Background

Newsletter – Zašto je važan i kako ga napisati

ČLANAK arrow_drop_down

Ako želite da vaši potencijalni i postojeći klijenti budu informisani o novostima vezanim za vaš biznis, newsletter je idealan način da to postignete. Upravo zbog toga, ukoliko ga već ne koristite, vreme je da počnete.

Zašto je newsletter važan?

U slučaju da već ne znate, newsletter je marketinški alat. Koristi se za slanje periodičnih emailova (jednom nedeljno ili nekoliko puta mesečno, ali ne češće od toga, izuzev u slučaju da imate nešto zaista važno da kažete) na adrese vaših klijenta i osoba koje su vam dobrovoljno ostavile adresu svoje elektronske pošte. Možete ga koristiti da ljudima sa svoje mailing liste prenesete novosti vezane za proizvode, usluge, popuste, ili neke druge bitne stvari koje bi ih mogle zanimati.

Drugim rečima, newsletter može da bude izvrstan način da ostanete u kontaktu sa svojim klijentima i da uvek budete tu kada im je potrebna vaša usluga ili proizvod.

I ne samo to. Budući da njime ciljate tačno onu grupu ljudi koja je zainteresovana za vaše proizvode i usluge, newsletter vam može poslužiti kao odličan alat za izgradnju baze klijenata, pospešivanje prodaje i povećavanje vaše prepoznatljivosti.

Sada da vidimo…

Kako napisati dobar newsletter?

Kada šaljete newsletter, naravno, cilj vam je da on bude otvoren i pročitan, jer jedino na taj način može postići željeni efekat. Da bi se to zaista i dogodilo, prilikom kreiranja newslettera potrebno je primeniti nekoliko pravila.

Definišite svoju ciljnu grupu i šta želite da postignete

Pre nego što počnete sa pisanjem newslettera, važno je da definišete ciljnu grupu kojoj se obraćate. Analizirajte ko su te osobe, šta ih zanima, koji su njihovi problemi i kako vaš proizvod ili usluga može da im pomogne. Kada imate jasnu sliku vaše ciljne grupe, lakše ćete kreirati newsletter koji će ih zainteresovati.

S druge strane, neophodno je da znate koja je svrha vašeg newslettera. To može biti povećanje prodaje nekog artikla, veći broj poseta vašoj fizičkoj ili online prodavnici, edukacija klijenata, promocija proizvoda/usluge, održavanje kontakta sa kupcima, edukacija klijenata…

Od toga šta ste postavili kao svoj cilj zavisiće sadržaj vašeg newslettera, kao i tumačenje rezultata koje je postigao. Recimo, ako kreirate newsletter o novom proizvodu na vašem sajtu i pošaljete ga na 1000 mail adresa, zanimaće vas koliko prodaja ste ostvarili. S druge strane, ukoliko ste ovim putem promovisali novi tekst na blogu, statistički podatak koji vas može zanimati jeste broj poseta strani sa tim tekstom i vreme koje je publika provela na njoj.

Newsletter mora biti interesantan i donositi neku korist

Apsolutni je imperativ da publici, u svakom newsletteru koji pošaljete, pružite sadržaj koji je koristan i zanimljiv, a tiče se vaše branše. Uzgred, ovo je upravo ono što nedostaje u velikom broju newslettera koje šalju različite firme.

Imajte u vidu da je naslov ključna stavka za to da li će neko otvoriti mail koji ste poslali ili ne. Privlačan naslov je onaj koji pobuđuje pažnju i osećaj hitnosti, intrigira ili govori da će čitalac dobiti nešto vredno i sve to u 50 karaktera ili manje. Recimo, umesto naslova „Super akcija“, daleko veći efekat ćete postići ako napišete „Popust 20% na sve artikle za kuću. Samo do 22.04.“

Nadalje, preporuka je da tekst newslettera od samog početka personalizujete, jer ljudi čitaju samo ono što se tiče lično njih i njihove dobrobiti. Dobar način da to uradite jeste da ga započnete imenom osobe kojoj ga šaljete, npr. „Zdravo, Petre“. Korišćenjem ličnog imena privući ćete pažnju čitaoca i povećati verovatnoću da će nastaviti sa čitanjem. U nastavku potrudite se da napišite koristan i pitak sadržaj koji će klijentima pružiti više informacija i odgovoriti na pitanja koja imaju o proizvodima i/ili uslugama koje nudite.

