trending_flat
Franšizing kao šansa za početnike u preduzetništvu

Pokretanje sopstvenog biznisa je važna odluka za koju nije dovoljna samo smjelost ili dobra ideja, već i spremnost na određena materijalna ulaganja, izlaganje finansijskom riziku i konkurenciji na tržištu. Bez toga, sve poteškoće na koje se svakako nailazi kod pokretanja posla (nepredviđeni izdaci, administrativne prepreke i dr.) su višestruko veće i teže. Cifre kažu da 80 odsto novootvorenih firmi ne opstane posle prve godine poslovanja. Početnik u preduzetništvu mora najprije da nauči kako da vodi posao, često putem sopstvenih grešaka, ulaganjem u projekte koji će se kasniji pokazati neisplativim i sl. Šta je franšizing? Franšizing je oblik poslovnog povezivanja gdje jedna kompanija (davalac franšize) prenosi određenoj osobi ili grupi (primaocu franšize) pravo poslovanja pod njegovim imenom, uz mogućnost da koristi sva raspoloživa znanja i tehnologiju rada koji su dostupni pod tim imenom. Zašto je franšizing dobra opcija za početnike u poslovanju? […]

trending_flat
TikTok kažnjen sa pet miliona evra zbog kršenja privatnosti

Francuski regulator za zaštitu podataka (CNIL) kaznio je kinesku platformu za deljenje videa TikTok sa pet miliona evra zbog kršenja privatnosti. Korisnici TikTok.com nisu mogli tako lako da odbiju kolačiće kao da ih prihvate i nisu bili dovoljno precizno obavešteni o svrhama različitih kolačića, navodi se u saopštenju regulatora, prenosi Politiko. Istraga je bila fokusirana na TikTok vebsajt, a ne na njegovu mobilnu aplikaciju. Kazna je izrečena u delikatnom trenutku za kompaniju, jer je ove nedelje nekoliko evropskih komesara upozorilo generalnog direktora TikToka da poštuje zakone EU i da radi na „povratku poverenja evropskih regulatora“. Pored toga, u toku su i dve istrage o privatnosti širom EU koje vodi irski regulator za zaštitu podataka – jedna o bezbednosti dece, a druga o prenosu podataka u Kinu. U proteklih nekoliko godina, francuski regulator je, u skladu sa pravilima EU o kolačićima, […]

trending_flat
5 pitanja za biznis plan

Doba mladog preduzetništva implicira da smo se svi makar jednom prevrtali u krevetu jer smo se u 3 ujutru probudili sa fantastičnom biznis idejom (koja će promeniti svet). Bravo za sve one koji su se njome pozabavili i sledećeg jutra! To znači i bravo za sve ljude koje možete da pronađete u odeljku “intervjui”. Ako ste među onima koji zamisli sprovode u delo, pre nego što im poklonite svo svoje vreme, postavite im nekoliko krucijalnih pitanja. Ako imate odgovore, postoji mogućnost da vaša ideja pređe granicu koja je razdvaja od profitabilnog posla. Da li postoji tržište kome je potrebna moja usluga/proizvod? Statistika kaže da 47% startapa propada jer jednostavno nema kome i gde da ponudi svoje znanje. To znači da na tom mestu, u tom trenutku, ova vrsta usluge nikome nije potrebna ili priuštiva, koliko god to grubo zvučalo. Ako […]

trending_flat
LinkedIn – moćan alat za promociju vašeg biznisa

U doba opšte sveprisutnosti društvenih mreža, može biti teško odlučiti koju odabrati za promociju svog biznisa. Posebno ako niste baš sigurni koje mreže koristi vaša ciljna grupa, pa je to zapravo prvo pitanje koje je potrebno postaviti kod pravljenja strategije prisustva na društvenim mrežama. Učestvovanje u grupama. Grupe su na LinkedInu mesto gde se okupljaju ljudi iz istih industrija ili po nekom drugom kriterijumu (na primer, ući ćete u grupu koja okuplja ljude sličnih interesovanja kao vi). Aktivnim učešćem u diskusijama dobijate prostor za gradnju svoje reputacije, pa zato nemojte na te grupe gledati kao na nešto gde ćete piskarati kad biste malo prekratili vreme, već kao na – ni manje ni više – obraćanje javnosti, pošto ono to jeste. Dopisivanje i pozivi za ljude sa kojima ste povezani. Jednostavnost i lakoća sa kojom se putem bilo koje društvene mreže […]

trending_flat
Kako izgraditi brend?

Brend je glavni proizvod koji kupujemo, bez obzira o kom proizvodu ili usluzi se radi. Samim tim, on je glavni proizvod preduzetnika i neophodno mu je posvetiti najviše pažnje, rada, promocije, ukoliko želite uspeh. Kako navodi Ivan Radojičić, speijalista za marketing na društvenim mrežama, brend je ono "zašto" do kog je svakome stalo: "Vrednost za koju se zalažete, sa kojom se drugi mogu identifikovati. Ideja koja okuplja, čini da se osećamo kao neko ko pripada posebnoj grupi ljudi, koja nas usvaja, osvaja, ujedinjuje, pruža status i pomaže da iskažemo svoj stav. Brend je ono ljudi žele iako možda ne mogu da ga imaju, proizvod je ono što možemo da priuštimo ili ne". Vaš brend kao rešenje problema Ljudi se vezuju za brend, odnosno za ono što sam brend predstavlja, i to prenose na sve proizvode datog brenda. Tako se gradi vernost kupaca. Međutim, brendiranje […]

