Drugi događaj u okviru programa „Yettel fuzija – biznis i nove tehnologije“, posvećen digitalnoj ekonomiji i elektronskoj trgovini, održan je u četvrtak, 7. decembra u Yettelu.
Na događaju su učestvovali predstavnici E-commerce Asocijacije Srbije, velikih platformi za elektronsku trgovinu i malih i srednjih preduzeća. Fokus događaja bio je na tome kako velike kompanije i platforme za elektronsku trgovinu mogu da pomognu manjim biznisima da unaprede svoje poslovanje kroz ovaj vid trgovine.
Moderator i domaćin događaja bio je Ivan Stojanović, direktor sektora za poslovne korisnike u Yettelu.
Ivan Tanasković, direktor e-Commerce Asocijacije Srbije, govorio je o modelima i trendovima u oblasti e-trgovine i predstavio „fullfilment“ model koji svakoj kompaniji, bez obzira na veličinu i resurse, omogućava da razvije svoj kanal onlajn prodaje. Tanasković je govorio i o ulozi koju e-Commerce Asocijacija ima u ekosistemu digitalne trgovine i edukacijama koje organizuju širom Srbije, sa fokusom na bezbednu upotrebu kartica prilikom onlajn plaćanja.
Marija Stojanović, rukovodilac službe razvoja digitalnih platformi u Yettelu, govorila je o tome kako ova telekomunikaciona kompanija, uz pomoć napredne analitike, može da poveže privredu sa korisnicima. Stojanović je predstavila platforme Yettel Petak i Yettel Shopping i objasnila benefite koje one donose korisnicima i biznisima. Predstavnici kompanija uvideli su potencijal i dodatnu vrednost koju mogu da ostvare kroz saradnju na platformi Yettel Shopping.
U drugom delu programa održana je panel diskusija „Plima diže sve brodove“. Tatjana Radaković iz kompanije IKEA, Ivan Kordić iz firme Shoppster Srbija i Marko Carević iz kompanije Ananas E-commerce predstavili su razlike između biznis modela ovih kompanija koje uspešno posluju u sferi digitalne trgovine i govorili o tome kako onlajn prodaja može da poveća prihode i unapredi poslovanje. Panelisti su govorili i o mogućnostima za saradnju koje svaka od kompanija pruža malim i srednjim preduzećima.
Budući da se je program Yettel Fuzija fokusiran na održivost poslovanja, Ivana Ilić, vlasnica platforme za e-trgovinu Komuna Market, govorila je o saradnji sa autentičnim, malim, lokalnim brendovima i zanatlijskim radnjama koji prodaju svoje proizvode putem Komune, stvarajući snažnu zajednicu.
Miroslav Varga, jedan od 300 Google AdWords sertifikovanih trenera u svetu, bio je specijalni gost na događaju. Gospodin Varga je govorio o značaju digitalnog marketinga za poslovanje, a posebno oglašavanju na pretraživaču Google i trendovima u ovoj oblasti, a dao je i nekoliko praktičnih saveta za optimizaciju veb-sajtova. Kako sami da unapredite svoj veb-sajt pre nego što investirate u oglašavanje, kako da postavite adekvatne ciljeve kampanje i gde da pronađete stručnjake iz ove oblasti, pogledajte u videu.
Spisak Google Premier Partner agencija za digitalni marketing možete pronaći ovde
About the author
About the author call_made
Radovan Laćarak
Iskusni izvršni direktor sa dokazanom istorijom rada u industriji informacionih tehnologija i usluga. Poseduje izuzetne veštine u pisanju tekstova različitih žanrova, kreiranju visokokvalitetnog veb sadržaja, strateškom uređivanju, novinarstvu i efikasnom upravljanju odnosima s medijima.
