QR kod je tip matričnog barkoda (ili dvodimenzionalnog koda) koji je prvobitno osmišljen za autoindustriju. Relativno nedavno, sistem je postao popularan i van ove industrije zbog svoje brze čitljivosti i mogućnosti velikog skladištenja podataka.

Kod se sastoji od crnih modula raspoređenih u kvadratni šablon na beloj pozadini, a kodirane informacije mogu se sastojati od bilo kakvih podataka.

Osmišljen 1994. godine od strane Toyotine podružnice “Denso Wave” za brzo praćenje vozila i delova kroz proizvodni proces, QR kodovi se danas češće koriste za prijavu na web stranice ili Wi-Fi mreže, deljenje kontakt podataka, mobilna plaćanja ili skladištenje podataka za avionske i železničke karte na telefonu i drugim uređajima.

QR kodovi (skraćenica za Quick Response codes) međunarodno su standardizovani 2000. godine, a korisnici mobilnih telefona u Japanu već su uveliko usvojili tehnologiju do 2002.
Iako “Denso Wave” još uvek ima patente nad tehnologijom, QR kodovi su besplatni za bilo koga i bez naknada za licencu sve dok se intelektualno vlasništvo koristi unutar definisanih ISO/JIS standarda.

Kao i sa svakim drugim sličnim kodom, interakcija sa QR kodom je dovoljno jednostavna: skenirajte ga senzorom slike kao što je kamera na vašem pametnom telefonu, i aplikacija koju koristite pretvoriće kod u binarni, a zatim prikazati informacije ili izvršiti neke radnje.

Postoje bezbrojne aplikacije posvećene čitanju QR kodova, ali mnoge popularne aplikacije počele su da integrišu skenere za određene funkcije.

Izvor:www.b92.net

Share.

Experienced CEO a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in Copywriting, Web Content Writing, Editing, Journalism, and Media Relations.

Leave A Reply

Exit mobile version