Background
trending_flat
Meta Platforms zbog prigovora regulatora stavila razvoj veštačke inteligencije na čekanje

Data Protection Commission (DPC) zatražila je pauzu u obuci velikih jezičkih modela na osnovu sadržaja javno objavljenog na korisničkim profilima na Facebooku i Instagramu. Meta Platforms je zaustavila planove razvoja svog digitalnog ličnog asistenta zasnovanog na veštačkoj inteligenciji, namenjenog evropskom tržištu, nakon što je dobila prigovore irske regulatorne agencije zadužene za zaštitu privatnosti. Iz Mete su saopštili da su razočarani ovim zahtevom, naročito jer su u razvoj uključili povratne informacije dobijene od regulatora i obavestili evropske organe za zaštitu podataka još u martu ove godine. Nedavno su počeli obaveštavati evropske korisnike da će prikupljati njihove podatke i ponudili opciju usklaćivanja dozvole za to, nastojeći se uskladiti sa evropskim zakonima o privatnosti. Najavili su da će nastaviti saradnju sa DPC-om, ali takođe ističu da su Google i OpenAI već koristili podatke Evropljana za treniranje veštačke inteligencije. Sukob sa GDPR-om? Ako im […]

trending_flat
Zara: Šta jednog proizvođača odeće može da izdvoji iz mnoštva drugih?

Na pitanje „Kako biti uspešan u modnoj industriji?“, odgovor je, zapravo, zapanjujuće jednostavan. Prvi korak je da pravite odeću koju će ljudi želeti da nose. Drugi korak je da prodajete više nego što stižete da napravite. I treći korak je – ponavljajte korake jedan i dva dokle god funkcionišu. Mnogi brendovi pridržavaju se ove jednostavne filozofije, ali se jedan razlikuje, upravo po svojoj jedinstvenoj filozofiji. Ali, krenimo redom. Godine 1963. Amansi Ortega Gaona počeo je da se bavi prodajom odeće, ni ne sluteći da će postati treći najbogatiji čovek na svetu. Naime, njegova kompanija Inditex je 2005. godine proglašena za najbrže rastuću proizvodnu kompaniju na svetu. Ona sada ima preko 2000 prodavnica, objedinjenih pod imenom Inditex, inače najvećim poslovnim uspehom u španskoj istoriji. Vama je možda poznatija kao Zara. Pre nego što se osvrnemo na to šta je učinilo Zaru […]

trending_flat

United Grupa, u okviru koje posluje SBB, stvara najveću optičku mrežu u Jugoistočnoj Evropi

Nakon uspešnog osnivanja kompanije United Fiber u Grčkoj 2021. godine, United Grupa nastavila da objedinjuje svoj portfolio fiksne infrastrukture u EU (Bugarska, Hrvatska i Slovenija) pod brendom United Fiber. Počevši sa registracijom novouspostavljene kompanije u Sloveniji u martu 2024. godine, a koja će biti praćena Bugarskom i Hrvatskom do kraja ove godine, Grupa je fokusirana na dalje ubrzanje i jačanje svojih investicija na ovoj važnoj geografskoj oblasti. Moderna širokopojasna infrastruktura povezuje Evropu sa Bliskim istokom i Azijom, odgovarajući na visoku potražnju za tranzitom kroz ključna tržišta Grupe. Ultra-brzi i pouzdani internet zadovoljava visoke zahteve korisnika i poslovnih klijenata širom Jugoistočne Evrope. „U United Grupi znamo kako da izgradimo i implementiramo najmoderniju fiksnu infrastrukturu. 2000. godine smo počeli potpuno od nule u Srbiji, a dve decenije kasnije postali smo najveća optička mreža u Jugoistočnoj Evropi. U četiri zemlje Evropske unije – Grčkoj, Bugarskoj, Hrvatskoj i […]