Inače, newsletter ne treba koristiti samo u prodajne svrhe. U njemu možete prezentovati neke nove informacije ili vesti, sagledati stvari sa kojima je publika već upoznata, ali iz drugačije perspektive, napraviti recenziju proizvoda ili njihovo upoređivanje, predstaviti svoje zaposlene, preneti pozitivne utiske zadovoljnih mušterija… Drugim rečima, tema može biti sve što će vašoj publici biti interesantno.

Ono što je važno jeste da tekst ne bude predug. Računajte da je gornja granica oko 450 reči. Sve preko toga ljudi mogu doživeti kao nešto što će oduzeti previše vremena za čitanje i onda zna se – mail ide pravo u „trash“ folder. Takođe, iz istog razloga, ukoliko želite da u newsletteru navedete više različitih stvari, potrudite se da to ne bude više od četiri. Pored toga, u tekstu koristite obraćanje u jednini, izbegavajte superlative i stručne izraze i prilikom pisanja ponašajte se kao da razgovarate sa čitaocem.

Na ovaj način newsletter možete iskoristiti kako biste gradili kvalitetan odnos sa svojom publikom i postići da, onog trenutka kada joj je potrebno nešto iz vaše asortimana, pre izabere vas negoli konkurenciju.

Obratite pažnju na dizajn

Dizajn vašeg newslettera je, takođe, veoma bitan. Potrebno je da sve bude pregledno i zato ne preterujte sa bojama i korišćenjem različitih fontova koji mogu odvraćati pažnju čitaoca. Dobr praksa je da se držite fontova i boja koje koristite i na svom sajtu kako biste očuvali svoj korporativni identitet.

Dakle, trudite se da sve bude svedeno, jer je suština u informacijama koje pružate, a sam izgled newslettera je tu kako bi stvari učinio prijatnijim i lakšim za konzumiranje. Preporuka je da tekst bude podeljen na paragrafe, celine odvojene međunaslovima, a korisni linkovi koji vode do adekvatne stranice na vašem sajtu postavljeni na logičnim mestima.

Što se tiče fotografija i vizuala, možete ih implementirati na početku newslettera, kako i logo vaše firme. Naravno, slike možete koristiti i u samom tekstu, ukoliko za time ima potrebe, ali ne preterujte. Sasvim je dovoljno ubaciti 3-5 slika jer, u suprotnom, newsletter može izgledati preobiman za čitanje.

Za sam dizajn newslettera možete koristiti različite online alate kao što su MailChimp, MailerLite ili GetResponse, koji funkcionišu po principu odabira i ubacivanja različitih predefinisanih elemenata. Ukoliko koristite ove šablone držite se preporučene širine newslettera koja ide od 500-650 piksela i pre slanja budite sigurni da će se newsletter dobro prikazivati i na mobilnim telefonima, budući da više od polovine ljudi upravo preko njih pregleda svoje mailove.

S druge strane, ne mora biti neophodno da pravite neki poseban dizajn. Naprotiv, može se dogoditi ta vaša ciljna grupa bolje reaguje na newsletter koji je nalik najobičnijem mailu u kome se nalazi samo tekst bez drugih vizuelnih elemenata. Zato eksperimentišite i utvrdite šta je ono što vam najviše odgovara.

Dodajte jasne pozive na akciju (CTA)

Kada pišete newsletter, važno je da u njemu postoji jasan poziv na akciju. On je veoma bitan, jer upućuje vaše klijente na to šta sledeće treba da urade – da posete vaš sajt, kupe proizvod, rezervišu uslugu ili se prijave na neki događaj.