United Grupa, u okviru koje posluje SBB, stvara najveću optičku mrežu u Jugoistočnoj Evropi
Nakon uspešnog osnivanja kompanije United Fiber u Grčkoj 2021. godine, United Grupa nastavila da objedinjuje svoj portfolio fiksne infrastrukture u EU (Bugarska, Hrvatska i Slovenija) pod brendom United Fiber. Počevši sa registracijom novouspostavljene kompanije u Sloveniji u martu 2024. godine, a koja će biti praćena Bugarskom i Hrvatskom do kraja ove godine, Grupa je fokusirana na dalje ubrzanje i jačanje svojih investicija na ovoj važnoj geografskoj oblasti. Moderna širokopojasna infrastruktura povezuje Evropu sa Bliskim istokom i Azijom, odgovarajući na visoku potražnju za tranzitom kroz ključna tržišta Grupe. Ultra-brzi i pouzdani internet zadovoljava visoke zahteve korisnika i poslovnih klijenata širom Jugoistočne Evrope. „U United Grupi znamo kako da izgradimo i implementiramo najmoderniju fiksnu infrastrukturu. 2000. godine smo počeli potpuno od nule u Srbiji, a dve decenije kasnije postali smo najveća optička mreža u Jugoistočnoj Evropi. U četiri zemlje Evropske unije – Grčkoj, Bugarskoj, Hrvatskoj i […]
Radovan Laćarak 16 Juna, 2024
Kompanija Meta širi program pretplate
Meta je na početku svoj servis sa plaćenom verifikacijom nudila u Australiji i na Novom Zelandu, a sada je dostupan i Facebook i Instagram korisnicima u Sjedinjenim Američkim Državama. Meta Verified servis košta 11,99 dolara mesečno ukoliko se koristi na vebu, odnosno 14,99 dolara preko mobilne prodavnice aplikacija. Prva opcija nudi samo mogućnost dobijanja plave kvačice za Facebook, dok druga omogućava isto i za Instagram. Pored bedža, servis nudi "proaktivnu zaštitu od imitatora", direktan pristup korisničkoj podršci, ekskluzivne stikere i 100 Stars mesečno na Facebooku za iskazivanje podrške drugim kreatorima.Oni koji žele da koriste servis moraju da imaju 18 godina i moraju da prođu kroz proces verifikacije, koji uključuje posedovanje identifikacionog dokumenta sa fotografijom. Potrebno je i uključivanje opcije za verifikaciju u dva koraka.
Radovan Laćarak 22 Marta, 2023
Taxi Aplikacija – Kako brzo i lako doći do taksi vozila?
Zamislite scenu - počela je kiša u Novom Sadu, a vi baš sada morate da se nađete na drugoj strani grada. Zovete brojeve taksi vozila ali se niko ne javlja, ili vam kažu da nema slobodnih vozila. Srećom, postoji novo rešenje za ovakve probleme, u skladu sa modernim tehnologijama, koje će vam uštedeti vreme i živce.U pitanju je besplatna "Pan taxi" aplikacija, dostupna za Android ili iOS uređaje, a ispostavilo se i da je veoma laka za korišćenje, u šta smo se i sami uverili. Evo kako aplikacija zapravo funkcioniše: - Instalirate aplikaciju sa App Store ili Google Play, ukucate svoj broj telefona i sama aplikacija pronađe vašu lokaciju uz pomoć Goole Maps-a i GPS-a. - Imate opciju da ukucate početnu i krajnju adresu i aplikacija će vam odmah reći koliko vremena će trajati vožnja i koliko će otprilike koštati. […]
Ognjen Tepšić 19 Februara, 2023
Škole počele da zabranjuju ChatGPT da đaci ne bi varali na testovima