trending_flat
EU odložila pokretanje AI softvera, Meta – ovo je korak unazad

Američki digitalni div Meta odlaže pokretanje svog novog softvera veštačke inteligencije (AI) u Evropi zbog zabrinutosti agencija za zaštitu podataka, piše nemačka agencija dpa. Irsko telo za zaštitu podataka zaduženo za Metu u Evropskoj uniji zatražilo je od kompanije da zasad ne obučava svoje modele veštačke inteligencije na temelju javno dostupnih objava na društvenim mrežama Fejsbuk i Instagram. “Bez treniranja lokalnim sadržajem, Meta ne može korisnicima u Evropi ponuditi najbolje iskustvo”, rekla je kompanija u objavi na blogu. Istovremeno, Meta je rekla da je uverena u to da je njen pristup u skladu s evropskim zakonima i regulativama. Meta nije jedina koja obučava veštačku inteligenciju, “a mi smo transparentniji od mnogih drugih u našoj industriji”, objavila je kompanija. Do odluke o odlaganju je došlo nakon kritika da je Meta samo pružila mogućnost ljudima da se usprotive korištenju njihovih podataka, ali od […]

trending_flat
Apple najavljuje integraciju ChatGPT-a u Siri i svoje operativne sisteme

Apple će integrisati ChatGPT u Siri glasovnog asistenta i svoje operativne sisteme, kako bi sustigao konkurenciju u oblasti veštačke inteligencije. Na godišnjoj konferenciji developera u sedištu Apple-a u Kupertinu (Kalifornija), najavljeno je da će redizajn Sirija i nekoliko drugih novih funkcija biti deo novog personalizovanog AI sistema nazvanog "Apple Intelligence". Kako je navedeno, ažuriranja za iPhone i Mac operativne sisteme će omogućiti pristup ChatGPT-u kroz partnerstvo sa kompanijom OpenAI. ChatGPT će takođe biti korišćen za poboljšanje drugih alata, uključujući generisanje teksta i sadržaja. Test verzija će biti dostupna na jesen. Na otvaranju konferencije, Tim Kuk, izvršni direktor Epla, izjavio je da će ovaj potez podići proizvode kompanije na "nove visine". Međutim, vlasnik Tesle i mreže Twitter/X, Ilon Mask, prokomentarisao je ovu vest pretnjom da će zabraniti iPhone uređaja u svojim kompanijama zbog "sigurnosti podataka". "Apple nema pojma šta se zapravo dešava kada predaje […]

trending_flat
Ilon Mask odustao od tužbe protiv kompanije OpenAI jer je izneverila dogovor

Osnivač i izvršni direktor kompanije "Tesla" Ilon Mask je danas bez objašnjenja odustao od tužbe protiv kompanije OpenAI, poznate po alatu veštačke inteligencije ČetGPT (ChatGPT), koju je finansirao. Mask je u februaru tužio tu kompaniju za veštačku inteligenciju iz San Franciska i njenog izvršnog direktora Sema Altmana zbog, kako je rekao, izdaje osnivačkih ciljeva proizvođača ČetGPT-a da koristi čovečanstvu, a ne da teži profitu. U tužbi koju je podneo Višem sudu u San Francisku milijarder Mask je rekao da je, kada je finansirao stvaranje OpenAI-a, obezbedio sporazum sa Altmanom i Gregom Brokmanom, njenim predsednikom, da to bude neprofitna organizacija koja će razvijati tehnologiju u javnu korist i držati svoj programski kod otvorenim umesto da ga koristi radi privatne dobiti. Međutim, ulazeći u dogovore sa Majkrosoftom, OpenAI je prekršio taj dogovor i udaljio se od misije kompanije koju je Mask finansirao, naveo je on u tužbi. […]

trending_flat
Total TV postaje EON SAT! Novi vizuelni identitet satelitske televizije