CTA bi trebalo da bude jasan, konkretan i lako uočljiv kako bi klijenti bili motivisani da kliknu na njega. Ukoliko dizajnirate newsletter za CTA, možete iskoristiti „dugmence“ kao element na koji čitaoci treba da kliknu. Ukoliko šaljete newsletter koji nalikuje običnom mailu, onda je potrebno da CTA napišete u tekstualnom obliku nešto većim fontom u odnosu na onaj koji ste upotrebili za tekst, možete promeniti boju teksta i obavezno ubacite klikabilni link.

Ovde je potrebno napomenuti da u jednom newsletteru nije dobro imati puno različitih poziva na akciju. To samo može zbuniti publiku i učiniti da ne zna šta da uradi. Zato radije uključite samo jedan CTA koji će biti postavljen na kraju teksta i odnositi se na ono što ste postavili kao glavni fokus newslettera.

Naravno, ukoliko u newsletteru govorite, na primer, o više različitih proizvoda, sasvim je opravdano da, za svaki od njih, napravite poseban CTA koji će biti postavljen odmah na kraju dela teksta u kome se proizvod opisuje.

Segmentirajte svoju mailing listu

Recimo da imate prodavnice u Beogradu, Nišu i Novom Sadu. Međutim, povodom gradske slave odlučili ste da Novosađanima obezbedite popust od 20% na sve artikle i napravili newsletter sa ovom informacijom. Da li ćete ga poslati i osobama u Beogradu i Nišu? Ne, naravno, jer žitelji ovih gradova neće moći da iskoriste ovu pogodnost.

Prema tome, da bi newsletter postigao najbolji efekat potrebno je da određenu poruku pošaljete pravim ljudima, a to ćete postići segmentiranjem svoje mailing liste. Kriterijum prilikom razvrstavanja osoba može biti:

  • njihova lokacija (kao za potrebe prethodnog primera);
  • pol (npr. muškarcima verovatno nema potrebe da šaljete newsletter o novim maskarama);
  • proizvodi koji su ranije kupili kod vas (ako je neko nedavno kupio TV od vas, putem newslettera mu možete ponuditi zidni nosač za televizor);
  • nešto drugo što smatrate važnim;

Znajte da dobro napravljena segmentacija može povećati vašu prodaju i zato se nemojte libiti da utrošite svoje vreme u njeno kreiranje.

Par ideja za newsletter i jedan primer

Ukoliko niste sigurni šta biste sve mogli da iskoristite kao ideju za svoj newsletter, evo 10 predloga:

  • Informacija o novom kvalitetnom blog tekstu na vašem sajtu
  • Odgovori na najčešće postavljena pitanja u vezi sa nekim proizvodom ili uslugom
  • Promocija novog proizvoda ili usluge
  • Različiti eksplejneri o tome kako nešto radi ili kako se pravilno koristi
  • Studije slučaja koje otkrivaju nove informacije
  • Različita istraživanja i statistike koja govore o benefitima korišćenja onoga što nudite
  • Testemonijali i uspešne priče vaših klijenata
  • Informacije o popustima i promocijama
  • Intervjui sa vašim zaposlenima ili stručnjacima iz vaše oblasti
  • Novosti vezane za vašu firmu i njeno poslovanje

Da vam još malo olakšamo stvari. Evo i jednog primera univerzalnog newslettera koji govori o tome da vaši najverniji kupci mogu ostvariti 20% popusta u ograničenom periodu:

Naslov: Samo sledećih 7 dana: Iskoristite popust od 20%!

Dragi/a [Ime osobe],

Želimo da vam se zahvalimo na vašem poverenju i pružimo priliku da uštedite novac sa našim ekskluzivnim popustom. Tokom narednih 7 dana, vi kao naš verni klijent, možete nabaviti sve artikle iz naše ponude po cenama sniženim za 20%.