Sve javne škole u Njujorku su blokirale pristup ChatGPT modelu na svojim mrežama i uređajima. Škole su u strahu da bi učenici mogli da iskoriste ChatGPT za varanje na domaćim zadacima, ali i pisanje sastava, što može kreirati put za izbegavanja učenja školskog materijala. Za one koji nisu ispratili celu priču, ChatGPT je jezički model za predviđanje koji je kreirala kompanija OpenAI. ChatGPT je trenutno dostupan besplatno svakome, a možete ga koristiti da pišete sastave, pesme, ali i tehničku dokumentaciju ili programski kod. Ono što je zastrašujuće je koliko je ChatGPT dobar i koliko teško možete da primetite da je u pitanju mašinski generisan sadržaj. Problem sa ChatGPT je što trenutno pravi sadržaj koji zvuči veoma dobro, ali isto tako često ne daje tačne informacije. Kompanija OpenAI je kreirana 2015. godine od strane Sem Altmana i Ilon Maska i ona, […]
Radovan Laćarak 8 Januara, 2023
Zašto će 2025. biti godina AI pametnih naočara
Naredna 2025. godina mogla bi biti ključna za širu primenu pametnih naočara sa AI tehnologijom, jer unapređenje načina na koji percipiramo svet počinje da privlači sve veći interes. Napredak u razvoju "proširene stvarnosti" (AR, odnosno, augmented reality) i sveopšta AI integracija, uz podršku velikih kompanija, stvaraju temelje za široku upotrebu pametnih naočara. AI pametne naočare su nekada bile predmet podsmeha, pre svega zbog "nedovoljno ozbiljnih" Google naočara. Kompanije kao što su Meta, Baidu, kao i startapi poput Brilliant Labs i Solos, danas koriste AI modele i napredne tehnologije kako bi unapredile ove uređaje. Kako ljudi sve više postaju komforniji u korišćenju naprednih AI alata, tako se pojavljuje potreba da se oni koriste u različitim situacijama. To može biti nezgodno dok vozite ili ne želite stalno da vadite telefon. Za razliku od Google Glass, moderne pametne naočare, poput onih koje zajednički prave Meta […]
Radovan Laćarak 16 Novembra, 2024
Bitcoin u usponu, dolazi li zlatno doba kriptovaluta?
Povoljno okruženje moglo bi rezultirati značajno većim obimom trgovine kriptoimovinom nego što je sada slučaj. Kriptovalute su nastavile svoj uspon, predvođene bitcoinom, koji je ove nedelje prvi put u istoriji dostigao vrednost od 80.000 američkih dolara. Ether je porastao tri posto nakon što je u subotu prešao nivo od 3.000 dolara. Poslednja transakcija obavljena je po ceni od 3.203,10 dolara. Manje kriptovalute doživele su veće skokove jer su investitori nastavili da razmatraju implikacije drugog mandata novoizabranog predsednika Donalda Trampa. XRP je porastao za 11 posto, decentralizovani finansijski token povezan s Cardanom skočio je za 40 posto. Memecoin dogecoin i Shiba Inu porasli su za 17, odnosno 31 posto. Analitičari koje prenosi CNBC procenjuju da bi to moglo značiti početak zlatne ere za kriptoimovinu. Bitcoin se smatra sigurnom imovinom bez obzira na ishod izbora. Američko regulatorno telo, Securities and Exchange Commission, […]
Radovan Laćarak 11 Novembra, 2024
iPhone 17 Air: Sve što znamo do sada
Prema više izvora, Apple planira potpuno novi model iPhone-a 17 za 2025. godinu, sa značajnim promenama u dizajnu. Evo šta znamo do sada o iPhone-u 17 Air (koji bi mogao dobiti naziv iPhone 17 Slim ili nešto potpuno drugačije). Dizajn iPhone 17 Air Glavni adut iPhone-a 17 Air biće njegov dizajn. Prema informacijama, Apple se fokusira na formu više nego na funkcionalnost kod ovog modela, što znači da možemo očekivati drastično drugačiji dizajn u poređenju sa trenutnim iPhone modelima, ali po cenu vrhunskih specifikacija i funkcija. iPhone 17 Air bi trebalo da bude „značajno tanji“ od trenutnih iPhone modela. Prema izvorima, uređaj će biti napravljen od aluminijuma, za razliku od titanijuma koji se koristi kod trenutnih iPhone Pro modela. Međutim, Ming-Chi Kuo navodi da će iPhone 17 Air imati kombinaciju titanijuma i aluminijuma. Ekran Prema analizama Ming-Chi Kua i Jeff […]