Total TV brend satelitske televizije od sada nosi novi naziv – EON SAT. Ova promena donosi osvežen i moderan vizuelni identitet. Promene koje dolaze zajedno sa rebrendiranjem odnose se i na nove nazive svih Total TV paketa, kao i paketa koji nisu deo aktuelne komercijalne ponude (legacy paketi).Ovo su novi nazivi nekih od najprodavanijih paketa: • Total TV Start postaje EON SAT Light TV• Total TV Extra postaje EON SAT Full TV• Total TV Premium postaje EON SAT Premium TV Pored toga, sajt Total TV više neće biti aktivan, a sva ponuda će biti preusmerena na novu stranu u okviru zvaničnog SBB sajta. Svaka poseta Total TV sajtu biće automatski preusmerena na EON SAT ponudu paketa. Takođe, broj Total TV Kontakt Centra 19955 više neće biti u upotrebi. Svi pozivi ka ovom broju biće preusmereni na broj 19900.Svi korisnici satelitske televizije […]

trending_flat
Evo kako možete prepoznati da li je neki QR kod prevara

QR kodovi su postali popularan način za otvaranje veb lokacija i plaćanje proizvoda i usluga. Ali nisu svi bezbedni. Kodovi za brzi odgovor ili „QR“ kodovi su kao bar kodovi. Kada ih skeniramo kamerom mobilnog telefona, pojavljuje se link ka informacijama koje poseduju. U današnjem digitalnom svetu, QR kodovi se sve više koriste za otvaranje menija restorana, povezivanje na javni Wi-Fi, plaćanje računa, preusmeravanje korisnika na neku veb lokaciju… Za sajber kriminalce, QR kod stvara priliku da ukradu podatke korisnika ili hakuju njihove bankovne račune i pobegnu sa njihovim novcem. QR prevare QRšing je oblik krađe identiteta. Koristi QR kodove za slanje korisnika na lažnu veb lokaciju koja širi zlonamerni softver ili izvlači poverljive informacije. Sajber-kriminalci koji se predstavljaju kao prave kompanije šalju e-poštu „mamca“ sa QR kodom i traže od korisnika da ga skeniraju. Zatim pokušavaju da dobiju informacije ili […]

trending_flat
TikTok u borbi protiv dezinformacija označava sadržaj koji je napravila AI

Kompanija koja upravlja društvenom mrežom TikTok saopštila je da će u borbi protiv dezinformacija kojih je sve više na njegovoj platformi, početi da označava sadržaj nastao korišćenjem veštačke inteligencije (AI). Kompanija kaže da "AI omogućava neverovatne kreativne mogućnosti, ali može zbuniti ili zavesti gledaoce ako ne znaju da je taj sadržaj nastao pomoću veštačke inteligencije, stoga označavanje može pomoći da do toga ne dođe i već duže od godinu dana zahtevamo od kreatora tog sadržaja koji izgleda stvarno da i oni to urade". Kompanija je rekla da ima tehnologiju pomoću koje trenutno automatski prepoznaje delo AI i označava ga kao takvo.TikTok je saopštio da to od danas čini sa slikama i video-snimcima, a uskoro će i sa audio-sadržajem. TikTok je rekao da su oni prva platforma za deljenje videa koja primenjuje akreditive i da će se pridružiti Inicijativi za autentičnost sadržaja koju vodi kompanija […]

trending_flat
Edukacija kao marketinška strategija (podizanje svesti korisnika kroz pružanje vrednosti)

Ma koliko da je vaš sadržaj kvalitetan, ne postoje garancije da će vaši potencijalni kupci reagovati na njega. Ako ne posvetite vreme edukovanju kupaca o svom brendu, proizvodu ili usluzi, ostavljate za sobom priliku da istinski ostvarite vezu sa svojim kupcima. Jer, tek uvođenjem edukacije kao dela marketinške strategije možete, zapravo, postići ciljeve koje želite – i koji neće biti kratkog daha. Edukacija kao investicija Edukacija može koristiti svima, bez obzira na to kakvu vrstu proizvoda ili usluge nude. Najveću primenu – i najveću efikasnost – ima kod proizvoda ili usluga koji su novi, odnosno o kojima se malo zna. U tom smislu, edukacija pomaže ne vašim kupcima da bolje razumeju suštinu proizvoda ili usluge koje nudite. Posredno, to omogućava veći stepen konverzije prilikom prodaje – jer kada zaista razumeju šta je to što im prodajete, neće imati ništa protiv da to […]

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation