U današnjem digitalnom dobu, gde je konkurencija sve veća, prilagođavanje sadržaja vašim potrošačima postaje ključno za uspeh u prodaji.
Ovo je sasvim logična stvar, naročito ukoliko se ima u vidu da ljudi kupuju isključivo ono što se tiče njih lično, a čime su se na neki način povezali i što im donosi određenu korist.
Upravo je to razlog zašto personalizovani sadržaj ima moć da vašu kompaniju izdvoji na tržištu i pomogne vam da ostvarite dublju konekciju sa kupcima.
Postoji mnogo razloga zbog kojih personalizovani sadržaj poboljšava prodaju, a ovde ćemo istaći pet ključnih i istražiti kako ih možete iskoristiti u svom poslovanju.
Poboljšanje korisničkog iskustva
Prva i osnovna stvar koju vam personalizovani sadržaj omogućava jeste pružanje jedinstvenog iskustva za svakog korisnika sa kojim ostvarujete interakciju.
Kada svoju poruku prilagodite potrebama, interesovanjima i preferencijama konkretnog pojedinca, korisnik će se osetiti posebno i kod njega ili nje će se stvoriti utisak da je vašoj firmi zaista važan. Posledično, to će poboljšati interakciju potencijalnih kupaca sa vama i povećati vreme koje korisnik provodi na vašem sajtu. A, što vam više svog vremena neko investira pregledajući sadržaj koji nudite, veća je verovatnoća da će ostvariti kupovinu.
Da pojasnimo ovo na jednom primeru.
Zamislite da vodite online prodavnicu koja prodaje različite odevne predmete. Personalizovani pristup prezentovanja sadržaja ovde možete primeniti tako što ćete osobama koje su već bile vaši kupci, kada ponovo posete vaš sajt, prikazati preporučene proizvode koji će biti odabrani na osnovu prethodnih kupovina koje su ostvarili.
Tako da, ukoliko je neko, na primer, nedelju dana ranije od vas kupio svečano odelo, u preporučenim proizvodima mogu se naći kravate, košulje i kaiševi.
S druge strane, kriterijum odabira preporučenih proizvoda može biti i geografska lokacija sa koje korisnik pristupa vašem sajtu. Uzmimo za jednostavan primer da je april mesec i da je vreme toplo u čitavoj zemlji izuzev na Kopaoniku, gde je iznenada pao sneg. U tom slučaju osobi koja je posetila vaš sajt, a živi na Kopaoniku možete u preporučenim proizvodima prikazati tople dukseve, dok bi onima koji su iz Beograda na istom mestu stajale majice kratkih rukava.
Dakle, personalizovanim sadržajem, na ovaj način, motivisaćete korisnika da istraži vašu ponudu i, prikazujući mu ono što želi da vidi, pružiti mu bolje korisničko iskustvo.
Povećavanje konverzija
Kada se sadržaj prilagodi individualnim potrebama, to rezultira većim stopama konverzije i povećanom prodajom. Naime, personalizacija omogućava da se ponuda ili poruka direktno usklade sa specifičnim interesima i preferencijama kupaca, što dovodi do veće verovatnoće da će oni doneti odluku o kupovini.
Uzmimo primer e-pošte personalizovane za određenog kupca. Umesto generičkog e-maila, možete poslati personalizovanu ponudu na osnovu prethodnih kupovina ili pregledanih proizvoda. Na taj način činite da se kupac oseća cenjeno i verovatno će biti motivisan da obavi novu kupovinu, posebno ukoliko je bio zadovoljan prethodnom saradnjom sa vama.
Jačanje brenda, lojalnost i poverenja kupaca
Personalizacija ima moć da izgradi dublje veze sa vašim kupcima i ojača njihovu lojalnost prema brendu. Kada se pruži sadržaj koji je relevantan, koristan i prilagođen individualnim potrebama pojedinačnih mušterija, one stiču poverenje u vašu kompaniju i brend. Sve to, dugoročno gledano, rezultira povećavanjem njihove vernosti i novim kupovinama.
Tako, na primer, možete razmisliti o pokretanju programa lojalnosti koji koristi personalizovane ponude, popuste ili posebne pogodnosti za registrovane korisnike. Kroz takav program, kupci će imati dodatne motive da vam se iznova vraćaju, ostvare više kupovina.
