PosloviStartapi i poslovanjeUncategorized 5 Radovan Laćarak 21 Oktobra, 2023
U današnjem digitalnom dobu, gde je konkurencija sve veća, prilagođavanje sadržaja vašim potrošačima postaje ključno za uspeh u prodaji.
Ovo je sasvim logična stvar, naročito ukoliko se ima u vidu da ljudi kupuju isključivo ono što se tiče njih lično, a čime su se na neki način povezali i što im donosi određenu korist.
Upravo je to razlog zašto personalizovani sadržaj ima moć da vašu kompaniju izdvoji na tržištu i pomogne vam da ostvarite dublju konekciju sa kupcima.
Postoji mnogo razloga zbog kojih personalizovani sadržaj poboljšava prodaju, a ovde ćemo istaći pet ključnih i istražiti kako ih možete iskoristiti u svom poslovanju.
Prva i osnovna stvar koju vam personalizovani sadržaj omogućava jeste pružanje jedinstvenog iskustva za svakog korisnika sa kojim ostvarujete interakciju.
Kada svoju poruku prilagodite potrebama, interesovanjima i preferencijama konkretnog pojedinca, korisnik će se osetiti posebno i kod njega ili nje će se stvoriti utisak da je vašoj firmi zaista važan. Posledično, to će poboljšati interakciju potencijalnih kupaca sa vama i povećati vreme koje korisnik provodi na vašem sajtu. A, što vam više svog vremena neko investira pregledajući sadržaj koji nudite, veća je verovatnoća da će ostvariti kupovinu.
Da pojasnimo ovo na jednom primeru.
Zamislite da vodite online prodavnicu koja prodaje različite odevne predmete. Personalizovani pristup prezentovanja sadržaja ovde možete primeniti tako što ćete osobama koje su već bile vaši kupci, kada ponovo posete vaš sajt, prikazati preporučene proizvode koji će biti odabrani na osnovu prethodnih kupovina koje su ostvarili.
Tako da, ukoliko je neko, na primer, nedelju dana ranije od vas kupio svečano odelo, u preporučenim proizvodima mogu se naći kravate, košulje i kaiševi.
S druge strane, kriterijum odabira preporučenih proizvoda može biti i geografska lokacija sa koje korisnik pristupa vašem sajtu. Uzmimo za jednostavan primer da je april mesec i da je vreme toplo u čitavoj zemlji izuzev na Kopaoniku, gde je iznenada pao sneg. U tom slučaju osobi koja je posetila vaš sajt, a živi na Kopaoniku možete u preporučenim proizvodima prikazati tople dukseve, dok bi onima koji su iz Beograda na istom mestu stajale majice kratkih rukava.
Dakle, personalizovanim sadržajem, na ovaj način, motivisaćete korisnika da istraži vašu ponudu i, prikazujući mu ono što želi da vidi, pružiti mu bolje korisničko iskustvo.
Kada se sadržaj prilagodi individualnim potrebama, to rezultira većim stopama konverzije i povećanom prodajom. Naime, personalizacija omogućava da se ponuda ili poruka direktno usklade sa specifičnim interesima i preferencijama kupaca, što dovodi do veće verovatnoće da će oni doneti odluku o kupovini.
Uzmimo primer e-pošte personalizovane za određenog kupca. Umesto generičkog e-maila, možete poslati personalizovanu ponudu na osnovu prethodnih kupovina ili pregledanih proizvoda. Na taj način činite da se kupac oseća cenjeno i verovatno će biti motivisan da obavi novu kupovinu, posebno ukoliko je bio zadovoljan prethodnom saradnjom sa vama.
Personalizacija ima moć da izgradi dublje veze sa vašim kupcima i ojača njihovu lojalnost prema brendu. Kada se pruži sadržaj koji je relevantan, koristan i prilagođen individualnim potrebama pojedinačnih mušterija, one stiču poverenje u vašu kompaniju i brend. Sve to, dugoročno gledano, rezultira povećavanjem njihove vernosti i novim kupovinama.
Tako, na primer, možete razmisliti o pokretanju programa lojalnosti koji koristi personalizovane ponude, popuste ili posebne pogodnosti za registrovane korisnike. Kroz takav program, kupci će imati dodatne motive da vam se iznova vraćaju, ostvare više kupovina.
Personalizovani sadržaj omogućava vam da precizno ciljate određene segmente publike, što optimizuje efikasnost vaših marketinških kampanja i sredstava koje u njih ulažete.
Drugim rečima, umesto da svoje reklamne poruke šaljete širokoj mreži publike, pokušavajući da „naslepo“ dođete do potencijalnih kupaca, personalizacija vam omogućava da svoje resurse usmerite na one osobe kod kojih postoji velika verovatnoća da su zainteresovani za vašu ponudu.
Kako bi to izgledalo u praksi? Vratimo se na primer sa online prodavnicom garderobe. Uzmimo da u ponudi imate majice sa zodijačkim znakovima. Kroz analizu podataka i personalizovane poruke, možete ciljati one kupce kojima je rođendan datog meseca i ponuditi im majicu sa konkretnim horoskopskim znakom.
Na taj način, troškovi se optimizuju, a efikasnost kampanja se povećava.
Jedna od ključnih prednosti personalizacije sadržaja je mogućnost njegovog kontinuiranog prilagođavanja publici i unošenja izmena u cilju poboljšanja. Kroz analizu rezultata, povratne informacije korisnika i praćenje trendova, možete neprekidno unapređivati personalizovane strategije i pratiti promene u potrebama i željama kupaca.
U ovu svrhu neophodno je iskoristiti alate za analitiku koji pružaju informacije o posetama sajtu i aktivnostima na društvenim mrežama. Putem njih možete pratiti kako se personalizovane kampanje i sadržaj odražavaju na prodaju i iskoristiti ove informacije za unošenje poboljšanja.
U slučaju da već prikupljate informacije o svojim korisnicima i njihovim prethodnim kupovinama, personalizacija sadržaja je relativno lak posao. Međutim, često se dešava da biznisi, usled različitih razloga, zapravo, nemaju pristup detaljnim informacijama o prethodnim kupovinama svojih mušterija. Ipak, to ne znači da je u ovim slučajevima nemoguće kreirati personalizovan sadržaj.
Kako?
Zapravo, postoji nekoliko načina:
Sve u svemu, personalizovani sadržaj je jednostavan način da poboljšate svoju prodaju i, ma kojom delatnošću se bavili, lako ga možete integrisati u svoje postojeće marketinške napore.
Autor: Ivan Radojičić
Izvor: Našamreža
Tagged as:
marketing
About the author call_made
Iskusni izvršni direktor sa dokazanom istorijom rada u industriji informacionih tehnologija i usluga. Poseduje izuzetne veštine u pisanju tekstova različitih žanrova, kreiranju visokokvalitetnog veb sadržaja, strateškom uređivanju, novinarstvu i efikasnom upravljanju odnosima s medijima.
Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.
Prijavite se ili se pretplatite da biste nastavili
No account? Register | Lost password
✖✖
Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.
✖
Be the first to leave a comment