trending_flat
Pravila krizne komunikacije koje je dobro poznavati

Firme vode ljudi, a ljudi su skloni grešenju. Ne kaže se bez razloga da ko radi taj i greši. I tako će se sigurno i vama desiti greške koje, ukoliko se njima ne budete bavili na pravi način, ugroziti vaš brend i reputaciju, odnosno vaše poslovanje. Pošto se greške, ma koliko se trudili, ponekad ne mogu izbeći, pametno je imati nekakvu strategiju u načinu na koji se sa njima nosite. Naravno, teško je naći jedno ešenje koje će zadovoljiti različite krizne situacije nastale usled greške ili propusta, ali je zato pametno poznavati pravila krizne komunikacije koja će vam pomoći u situacijama kada vam je to potrebno. Jedna od popularnih strategija je istupanje direktora ispred firme koji se izvinjava javnosti, što je obično delotvorno pošto se javnosti šalje poruka da je problem uočen, da se na njegovom rešavanju radi i da […]

trending_flat
Nazvali dete po internet operateru: Dobili 18 godina besplatne usluge

Kada roditelji biraju ime za svoje novorođenče, obično se trude da to bude nešto jedinstveno, ili da ima neko posebno značenje. Jedan bračni par otišao je korak dalje. Internet provajder u Švajcarskoj, Twifi, uputio je poziv svim novopečenim roditeljima, nudeći 18 godina besplatnog interneta svima koji svoje dete nazovu po njemu - Tvajfijus ili Tvajfija. "Jednostavno nam pošaljite fotografiju izvoda iz matične knjige rođenih vašeg deteta. Nakon verifikacije, Twifi će vam dati 18 godina besplatnog interneta", navodi se u oglasu. Suludo zvuči, a još je gore što su dvoje ljudi odlučili i da se ovome odazovu.

trending_flat
Gejmifikacija poslovanja

Gejmifikacija podrazumeva primenu principa i mehanike iz igrica u raznim oblastima poslovanja, a sa ciljem da se učesnici igre pokrenu i motivišu u pravcu rešavanja određenih problema. Da bi bila uspešna Gejmifikacija mora sadržati izazove čijim prelaženjem odnosno rešavanjem korisnik dobija određene nagrade i ostvaruje mogućnost napredovanja, a sve u smeru ostvarenja ciljeva zbog kojih je gejmifikacija i nastala. Na taj način se korisnici motivišu za postizanje boljih i većih poslovnih rezultata. 8 preduslova za uspešnu gejmifikaciju Igra mora imati jasna pravila Igra mora biti pravična Igra mora biti zanimljiva Igra mora biti transparentna Igra mora imati takmičarski duh Igra mora donositi konkretne koristi učesnicima Igra mora imati element napredovanja Igra mora biti održiva Princip je primenljiv na sve aspekte života i poslovanja, a najviše u oblasti marketinga i ljudskih resursa. U marketingu se najčešće koristi za povećanje lojalnosti korisnika […]

trending_flat
Sonic Lamb slušalice omogućavaju vam da osetite i čujete muziku

Sonic Lamb slušalice koriste metodu prenosa zvuka koja se ne oslanja isključivo na uho. Koriste patentiranu tehnologiju Hybrid Driver Acoustics koja kombinuje kondukciju kroz vazduh i telo kako bi slušaoci mogli da čuju muziku preko ušiju i, po prvi put, preko mehanoreceptora u koži i kostima. Poseban drajver takođe konvertuje zvučni signal u mehaničke impulse i koristi jastučiće na školjkama slušalica kao dijafragmu. Ti mehanički impulsi se šalju od jastučića slušalica do kože i kostiju slušaoca čime se stvara dojam kao da osećate muziku. Hybrid Driver Acoustics tehnologija nudi zvuk visoke vernosti i oponaša sabvufersku jedinicu kako bi se dobio imerzivan zvučni doživljaj kao kod zvuka koji dolazi iz kućnih sistema ozvučenja sa više zvučnika. U kompaniji Sonic Lamb tvrde da njihova tehnologija isporučuje superiorni zvuk u niskim frekvencijama i moćan bas koji ne izaziva zamor ušiju. Niskofrekventni zvuk se konvertuje u odgovarajuće […]

trending_flat
Upozorenja policije zbog ilegalnog striminga fudbala

Policija bi tokom naredne nedelje trebalo da poseti hiljadu domova kako bi upozorila navijače da bi mogli da se suoče s prijavama ukoliko nastave da gledaju utakmice Premijer lige na ilegalnim strimovima. Vlasti Velike Britanije sarađuju s islednicima za borbu protiv piraterije iz Federation Copyright Thefta (FACT) u operaciji koju su nazvali Raider. Pratiće pojedince koji su ilegalno gledali utakmice u Engleskoj, ali i širom Evrope, putem modifikovanih kutija ili fire stickova, piše The Mirror. Oni sada preuzimaju stvari u svoje ruke i kucaće ljudima na vrata kako bi ih upozorili na moguće posledice njihovih postupaka. Ciljanim pojedincima mogu biti uručena obaveštenja, a biće im rečeno da odmah prestanu da koriste strimove kako bi izbegli dodatne sankcije. Smatraju da se ovakva praksa može povezati i s organizovanim kriminalnim grupama. "Pristup filmovima, TV serijama i sportskim događajima uživo iz neovlašćenih izvora je […]

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation

Exit mobile version