Optimizacija marketinških kampanja
Personalizovani sadržaj omogućava vam da precizno ciljate određene segmente publike, što optimizuje efikasnost vaših marketinških kampanja i sredstava koje u njih ulažete.
Drugim rečima, umesto da svoje reklamne poruke šaljete širokoj mreži publike, pokušavajući da „naslepo“ dođete do potencijalnih kupaca, personalizacija vam omogućava da svoje resurse usmerite na one osobe kod kojih postoji velika verovatnoća da su zainteresovani za vašu ponudu.
Kako bi to izgledalo u praksi? Vratimo se na primer sa online prodavnicom garderobe. Uzmimo da u ponudi imate majice sa zodijačkim znakovima. Kroz analizu podataka i personalizovane poruke, možete ciljati one kupce kojima je rođendan datog meseca i ponuditi im majicu sa konkretnim horoskopskim znakom.
Na taj način, troškovi se optimizuju, a efikasnost kampanja se povećava.
Kontinuirano prilagođavanje i poboljšanje
Jedna od ključnih prednosti personalizacije sadržaja je mogućnost njegovog kontinuiranog prilagođavanja publici i unošenja izmena u cilju poboljšanja. Kroz analizu rezultata, povratne informacije korisnika i praćenje trendova, možete neprekidno unapređivati personalizovane strategije i pratiti promene u potrebama i željama kupaca.
U ovu svrhu neophodno je iskoristiti alate za analitiku koji pružaju informacije o posetama sajtu i aktivnostima na društvenim mrežama. Putem njih možete pratiti kako se personalizovane kampanje i sadržaj odražavaju na prodaju i iskoristiti ove informacije za unošenje poboljšanja.
Kako personalizovati sadržaj ukoliko ne postoje informacije o prethodnim kupovinama
U slučaju da već prikupljate informacije o svojim korisnicima i njihovim prethodnim kupovinama, personalizacija sadržaja je relativno lak posao. Međutim, često se dešava da biznisi, usled različitih razloga, zapravo, nemaju pristup detaljnim informacijama o prethodnim kupovinama svojih mušterija. Ipak, to ne znači da je u ovim slučajevima nemoguće kreirati personalizovan sadržaj.
Kako?
Zapravo, postoji nekoliko načina:
- Prikupljanje informacija putem anketa ili upitnika
Možete kreirati kratke ankete ili upitnike kako biste saznali više o preferencijama i interesovanjima vaših korisnika. Na osnovu ovih informacija možete prilagoditi sadržaj i ponude prema njihovim odgovorima. Same upitnike možete deliti putem društvenih mreža, postaviti ih na svom sajtu ili zamoliti svoje mušterije da ih popune u vašoj fizičkoj prodavnici. Dobra praksa je da ispitanicima, u znak zahvalnosti, pružite neki mali poklon i za njih obezbedite određeni popust prilikom naredne kupovine. - Segmentacija po demografskim podacima
Iako nemate informacije o prethodnim kupovinama, možete koristiti demografske podatke, kao što su pol, godine, geografska lokacija, itd, da biste kreirali personalizovane poruke koje će biti relevantne za određenu ciljnu grupu. U slučaju da imate više različitih ciljnih grupa kojima želite da se obratite, za svaku od njih kreirajte odvojen personalizovani sadržaj. - Praćenje ponašanja na vašoj veb-stranici
Analizirajte ponašanje posetilaca na vašoj veb-stranici kako biste dobili uvid u to koje stranice su posećene, na kojim proizvodima su se ljudi zadržali duže vreme ili koje akcije su preduzeli. Na osnovu ovih informacija možete pružiti personalizovane preporuke ili sadržaj koji se odnosi na njihovo interesovanje. - Korišćenje konteksta i sezonskih faktora
Za personalizaciju sadržaja možete iskoristiti trenutno aktuelne događaja, praznike ili sezonske promocije. Na primer, možete se fokusirati na ponudu proizvoda ili usluga koji su popularni u određenom trenutku ili kreirati sadržaj koji ćete povezati sa, recimo, novim blockbuster filmom i zatim ga reklamirati fanovima.
Sve u svemu, personalizovani sadržaj je jednostavan način da poboljšate svoju prodaju i, ma kojom delatnošću se bavili, lako ga možete integrisati u svoje postojeće marketinške napore.
Autor: Ivan Radojičić
Izvor: Našamreža
Be the first to leave a comment