Kako biste iskoristili ovu ponudu, potrebno je samo da, prilikom kupovine u našem lokalu, blagajniku na kasi navedete kod POPUST20.

Ova pogodnost dostupna je samo vama tokom naredne nedelje i zato ne propustite jedinstvenu priliku da kupite neke od naših najboljih proizvoda po neverovatnim cenama. Hvala još jednom na vašem poverenju i podršci.

Nadamo se da ćete biti zadovoljni našim proizvodima, a ukoliko imate bilo kakvih pitanja, ne ustručavajte se da nas kontaktirate.

S poštovanjem,

[Vaše ime i naziv kompanije].

Autor: Ivan Radojičić
Izvor: Naša Mreža

About the author

About the author call_made

Radovan Laćarak

Iskusni izvršni direktor sa dokazanom istorijom rada u industriji informacionih tehnologija i usluga. Poseduje izuzetne veštine u pisanju tekstova različitih žanrova, kreiranju visokokvalitetnog veb sadržaja, strateškom uređivanju, novinarstvu i efikasnom upravljanju odnosima s medijima.

More posts Follow

trending_flat
United Grupa, u okviru koje posluje SBB, stvara najveću optičku mrežu u Jugoistočnoj Evropi

Nakon uspešnog osnivanja kompanije United Fiber u Grčkoj 2021. godine, United Grupa nastavila da objedinjuje svoj portfolio fiksne infrastrukture u EU (Bugarska, Hrvatska i Slovenija) pod brendom United Fiber. Počevši sa registracijom novouspostavljene kompanije u Sloveniji u martu 2024. godine, a koja će biti praćena Bugarskom i Hrvatskom do kraja ove godine, Grupa je fokusirana na dalje ubrzanje i jačanje svojih investicija na ovoj važnoj geografskoj oblasti. Moderna širokopojasna infrastruktura povezuje Evropu sa Bliskim istokom i Azijom, odgovarajući na visoku potražnju za tranzitom kroz ključna tržišta Grupe. Ultra-brzi i pouzdani internet zadovoljava visoke zahteve korisnika i poslovnih klijenata širom Jugoistočne Evrope. „U United Grupi znamo kako da izgradimo i implementiramo najmoderniju fiksnu infrastrukturu. 2000. godine smo počeli potpuno od nule u Srbiji, a dve decenije kasnije postali smo najveća optička mreža u Jugoistočnoj Evropi. U četiri zemlje Evropske unije – Grčkoj, Bugarskoj, Hrvatskoj i […]

trending_flat
Kompanija Meta širi program pretplate

Meta je na početku svoj servis sa plaćenom verifikacijom nudila u Australiji i na Novom Zelandu, a sada je dostupan i Facebook i Instagram korisnicima u Sjedinjenim Američkim Državama.  Meta Verified servis košta 11,99 dolara mesečno ukoliko se koristi na vebu, odnosno 14,99 dolara preko mobilne prodavnice aplikacija. Prva opcija nudi samo mogućnost dobijanja plave kvačice za Facebook, dok druga omogućava isto i za Instagram. Pored bedža, servis nudi "proaktivnu zaštitu od imitatora", direktan pristup korisničkoj podršci, ekskluzivne stikere i 100 Stars mesečno na Facebooku za iskazivanje podrške drugim kreatorima.Oni koji žele da koriste servis moraju da imaju 18 godina i moraju da prođu kroz proces verifikacije, koji uključuje posedovanje identifikacionog dokumenta sa fotografijom. Potrebno je i uključivanje opcije za verifikaciju u dva koraka.

trending_flat
Taxi Aplikacija – Kako brzo i lako doći do taksi vozila?

