Danska Industrijska Konfederacija (DI) je objavila izveštaj koji tvrdi da esport doprinosi skoro 4,3 milijarde danskih kruna (~492 miliona funti) godišnje bruto domaćem proizvodu Danske. Ekonomski jako značajan za celu državu Dansku.
Izveštaj konfederacije takođe navodi da je promet esporta iznosio 10 milijardi danskih kruna (~1,15 milijardi funti) u 2022. godini. Saopštenje za medije prevedeno je sa danskog na engleski jezik od strane Esports Insajdera.
Novi izveštaj DI-a ima za cilj da osvetli važnost esporta u zemlji. Danska ima dugotrajno prisustvo u sektoru esporta, posebno u Counter-Strike i League of Legends sceni. Zemlja redovno domaćin CS:GO Major turnira, pri čemu će se prvi Major turnir CS2 održati u Kopenhagenu.
Danski trenutni godišnji BDP iznosi 405,6 milijardi dolara (~46,5 milijardi funti) u 2023. godini.
Popularnost gejminga među opštom danskom javnošću takođe se čini da raste, prema podacima DI-a. Izveštaj navodi da je 2022. godine 30% odraslih Danaca igralo igre svake nedelje, što je porast sa 10% u 2004. godini.
DI takođe primećuje da postoji 141 postsekundarna škola i koledž koji se na neki način bave esportom. Pored toga, esport i esportom povezane kompanije stvaraju otprilike 3.000 stalnih radnih mesta u Danskoj.
U saopštenju, konfederacija je takođe istakla da se pozicija Danske unutar esport industrije narušava zbog drugih zemalja koje ulažu u sektor. Posebno je Andreas Espersen, šef DI-jeve politike digitalizacije, pomenuo nedavne razvoje u esportu koje su ostvarile Francuska, Malta i Saudijska Arabija.
Ranije ove godine, vlada Francuske je otkrila svoju strategiju za esport, koja ima za cilj dalje unapređenje učešća zemlje u esportu. Kao rezultat toga, stvara se “nacionalni ekosistem” radi podrške esport industriji.
U međuvremenu, Saudijska Arabija je snažno ulagala u esport putem festivala esporta Gamers8, većih akvizicija i sopstvene nacionalne strategije za gejming i esport.
Stoga je DI predložila da danska vlada preduzme mere kako bi pomogla lokalnoj esport industriji. To uključuje učinjavanje esporta privlačnijim za strane talente. Takodje podstiče jačanje i razumevanja sektora, postavljanje esporta pored tradicionalnih elitnih sportova i obezbeđivanje sredstava za aktivnosti koje jačaju dugoročnu budućnost esporta.
Ekonomski Uticaj Esporta: Igra Koja Transformiše Tržišta
Esport, jednom viđen kao periferni svet video igara, danas je postao globalni ekonomska sila. Ona pomera granice i oblikuje tržišta širom sveta. Ovaj fenomen, koji je izrastao iz strasti i zabave igrača, sada generiše milijarde dolara godišnje, dok se privlače ogromne gledalačke baze i sponzorstva multinacionalnih kompanija. Evo nekoliko upečatljivih činjenica koje ilustruju ekonomski uticaj esporta na svetskom nivou:
- Brz Rast: Industrija esporta beleži impresivan godišnji rast, sa očekivanjima da će do 2023. godine vrednost preći 1,1 milijardu dolara. Ovo je rezultat rasta u sponzorstvima, medijima, prodaji ulaznica i igračima povezanim prihodima.
- Sponzorstva: Velike korporacije sve više prepoznaju potencijal esporta kao marketinške platforme. Sponzorstva esport timova, turnira i događaja postaju norma, a brendovi se takmiče da se povežu s ovom rastućom zajednicom. Ova sponzorstva ne samo da donose finansijsku podršku, već i šire svest o brendu među mlađim ciljnim grupama.
- Medijske Prilike: Streaming platforme kao što su Twitch i YouTube Gaming postale su osnovno mesto za praćenje esport događaja. Ovo je otvorilo vrata za unosne medijske ugovore, kako za igrače tako i za organizatore turnira. Medijski prihodi se očekuju da će dalje rasti kako se interesovanje za esport povećava.
- Radna Mesta: Esport je stvorio nove prilike za zapošljavanje u oblastima kao što su menadžment timova, tehnička podrška, produkcija događaja, gejming novinarstvo i još mnogo toga. Takođe se očekuje da će se izgradnja esport infrastrukture, uključujući arene i studije, dodatno povećati broj radnih mesta.
- Turizam i Događaji: Veliki esport događaji privlače hiljade gledalaca i igrača iz celog sveta. Ovo stvara potrebu za smeštajem, ishranom, transportom i drugim turističkim uslugama. Gradovi postaju domaćini za međunarodne turnire, što dovodi do povećanja turističkih prihoda i promocije destinacija.
- Uticaj na Tehnologiju: Rast esporta podržava tehnološke inovacije i razvoj infrastrukture, uključujući bolje računarske konfiguracije, brže internet konekcije i naprednije audio-vizuelne sisteme. Ovo takođe povlači investicije u virtuelnu stvarnost (VR) i proširenu stvarnost (AR).
- Obrazovanje i Akademija: Univerziteti i škole širom sveta uvode programe za esport, uključujući stipendije za igrače, trenere i menadžere. Ovo je stvorilo dodatne prilike za obrazovanje i karijeru u esportu, sa sve većim brojem “esport akademija” i kurseva.
Esport je postao više od samo igre. On je postao globalna industrija koja pokreće ekonomske promene, otvara nove mogućnosti i pruža platformu za inovacije u mnogim oblastima. Dok esport nastavlja da raste, njegov ekonomski uticaj će i dalje oblikovati način na koji posmatramo zabavu, tehnologiju i društvo u celini.
Be the first to leave a comment