Background

Intervju: Udruženje „Obnovimo Titel“ – Snaga zajednice koja menja svet oko sebe

U okviru naše rubrike o mladima i uspešnim ljudima koji menjaju zajednice nabolje, razgovarali smo sa članovima inicijative „Obnovimo Titel“, koja okuplja entuzijaste različitih profila sa zajedničkim ciljem – da vrate život ovom bačkom mestu kroz razne društvene, kulturne i infrastrukturne projekte.

Projekat „Obnovimo Titel“ ne podrazumeva isključivo fizičku, „graditeljsku“ obnovu prostora, već ima i dublju, društvenu dimenziju. Samim tim naziv ove inicijative treba posmatrati kao poziv na podsticanje građanskog aktivizma, odgovornosti i solidarnosti u zajednici. „Obnova“ u ovom kontekstu znači sveobuhvatno osveženje Titela – ne samo kao geografskog mesta, već i kao žive zajednice sa sopstvenim identitetom i potencijalom.

Inicijatori projekta ističu da je ideja potekla iz potrebe da se poboljša kvalitet života u Titelu, ali i da se osnaže meštani da uzmu aktivnu ulogu u razvoju svog mesta. Kroz brojne aktivnosti – od čišćenja i uređenja javnih površina, preko organizacije kulturnih događaja, do edukativnih radionica za mlade – ova grupa pokazuje kako mala inicijativa može pokrenuti velike promene.

“Naš cilj nije samo da popravimo ono što je fizički propalo, već da probudimo svest i zajedništvo među ljudima. Titel ima ogroman potencijal, ali je neophodno da se to prepozna i u lokalnoj zajednici”, kažu sagovornici iz inicijative.

Zahvaljujući njihovom radu, Titel ponovo postaje mesto okupljanja, stvaranja i nade. Ova inicijativa je primer kako se kroz entuzijazam, trud i zajedništvo može obnoviti ne samo prostor, već i duh jednog mesta.

Inicijativa „Obnovimo Titel“ zaslužuje pažnju i podršku – jer je upravo ovakva energija ono što pokreće društvo napred.

Kako je došlo do ideje o osnivanju udruženja „Obnovimo Titel“?
Sve je počelo kroz neformalne razgovore među prijateljima i komšijama koji su voleli svoje mesto, ali su u isto vreme primećivali koliko toga u Titelu može da bude lepše, uređenije i življe. Nije bilo velike strategije, već iskrena želja da ne čekamo druge, nego da mi budemo ti koji će pokrenuti promene. Udruženje je zapravo nastalo iz želje da se oslika mural posvećen Milevi Marić Ajnštajn – i upravo ta inicijativa postala je naš okidač da se organizujemo formalno, kako bi lakše prikupili sredstva i predstavili se javnosti.

Kako je lokalna zajednica reagovala na prve aktivnosti udruženja?
Bili smo nesigurni kako će ljudi reagovati – da li će nas podržati, da li će nas razumeti. Ali ubrzo nakon prvih aktivnosti počeli su da nam prilaze ljudi sa rečima podrške, predlozima, željom da se uključe. Neko je nudio alat, neko sadnice, neko svoje vreme, neko fotografisanje, a neko je samo dolazio da pita: „Šta vam treba?“ To je bio znak da su ljudi željni promena, samo je neko trebao da napravi prvi korak.

Po čemu se „Obnovimo Titel“ razlikuje od drugih lokalnih inicijativa?
Rekla bih da je to kombinacija iskrene volonterske energije, otvorenosti za saradnju i transparentnog rada. Takođe, naš pristup je višeslojan – bavimo se i fizičkom obnovom prostora, ali i društvenom, kroz podsticanje aktivizma, solidarnosti i odgovornosti. Za nas, Titel nije samo mesto, već zajednica sa identitetom i potencijalom.

Koje projekte biste izdvojili kao najznačajnije za lokalnu zajednicu?
Iako su svi projekti važni, mural Milevi Marić Ajnštajn ima posebno mesto jer ne samo da čuva uspomenu na veliku naučnicu već i inspiriše mlade da se bave naukom. On je simbol zajedništva, kulture i ponosa jednog mesta.