Zamislite scenu - počela je kiša u Novom Sadu, a vi baš sada morate da se nađete na drugoj strani grada. Zovete brojeve taksi vozila ali se niko ne javlja, ili vam kažu da nema slobodnih vozila.  Srećom, postoji novo rešenje za ovakve probleme, u skladu sa modernim tehnologijama, koje će vam uštedeti vreme i živce.U pitanju je besplatna "Pan taxi" aplikacija, dostupna za Android ili iOS uređaje, a ispostavilo se i da je veoma laka za korišćenje, u šta smo se i sami uverili. Evo kako aplikacija zapravo funkcioniše: - Instalirate aplikaciju sa App Store ili Google Play, ukucate svoj broj telefona i sama aplikacija pronađe vašu lokaciju uz pomoć Goole Maps-a i GPS-a. - Imate opciju da ukucate početnu i krajnju adresu i aplikacija će vam odmah reći koliko vremena će trajati vožnja i koliko će otprilike koštati. […]

trending_flat
Škole počele da zabranjuju ChatGPT da đaci ne bi varali na testovima

Sve javne škole u Njujorku su blokirale pristup ChatGPT modelu na svojim mrežama i uređajima. Škole su u strahu da bi učenici mogli da iskoriste ChatGPT za varanje na domaćim zadacima, ali i pisanje sastava, što može kreirati put za izbegavanja učenja školskog materijala. Za one koji nisu ispratili celu priču, ChatGPT je jezički model za predviđanje koji je kreirala kompanija OpenAI. ChatGPT je trenutno dostupan besplatno svakome, a možete ga koristiti da pišete sastave, pesme, ali i tehničku dokumentaciju ili programski kod. Ono što je zastrašujuće je koliko je ChatGPT dobar i koliko teško možete da primetite da je u pitanju mašinski generisan sadržaj. Problem sa ChatGPT je što trenutno pravi sadržaj koji zvuči veoma dobro, ali isto tako često ne daje tačne informacije. Kompanija OpenAI je kreirana 2015. godine od strane Sem Altmana i Ilon Maska i ona, […]

trending_flat
Zašto će 2025. biti godina AI pametnih naočara

Naredna 2025. godina mogla bi  biti ključna za širu primenu pametnih naočara sa AI tehnologijom, jer unapređenje načina na koji percipiramo svet počinje da privlači sve veći interes. Napredak u razvoju "proširene stvarnosti" (AR, odnosno, augmented reality) i sveopšta AI integracija, uz podršku velikih kompanija, stvaraju temelje za široku upotrebu pametnih naočara. AI pametne naočare su nekada bile predmet podsmeha, pre svega zbog "nedovoljno ozbiljnih" Google naočara. Kompanije kao što su Meta, Baidu, kao i startapi poput Brilliant Labs i Solos, danas koriste AI modele i napredne tehnologije kako bi unapredile ove uređaje. Kako ljudi sve više postaju komforniji u korišćenju naprednih AI alata, tako se pojavljuje potreba da se oni koriste u različitim situacijama. To može biti nezgodno dok vozite ili ne želite stalno da vadite telefon. Za razliku od Google Glass, moderne pametne naočare, poput onih koje zajednički prave Meta […]

trending_flat
Bitcoin u usponu, dolazi li zlatno doba kriptovaluta?

Povoljno okruženje moglo bi rezultirati značajno većim obimom trgovine kriptoimovinom nego što je sada slučaj. Kriptovalute su nastavile svoj uspon, predvođene bitcoinom, koji je ove nedelje prvi put u istoriji dostigao vrednost od 80.000 američkih dolara. Ether je porastao tri posto nakon što je u subotu prešao nivo od 3.000 dolara. Poslednja transakcija obavljena je po ceni od 3.203,10 dolara. Manje kriptovalute doživele su veće skokove jer su investitori nastavili da razmatraju implikacije drugog mandata novoizabranog predsednika Donalda Trampa. XRP je porastao za 11 posto, decentralizovani finansijski token povezan s Cardanom skočio je za 40 posto. Memecoin dogecoin i Shiba Inu porasli su za 17, odnosno 31 posto. Analitičari koje prenosi CNBC procenjuju da bi to moglo značiti početak zlatne ere za kriptoimovinu. Bitcoin se smatra sigurnom imovinom bez obzira na ishod izbora. Američko regulatorno telo, Securities and Exchange Commission, […]

