Nintendo se oslanja na novu verziju svoje igre “Zelda”, kako bi oživeo poslovanje nakon najavljenog pada profita.

Kompanija će u petak objaviti „Suze kraljevstva“, novo izdanje legendarne igre, a video isečci koji kruže internetom privukli su milione pregleda i uzbudili obožavaoce.

Saga o princezi Zeldi i ratniku vilenjaku Linku od prvog izdanja 1986. godine do danas prodata je u 125 miliona primeraka širom sveta.

Pomogla je u oblikovanju igara „otvorenog sveta“, u kojima igrač slobodno luta virtuelnim krajolicima – ideju koju su kasnije usvojile mnoge druge popularne igre.

Ali, glavni izazov ove godine biće poboljšanje poslovanja japanske kompanije i produženje veka trajanja njegove konzole Switch, čija je prodaja u velikom padu nakon sedam godina na policama.

„Suze kraljevstva će biti daleko najveći doprinos prihodima Nintenda ove godine“, rekao je Serkan Toto, analitičar u Kantan Gamesu.

Pionir otvorenog sveta

Prva epizoda, „Legenda o Zeldi“, uronila je igrače u nepoznat svemir igranja i to bez gotovo ikakvih uputstava.

Kreator igara Šigeru Mijamoto, koji je stvorio i drugog Nintendovog junaka Super Marija, bio je inspirisan svojim detinjstvom u prirodi, kako bi igračima dizajnirao nepregledan krajolik šuma, jezera, pećina i planina.

„U to vreme, kad je većina igara završavala za sat ili dva, opseg Zelde bio je neverovatan“, rekao je Kijoši Tane, autor specijalizovan za istoriju video igara.

Mapa je bila dizajnirana s naglaskom na istraživanju i preteča je onoga u šta će se pretvoriti igre otvorenog sveta.

Prva Zelda pojavila se na tržištu samo nekoliko meseci nakon Super Marija, ali dve igre bile su vrlo različite.

Dok Mario trči sleva na desno kroz razne platforme, Zelda „podstiče igrača na istraživanje, otkrivanje i mapiranje sveta, kao i suočavanje s izazovima“, rekao je Mark Braun, koji analizira dizajn igara na svom YouTube kanalu.

Igra je odmah postala senzacija i sledeće dve decenije je pomerala granice dizajniranja igara.

Biblija za programere

Tako je bilo sve do pre petnaestak godina, kad je pomalo dosadila. Nintendo je želeo da poveća privlačnost igre, ali uspeo je samo da stvori izdanja koja nikoga nisu zadovoljila.

Najvatreniji fanovi su se udaljili, a prodaja je patila.

„Razvojni tim je bio u krizi“, rekao je za AFP Katsuhiko Hajaši iz trgovačkog časopisa Famitsu.

Dizajneri su ponovo razmotrili osnove igre, na kraju stvoriviši „Dah divljine“, izdanje iz 2017. godine.

Lansiran je uz Switch konzolu i od tada je postala najprodavanije izdanje u Zeldinom serijalu.

„Zelda je još uvek na vrhu lestvice u žanru akcionih igara otvorenog sveta“, rekao je Hajaši.

Postala je nešto poput „biblije“ za druge programere, dodao je.

Ali, uprkos ovom uspehu i trajnoj popularnosti drugih Nintendovih igara, poput večnog Super Marija, kompanija je ove nedelje objavila loše prognoze.

Ove godine se predviđa pad neto dobiti od 21 odsto u poređenju s prošlom godinom. Takva predviđanja novo izdanje Zelde čine vitalnom za kompaniju.

Šarl-Lui Planad, analitičar u kompaniji Midcap, smatra da bi Zelda mogla da postane „najprodavanija igra u istoriji“.

„To je igra koja može da dosegne prihod od milijardu dolara, što je vrlo značajno za kompaniju koja ostvaruje godišnji promet od malo više od 10 milijardi dolara“, rekao je AFP-u.

Share.

Experienced CEO a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in Copywriting, Web Content Writing, Editing, Journalism, and Media Relations.

Leave A Reply

Exit mobile version