Iako je prvi put predstavljena još pre pet godina, ta opcija ipak nije ispunila očekivanja, tako da odlazi u istoriju 27. juna.

Nakon što je Snapchat postigao veliki uspeh sa storyjima, istim su putem krenule i druge platforme – s manjim ili većim uspehom. Dok su storyji na Instagramu postali apsolutni hit te je njihova popularnost brzo nadmašila broj objava i pregleda storyja na Snapchatu, druge platforme nisu imale toliko uspeha s takvim formatom deljenja sadržaja.

Jedan od razloga za to jest i TikTok, kineska društvena mreža koja je u kratko vreme zagospodarila pametnim telefonima stotina miliona ljudi, pogotovo mlađih korisnika koji su oduševljeno prihvatili format kratkih vertikalnih videa. Kao i u slučaju storyja, tako su druge platforme kopirale i TikTok pa je Instagram predstavio Reels, a YouTube Shorts.

No pre klona TikToka, YouTube je predstavio je i svoju verziju storyja. YouTube Stories lansirani su još 2018. godine i bili su dostupni samo kreatorima s više od 10 hiljada pretplatnika. Iz kompanije su tada najavili kako će kreatori takav sadržaj, koji se automatski briše s platforme nakon nedelju dana, moći koristiti između objava svojih glavnih video zapisa, kao kratka videa iza scene, najave nadolazećih glavnih videa i slično. Iako zamisao nije bila loša, storyji na YouTubeu jednostavno nisu dosegli očekivanu i željenu popularnost.

Umesto tog formata, puno se uspešnijim pokazao format “Zajednica” na YouTubeu, što su priznali i iz ove kompanije jer takve objave imaju puno više lajkova i komentara. Takođe, odnedavno je ova opcija dostupna kreatorima s puno manjim brojem pretplatnika, njih samo 500.

Zbog svega navedenog, storyji na YouTubeu uskoro odlaze u istoriju. Naime, iz kompanije su ove nedelje objavili kako će 26. juna ugasiti ugasiti YouTube Stories. Umesto sadržaja koji nestaje nakon nedelju dana, fokusira će se na spomenute zajednice, ali i na video zapise uživo kao i na Shortse, odnosno njihov odgovor TikToku.

Podsetimo, još 2021. godine i LinkedIn se odlučio na sličan potez te je ova poslovna društvena mreža takođe ugasila svoje priče, a i Netflix je nedavno odustao od opcije Extras inspirirane storyjima.

Izvor: The Verge

Share.

Experienced CEO a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in Copywriting, Web Content Writing, Editing, Journalism, and Media Relations.

Leave A Reply

Exit mobile version