Radovan Laćarak 10 Novembra, 2024
Netflix omogućava deljenje specifičnih scena iz filmova i serija
Netflix je predstavio novu funkciju pod nazivom Moments, koja korisnicima omogućava da sačuvaju omiljene scene iz filmova i serija i podele ih na društvenim mrežama. Ova opcija pretplatnicima olakšava povratak na posebne trenutke kad god požele, ali i omogućava da ih podele s drugim korisnicima. Svaka sačuvana scena uključuje naziv serije ili filma, epizodu i precizno vreme određenog trenutka. Korisnici mogu pregledati svoje označene scene i odmah nastaviti gledanje od tog tačnog trenutka. „Svoje sačuvane trenutke možete pregledati u bilo kom trenutku na telefonu, a ako nastavite sa gledanjem epizode ili filma, reprodukcija će početi tačno od mesta koje ste označili,“ objašnjeno je na Netflixovom blogu. Funkcija je trenutno dostupna korisnicima iOS uređaja, a uskoro će biti dostupna i na Androidu, uz uslov da korisnici imaju najnoviju verziju Netflix aplikacije. Očekuje se da će i druge platforme za striming, poput […]
Radovan Laćarak 9 Novembra, 2024
Kompanija Yettel omogućila Voyo striming platformu dostupnom i u Srbiji
Kompanija Yettel najavila je da je od danas dostupna Voyo striming platforma korisnicima u Srbiji. Na predstavljanju je istaknuto da je Voyo jedna od najpopularnijih evropskih striming platformi, sa preko 6.000 sati raznovrsnog programa. Sadržaj obuhvata nove filmove svih žanrova, poznate klasike, strane i regionalne serije, dokumentarce, sportske i muzičke događaje, emisije i sadržaje za decu. Svi naslovi su dostupni bez reklama, sa srpskim titlovima, dok je dečiji sadržaj sinhronizovan i može se pratiti na odvojenim profilima uz roditeljsku zaštitu. Voyo je dostupan na mobilnim uređajima, Smart TV-ima i računarima, sa mogućnošću korišćenja dva paralelna strima na pet registrovanih uređaja. Vojin Kličković, menadžer za digitalne usluge i TV sadržaj u Yettelu, istakao je da Voyo donosi jedinstven lokalni i regionalni sadržaj, prilagođen svim uzrastima, pružajući korisnicima raznovrsne opcije za zabavu. „Naša misija je da budemo drugačiji i ponudimo relevantan, kvalitetan […]
Radovan Laćarak 7 Novembra, 2024
Google novčanik će od sledeće godine moći da koriste i deca
Google Wallet će od 2025. omogućiti deci sa Android telefonima da koriste funkciju tap-to-pay, uz odobrenje roditelja. Nakon pozitivnih reakcija na tap-to-pay funkcije na Fitbit Ace LTE uređajima, Google je odlučio da proširi tu opciju na decu koja koriste Google Wallet. Deca koja koriste Android telefone moći će da koriste ovu opciju ukoliko roditelji postave Family Link i odobre pristup, objavio je portal 9to5Google. Roditelji će moći da odobre kreditne i debitne kartice na dečjim telefonima povezane sa Google novčanikom i putem Family Link aplikacije nadziru transakcije. Kako je najavljeno, deca će koristiti metode autentifikacije kao što su otisak prsta, prepoznavanje lica, PIN ili lozinka, za svaku kupovinu. Na početku će ta usluga podržavati poklon-kartice i ulaznice, ali ne i online kupovinu, identifikacione ili zdravstvene kartice. Sajt 9to5Google najavljuje da će opcija za dečije transakcije biti dostupna od sledeće godine u nekoliko zemalja, uključujući i SAD. […]
