaničnika za komunikacije Fahretina Altuna u sredu, koji je kritikovao platformu zbog, kako je nazvao, njene odluke da blokira objave saučešća u vezi sa ubistvom Ismaila Hanije, ključnog zvaničnika palestinske militantne grupe Hamas. "Ovo je cenzura, čista i jednostavna," rekao je Altun, direktor komunikacija predsedništva Turske, na X-u, dodajući da Instagram za svoje postupke nije naveo nikakva kršenja pravila. Matična kompanija Instagrama, Meta Platforms Inc, nije odmah komentarisala zabranu niti Altunove komentare. Turska uprava za informacione tehnologije i komunikacije (BTK) objavila je odluku na svojoj internet stranici na kojoj stoji da je 'instagram.com blokiran odlukom od 2. avgusta 2024.', bez dodatnih detalja. Instagram ima […]
Radovan Laćarak 2 Augusta, 2024
Instagram sada omogućava dodavanje više numera u jedan Reels
Instagram sada omogućava da zatrpate svoje pratioce sa više pesama u jednom Reels-u. U postu u sredu, ova društvena mreža je najavila novu funkciju koja vam omogućava da dodate do 20 numera u jedan Reels. Instagram je takođe dodao mogućnost da tekst, stikere i klipove uskladite sa zvukom dok uređujete Reels, funkciju koja je dugo bila dostupna na konkurentskom TikToku. Zanimljivo je da, kada dodate više numera u jedan Reels, Instagram će generisati "vašu jedinstvenu audio mešavinu koja će biti pripisana vama." Instagram dodaje da "vaši fanovi mogu sačuvati i ponovo koristiti vaše audio mešavine." Ovo je jedna od brojnih promena koje ste možda primetili na Instagramu u poslednje vreme, uključujući AI oznake, novu funkciju 'prompts' i 'reveal' stikere, verzije četbotova kreatora, i veoma nepopularne reklame koje se ne mogu preskočiti. Ova funkcija bi takođe mogla biti još jedan način […]
Radovan Laćarak 17 Jula, 2024
Sve što treba da znate o postavljanju videa na Instagram
Ako ste novi u korišćenju video zapisa na Instagramu, evo nekoliko ključnih informacija o njihovom kreiranju i objavljivanju. Na Instagramu, video zapisi poznati kao Reels su veoma popularni. Postoje dva načina za objavljivanje Reels-a: možete preneti već snimljen video ili snimiti novi video koristeći aplikaciju Instagram. Ako prenosite već snimljen video, trebate: Kliknuti na ikonicu plus (+) da kreirate novu objavu. Odabrati video iz galerije. Urediti video ako želite. Uneti naziv, hashtagove i označiti ljude. Kliknuti na dugme Share da objavite video. Ako snimate novi video direktno u aplikaciji, trebate: Kliknuti na ikonicu plus (+) i odabrati opciju Reel. Snimati video koristeći dugme za snimanje. Dodati zvuk, efekte i druge elemente po želji. Urediti video, dodati nalepnice i tekst. Uneti naziv, hashtagove, označiti ljude i dodati lokaciju. Kliknuti na dugme Share da objavite video. Spremanje video zapisa na Instagramu uključuje […]
Radovan Laćarak 12 Jula, 2024
Zakerberg: Threads dosegao 175 miliona mesečnih korisnika
Mark Zakerberg je objavio da je društvena platforma Threads koju je Meta pokrenula kao konkurenta X-u Ilona Maska, dostigla 175 miliona mesečnih korisnika pred svoju prvu godišnjicu. Ova platforma je nastala kao odgovor na promene koje je Mask uveo nakon preuzimanja X-a (Twitter-a), uključujući otpuštanje mnogih zaposlenih i reviziju verifikacije korisnika. Zbog tih promena, mnogi korisnici su tražili alternativu, što je Meta iskoristila lansiranjem Threads-a. Iako je Mask u jednom trenutku zapretio pravnim postupkom protiv Mete zbog nove aplikacije, platforma je i dalje rasla. Uprkos tome što Treds ima manje korisnika u poređenju s Facebookom i Instagramom, Meta se fokusira na to da platforma postane kulturno relevantna, potičući više zabavnog sadržaja, a manje političkog. Međutim, iz Mete sugerišu da fokus Threads-a nije broj korisnika, a šef Instagrama Adam Moseri rekao je za The Verge prošle godine da bi bio "više […]
Radovan Laćarak 9 Jula, 2024
WhatsApp uskoro dobija AI mogućnosti
WhatsApp uskoro uvodi nove mogućnosti veštačke inteligencije koje će značajno promeniti način korišćenja aplikacije. Korisnici će moći napraviti običan selfi, a Meta AI Llama će od te fotografije kreirati različite slike, kao što su one na kojima korisnik pleše, odmara se na plaži ili šeta Marsom. Trenutno su ove funkcije dostupne samo u odabranim zemljama i za korisnike koji koriste engleski jezik, ali uskoro bi mogle postati dostupne širem krugu korisnika. Postoji zabrinutost kako će Meta sprečiti zloupotrebu ovih funkcija s tuđim fotografijama. Meta je nedavno najavila korišćenje javno dostupnih podataka korisnika na Facebooku u Evropi za treniranje svojih AI modela, ali je povukla tu odluku zbog neusklađenosti sa evropskim zakonima. Zato se ne očekuje da će korisnici u EU, uključujući Hrvatsku, uskoro dobiti ove AI mogućnosti u WhatsAppu. Korisnici bi trebalo da budu oprezni kada dobiju neobične fotografije putem […]
Radovan Laćarak 4 Jula, 2024
Be the first to leave a comment