Tehnološki giganti Meta i Google optuženi su u izveštaju dve međunarodne nevladine organizacije da uskraćuju informacije o abortusu i reproduktivnoj zdravstvenoj zaštiti širom Afrike, Latinske Amerike i Azije.
U izveštaju Međunarodne organizacije MSI Reproduktivni izbori (MSI Reproductive Choices) i Centra za suzbijanje digitalne mržnje (CCDH) se navodi da platforme ograničavaju oglašavanje lokalnih centara u kojima može da se uradi abortus, brišu objave o kontracepciji i ne uspevaju da suzbiju dezinformacije na društvenim mrežama.
MSI, koja se pruža usluge abortusa i kontrcepcije u 37 zemalja, saopštila je da je Meta odbacila ili izbrisala njene reklame sa informacijama o seksualnom zdravlju, uključujući savete o raku, prenosi Gardijan.
Fraze kao što su „opcije trudnoće“ označene su kao kršenje smernica Google zajednice, tvrdi ogranak MSI u Gani.
Tim MSI u Vijetnamu naveo je da su sa Fejsbuka uklonjene reklame koje promovišu informacije o spiralama i drugim metodama kontracepcije.
Menadžer za globalni marketing u MSI Vitni Činogvenja izjavila je da se mnoge žene u Africi informišu o reproduktivnom zdravlju na Fejsbuku a da ta organizacija ima poteškoće da im pruži pouzdane informacije.
„Mi se bavimo svime, od menopauze do menstruacije, ali nalazimo da je sav naš sadržaj cenzurisan“, rekla je Činogvenja, dodajući da Meta ne čini dovoljno da se bori protiv dezinformacija o abortusu.
Ona je rekla da Meta gleda na sadržaj o reproduktivnom zdravlju kroz „američka sočiva“, primenjujući društveno konzervativne vrednosti SAD na objave u zemljama sa progresivnom politikom kao što je Južna Afrika, gde je abortus na zahtev legalan u prvih 20 nedelja trudnoće.
U izveštaju se navodi da su na Fejsbuku otkriveni lažni nalozi MSI i da su bezuspešno pokušali da traže od kompanije Meta da ih obriše.
Izveštaj je napravljen u saradnji s loklanim timovima MSI u Gani, Keniji, Meksiku, Nepalu, Nigeriji i Vijentamu i na osnovu dokaza prikupljenih iz Metine arhive oglasa (Ad Library).
Meta je saopštila da će pregledati nalaze izveštaja.
Portparol Mete Rajan Danijels izjavio je da kompanija dozvoljava objave i oglase koji promovišu zdravstvene usluge, kao i diskusije i debate oo tim temama, a da sadržaj o reproduktivnom zdravlju mora da poštuje njihova pravila, uključujući ona o lekovima na recept i dezinformacijama.
„Oglasi koji promovišu proizvode ili usluge reproduktivnog zdravlja mogu da budu ciljani samo na osobe starije od 18 godina. Zabranjujemo oglase koji uključuju dezinformacije ili obmanjuju ljude o uslugama koje preduzeće pruža“, rekao je Danijels.
Portparol Googla rekao je da ovaj izveštaj ne uključuje nijedan primer sadržaja koji krši politiku na Guglovoj platformi, niti primere nedosledne primene.
Prema njegovim rečima, reklame koje upućuju na „opcije trudnoće“ nisu zabranjene u Gani.
„Ako su oglasi bili ograničeni, to je verovatno zbog naših dugogodišnjih politika protiv ciljanja ljudi na osnovu osetljivih zdravstvenih kategorija, što uključuje trudnoću“, rekao je portparol kompanije Google.
Be the first to leave a comment