Radovan Laćarak 4 Novembra, 2024
Related
Kompanija Yettel omogućila Voyo striming platformu dostupnom i u Srbiji
Kompanija Yettel najavila je da je od danas dostupna Voyo striming platforma korisnicima u Srbiji. Na predstavljanju je istaknuto da je Voyo jedna od najpopularnijih evropskih striming platformi, sa preko 6.000 sati raznovrsnog programa. Sadržaj obuhvata nove filmove svih žanrova, poznate klasike, strane i regionalne serije, dokumentarce, sportske i muzičke događaje, emisije i sadržaje za decu. Svi naslovi su dostupni bez reklama, sa srpskim titlovima, dok je dečiji sadržaj sinhronizovan i može se pratiti na odvojenim profilima uz roditeljsku zaštitu. Voyo je dostupan na mobilnim uređajima, Smart TV-ima i računarima, sa mogućnošću korišćenja dva paralelna strima na pet registrovanih uređaja. Vojin Kličković, menadžer za digitalne usluge i TV sadržaj u Yettelu, istakao je da Voyo donosi jedinstven lokalni i regionalni sadržaj, prilagođen svim uzrastima, pružajući korisnicima raznovrsne opcije za zabavu. „Naša misija je da budemo drugačiji i ponudimo relevantan, kvalitetan […]
Radovan Laćarak 7 Novembra, 2024
SpotIT Con 2024: IT događaj godine stiže u Novi Sad
U četvrtak, 7. novembra 2024. godine, Naučno-tehnološki park u Novom Sadu biće domaćin SpotIT Con-a, jednog od najznačajnijih IT događaja u regionu. Ova konferencija okuplja stručnjake i entuzijaste iz IT industrije, pružajući priliku za razmenu znanja, usavršavanje veština i upoznavanje s najnovijim tehnologijama i trendovima. Šta je SpotIT Con? SpotIT Con je kreiran kao mesto susreta svih koji se bave IT-jem ili žele da dublje uđu u ovu industriju. Sa bogatim programom predavanja i radionica, događaj nudi priliku da se posetioci povežu s vodećim stručnjacima, prošire svoje profesionalne mreže i saznaju više o aktuelnim temama u industriji. Program konferencije: Predavanja i radionice: 15:00-15:45 – Mehanizmi frontend framework-a Predavač: Aleksandar Foltin, Senior Frontend Engineer, Codolis Saznajte kako funkcionišu osnovni mehanizmi frontend framework-a i kako ih iskoristiti za sjajan izgled vaših projekata. 15:00-15:45 – Čista arhitektura: SOLID principi Predavač: Nikola Grujčić, Java […]
Radovan Laćarak 1 Novembra, 2024
DigiTalk Niš 2024: Spoj znanja, inovacija i inspiracije u Nišu
DigiTalk zajednica se okuplja u Nišu od 24. do 27. oktobra i donosi vam znanje, zanimljive priče i iskustva iz oblasti digitalne industrije i primene veštačke inteligencije. U hotelu Tami Residence renomirani predavači iz sveta, zemlje i regiona, tokom četiri dana, nesebično će podeliti svoja znanja i pomoći vam da svoje poslovanje i karijeru podignete na viši nivo. Kao i uvek do sada, DigiTalk okupljanje se sastoji iz dva dela: Media Days i sama konferencija. DigiTalk Media Days, 24. i 25. oktobra, okuplja nezavisne medije iz Srbije i regiona i ostale činioce medijskog ekosistema (agencije, oglašivače i drugo) fokusira se na inovacije, digitalne trendove i prilike za razvoj održivosti medijskog biznisa. Naglasak će biti stavljen na primenu veštačke inteligencije u medijima, korišćenje podataka za bolju monetizaciju i razvoj oglašivačklih publika, paywall strategije, naprednu analitiku, realtime izveštavanje, a biće razmatrana i […]
