Digitalna industrija troši više od 113 miliona evra godišnje na lobiranje u Briselu, pri čemu su rastu te sume u poslednje dve godine najviše doprinele velike tehnološke kompanije poput Gugla, Amazona i Mete, pokazali su novi podaci.

Reč je o ažuriranim podacima iz studije neprofitnog udruženja LobiKontrol (LobbyControl) iz 2021. o lobiranju moćnih digitalnih korporacija. Ažurirani podaci pokazuju da su izdvajanja velikih tehnoloških korporacija porasla od 2021. za 16,5 odsto.

Za rast potrošnje za lobiranje najzaslužnije su velike korporacije, poput Mete, Gugla i Amazona. Podaci naime pokazuju da je vodećih deset digitalnih korporacija potrošilo 40 miliona evra za lobiranje, odnosno više od trećine ukupne potrošnje sektora. 

Najviše na lobiranje u EU troši Meta. Ta kompanija je povećala godišnju potrošnju sa 5,75 miliona evra u 2021. na osam miliona danas i na vrhu je registra transparentnosti (lobiranja) EU. Sledi Epl koji je u posmatranom periodu udvostručio potrošnju za lobiranje na sedam miliona evra. Potrošnju je od 2021. znatno povećao proizvođač poluprovodnika Kvalkom, sa 1,75 na četiri miliona evra, tako da je zamenio Huavej na petom mestu liste najvećih lobista iz sektora digitalne ekonomije. 

Ocenjuje se da povećanje potrošnje za lobiranje velikih tehnoloških kompanija nije rezultat samo ogromnog broja zakona u digitalnom sektoru, već i potrebe da se regulišu novine, poput upotrebe veštačke inteligencije. Zaključuje se da su za ograničavanje lobističke moći Amazona, Gugla i drugih kompanija potrebna stroža pravila protiv unilateralnog lobiranja na nivou EU, kao i ambiciozna primena Zakona o digitalnom tržištu (DMA).

Izvor:www.novimagazin.rs

Share.

Experienced CEO a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in Copywriting, Web Content Writing, Editing, Journalism, and Media Relations.

Leave A Reply

Exit mobile version