Kako birate teme i projekte koje ćete realizovati?
Na sastancima razmatramo predloge građana koje dobijamo kroz ankete, kao i ideje naših članova. Sve to analiziramo – gledamo šta je realno izvodljivo, šta ima najviše smisla u datom trenutku i čemu zajednica najviše teži. Trudimo se da sve što radimo ima konkretan uticaj.

Nedavno ste organizovali ekološke radionice za decu – kakve su bile reakcije?
Bile su izuzetno pozitivne! Deca su uživala, a roditelji su prepoznali značaj edukacije o ekologiji. Radionice su bile kreativne i interaktivne, i pokazale su nam koliko je važno da decu od malih nogu učimo brizi o prirodi.

Koliko ljudi danas čini vaš tim i kako izgleda vaša svakodnevna organizacija?
Trenutno nas je sedmoro – dolazimo iz raznih profesija: arhitekti, frizeri, kuvari, istoričari… Naš rad je fleksibilan, jer svi volontiramo uz svoje poslove i obaveze. Imamo redovne sastanke, dogovaramo se, svako doprinosi koliko i kako može. Uz to, uključili smo i porodicu, prijatelje, komšije – krug ljudi koji pomažu se stalno širi.

Kakva je saradnja sa lokalnim institucijama i školama?
Veoma dobra! Iako smo novo udruženje, naišli smo na otvorena vrata. Posebno nas raduje što zaposleni iz tih institucija učestvuju i lično – dolaze na akcije, volontiraju, uključuju decu, nude resurse. To pokazuje pravu snagu zajednice.

Kako građani mogu da se uključe u vaš rad?
Mogu nas kontaktirati putem Instagrama ili Facebooka – uvek smo otvoreni za nove ideje, predloge i pomoć. Donacije su dobrodošle, bilo u materijalu, sadnicama, finansijski… Svaka podrška nam znači.

Sa kojim izazovima ste se do sada susretali i kako ih prevazilazite?
Najveći izazov je što niko od nas ranije nije imao iskustva, ali učimo u hodu. Podržavamo jedni druge i razumemo kada neko ne može da se uključi. Svaki osmeh, pozitivan komentar ili uspešna akcija nam daje motivaciju da nastavimo. Znamo da promene ne dolaze preko noći, ali verujemo da iskren trud uvek donosi rezultate.

Koji su planovi udruženja za naredni period?
Želimo da nastavimo sa širenjem aktivnosti, ali korak po korak. Neke ideje su trenutno „na čekanju“ zbog finansija, ali se trudimo da sve radimo pažljivo i kvalitetno. Ljudi su počeli da prepoznaju naš rad i to nam je najvažnije.

Šta vas lično motiviše da se bavite volonterskim radom?
Vera da svaki mali korak može doneti veliku promenu. Volontiranje nas uči saradnji, razumevanju, angažovanju za opšte dobro. To povezivanje i zajednički rad sa ljudima različitih veština i pogleda je nešto najvrednije što iz ovoga dobijamo.

Koji vam je trenutak iz dosadašnjeg rada posebno drag?
Prolećni bazar. Bila je to naša prva veća manifestacija. Iako smo bili neiskusni, sve je prošlo izuzetno. Osetili smo podršku zajednice, deca i roditelji su uživali, a mi smo dobili potvrdu da to što radimo ima smisla. Taj osećaj nas i dalje vodi.

Šta biste poručili mladima u manjim sredinama koji žele da pokrenu slične inicijative?
Da se ne boje da počnu. Prvi korak je najteži, ali najvažniji. Krenite od malih stvari – ne treba vam novac, već volja. Ljudi će prepoznati iskrenost. Učite iz grešaka, ne odustajte. Kao što kaže naš moto, stih Čika Jove Zmaja: „Treba hteti, treba smeti, pa da vidiš kud se leti.“

O nama

Stvaramo prilike i dokazujemo da digitalne komunikacije poboljšavaju živote ljudi, razvijaju društvo.

Uninor Grupa predstavlja integrisanu mrežu inovativnih platformi dizajniranih kako bi unapredile poslovne procese i olakšale korisnicima ostvarivanje njihovih ciljeva.

Prijavite se da biste uživali u svim prednostima

Prijavite se ili se pretplatite da biste nastavili

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation