trending_flat
Šta je ransomware i šta učiniti ako vas hakeri “zaključaju”?

Ransomware je zlonamerni softver koji hakeri koriste kako bi zaključali vaše podatke ili računarski sistem, zahtevajući otkupninu za njihovo otključavanje. Kako ga prepoznati i šta učiniti ako zarazi vaš računar? Šta učiniti ako je vaš računar zaražen? Prijavite slučaj policiji i CERT-u: Iako se retki odlučuju na prijavu, to pomaže policiji i stručnjacima u identifikaciji napadača i razvijanju alata za sprečavanje daljih infekcija. Budite oprezni sa plaćanjem otkupnine: Plaćanje ne garantuje povratak podataka. Stručnjaci savetuju da se otkupnina ne plaća. Izolujte zaražene uređaje: Isključite zaraženi računar iz mreže kako biste sprečili širenje zaraze. Pokrenite program za uklanjanje ransomwarea: Ako znate koji je ransomware u pitanju, koristite odgovarajući alat za zaštitu poput onih dostupnih na No More Ransom projektu. Povratite podatke iz sigurnosne kopije: Ako nema druge opcije, resetujte računar i vratite podatke iz sigurnosne kopije, pazeći da kopija nije zaražena. […]

trending_flat
Meta menja oznaku sa „Made with AI“ na „AI info“

Nakon što je Meta u maju počela da označava fotografije sa „Made with AI“, fotografi su se žalili da društvena mreža stavlja oznake na prave fotografije na kojima su korišćeni samo osnovni alati za uređivanje. Zbog povratnih informacija korisnika i opšte konfuzije oko nivoa upotrebe veštačke inteligencije u fotografijama, kompanija menja oznaku na „AI info“ u svim Meta aplikacijama. Meta je izjavila da ranija verzija oznake nije bila dovoljno jasna korisnicima da ukaže da slika sa oznakom nije nužno kreirana veštačkom inteligencijom, već je mogla koristiti AI alate u procesu uređivanja. „Kao i drugi u industriji, otkrili smo da naše oznake zasnovane na ovim indikatorima nisu uvek bile u skladu sa očekivanjima ljudi i nisu uvek pružale dovoljno konteksta. Na primer, neki sadržaj koji je uključivao manje izmene pomoću AI, kao što su alati za retuširanje, uključivao je industrijske standardne […]

trending_flat
Google razvija čet botove influensere

Prema informacijama koje je objavio The Information kompanija Google navodno razvija nove AI chat botove zasnovane na poznatim ličnostima i influenserima. Ove Google-ove chat botove pokretaće veliki jezički model kompanije Gemini. Googlovi AI chet botovi će biti prilagodljivi, pa tako mogu biti modelirani po uzoru na poznate ličnosti ili napravljeni od strane korisnika. Kako se navodi u izveštaju, Google želi da napravi četbotove koji mogu biti prijatelji ljudima, a ne samo pomoćnici za rešavanje upita. Navodi se da kompanija već neko vreme radi na izgradnji čet-botova koji bi bili fokusirani na određene karaktere i mogli biti modelovani po ugledu na neku slavnu ličnost ili influensera ili ih korisnici mogu prilagoditi na osnovu svoje mašte.  Izveštaj takođe naglašava da bi Gugl mogao da se udruži sa uticajnim osobama na društvenim mrežama kako bi kreirao chat botove na osnovu njihovih ličnosti. Rečeno je takođe da je to samostalan projekat […]

trending_flat
Mladi i uspešni: Umetnost na koži: Intervju s Bojanom Tanovićem

Bojan Tanović, talentovani tattoo majstor iz Novog Sada, već pet godina unosi umetnost i strast u svaki potez iglom. Rođen u Zrenjaninu, Bojan je od malih nogu pokazivao ljubav prema crtanju, a inspiraciju za tetoviranje pronašao je u svom ocu. Danas, sa 30 godina, Bojan je poznat po svom jedinstvenom stilu i kreativnim pristupom koji privlače klijente širom Srbije. U ovom intervjuu, Bojan deli svoju priču, izazove i radosti koje donosi njegov posao, kao i savete za sve koji razmišljaju o tetovaži.Radovan: Možete li nam reći nešto o sebi i kako ste započeli karijeru u tetoviranju?Bojan: Rođen sam u Zrenjaninu, ali trenutno živim u Novom Sadu. Imam 30 godina i bavim se tetoviranjem, što je postalo moj životni poziv. Od malih nogu pokazivao sam ljubav prema crtanju, često provodeći sate sa olovkom i papirom, istražujući različite stilove i tehnike. Ta […]

trending_flat
Abeceda marketinških istraživanja

Danas pričamo o marketinškim istraživanjima. To je važna oblast, jer predstavlja način dolaženja do informacija koje se koriste za donošenje odluka. To je i zanimljiva oblast, jer na poseban način kombinuje elemente statistike, psihologije, sociologije, tehnologije, marketinga i drugih disciplina u nešto što je ljudima interesantno za korišćenje. Marketinškim istraživanjima se ne bave samo naučno-obrazovne institucije i specijalizovane agencije, već i preduzeća svih veličina, od malih porodičnih firmi do velikih kompanija. Bilo da ste preduzetnik, rukovodilac ili konsultant, imajte na umu da će vam marketinška istraživanja u određenom obliku biti potrebna, jer ćete bez njih teško moći da ostvarite poslovni uspeh. Zato o njima pišemo. Pojam marketinških istraživanja Marketinška istraživanja (Marketing Research) su aktivnost koja se odnosi na prikupljanje, obradu i analizu podataka koji su potrebni da bi se donela određena marketinška odluka ili rešio određeni marketinški problem. Za razliku […]

trending_flat
mts najbolja mobilna mreža u Srbiji!

mts je proglašen najboljom mobilnom mrežom na osnovu uporednih merenja specijalizovane nemačke kompanija NET CHECK, čime je još jednom potvrdio da je vodeći mobilni operator u Srbiji. Nakon opsežnih istraživanja i merenja sprovedenih u aprilu i maju ove godine, ova kompanija koja se bavi uporednom analizom mobilnih mreža potvrdila je vrhunski kvalitet mobilnih usluga u mts mreži širom Srbije.  Uporednom analizom je ustanovljeno da je mts najbolja mobilna mreža u Srbiji u domenu govornog i internet saobraćaja, budući da je od maksimalnih 1000 bodova, mts osvojio 940,75. Na osnovu metodologije NETCHECK-a, nakon analize govornog saobraćaja, mts mreža je od maksimalnih 350 poena dobila 333,22, dok je merenjem internet saobraćaja od mogućih 650 osvojila 607,53 poena. Navodeći da je ponosan na kontinuitet u ostvarivanju izuzetnih performansi mobilne mreže, izvršni direktor za tehniku Telekoma Srbija Đorđe Marović je ocenio da ovakvi rezultati […]

trending_flat
Firefox u Nightly verzijama omogućava izbor omiljenog AI četbota

Kako pretraživači nastavljaju da dodaju AI funkcionalnosti u svoje proizvode, Mozilla se trudi da korisnicima pruži izbor. Kompanija je u utorak najavila pokretanje eksperimenta koji omogućava pristup različitim AI servisima u Nightly, eksperimentalnoj verziji Firefox-a. Mozilla planira da unapredi iskustvo pre nego što ga uvede u beta i zvanične verzije Firefox-a. Korisnici koji se uključe u eksperiment moći će da izaberu svoj omiljeni AI servis. Početna ponuda Mozille uključuje ChatGPT, Google Gemini, HuggingChat i Le Chat Mistral. Kompanija planira da nastavi sa dodavanjem novih AI servisa. „Pružanje izbora u AI servisima je važno iz mnogih razloga“, napisao je viši potpredsednik Firefox-a, Ian Carmichael, u blog postu. „Prvo, treba da budete u mogućnosti da izaberete servis koji vam najbolje odgovara, a ne da budete ograničeni na jednog provajdera. Drugo, svi ovi modeli su još uvek u fazi razvoja i poboljšanja. Nijedan […]

