Ljudski resursi 4 Radovan Laćarak 14 Februara, 2025
Kažu da svako vreme ima svoju generaciju, a ovo je definitivno doba milenijalaca. Već znamo da oni menjaju svet i da ih, baš zbog toga, ostatak koji se opire promeni neretko posmatra kroz prizmu predrasuda.
Baš kao i svaka druga generacija, tako i milenijalci imaju svoje karakteristike, očekivanja i izazove sa kojima se suočavaju. Kada radite sa takvim ljudima, onda je važno da znate šta je ono što ih čini drugačijim u odnosu na ostale generacije, a i da, ako ste i sami milenijalac, lakše razumete stvari koje vam se dešavaju na karijernom i životnom putu i koje delite (ili ne) sa svojom generacijom.
Najveća novina koju su doneli milenijalci su nova očekivanja od karijere. Oni traže smisao i svrhu u tome što rade, nastoje da uposle svoje resurse i daju svoj doprinos svetu. Skloni su da zaobilaze kruto postavljena pravila i zahtevaju da svet počne da se prilagođava njima, a ne oni svetu.
Zato donosimo nekoliko načina na koji im možete pokazati da ste spremni na promene kojima oni teže.
Milenijalci više od Generacije X traže smisao u onome što rade. Njima je važno da osećaju pripadnost i svrhu, i zato će najčešće vrlo pozitivno reagovati ako ih aktivno uključite u stvari važne za vaše poslovanje. Ako poznajete njihove snage, onda će to biti obostrano korisna razmena. Delegirajte im zadatke i ukažite na odgovornost koju imaju. Ukoliko nemaju osećaj da daju doprinos nečemu što je veće od njih samih, teško da ćete ih zadržati. Zato ih uključite i negujte njihov entuzijazam i talenat.
Saveti i smernice koji bi se odnosili na sve slučajeve ne postoje, pa ćete tako morati i svoje milenijalce da osluškujete kako biste znali šta oni žele, odnoso šta im je potrebno. Neko će najviše ceniti fleksibilno radno vreme; drugom će biti najvažnija komunikacija koju ima sa vama i osećaj vrednosne usaglašenosti sa vašom vizijom. Moraćete sami da otkrijete šta je to i da sa njima pronađete zajednički jezik. Sa njima je uvek bolje da merite učinak i postignuće, efikasnost i doprinos timskim zadacima, jer to je jezik koji oni odlično razumeju.
Milenijalcima su potrebna ohrabrenja. Današnje doba im nameće zahtev za priznanjem i zato im je važno da ga dobiju. Ako razumete kakve imaju potrebe i kakav fidbek će kod njih dati najbolje rezultate, baš vi možete biti taj važan događaj u njihovom karijernom razvoju. Zato im upućujte povratne informacije što češće, pošto će im to podstaći samopouzdanje i motivisati ih da idu dalje u istraživanju svojih talenata i kapaciteta. Sve to svakako ne važi samo za milenijalce, ali oni verovatno najviše insistiraju na tome da se trud prepozna i ukaže na važne stvari.
Milenijalci su u proseku obrazovaniji od prethodne generacije, a karijera će im biti prilika da nastave da uče. Imajte na umu tu njihovu potrebu, koja može biti iskazana na brojne načine: kroz želju za izazovima, pa do dodatnog obrazovanja i usavršavanja.
Već znamo da u vezi milenijalaca postoje razne predrasude: da su lenji, razmaženi, inertni… Trudite se da uvek najpre vidite osobu koju imate pred sobom, pa tek onda njenu pripadnost određenoj generaciji. Ta pripadnost bi trebalo da vam pomogne da se sa njom sporazumete, a ne da ističe razlike koje međusobno imate.
* * *
Novo doba sa sobom donosi i nova pravila na radnom mestu, a milenijalci su generacija koja donosi tu promenu. Neke su im oblasti poslovanja prirodno naklonjenije – kao što su IT ili kreativna industrija – ali činjenica je da se svet menja i da promenu u najvećoj meri iznosi i oseća baš ova generacija. Zato je važno imati sluha za njene potrebe: jer se možete savršeno razumeti, na obostrano zadovoljstvo, samo ako poznajete i razumete te potrebe.
Tagged as:
milenijalci
About the author call_made
Iskusni izvršni direktor sa dokazanom istorijom rada u industriji informacionih tehnologija i usluga. Poseduje izuzetne veštine u pisanju tekstova različitih žanrova, kreiranju visokokvalitetnog veb sadržaja, strateškom uređivanju, novinarstvu i efikasnom upravljanju odnosima s medijima.
Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.
Prijavite se ili se pretplatite da biste nastavili
No account? Register | Lost password
✖✖
Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.
✖
Be the first to leave a comment