trending_flat
iPhone 17 Air: Sve što znamo do sada

Prema više izvora, Apple planira potpuno novi model iPhone-a 17 za 2025. godinu, sa značajnim promenama u dizajnu. Evo šta znamo do sada o iPhone-u 17 Air (koji bi mogao dobiti naziv iPhone 17 Slim ili nešto potpuno drugačije). Dizajn iPhone 17 Air Glavni adut iPhone-a 17 Air biće njegov dizajn. Prema informacijama, Apple se fokusira na formu više nego na funkcionalnost kod ovog modela, što znači da možemo očekivati drastično drugačiji dizajn u poređenju sa trenutnim iPhone modelima, ali po cenu vrhunskih specifikacija i funkcija. iPhone 17 Air bi trebalo da bude „značajno tanji“ od trenutnih iPhone modela. Prema izvorima, uređaj će biti napravljen od aluminijuma, za razliku od titanijuma koji se koristi kod trenutnih iPhone Pro modela. Međutim, Ming-Chi Kuo navodi da će iPhone 17 Air imati kombinaciju titanijuma i aluminijuma. Ekran Prema analizama Ming-Chi Kua i Jeff […]

trending_flat
Netflix omogućava deljenje specifičnih scena iz filmova i serija

Netflix je predstavio novu funkciju pod nazivom Moments, koja korisnicima omogućava da sačuvaju omiljene scene iz filmova i serija i podele ih na društvenim mrežama. Ova opcija pretplatnicima olakšava povratak na posebne trenutke kad god požele, ali i omogućava da ih podele s drugim korisnicima. Svaka sačuvana scena uključuje naziv serije ili filma, epizodu i precizno vreme određenog trenutka. Korisnici mogu pregledati svoje označene scene i odmah nastaviti gledanje od tog tačnog trenutka. „Svoje sačuvane trenutke možete pregledati u bilo kom trenutku na telefonu, a ako nastavite sa gledanjem epizode ili filma, reprodukcija će početi tačno od mesta koje ste označili,“ objašnjeno je na Netflixovom blogu. Funkcija je trenutno dostupna korisnicima iOS uređaja, a uskoro će biti dostupna i na Androidu, uz uslov da korisnici imaju najnoviju verziju Netflix aplikacije. Očekuje se da će i druge platforme za striming, poput […]

trending_flat
Kompanija Yettel omogućila Voyo striming platformu dostupnom i u Srbiji

Kompanija Yettel najavila je da je od danas dostupna Voyo striming platforma korisnicima u Srbiji. Na predstavljanju je istaknuto da je Voyo jedna od najpopularnijih evropskih striming platformi, sa preko 6.000 sati raznovrsnog programa. Sadržaj obuhvata nove filmove svih žanrova, poznate klasike, strane i regionalne serije, dokumentarce, sportske i muzičke događaje, emisije i sadržaje za decu. Svi naslovi su dostupni bez reklama, sa srpskim titlovima, dok je dečiji sadržaj sinhronizovan i može se pratiti na odvojenim profilima uz roditeljsku zaštitu. Voyo je dostupan na mobilnim uređajima, Smart TV-ima i računarima, sa mogućnošću korišćenja dva paralelna strima na pet registrovanih uređaja. Vojin Kličković, menadžer za digitalne usluge i TV sadržaj u Yettelu, istakao je da Voyo donosi jedinstven lokalni i regionalni sadržaj, prilagođen svim uzrastima, pružajući korisnicima raznovrsne opcije za zabavu. „Naša misija je da budemo drugačiji i ponudimo relevantan, kvalitetan […]