trending_flat
Gmail dobija “Pametno” pojačanje: Uvođenje Gemini AI alata

Gmail korisnici mogu očekivati značajno pojačanje u vidu "pametnih" funkcionalnosti. Googleov AI alat, Gemini, uskoro će biti dostupan unutar Gmail aplikacije na pametnim telefonima, donoseći opcije kao što je "kontekstualni pametni odgovor" na e-mailove. Ako koristite Gmail za slanje i primanje e-poruka, nemojte se iznenaditi ako primetite prisustvo novog "stanara" u svom sandučetu. Gemini je Googleov alat pogonjen veštačkom inteligencijom, dizajniran da olakša upravljanje pretrpanim sandučetima e-pošte. U početnoj fazi, Gemini će biti dostupan putem veb interfejsa Gmaila, gde će korisnicima pružati pomoć u sažimanju e-mailova i stvaranju nacrta novih poruka. Prema Googleu, Gemini će nuditi "proaktivne upite", omogućavajući vam da postavljate pitanja kao što su "kada je sledeći sastanak?" ili "kada mi poleće avion?", te dobijate odgovore bez potrebe za pretraživanjem velike količine poruka. Gemini je izgrađen na temelju Googleovih najnaprednijih modela, poput Gemini 1.5 Pro, ali neće biti […]

trending_flat
Apple je prva kompanija optužena za kršenje Zakona o digitalnim tržištima (DMA)

Regulatori tvrde da Apple-ove politike "usmeravanja" u App Store-u krše pravila koja podstiču konkurenciju, jer ne dozvoljavaju programerima da besplatno usmeravaju korisnike ka ponudama izvan App Store-a. Evropska komisija je takođe pokrenula novu istragu o Apple-ovoj podršci za alternativna tržišta iOS aplikacija, uključujući naknade koje naplaćuje programerima. Margrete Vestager, koja predvodi politiku konkurencije u Evropi, rekla je da je usmeravanje ključno za smanjenje zavisnosti programera od App Store-a i za obaveštavanje potrošača o boljim ponudama. Apple ima vremena do marta 2025. da odgovori na preliminarnu procenu Evropske komisije. Ako se utvrdi da su kršili pravila, mogli bi biti kažnjeni sa do 10% svog godišnjeg globalnog prihoda, što bi iznosilo oko 38 milijardi dolara, a kazna se povećava na 20% za ponovljene prekršaje. Apple je ranije bio kažnjen sa 1,84 milijarde evra zbog sličnih praksi koje su prethodile DMA. Nova istraga […]

trending_flat
OmniAI transformiše poslovne podatke za AI

Većina kompanija se muči da izvuče vrednost iz svojih podataka. Pre nekoliko godina, Forrester je izvestio da između 60% i 73% podataka prosečnog poslovanja ostaje neiskorišćeno za analitiku. To je zato što su podaci izolovani ili drugačije ograničeni tehničkim i bezbednosnim razlozima, što otežava – ako ne i onemogućava – primenu analitičkih alata. Anna Pojawis i Tyler Maran, inženjeri koji su ranije radili u Y Combinator startupovima Hightouch (platforma za sinhronizaciju podataka) i Fair Square (alat za zdravstveno osiguranje), odlučili su da reše problem vrednosti podataka nakon što su otkrili da su mnoge kompanije "zaključane" izvan analitičkih strategija zbog inženjerskih prepreka. "Otkrili smo da se značajan deo tržišta, posebno u regulisanim industrijama kao što su zdravstvo i finansije, bori sa analitikom podataka," rekao je Maran za TechCrunch. "Većina korporativnih podataka danas ne može da se smesti u baze podataka; to […]

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.
 
 

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation

Exit mobile version