Blog 1 13 Radovan Laćarak 10 Januara, 2025
Industrija se priprema za prelazak sa tradicionalnih linearnih barkodova na dvodimenzionalne (2D) kodove slične QR kodovima, s ciljem da se taj prelazak završi do 2027. godine.
QR kodovi, poznati i kao 2D kodovi, mogu sadržavati mnogo više informacija od klasičnih barkodova. Oni pružaju podatke o sastojcima, alergenima, rokovima trajanja i uputstvima za reciklažu, čime kupcima omogućavaju detaljniji uvid u proizvode koje kupuju. Istovremeno, trgovcima olakšavaju upravljanje zalihama i smanjenje otpada.
Organizacija GS1, koja definiše globalne standarde za barkodove, pokrenula je inicijativu “Sunrise 2027” kako bi olakšala prelazak na novu tehnologiju. Do tada se očekuje da će maloprodajni sistemi i skeneri biti ažurirani za podršku 2D kodovima, dok će proizvođači prilagoditi procese štampanja novih simbola na ambalaži.
Potrošači će dodatno profitirati od 2D kodova jer će im skeniranjem biti dostupna uputstva za reciklažu proizvoda u skladu sa ekološkim propisima. Takođe, kodovi mogu pružiti pristup programima lojalnosti, kuponima ili čak interaktivnim igrama.
Praktičnost ovih kodova ogleda se u činjenici da je moguće odštampati više manjih kodova na pakovanju, što smanjuje rizik da gužvanje ili oštećenje ambalaže oteža skeniranje – čest problem kod tradicionalnih barkodova.
Od svog nastanka 1994. godine, kada su prvi put korišćeni za označavanje auto delova u japanskim fabrikama, QR kodovi su stekli ogromnu popularnost, posebno tokom pandemije, kada je njihova upotreba doživela pravi procvat.
Ipak, iako se očekuje široka primena 2D kodova u maloprodaji, tradicionalni barkodovi će verovatno nastaviti da se koriste u proizvodnji i logistici.
Tagged as:
QR kod
About the author call_made
Iskusni izvršni direktor sa dokazanom istorijom rada u industriji informacionih tehnologija i usluga. Poseduje izuzetne veštine u pisanju tekstova različitih žanrova, kreiranju visokokvalitetnog veb sadržaja, strateškom uređivanju, novinarstvu i efikasnom upravljanju odnosima s medijima.
Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.
© 2024 Uninor Srbija
Please login or subscribe to continue.
No account? Register | Lost password
✖✖
Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.
✖
Be the first to leave a comment