trending_flat
Google novčanik će od sledeće godine moći da koriste i deca

Google Wallet će od 2025. omogućiti deci sa Android telefonima da koriste funkciju tap-to-pay, uz odobrenje roditelja. Nakon pozitivnih reakcija na tap-to-pay funkcije na Fitbit Ace LTE uređajima, Google je odlučio da proširi tu opciju na decu koja koriste Google Wallet. Deca koja koriste Android telefone moći će da koriste ovu opciju ukoliko roditelji postave Family Link i odobre pristup, objavio je portal 9to5Google. Roditelji će moći da odobre kreditne i debitne kartice na dečjim telefonima povezane sa Google novčanikom i putem Family Link aplikacije nadziru transakcije. Kako je najavljeno, deca će koristiti metode autentifikacije kao što su otisak prsta, prepoznavanje lica, PIN ili lozinka, za svaku kupovinu. Na početku će ta usluga podržavati poklon-kartice i ulaznice, ali ne i online kupovinu, identifikacione ili zdravstvene kartice. Sajt 9to5Google najavljuje da će opcija za dečije transakcije biti dostupna od sledeće godine u nekoliko zemalja, uključujući i SAD. […]

Related

trending_flat
Dijamanti su večni – marketinška prevara veka

Obrok u skupom restoranu gde ste sto rezervisali mesec dana ranije, šampanjac, prsten sa dijamantom proporcionalne veličine koja duplo nadmašuje vaše realne godišnje finansijske mogućnosti – eto standardne prosidbe. Ljubav je krunisana kamenom od izuzetne vrednosti koji će svetlucati na prstu buduće mlade i svima obznaniti da je njegova vlasnica rezervisana i voljena. Tako smo bar videli u filmovima. U stvarnosti, dijamanti i nisu tako retki i ekskluzivni. Ko je onda odlučio da predstavljaju vrhunac u sistemu materijalnih vrednosti? I zašto smo svi u to poverovali? Kulturološki, dijamant počinje da se pojavljuje nekih 500 godina pre nove ere, u raznolikim spisima i pričama – od Aleksandra Velikog preko avantura Simbada Moreplovca do „Prirodne istorije“ Plonija Starijeg. U zapadni svet doneli su ga trgovci iz Indije, zajedno sa začinima i svilom. Međutim, ovi dijamanti nisu bili svetlucave, moćne stvarčice kakve viđamo […]

trending_flat
Kako do idealne kombinacije ključnih reči?

Većina naših krstarenja internetom započinje ukucavanjem određenih pojmova u polje namenjeno pretrazi. Ti pojmovi će nas odvesti do stranica sa sadržajima koji nas zanimaju, a za one koji se bave optimizacijom internet sadržaja (SEO), upotreba ključnih reči biće važna alatka za povećanje ukupnog saobraćaja na sajtu. Ukoliko biste se pozabavili istraživanjem različitih načina upotrebe ključnih reči, sigurno će vas zanimati i kako da pri tome postignete maksimalni efekat. Budući da je praktično reč o osnovi SEO strategije, ovom prilikom ćemo pokušati da vam tu temu približimo na što jednostavniji način. Pretpostavimo da se bavite online prodajom LCD monitora. Za početak, zamislite se u ulozi potencijalnog kupca koga zanimaju najnoviji modeli ili, recimo, mesta na kojima bi ih mogao kupiti. Krenete li sa ukucavanjem relevantnih pojmova u browser, završićete sa podužom listom fraza koje će vam sam Google sugerisati. Zapravo, što je takvih fraza […]

trending_flat
Šta je affiliate marketing i kako ga možete iskoristiti za izgradnju mreže svojih promotera?

Dobilli ste 50, ili zašto ne 100, novih klijenata za samo 3 dana. A niste ni prstom mrdnuli. Naprotiv, uživali ste u kratkom i zasluženom odmoru. Vaša ponuda je tačno ono što ti kupci žele. Nema potrebe da ih uveravate, obasipate dodatnom pažnjom, mašete popustima… Sve to je već obavio neko drugi. Klijenti su tu i žele da vam daju svoj novac sada, bez odlaganja. „Ma toga nema ni na filmu“, možda vam se otelo. Ima i te kako. U pitanju je prodajna strategija koju možete odmah iskoristiti za uvećanje svog profita. Ova „magija“ zove se affiliate marketing  ili partnerski marketing. Upravo zahvaljujući affiliate marketingu čuveni Amazon je postao ono što je danas. Uspeh mu duguje i Squarespace platform za pravljenje sajtova, obrazovni sajtovi poput Linde i Treehousa i mnogi, mnogi, mnogi drugi. Sve što vam je potrebno da affiliate marketing iskoristite za sebe i svoj profit […]

trending_flat
Šta sve treba da uzmete u obzir dok vodite ili planirate internet prodavnicu