Radovan Laćarak 18 Oktobra, 2024
Završen ConnectCon u Sarajevu
Proteklog vikenda u organizaciji Connect Arene održana je prva gejming konvencija u Bosni i Hercegovini pod nazivom ConnectCon. U tri dana koliko je trajala konvencija istu je posjetilo više od 3500 posjetilaca iz Bosne i Hercegovine i regije. Spoj gejminga, novih tehnologija i influencinga sa društvenim i tradiocionalnim igrama pokazalo se kao odlična kombinacija u kojoj su uživale kompletne porodice. Cosplay takmičenje, održano po prvi put u Bosni i Hercegovini izazvalo je oduševljenje svih prisutnih i velikim aplauzom su nagrađeni svi takmičari. Pored Ingy aplikacije koja pomaže gejmerima da ostanu zdravi i u formi imali smo predavanje o sigurnosti na internetu koje je održao Saša Petrović, inspektor za Cyber kriminal u FUP -u Program ConnectCon-a je bio raznovrstan i uzbudljiv. Posjetioci su imali priliku da učestvuju u takmičenjima u popularnim igrama kao što su Fortnite, League of Legends, Stumble Guys, […]
Radovan Laćarak 4 Septembra, 2024
Najveće regionalno okupljanje gamera na ConnectCon-u u Sarajevu
Za samo šest dana, Sarajevo će postati epicentar gejming kulture na Balkanu! Od 30. augusta do 1. septembra 2024. godine, Dvorana Mirza Delibašić bit će domaćin ConnectCon-a, e-sportaša, influensera, cosplayera i ljubitelja društvenih igara. Organizovana od strane Connect Arena, ConnectCon predstavlja vrhunac u produkciji gejming događaja u Bosni i Hercegovini. Očekujemo dolazak najpoznatijih gaming influensera, youtubera i streamera iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore, čija zajednička publika broji više od 15 miliona pratitelja. Cerix, Goldenito, Gallasandala, BIBO TV, Vicostein, Tamara i Djoksa samo su neka imena koja dolaze na ConnectCon ! Program ConnectCon-a je raznovrstan i uzbudljiv: od takmičenja u popularnim igrama poput Fortnite-a, League of Legends-a, Stumble Guys-a, Tetrisa, Minecraft-a, NBA2K24, CS2, UFC24, Mortal Kombat-a, Rocket League-a i šaha, do neobičnih izazova poput takmičenja u skakanju u vreći. Posebno mesto u programu zauzima finale prve sezone […]
Radovan Laćarak 24 Augusta, 2024
Yettel Sve – objedinjena ponuda za mobilnu telefoniju, kućni internet i TV
Yettel je prestavio novu ponudu pod nazivom Yettel Sve, koja obuhvata usluge mobilne telefonije, televizije i kućnog interneta, objedinjene na jednom računu, uz značajnu uštedu. „Ljudi žele jednostavna rešenja kad koriste savremene tehnologije. Zato smo, nakon dve godine od kad imamo odvojene ponude za mobilne i fiksne usluge, kreirali Yettel Sve. Ova jednostavna i razumljiva ponuda nudi kombinaciju usluga za svako domaćinstvo i značajne pogodnosti za korisnike. Praktično, sve što je korisnicima potrebno od telekomunikacionih usluga, nalazi se u Yettel Sve“, izjavio je Saša Filipović, izvršni komercijalni direktor. Yettel Sve donosi uštedu u iznosu od 36 hiljada dinara za dve godine, dodatni popust za uključivanje dodatnih mobilnih brojeva, i mogućnost kupovine mobilnih telefona na rate. Korisnicima je sada na raspolaganju šest paketa u najboljoj mobilnoj i fiksnoj mreži, prema umlaut testu. Tu su Yettel Sve, Yettel Svuda i Yettel Kod […]
Radovan Laćarak 21 Juna, 2024
Be the first to leave a comment