Kako povećati prodaju? Ukoliko imate online prodavnicu ovo pitanje vas je napalo iz zasede barem 600 puta do sada. Verovatno vam je ukralo sate i sate sna, par kilograma živaca i poremetilo vam probavni trakt. Ako vam je dosta mučenja, vreme je za promene. Pogledajte ovih nekoliko važnih saveta za vlasnike online prodavnice i zaboravite na neprospavane noći i probleme sa stomakom. Obnavljanje živaca – ne garantujemo. Offline vs online prodavnica Online kupovina nikada nije bila lakša. Ipak, većina ljudi i dalje bira „normalne“ radnje u kojima može da vidi, opipa i proba robu, razgovara sa prodavcem, možda se cenjka, uživa u specifičnom izgledu i organizaciji prodavnice i da kupljenu stvar odmah odnese kući. Dakle, kupci žele sve ono što im online prodavnice i e-commerce sajtovi danas zapravo ne nude. A mora li da bude tako? Kada klijent uđe u lokal, bez obzira da li se radi o supermarketu, […]

trending_flat
Abeceda marketinških istraživanja

Danas pričamo o marketinškim istraživanjima. To je važna oblast, jer predstavlja način dolaženja do informacija koje se koriste za donošenje odluka. To je i zanimljiva oblast, jer na poseban način kombinuje elemente statistike, psihologije, sociologije, tehnologije, marketinga i drugih disciplina u nešto što je ljudima interesantno za korišćenje. Marketinškim istraživanjima se ne bave samo naučno-obrazovne institucije i specijalizovane agencije, već i preduzeća svih veličina, od malih porodičnih firmi do velikih kompanija. Bilo da ste preduzetnik, rukovodilac ili konsultant, imajte na umu da će vam marketinška istraživanja u određenom obliku biti potrebna, jer ćete bez njih teško moći da ostvarite poslovni uspeh. Zato o njima pišemo. Pojam marketinških istraživanja Marketinška istraživanja (Marketing Research) su aktivnost koja se odnosi na prikupljanje, obradu i analizu podataka koji su potrebni da bi se donela određena marketinška odluka ili rešio određeni marketinški problem. Za razliku […]

trending_flat
Zara: Šta jednog proizvođača odeće može da izdvoji iz mnoštva drugih?

Na pitanje „Kako biti uspešan u modnoj industriji?“, odgovor je, zapravo, zapanjujuće jednostavan. Prvi korak je da pravite odeću koju će ljudi želeti da nose. Drugi korak je da prodajete više nego što stižete da napravite. I treći korak je – ponavljajte korake jedan i dva dokle god funkcionišu. Mnogi brendovi pridržavaju se ove jednostavne filozofije, ali se jedan razlikuje, upravo po svojoj jedinstvenoj filozofiji. Ali, krenimo redom. Godine 1963. Amansi Ortega Gaona počeo je da se bavi prodajom odeće, ni ne sluteći da će postati treći najbogatiji čovek na svetu. Naime, njegova kompanija Inditex je 2005. godine proglašena za najbrže rastuću proizvodnu kompaniju na svetu. Ona sada ima preko 2000 prodavnica, objedinjenih pod imenom Inditex, inače najvećim poslovnim uspehom u španskoj istoriji. Vama je možda poznatija kao Zara. Pre nego što se osvrnemo na to šta je učinilo Zaru […]

Be the first to leave a comment

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.
 
 

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation